Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
AIDS børn
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2009 13:17

Antal indlæg:
 Status: Offline

Hej
Hvordan kan man som bidrags-yder være sikker på at den ydelse man vil donerer også havner på rette sted???????????????????
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2009 14:39

Bruger

Antal indlæg: 701

Jeg er ikke rigtig klar over forhistorien for dette indlæg, men når man taler om hvor pengene havner, ja så har jeg ingen problemer, for hver måned jeg besøger vores lille børnehjem her i Nakhon Sawan. Her kommer min dejlige kone og datter med maden og ser de dejlige unger. Det er en stor glæde. Hvis du tænker på det med dette at sende penge har jeg forståeæse for dit indlæg, men det er vel op til den enkelte om hun eller han vil støtte et sådant projekt.

De 3000.- bath med isvogn og lidt underholdning har jeg endnu råd til, så det bliver jeg ved med så længe der er råd.

Ideen med støtte af et projekt som nævnt er fantastisk, for de børn har det heller ikke let, så ned i lommerne kære venner for disse børn fortjener lidt hjælp, men os 30 eller hvad, kan jo ikke donere så meget, så vi må vel se at få projektet ud på nettet, så lad os dog prøve at gøre en indsats. Dem der kan på DTW og andre steder.

Næste gang jeg kommer nordpå vil jeg selv give mig tid til at se på dette projekt......

Manse
lindyras
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2009 15:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

HURATHO.

Du kan spørge Anders Jensen fra golden haert hvor pengene forsvandt hen :LOL:LOL:LOL

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2009 15:11

Bruger

Kære lindy

Den mener jeg ikke Huratho fortjener, så jeg synes din bemærkning er lidt personlig. Hvis din sidste sætning med altid positiv skal stå til troende, ja så er det et ???? fra min side.

Hvordan kan du dog sammenligne disse to ting. Jeg græmmesved ikke
jsh71
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2009 15:25

Bruger

Antal indlæg: 1837

manse skrev:
Kære lindy

Den mener jeg ikke Huratho fortjener, så jeg synes din bemærkning er lidt personlig. Hvis din sidste sætning med altid positiv skal stå til troende, ja så er det et ???? fra min side.

Jeg ved ikke om den er personlig, men nedladende er den da i hvert fald. Så jeg vil ligesom Manse sætte ???? ved den signatur du har i bunden.
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2009 16:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

huratho skrev:
Hej
Hvordan kan man som bidrags-yder være sikker på at den ydelse man vil donerer også havner på rette sted???????????????????
Hilsen Hugo

det er meget nemt at svare på Hugo køn er du ikke, men du er et ÆRLIGT menneske

og de penge som Guitar Thai Seafood. alias www.yindee.dk har sendt op til dig, ja dem har du afleverer ude på skolen
du har kun et problem, når du kigger i din pung er du helt sikker på at alle pengene i den også dine egne er skolens penge.

og da vi sendte et større beløb så skolen kunne købe bøger til børnene, kunne vi ved selvsyn(da vi mødte op på skolen) konstaterer at hver en baht og lidt til var blevet brugt til det aftalte

vi har støttet skolen og vil forsat støtte den

...
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-03-2009 19:49

Antal indlæg:

bidrag via websider er et dødt kapitel for mig desværer, hvis jeg skulle føle trang til at bidrage til noget vil jeg personlig selv sørge for at få det overbragt.

og i den forbindelse kan jeg da lige nævne at vi læs: konen & jeg, har sørget for at min pap datter og hendes klasse i bangkok fik 4 stk frislkuft blæser i klassen.
( man måtte ikke give penge til klassen alene, men gerne brugsting i form af naturalier skaal ).
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 02:10
Bruger avatar

Bruger

hejsa

sådan som jeg ser det bliver der ikke samlet ind her på siden
jeg oplyser barer at de penge som www.yindee.dk har givet til skolen er blevet brugt til de rigtige ting

lige som de penge vi giver til et andet børnehjem tæt på,hvor vi bor.der bliver pengene brugt på børnene

skulle der komme en Ole eller em Anders vil de få et los i røven

.

#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 03:29

Antal indlæg:

Sporene skræmmer ikke sandt...

Anders Jensen og Golden Heart har ikke gjort det private hjælpemarked lettere...

Vi har haft forskellige (meget små) projekter - og de er blevet financieret af os, og os alene...

Det absolut største stammer fra dengang Si og jeg var gode venner via nettet, jeg havde lige været i Thailand (dengang ønskede hun ikke at mødes med mennesker hun kendte fra nettet) og rejst lidt rundt - og i turistområderne er det jo temmeligt tydeligt at prostitution ER et problem, så jeg tænkte (uden først at sætte mig ind i om andre kunne have fået denne glimrende ide) at jeg ville gå ind i uddannelsessystemt i Isaan (der alt andet lige er den største leverandør til sexindustrien)...

Jeg chattede med Si - efter jeg kom hjem fra Thailand - og fortalte om de planer jeg havde, hun synes om ideen og synes at jeg skulle gå igeng med at planlægge, hun ville gerne være behjælpelig med kontakt til håndværkere m.m.

Jeg er som JEG er - et meget åbent menneske - og er jeg begejstret for noget, så får alle i min umiddelbare nærhed det at vide (skal lige siges at på dette tidspunkt havde jeg netkendt Si i knapt et år) - og reaktionen kom prompte...

LAD VÆRE !!!!

Nu ER jeg ikke let at kyse, men de spørgsmål jeg havde til Si blev nok formuleret dels meget direkte, men også meget skarpt, og jeg begyndte at planlægge budgetter, som sikrede mig at jeg på intet tidspunkt kunne miste noget, jeg ikke kunne undvære...

En dag skrev Si - hvor jeg talte om priser på at bygge, priser på at købe og renovere... Jeg har et hus... OK sagde jeg - det er jo fedt så ved du noget om at være husejer :D nej sagde hun jeg har et hus der kan bruges...

2 røde roterende advarselslamper begyndte at lyse med 2000 Watt og jeg sagde vel noget lignende - nåhhh jaaa - men altså jeg havde jo tænkt mig at sårn bygge nyt eller nowed...

Jamen det er vel lettere hvis huset er der allerede, det trænger til en kærlig hånd, men murværket er godt nok, og taget næsten nyt...

Hvad havde du tænkt dig at det skulle koste ???

Og *PUF* så slukkede advarselslamperne, og jeg sad i mørket og stirrede på min flimrende skærm - jeg har ikke regnet på udgiften til at sætte det i stand endnu - men huset... det får du...

Si har kastet en formue i det projekt, jeg har hældt lidt penge i - men INTET i nærheden af hvad hun har brugt, venner og familie i Danmark har råbt og skreget af mig - LAD NU VÆRE - LAD NU VÆRE !!! men 9 piger i det nordøstlige Thailand er glade for at vi ikke lod være, vi har givet projektet til et af kongens projekter, og har "forpligtet" os til at stille til med økonomi ved behov, endnu har de ikke bedt om ret meget...

Vi støtter derudover 3 unge kvinder i Khantanaburi og Lopburi med små månedlige beløb, som skal tilsikre at de kan studere, uden at skulle arbejde (for meget) ved siden af...

Da jeg annoncerede i Danmark at vi skulle giftes, var de fleste jo positive - ej hvor godt, og det er vel nok godt du har fundet en god pige o.s.v. jublen ville ingen ende tage...

Mange spurgte - hvad kunne I ønske til jeres bryllup (af gaver) - og dum dum som JEG nu engang er - og ærlig - så sagde jeg - jo nu skal I høre, vi tænker på at oprette en egentlig fond, den skal støtte unge piger der læser på universitetet - med at forblive ved studierne, ikke at droppe ud, fordi arbejdet tager for mange resourcer... så penge til den er kærkomne...

Så stoppede ønsket om at give bryllupsgave jo ligesom, for hvordan kan vi være sikre på... (jeg selv tænker - om I giver pengene til os og vi giver dem til pigerne - eller om I giver dem direkte til pigerne er vel for pokker ligegyldigt, pengene er ude af jeres pung... men det er nok bare mig)

Resultatet af telefonsamtaler, mails m.m. som ligner det - disse tråde om velgørenhed i Thailand ofte udvikler sig til - var at jeg blev sur... rigtigt sur... sendte en mail til alle i Danmark hvori jeg skrev : vi ønsker os INTET - hold venligst gaverne i Danmark...

De beløb der så kom ind til vores bryllup fra familie og venner hernede - er givet videre...

Sporene skræmmer og tvivlen nager... men når yindee.dk kommer forbi Bangkok på sin vej til Chiang Mai, så ligger der her en kuvert til at aflevere til Hugo i Chiang Mai, nej I samler ikke penge ind, og ærligt talt - JEG forstår godt hvorfor...

.
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 04:54

Antal indlæg:

Hej
Jeg vil nu forklare, hvorfor jeg kom med det første indlæg.
1. Når man høre om alle de hjælpe org., store som små og høre hvormeget de bruger i adm., så bliver man skeptisk.
2. På en side om Thailand er vi blevet taget godt og grundigt i røven. Ikke een gang, men 2 gange, hvor der var nogle klamphugger som benyttede sig af vores gode hjerte.
Jeg har selv været lige ved og næsten. Her er min historie
Medens jeg boede i Skive kom jeg meget sammen med den lokale præstepar og de fortalte at deres datter lige var hjemkommet fra Chiang Mai, hvor hun i 6 mdr. arbejdede som frivillig på en AIDS skole. Det gav mig ideen om at jeg kunne hjælpe. På det tidspunkt havde jeg et export firma her i Chiang Mai. Jeg besluttede at 3% af oms. skulle gå til AIDS ramte børn. Præsteparret anbefalede AIDS Care og jeg fik en DVD derfra, så den og bestemte at her kunne jeg hjælpe. Da jeg så havde skrabt nogle penge sammen og ville aflev. dem, kom alle problemer. En thai-ven og jeg brugte en hel dag bare for at finde skolen. Da vi endelig fandt skolen var den spærret af, lige som en KZ lejr med vagter og vi fik ikke lov at komme ind. Efterfølgende modtog jeg en mail fra et ægtepar ( missionær ) fra Brovst i Nordjylland, hvori der stod, " Hvad har du gang i Hugo " det er fint at du vil støtte skolen, men de penge du samler i Chiang Mai SKAL sendes til Brovst og derefter fordeles herfra. Jeg tængte, hvorfor skal penge som er samlet i Chiang Mai sendes til Danmark. Jeg vil gerne give penge til AIDS ramte børn, de skal ikke være på den jord længe, men hjælpe dem til en tåligt tilværelse vil jeg gerne være med til. Så ved at nogen kender nogen som igen kender andre fandt vi frem til Skolen i Doi Law. Der ved jeg at pengene falder det rigtige sted og nogle gange køber vi også ting til skole, f.eks sidst i maj køber vi et TV og DVD afspiller + nogle thai-tegnefilm.
Håber i forstår mit indlæg nu.
Hilsen Hugo
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 11:06

Antal indlæg:

Jeg surfede på Doi Lo - og så ar der var nogen der hed AIDS Care der tog sig af børn deroppe, det var jo wældi tænkte jeg, men blot et par klik senere tænkte jeg - "fanden mig nej"...

Ifølge de sider jeg kunne finde på AIDS Care så er det en indremissionsk hjælpeorganisation, der spreder det "glade" budskab, blandt børnene i Chiang Mai - og det er jeg så inderligt imod...

Det er OK at religiøse organisationer yder hjælp, men de skal undlade at missionerer og forvente/kræve omvendelse - mennesker der er dybt fortvivlede og i nød er klar til at gøre hvad somhelst for brød, det er det jeg mener AIDS Care, ikke Hugo og yindee.dk, udnytter...

.
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 12:34

Antal indlæg:

yindee skrev: sådan som jeg ser det bliver der ikke samlet ind her på siden
jeg oplyser barer at de penge som www.yindee.dk har givet til skolen er blevet brugt til de rigtige ting

næ. det påstår jeg heller ikke, giver bare min mening til kende om indsamlinger via web.

yindee skrev også: skulle der komme en Ole eller em Anders vil de få et los i røven

deri kan jeg kun give dig ret, og har du brug for et xtra ben så hjælper jeg gerne.
manse
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 12:39

Bruger

jos indremissionsk så jeg siger det samme, men hvad med at hjælpe den kære Huratho med at sætte en hjemmeside op, som jeg har set flere der gør, når f.eks. et børnehjem skal støttes, så kan folk følg med i hvad eventuelle bidrag bruges til, såsom vandanlæg, maling af bygninger hvad ved jeg, Jeg synes vi her på denne webside skal gå helhjertet ind for dette så sørgelige projekt, fordi det jo er aids ramte uskyldige børn vi taler om.

Jeg har tilladt mig at sende opfordring til nogle af mine tidligere venner inden for journalistikken, og jeg har også uden at spørge, undskyld for det, brugt denne side som ref.

Jeg vil arbejde videre, og håber det er okay med dig Huratho med hensyn til de danske medier, så vi måske af denne vej, kan få sat fokus på dette børnehjem, med hjælp til følge.

Jeg vil opfordre nogen her på denne webside, altså hvis de har forstand på opsætning af en sådan side, til at tilbyde den kære Huratho hjælp til dette. Jeg er sikker på han kan bidrage med alle de nødvendige informationer samt billed materiale, så der kan laves en god side.

Dette kan måske være med til at speede hjælpen op til disse så uheldbredelige børn, og en ting er sikkert, at når jeg næste gang kommer på disse kanter, ja så vil jeg kontakte Huratho for hjælp til at se stedet og give mit bidrag til noget brugbart for børnene.
jsh71
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 12:55

Bruger

Antal indlæg: 1837

Ja fuck det der indremisionske de er kun ude på at hjælpe sig selv.

Jeg har ikke noget imod at hjælpe sådan et projekt, hvis jeg vidste 100 % hvordan pengene blev brugt.
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 13:11

Antal indlæg:

Hej
JSH71. AIDS Care er ikke i Doi Law, det er en anden skole i bjergene som de påstår støtter.
Prøv engang at gå ind på www.aidscare.dk
Vi har intet imod du bruger artiklen fra siden, du må heller end gerne bringe budskabet videre.
Hilsen Hugo
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 13:14

Antal indlæg:

Hej
Jeg glemte lige en ting. Alt som bliver doneret gennem os bliver øre-mærket. Jeg tager personligt sammen med min kone over, tager nogle billeder, som så vil blive lagt ud her på siden
Hilsen Hugo
claus31130
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 15:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

Vil osse lige give mit besyv med her.......

Når det er de "store og fine" der samler ind,så plejer jeg at takke nej,da man ved at en temmelig stor procentdel af det indsamlede beløb som regel går til administration,det er jo dyrt for disse proffesionelle humanitære organisationer at holde deres store og fine hovedsæder kørende og med direktører til gage i million klassen....ja der skal samles mange penge ind før end der er noget at give ud af.....
Næ efter min mening er små indsamlinger hvor pengene kommer de direkte involverede tilgode i det fulde beløb....som feks her på siden hvor der er valgt at eventuelle reklame indtægter vil gå ubeskåret til disse AIDS ramte forældreløse børn oppe i Chiang Mai ....
At Hugo bruger en masse tid og energi og ikke mindst penge på at prøve at give disse børn et tåleligt ophold her på denne jord,er noget der sætter en dyb respekt i mig....

www.nielsen.in.th
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 15:53
Bruger avatar

Bruger

quickmouse du er ven i nødenThumb :MU

.

#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 17:28

Antal indlæg:

huratho skrev:
Hej
JSH71. AIDS Care er ikke i Doi Law, det er en anden skole i bjergene som de påstår støtter.
Prøv engang at gå ind på www.aidscare.dk
Vi har intet imod du bruger artiklen fra siden, du må heller end gerne bringe budskabet videre.
Hilsen Hugo

hurarho du mente vel denne her: http://www.aids-c...
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 19:24

Antal indlæg:

Hej
Her er den rigtige adresse http://www.aids-c...
Jeg har selv lige set den. Jeg har dømt, men prøv selv at gi jer til ( 5 min. ) og se vidioen.
Jeg er selv kristen, jeg har bosat mig her i Thailand og accepterer 100% budismen, såvel som de thaier jeg kender accepteres mig og min kristendom. Jeg kunne aldrig finde på at prædke for nogen som helst.
Prøv at se vidioen
Hilsen Hugo
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bo gratis i Hua Hin for enlig mor eller far med børn Bolig i Thailand 2 23-01-2017 08:46
Børn og thai-boksning Hele Thailand 5 16-06-2015 10:56
Hvis du elsker børn, ikke giver dem Candy Diverse 4 15-06-2013 05:58
HIV/AIDS - 'Country in crisis' Nyheder på andre sprog 1 30-11-2012 02:04
Børn, forsinkelser eller sidemænd: Hvad irriterer mest på flyturen Diverse 43 04-11-2012 00:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768