Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bryllup i DK
Fon tok
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2012 13:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Jeg har brug for hjælp.
Sagen er... Jeg vil giftes med min kæreste som bor i Thailand på nuværende tidspunkt og det skal ske her i DK på rådhuset som ligger på vestegnen.
Derefter vil jeg så søge om at få hende til Danmark på et tidspunkt.

Jeg har været oppe på rådhuset og de siger, at hun skal være her i minimum ca 14 dage for, at være sikker på det kan lade sig gøre.

Vores problem er så,....... pga hendes arbejde hos det offentlige i Thailand, kan hun kun få ca 15 dage fri. og det er lige på et hængende hår, hvis noget går galt.

Hvad kan jeg gøre ??. Er der nogen steder i Danmark, det kan gå hurtigere. Københavns rådhus f.eks ? Nogen der ved noget om det.
Gode råd modtages tak



Mvh Fon Tok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2012 13:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Fon tok

tag til Tønder en dejlig by hvor det kun tager 3 dage at blive forgiftet brug de tre dage på en mini bryllupsrejse rund i Sønderjylland


citat fra http://www.toende...dinge.aspx
Borgerlig vielse af udlændinge
Tillykke med jeres beslutning om at ville giftes. Det er en stor dag i jeres liv. I Tønder kan både danske og udenlandske par blive viet og vi gør alt for at give jer en dejlig dag, som I med glæde vil huske tilbage til. Nedenunder kan I få alle informationer omkring vielsesprocessen og kravene.
I Tønder Kommune vier vi hver uge udenlandske par, bosat i udlandet.
Inden vielsen
Registrering af udenlandske par skal ske ved personligt fremmøde efter aftale.
I skal komme til registrering mandag eller tirsdag hvor jeres papirer (attester, rejsedokumenter m.m.) kontrolleres. Hvis I kommer til registrering om mandagen, bliver I viet den følgende torsdag, og hvis I kommer til registrering om tirsdagen, bliver I viet den følgende fredag.
OBS: Registreringen/modtagelsen af udlændinge som skal vies borgerligt i Tønder Kommune foregår mandag og tirsdag på Jomfrustien 8, 6270 Tønder.
Vielsen
En borgerlig vielse kan foretages af borgmesteren eller en anden person, som borgmesteren har bemyndiget til det.

Der skal altid være mindst to vidner til at overvære en borgerlig vielse. Vi stiller gerne to vidner til rådighed, men I må også gerne selv stille med et eller to vidner.
Straks efter vielsen får I udleveret vielsesattesten.
Kontakt afdelingen for borgerlige vielser
Tønder Rådhus
Kongevej 57
6270 Tønder
Tlf. 74 92 97 09
Telefontider:
Mandag - onsdag: 10.00-12.00 + 12.30-14.30
Torsdag: 10.00-12.00 + 12.30-16.00
Fredag: 10.00-12.00
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2012 13:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Super kanon fedt.. Tusind tak..
Jeg er meget glad for det hurtige svar..dans
Vil straks give beskeden videre til hende, for hun er lidtGræder men nu bliver hun da hej

Mvh Fon Tok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2012 14:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Yiendee
Du er bare så utrolig hjælpsom .. du har min største respekt.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2012 16:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
hej Fon tok

tag til Tønder en dejlig by hvor det kun tager 3 dage at blive forgiftet brug de tre dage på en mini bryllupsrejse rund i Sønderjylland


citat fra http://www.toende...dinge.aspx
Borgerlig vielse af udlændinge
Tillykke med jeres beslutning om at ville giftes. Det er en stor dag i jeres liv. I Tønder kan både danske og udenlandske par blive viet og vi gør alt for at give jer en dejlig dag, som I med glæde vil huske tilbage til. Nedenunder kan I få alle informationer omkring vielsesprocessen og kravene.
I Tønder Kommune vier vi hver uge udenlandske par, bosat i udlandet.
Inden vielsen
Registrering af udenlandske par skal ske ved personligt fremmøde efter aftale.
I skal komme til registrering mandag eller tirsdag hvor jeres papirer (attester, rejsedokumenter m.m.) kontrolleres. Hvis I kommer til registrering om mandagen, bliver I viet den følgende torsdag, og hvis I kommer til registrering om tirsdagen, bliver I viet den følgende fredag.
OBS: Registreringen/modtagelsen af udlændinge som skal vies borgerligt i Tønder Kommune foregår mandag og tirsdag på Jomfrustien 8, 6270 Tønder.
Vielsen
En borgerlig vielse kan foretages af borgmesteren eller en anden person, som borgmesteren har bemyndiget til det.

Der skal altid være mindst to vidner til at overvære en borgerlig vielse. Vi stiller gerne to vidner til rådighed, men I må også gerne selv stille med et eller to vidner.
Straks efter vielsen får I udleveret vielsesattesten.
Kontakt afdelingen for borgerlige vielser
Tønder Rådhus
Kongevej 57
6270 Tønder
Tlf. 74 92 97 09
Telefontider:
Mandag - onsdag: 10.00-12.00 + 12.30-14.30
Torsdag: 10.00-12.00 + 12.30-16.00
Fredag: 10.00-12.00


Dette er borgerlig vielse af to udlændinge.
Ved borgerlig vielse af dansker med udlænding er reglerne mere kompliceret.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2012 16:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Al48
i tidernes morgen dengang vi var de stolte ejere af Mandø kro
brugte vi at sende de gifte lysne par rene udlændinge, eller dansk contra udlændinge til tønder hvor de klarede det på 3 til 4 dage

det var den gang, reglerne kan være lavet om, tror du ikke Fon tok kontakter tønder kommune , og giver en tilbage melding
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2012 16:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
hej Al48
i tidernes morgen dengang vi var de stolte ejere af Mandø kro
brugte vi at sende de gifte lysne par rene udlændinge, eller dansk contra udlændinge til tønder hvor de klarede det på 3 til 4 dage

det var den gang, reglerne kan være lavet om, tror du ikke Fon tok kontakter tønder kommune , og giver en tilbage melding


Ja,-det ville være en rigtig god idè at kontakte Tønder komm., fordi når man læser alle andre steder med dansker-udlænding er der nu en del papirer der skal godkendes for at ægteskabet er gyldigt, og der skal være tolk hvis ikke begge parter taler/forstår dansk, engelsk eller tysk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2012 13:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Ja, klart jeg må ringe til Tønder kommune. Så må jeg høre om det kan lade sig gøre. Jeg havde nu godt nok hørt om, at et eller andet sted i Dk, det kunne lade sig gøre på 3 dage. Skal nok fortælle hvad jeg finder ud af.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2012 15:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Nu har jeg været oppe på rådhuset i min egen kommune igen. Nu kan det vist alligevel lade sig gøre noget hurtigere end de 14 dage de først sagde og nu kan man lige pludselig sende papirerne til dem, inden hun kommer til landet. Sjovt at når man presser dem, så sker der noget.
Venter på en bekræftelse per mail og det lovede de.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2012 15:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

et stort tillykke skal i have, håber i får en god dag og et langt liv sammen godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 08:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Glemte iøvrigt at nævne, at Tønder kommune ville hjælpe mig hvis min egen kommune ikke ville gøre/kunne det hurtigt nok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 15:30

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

Husk at der skal være tolk både til "formøde" og til selve vielsen. Ved formødet skal I begge skrive under på - bla at i ikke er i familie & andre sjove ting. Hverken min kone eller tolken forstod spørgsmålene idet de mente det måtte være en fejl at hun blev spurgt om jeg var hendes far (vi er lige gamle) Ikke SE Vi er sgu skøre vi danskere
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 18:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Jeg har fået en mail fra min kommune idag, hvor de skriver om hvad der skal bruges af papirer. Man kan så indsende papirerne tidligst 4 mdr får og senest 1 mdr før bryllupet, hvis det skal gøres hurtigt. Og senest en uge før bryllupet, skal de møde hende men ikke et ord om tolk Sad. jeg havde en del spørgsmål i forvejen som jeg ville spørge dem om og nu får de så også det.
Ha ha..Utroligt, at det skal være så besværligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 21:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvis du syntes det er besværligt nu, så bare vent til du er blevet gift hej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 21:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej fon tok
du skriver
men ikke et ord om tolk

skal kun medbringes hvis din kommende kone ikke forstår engelsk eller dansk

skipper skriver
Hvis du syntes det er besværligt nu, så bare vent til du er blevet gift

GrinThumb

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-06-2012 08:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Da hun taler engelsk, skulle der ikke være brug for tolk.
Og til Skipper..jeg har været gift før, så ved godt hvilken udfordringer der venter.. ha haAngry.
Og jeg har også boet sammen med en thai her i Danmark, dog uden at være gift. Så jo,ved godt hvad der venter af diverse misforståelser.Ikke SE.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2012 11:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

@ Fon tok

er du blevet gift, i så fald hvor og hvordan music
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-09-2012 12:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

It, nej jeg er ikke blevet gift endnu men hun kommer i slutningen af næste måned. Pga sit arbejde har hun ikke kunne få ferie før, desværre.
Vi har ordnet visa, flybillet og osv. Dåbdsattest og single attest er blevet oversat fra thai til engelsk. Så alt det er på plads..Grin

Har mailet alle dokumenterne til rådhuset i min kommune og vielsen er oprettet med dato og det hele. Sker i starten af november.ThaiDanmark
Ca en uge før vielsen skal de så se min kommende kone ,medbringende de originale dokumenter.

Så nu ser det ud til at alt går som det skal Grin Og de har faktisk været rigtige søde og hjælpsomme på rådhuset.. Den ros skal de have.

Desværre så skal hun tilbage til sit arbejde i Thailand efter 3 ugers ferie her men så går jeg i gang med at søge om at få hende til Danmark.
Ville gerne have hun blev her men hvis nu noget går galt af en eller anden grund og hun ikke får den opholdstilladselse, så står hun uden sit gode arbejde.
Ikke fordi, jeg tror hun ikke får den men hellere være på den sikker side.

Så jeg nok give lidt flere informationer om bryllupet og om alt går godt .. Thumb

Mvh Fon Tok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2012 01:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

@ Fon tok

Vi takker bukker og nejer, glæder os til at se et foto af det smukke unge brudeparmusic
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fon tok
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2012 11:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 10.08.11
 Status: Offline

Ja, så blev jeg gift i week-enden med selvfølgelig den sødeste og dejligste kvinde. Thumb
Ved godt nogen vil sige, at hende havde de i forvejen Grin

Og desværre, så bliver der ikke noget foto, da jeg har set hvad der kan ske når man offentgør fotos på diverse thai sider Græder
Men smukke, det var vi sgu begge 2.. dril
Så nu bliver næste punkt, at søge familesamenføring og det håber jeg, går nemt, hurtigt og smertefrit.... he he

Ha en super dag.

Mvh
Fon tok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bryllup ender i blodig massakre Nyheder på dansk 1 05-12-2023 10:37
Sjov oplevelse ved Thai bryllup Skik og brug 2 23-03-2013 12:21
Kongelig bryllup Den Royale blog 1 30-04-2011 01:02
Fest - Lille bryllup - Fest Alt det andet 14 21-01-2010 13:51
glæde og et Thailandsk bryllup?????? Manse's Klumme 3 27-10-2009 13:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 99,569,828 Unikke besøg | jQ Blog