Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Sjov oplevelse ved Thai bryllup
Larsensplads
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2013 11:17

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 16.12.12
 Status: Offline

Jeg var i går inviteret til et rigtigt Thai bryllup, og hvorfor jeg siger dette er, at jeg var den eneste Farang til dette bryllup, så det er vel okay at sige sådan.

Det undrede mig godt nok, at min kone ville af sted så tidligt kl. 0800 om morgenen, med 43 km. kørsel, så ville vi være der omkring kl. 0900, så det var jo egentligt morgenmadsbryllup ville jeg tro.. med huhej hvor det går, når thaierne fester... Whisky og club sodas på bordene, svine skank med det hele, en hele kyllinger og så meget andet..

Jeg har været til mange by bryllupper, men jeg har da godt nok igennem mine 10 år herude ikke været ude for noget så morsomt, som nu dette bryllup udviklede sig til..

Da min kone og jeg ankom, kunne vi da godt fornemme folks opløftede stemning kl. 0900 om morgenen, og da vi prøvede at finde vores venner kunne vi da godt se, at de var kommet noget tidligere end os..

Vi fik..... konen og jeg som de seneste ankomne serveret et overdådigt måltid beregnet til mere en 10 personer, plus en hel flaske whisky.. med diverse tilbehør, som afstedkom mange bekendtes arrivering til vores bord...

Jeg tænkte hvor var det dog hyggeligt med alle konens bekendte ved bordet hehehhe..

De ventede bare på, at jeg ikke kl. 0900 om morgenen drikker whisky, så wupty var flasken væk.. De glemte også at konen og jeg lige havde spist morgenmad med det hele, så wupty var alt maden sendt i medbragte plastikposer med tasker til følge og meget andet sjovt..

Jeg fortalte konen om min observeringer, som blev affærdiget med, at vi altså var til bryllup på det rigtige... landet... og ikke i en forfinet storby.

Det sjove ved dette bryllup var egentligt, at jeg ved selvsyn kunne konstatere, at alle disse dejlige landmandskoner næsten ikke kunne vralte af sted, med deres store indkøbsposer fyldt med mad, fra dette bryllup, samt min whisky og andet som cola og dette søde røde stads på flaske også...

Jeg ved godt det er normalt, at bryllupsgæster hygger sig med efterladenskaber fra et bryllup, men jeg har da godt nok aldrig været ude for, at tasker, plastikposer og andet som kunne slæbes ud fra de 100 borde blev slæbt og jeg mener slæbt ud fra storkøkkenet..

Det er jo nok det, der er så dejligt i mit nye land Thailand...

Ingen giver en dyt og et båt for hvad du tænker, men bare dagen i morgen bliver lidt lettere og positiv, så er vi alle glade...

God påske til jer alleThai
Cafeer er for folk, som gerne vil være alene, men behøver selskab for at være det..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2013 12:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Det sjove ved dette bryllup var egentligt, at jeg ved selvsyn kunne konstatere, at alle disse dejlige landmandskoner næsten ikke kunne vralte af sted, med deres store indkøbsposer fyldt med mad, fra dette bryllup, samt min whisky og andet som cola og dette søde røde stads på flaske også...


he he, alle giver jo en lille skilling, de vil have fuld valuta for den skillinggriner

næste gang må du også have en indkøbspose med til din whisky godag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Police Search House of Deputy National Police Chief Alt det andet 6 25-04-2024 13:17
Fighting flares at Myanmar-Thai border Nyheder på andre sprog 1 21-04-2024 11:49
THAI AIR ændre flyrute som følge af Iran Israel krisen. Flyselskaber 1 16-04-2024 15:10
Inside a Thai prison... and more stories Discover Thainess 9 28-03-2024 09:47
Thai man survives black bear attack during ant egg hunt Nordøst Thailand 1 13-03-2024 14:14

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,698,026 Unikke besøg | jQ Blog