Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
glæde og et Thailandsk bryllup??????
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 07:26

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej alle.

Nu er alt ved at komme tilbage til normal på gården. Min vidunderlige og dejlige kone fik besked fra hospitalet. Frygten var ubegrundet m.h.t. kræft, men de fandt så noget andet, som hun nu får behandling for.

Ja livet er bare en herlig ting.

Her i weekenden var vi i Lopbury til et rigtigt thailandsk bryllup. Jeg var den eneste farang, så man kan vel nok sige, at det var et rigtigt thailandsk bryllup.

Om morgenen kl. 0400 startede disse satans højtalere med musik, og forklaring til alle landsbyens beboere, nu var det tid til at komme ud af sengen, og gå til bryllups huset for at hjælpe med madlavningen m.v..

Kl. 0500 var der mere end 30 kvinder og 1. mand tilstede for at hjælpe med denne madlavning til selve brylluppet kl. 0800. Da tiden nærmede sig kunne jeg se, whisky, øl og vand blive sat frem på morgenbordene. Jeg fik at vide, at man regnede med ca. 100 personer her om morgenen hahaha, gratis whisky og mad, der kom sgu 150 denne dejlige morgen.

9. munke og hele borgermusikken var samlet, så jeg afventede det videre forløb. Jeg sagde til min dejlige kone, at hvad med den sinsot, som det åbenbart kun er farangs der bliver afkrævet. Hun sagde afvent nu og se.

Jeg blev godt noget overrasket, da jeg så denne thailandske mekanikker fremlægge 200.000.- baht i sinsot. Hahaha tænkte jeg. Pengene bliver da givet tilbage til ham efter bryllup hahaha, håber ikke han forventede dette, men konens tante var hurtig til at tage pengene, og låse dem inde i vores rum.

Pengene ville bestemt ikke blive givet tilbage til denne mand, der nu havde været med til, at familien nu skulle bespise en mindre, nej pengene skulle bruges til betaling af bryllup.

Om aftenen var der 350 til spisning. Underholdning for alle pengene. Dejlig mad og masser af øl og whisky. De sidste 100 gæster forlod gildet kl. 0215 om morgenen.

Alt dette, her mener jeg alt…. kostede konens tante 128.000.- baht.

Når jeg så tænker på mit blærerøvs farang bryllup. 300.000.- med middag og overnatning i 12 huse på resort.

Vi manglede efter 2 timer øl selvom det var aftalt, at der skulle være udskænkning til 0100. Whisky havde vi aftalt at gæsterne også skulle have. Dagen efter fik jeg at vide, at de forlangte penge for dette o.s.v.. Det var thai-kinesere der havde dette ressort, så alle jer der vil have bryllup. I skal aldrig handle med thai-kinesere, for det bliver en fuser.

Min sinsot som svigermor sagde jeg ville få tilbage. Den har jeg aldrig set.

Jeg er skam ikke bitter, for som jeg siger i dag. Jeg betalte for, at få lov til at smide hele familien ud, så nu har vi et rigtigt familieliv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 09:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Manse

så du ikke alle de folk som kom og afleverede en kuvert.
og alle dem som kom ind og gav brudeparret penge for at give dem en hvid snor on håndledet.
Det i kuverten er penge, og de betaler som regel fra 20 baht og opefter når de giver brudeparret snor på.
så der kommer en hel del penge ind den vej også.
De hange jeg har været til thai bryllup
har sin sot aldrig været over 40.000 baht.
Men ok nogle har flere penge end andre.

Men det er nu meget hyggeligt at se alle dem som kommer og hjælper med mad og alt det andet.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 13:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

et thaibryllup er altid spænderne at være med til uanset om det er lille eller stort

ja sinsot gives næsten altid hvor pengene så ender i den sidste er jo det store spørgsmål

ps rart at høre i er friske dig og din kone hvordan går det med de kære cigaretter
....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15
Bryllup ender i blodig massakre Nyheder på dansk 1 05-12-2023 10:37
Thailandsk kvinde anholdt Nyheder på dansk 1 03-11-2023 17:24
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,440,130 Unikke besøg | jQ Blog