Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.aidsboern.dk
yindee
Skrevet d. 21-04-2011 13:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
 Status: Offline
Bopæl: Thailand

ABS skrev
Dette bliver mine sidste skrevne ord i denne sag. Ikke at det stopper fra min side, men gider ikke at ævle og kævle mere om Hugo og hans projekt. Der fører intet med sig. Manden selv siger jo intet.

jeg kan kun give dig ret hugo vil intet lave om han ønsker åbenbart at forsætte i samme spor

ok op til ham jeg vil nu bruge de mere offentlige kanaler for at stoppe ham og hans bedragerier
det var det sidste fra min side

er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
Skrevet d. 25-04-2011 05:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1376
Bopæl: Isaan

er vores ven bedrageren Hugo Thomsen flyttet fra Chiang Mai til Bangkok

Domænenavn: aidsboern.dk
DNS: aidsboern.dk
Status: Aktivt
Oprettet: 24. juli 2009
Registrant:
Bruger-id: HT4241-DK
Navn: Hugo Thomsen
Adresse: 77 69 Lat Prao Soi 3, Kittikorn jaek 1
Chatujak
Postnr. & By: 10900 Bangkok
Land: Thailand
Telefonnummer: +66 836011001

kilde https://www.dk-ho...bmit=S%F8g
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
skipper
Skrevet d. 25-04-2011 13:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3271

IT.
Hvordan søger man anonyme oplysninger om hvem der ejer et domæne.
Jeg spørger fordi jeg har været udsat for ubehageligheder, og gerne vil vide navnet på den der står bag.

ABS
Skrevet d. 25-04-2011 14:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 42
Bopæl: Bangkok

Ved godt at jeg har skrevet at jeg ikke ville skrive mere ang. Hugo.. Men men her er sidste nyt taget fra DTW.:
Hej
Allerførst vil vi, Nang og jeg, rette et stort TAK til de som har støttet op om os og stadig tror på projektet og som trodser de negative indlæg, som der har været. Tak for alle PBer og mail, de har virkelig varmet.
Der blive lavet en del om på siden i den kommende tid.
Hjemmesiden vil få et nyt navn. www.aidsboern.dk var rigtigt indtil staten lavede skolen om til en "blanding", men forgangs manden til siden ville at navnet skulle bestå for det solgte.
Projektet"s formål bliver uændret, nemlig det at give nogle stakkels børn, hvis fremtid/skæbne er uvis, en lidt bedre og lysere hverdag og at arbejde hen imod selvforsynene, m.h.t. fisk og grøntsager.
Regnskabssiden bliver nedlagt, dog vil det altid blive nævnt under kommentar om evt dornationer og når der bliver brugt penge. Der vil derefter, hvert 1/2 år blive offentliggjort et revideret regnskab, lavet af en uvildig.
Det bliver ikke muligt at købe reklameplads på siden.
Under "Info om skolen" vil der blive redigeret, så den er tidssvarende.

Vi vil sige ligesom John (jos38) er i det mindste i tvivl om projektet"s ægthed så lad være med at give.

Til slut vil vi nævne Nang og jeg kæmper videre, med eller uden støtte fra jer. Vi har immervæk knap THB 70000,00 at gøre godt med.

Endnu engang TAK til alle som har støttet op om os.

Hilsen
Nang og Hugo

Ja ja .. skaal
www.abs-relocations.com
skipper
Skrevet d. 25-04-2011 14:15
Bruger avatar

Bruger

Nå hvad faen ABS, de tænker måske på snart at flytte hjem, og så skal du være der med spegepølsenThumb
IT
Skrevet d. 25-04-2011 14:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1376
Bopæl: Isaan

ABS skrev:
Ved godt at jeg har skrevet at jeg ikke ville skrive mere ang. Hugo.. Men men her er sidste nyt taget fra DTW.:
Hej
Allerførst vil vi, Nang og jeg, rette et stort TAK til de som har støttet op om os og stadig tror på projektet og som trodser de negative indlæg, som der har været. Tak for alle PBer og mail, de har virkelig varmet.
Der blive lavet en del om på siden i den kommende tid.
Hjemmesiden vil få et nyt navn. www.aidsboern.dk var rigtigt indtil staten lavede skolen om til en "blanding", men forgangs manden til siden ville at navnet skulle bestå for det solgte.
Projektet"s formål bliver uændret, nemlig det at give nogle stakkels børn, hvis fremtid/skæbne er uvis, en lidt bedre og lysere hverdag og at arbejde hen imod selvforsynene, m.h.t. fisk og grøntsager.
Regnskabssiden bliver nedlagt, dog vil det altid blive nævnt under kommentar om evt dornationer og når der bliver brugt penge. Der vil derefter, hvert 1/2 år blive offentliggjort et revideret regnskab, lavet af en uvildig.
Det bliver ikke muligt at købe reklameplads på siden.
Under "Info om skolen" vil der blive redigeret, så den er tidssvarende.

Vi vil sige ligesom John (jos38) er i det mindste i tvivl om projektet"s ægthed så lad være med at give.

Til slut vil vi nævne Nang og jeg kæmper videre, med eller uden støtte fra jer. Vi har immervæk knap THB 70000,00 at gøre godt med.

Endnu engang TAK til alle som har støttet op om os.

Hilsen
Nang og Hugo

Ja ja .. skaal

famne uhyggelidt du Sad
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
JackD
Skrevet d. 25-04-2011 15:34

Bruger

Antal indlæg: 597

Ja, ham Hugo har sgu´ været for længe i LOS, han er ligeså åleglat og god til at pynte på lortet som alle Thai´er!

nørd

JackD
skipper
Skrevet d. 25-04-2011 15:50
Bruger avatar

Bruger

Deri kan du have ret JackD.
Eller ikke, plattenslageren kommer jo fra Danmark, så måske er han bare en kultur-beriger fra det høje nord.
hej
yindee
Skrevet d. 27-04-2011 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

Let at tjene på ulovlige indsamlinger
Danskerne er et tillidsfuldt folkefærd, og det udnytter skruppelløse bagmænd, der ødelægger det for de ærlige organisationer
se mere her
http://ekstrablad...543863.ece

du kan også se udsendelsen på ,,kontant" på dr-tv.
Kan ses på følgende links:

- Plat på syge børn http://www.dr.dk/...140506.htm

- Tv-udsendelsen
http://www.dr.dk/...ntant/8163
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
JackD
Skrevet d. 27-04-2011 10:31

Bruger

Antal indlæg: 597

Ja, det er da for groft!

Master Fedmand var også igang:

http://www.bt.dk/...indsamling

JackD
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 08:51

Bruger

Antal indlæg: 23

Er selv lige kommet hjem efter tur rundt i Thailand, hvor turen bl.a. bød på en uge i CM hvor et af projekterne var at besøge skolen i Doi Law for at aflevere nogle ting min kone og jeg havde indsamlet. Besøget på skolen var en stor oplevelse, hvor man kom hele følelsesregistret igennem. Det var fantastisk at, som helt fremmet, blive modtaget på den måde (og nej det var ikke fordi vi kom med en stor pose penge, men blot nogle aflagte engelskmaterialer samt refleksbrikker til alle eleverne). Personalet bød velkommen med åbne arme og ville gerne vise og fortælle, eleverne var meget nysgerrige og kontaktsøgende. Vi blev budt på frokost, fik en rundvisning på skolen og fik lov at være med i undervisningen. Alt sammen så fantastisk positivt, men men men. Samtidigt var det svært at opleve de vilkår som nogle har deres hverdag i. Når vi i DK er sure over ikke lige have de nyeste dit og dat på skolerne skulle vi skamme os - de havde stort set intet og alligevel var der en glad og positiv stemning. Det var også svært at se elever der gik i skoleuniformer der var beskidte (i bedste fald) og ellers hullede og meget slidte, men når man ikke har meget at gøre med går de jo i arv fra generation til genration.

Jeg vil nu efter lige at have besøgt skolen prøve at komme med mine svar på de beskyldninger som kommer både her og på DTW, dog vil jeg gerne gøre klart at jeg personligt mener Hugo har svaret fint på det hele så det er ikke for at være hans "advokat" men for at belyse sagen med "friske øjne".

- Hjemmesidens navn har fået meget kritik. - Hugo har dog svaret på hvorfor den hedder det, OG at når der kommer ny webmaster at dette vil blive ændret. Dog fremgår det jo ret tydeligt hvis man blot læser de første 2-3 linjer at det IKKE er en skole udelukkende for AIDS ramte børn, men også for børn af meget fattige familier - personligt kan jeg bekræfte at alle elever hørte ind under mindst en af de to kategorier!

- AIDS skole eller alm. kommuneskole? - i teorien er skolen i Doi Law en alm. kommuneskole, men alle ved der er forskel på teori og praksis. Nu har jeg gennem mine mange besøg i Thailand, besøgt mange såkaldte alm. kommuneskoler, og ingen...absolut INGEN af de andre har haft en standart så lav og ringe som den i Doi Law, så almindelig kun i teorien, i praksis absolut ikke!!

Herudover har skolen et sygeafsnit med 2 senge mv. hvor elever kan komme hen hvis de akut får det dårligt, dette har jeg heller aldrig oplevet på andre alm. kommuneskoler, og det skyldes jo nok at flere af eleverne er alvorligt syge end det antal der lige har fået konstateret sygdommen (der er jo altså ikke lige råd til lægebesøg blandt familierne).

- Findes den såkaldte "dødsgang" - nej ikke længere, men har gjort, vi blev vist hvor den havde ligget!

- Er det hele fup og humbug, og bare en god forretning for Hugo som selv tager pengene? - NEJ!!! Vi blev vist nogle af de ting som pengene var brugt til, herunder bl.a. et bibliotek, samt forbedring af nogle af klasseværelserne - og tro mig der er stor forskel på de gamle og de renoverede.

Herudover også nogle af de projekter som var prøvet som f.eks. vandboring samt nogle af de projekter der arbejdes på i fremtiden, bl.a. at få plantet forskellige grønsager og urter så elevernes måltid kan forbedres, hertil også et fiske bassin så de bare en gang imellem kan få lidt kød.

Personligt synes jeg det er utrolig trist at folk bliver skeptiske så snart der er nogle der vil gøre noget godt for andre. Resultatet bliver gang på gang mistænkeliggørelse, måske man i stedet for at svine andre, selv skulle prøve at gøre en indsats. Hvis alle gjorde bare 5% af hvad Hugo og Nang har gjort for børnene i Doi Law, ville verden være et meget bedre sted for rigtig mange som trænger til lidt ekstra.

Nogle vil nu nok tænke at jeg er et naivt fjols der har ladet mig forblinde af Hugos magi..... hertil et par kommentarer.

1) Hugo og Nang stod på pinde for min kone og jeg hele den uge vi var i CM for at gøre ugen så god så mulig, og på intet tidspunkt bad de om noget (hverken penge eller andet) i retur, nej de gjorde det udelukkende fordi de er mennesker af den bedste slags, nemlig dem med hjertet på rette sted.

2) Hvis det hele var humbug undre jeg mig over hvordan de forbedringer der er sket på skolen er blevet finansieret.

3) Og bare lige for at slå det fast, så har mine gaver/donationer intet med hverken Aidsboern.dk eller Hugo at gøre, andet end at han tog med op og viste skolen frem.

4) Hvis Hugo som mange hentyder stjæler fra skolens penge, så forstår jeg ikke at elever samt personale fortsat lyser op af glæde når han kommer og besøger skolen.

5) Og sidst men ikke mindst, så oplevede jeg personligt den glæde og taknemlighed jeg fik for mine beskedne gaver, dejligt at hjælpe andre uden at få noget igen (andet end smil, hvilket var mere værd end noget andet), så personligt kan jeg kun opfordre til at bruge energien på at hjælpe i stedet for at sabotere dem som gør en så stor og uselvisk indsats.
pirat
Skrevet d. 28-07-2011 09:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 663

go dav do mand økse skaft
hip hip I hvor er vi glade hugo er renvasket
pirat
Skrevet d. 28-07-2011 09:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 663

Svendsen203 skrev Findes den såkaldte "dødsgang" - nej ikke længere, men har gjort, vi blev vist hvor den havde ligget!

tusind tak nu er jeg overbevist hugo er uskyldig

du skriver du er ikke hugo,s advokat men med dine evner kan du overbevise enhver byretsdommer

så Please hjælp os andre uskyldige der er blevet dømt på falsk grundlag

I hvor er jeg glad i dag hjælpen er på vej hugo er en engell
sam
Skrevet d. 28-07-2011 09:32

Bruger

Antal indlæg: 222
Bopæl: Danmark

Det er en fin beretning fra Svendsen, som med egne øjne har set hvordan det ser ud på skolen og mhvilke forbedringer, der er foretagetder til gavn for eleverne og lærerne.

Andre der bare kritiserer projektet m.v. skulle bare selv prøve at besøge skolen, så kunne det jo være at kritikken ville stoppe.

Men nogen kan åbenbart ikke tåle at se, at den indsats som Hugo og Nang gør for skolen virkelig gør gavn.

Så de der har lyst til at støtte kan bare fortsætte med det, og andre der ikke har lyst kan så bare lade være- så nemt er det egentlig.

Personlig glæder jeg mig meget til at besøge skolen på min næste tur til Thailand.

Beklager, men jeg støtter fortsat projektet og Hugo/Nang - godt arbejde!
tinner
Skrevet d. 28-07-2011 10:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 54

Hr. Svendsen203 du skriver

Det var også svært at se elever der gik i skoleuniformer der var beskidte (i bedste fald) og ellers hullede og meget slidte, men når man ikke har meget at gøre med går de jo i arv fra generation til genration.

har kigger på jeres hjemmesider ser kun raske søde børn i rent tøj der smiler meget

Hr. Svendsen203

findes der et revideret regnskab og en opdateret bankbog

fik du et brev fra skolen hvor de takkede for gaverne
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 10:21

Bruger

Tinner - nu skriver du jeres hjemmeside!!! - læs nu lige mit indlæg ordentligt, jeg gør jo ganske klart at mit besøg og mine gaver INTET har med aidsboern.dk at gøre. Men hvad der er på den side er jo ikke mit problem, jeg beskriver bare hvad jeg så, og det var bestemt ikke pæne rene uniformer. Men ja de smilede også meget under mit besøg, fantastisk at folk der har så lidt stadigt kan være så smilende, og at se deres endnu større smil når vi gav os tid til at snakke lidt med dem, lege med dem osv. var en gave i sig selv.
Om skolen har sendt mig et takkerbrev er dog et mystisk spørgsmål: jeg var jo selv tilstede og gav dem mine beskedne gaver og blev ved den lejlighed takket af personale og elever.
tinner
Skrevet d. 28-07-2011 10:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 54

Svendsen203 skrev:
Tinner - nu skriver du jeres hjemmeside!!! - læs nu lige mit indlæg ordentligt, jeg gør jo ganske klart at mit besøg og mine gaver INTET har med aidsboern.dk at gøre. Men hvad der er på den side er jo ikke mit problem, jeg beskriver bare hvad jeg så, og det var bestemt ikke pæne rene uniformer.
Om skolen har sendt mig et takkerbrev er dog et mystisk spørgsmål: jeg var jo selv tilstede og gav dem mine beskedne gaver og blev ved den lejlighed takket af personale og elever.

Hr Svendsen203

har i ikke en hjemmeside en verden uden for og en facebook side der ser jeg kun rene raske søde pæne børn

Hr Svendsen203

når jeg og andre afleverer gaver på skoler ,børnehjem smiler alle og er meget glade

du glemte lige i farten at svare på om du så et regnskab og en opdateret bankbog

men ser du for at forebygge snyd skal modtageren udfylde et takkebrev fra stedet som modtager gaverne
AL 48
Skrevet d. 28-07-2011 10:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1842

Pirat:
Jeg går ud fra, at indlæg 212-213 er ironisk ment.
For hvad mente du ellers med indlæg 84?:
hugo har noget til gode når jeg kommer ud
----------
Det er jo ikke nemt når hjernen er flyttet ned i overarmene.
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 10:39

Bruger

Jeg har heller INTET med facebooksiden at gøre (udover jeg også har postet mit indlæg der) og ej heller med "En verden uden for"!
Endnu engang vil jeg gerne forklare at mine beskedne gaver, som bestod at nogle 30 år gamle engelskbøger, samt nogle refleksbrikker til eleverne, var personlig donation fra min kone og jeg, og har intet med hverken facebooksiden, aidsboern.dk, en verden udenfor eller Hugo/Nang at gøre....så burde det være klart!!!

Ved ikke hvilken snyd du taler om, jeg afleverede bøger som blev sat på skolens bibliotek, samt en refleksbrik til hver af eleverne (INGEN kontanter) så har svært ved at se hvordan der skulle ostå snyd!

Nej jeg så ingen bankbog eller andet, og har heller ingen what so ever interesse i det, da jeg som nævnt ikke har noget med nogen indsamling at gøre.
AL 48
Skrevet d. 28-07-2011 10:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1842

Skal folk nu også til at krydsforhøres herinde af "folkets domstol", bare fordi de laver et indlæg der IKKE er negativt??
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai-dk.dk flytter server Nyt fra Administrationen 2 10-08-2017 08:43
http://www.orientalinvest.com/ Skik og brug 43 24-04-2015 04:10
Retur til DK, eller? De fastboende 70 04-10-2014 06:17
DK kendt ude i verden Nyheder på dansk 3 15-08-2014 08:21
ØV,- den video er blokeret her i DK. **Baren** 5 21-07-2014 16:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768