Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
"Danish Farang Bullied Thai Woman!"
hassel
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-09-2016 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

BANGKOK: -- A Thai woman says her aging Danish husband ripped her off to the tune of 100 million baht and now she has turned to prime Minister Prayut Chan-O-Cha for help.

Thiamjan Harnlakorn, 53, appeared with her lawyer, relatives and several placards in a plea for help from the PM at the Commerce Ministry in Nonthaburi yesterday.

The placard on the right in the picture states: "Danish Farang Bullied Thai Woman!"

The issue relates to a matter that has already been settled by the courts.

Thiamjan won a judgment that her shares that amounted to a 51% controlling interest in their company Daen Thailand and Property Co Ltd on Samui were illegally removed from her.

She says that she fought a seven year battle for justice and won - but she has yet to receive a single baht of her shares back from her husband Per Viggo Helling, 63.

She told reporters yesterday that the shares were transferred from her control by her husband when she was suffering from cancer of the uterus.

He cleaned her out of the shares when she was recuperating from surgery, she said.

In addition the Dane hounded her out of their home and put up a sign saying that she had no rights in the company whatsoever, she claimed.

Samui police then the Crime Suppression Division became involved before the matter was resolved in her favor by the courts.

She said that efforts to have the name on the shares changed back to her had proved fruitless despite the courts decision.

"Who am I to turn to now?" she said. "After my illness I have run out of money. So I am asking for the prime minister's help to get justice".

Source: Daily News http://www.dailyn...nal/524646
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-09-2016 19:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Sjov historie.
Det sjove er så at det plejer at være thailænderne der snyder farangerne, og ikke omvendt.
Hvis man kan tale om snyd altså i det her tilfælde.
Mon ikke danskeren har investeret alle pengene, og hun kun stod på papirerne for en ordens skyld.
Da hendes familie var godt i gang med at stjæle hans penge, reagerede han ved at flytte hendes "andele" tilbage til hvor de oprindeligt kom fra.
Noget kan jo tyde på det, da domstolen har godkendt hans krav på ejendomsretten over aktierne.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2016 00:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Noget kan jo tyde på det, da domstolen har godkendt hans krav på ejendomsretten over aktierne


hvor har du det fra som jeg løser sagen har domstolen den modsatte opfattelse nemlig at 51 prosent til høre kvinden


Da hendes familie var godt i gang med at stjæle hans penge, reagerede han ved at flytte hendes "andele" tilbage til hvor de oprindeligt kom fra.


igen igen skipper de 51 procent har altid tid til hørt kvinden,

hvor står det skrevet at familien ville stjæle hans penge de 49 procent

i følge retten (loven) ejer hun 51 han 49 procent uanset hvilken bank konto pengene kom fra
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2016 14:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu er der nok ikke nogen af os der har nogen baggrundsviden om hvorfor Helling har reageret som han gjorde, ellers var det vel kommet frem allerede.

Når man ser de der 51%, så er der en advarselslampe der blinker, det plejer at betyde at farangen har skudt alle pengene ind i firmaet, og thailænderen har stået som proforma ejer af de 51%.

Det kan jo være på den måde at da hun har en livstruende sygdom, så har hun villet overlade hendes aktier til familien, og undskyld jeg skriver det, men de ser nu ikke ud til at tilhøre en familie der har råd til at investere i ret meget, hvilket kan betyde at de har set en mulighed for at rulle farangen ved at sælge hans firma, og score gevinsten.

Det kan da godt være jeg er en mistænksom gammel satan, men jeg kender de små svindlere, og ved de altid tænker først på familien, derefter på huset og hunden.
Nederst på listen kommer farangen.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2016 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Det kan da godt være jeg er en mistænksom gammel satan, men jeg kender de små svindlere, og ved de altid tænker først på familien, derefter på huset og hunden.
Nederst på listen kommer farangen.


nej nej og atter nej farangen er slet ikke på listen med mindre at der er en regning der skal betales music

Når man ser de der 51%, så er der en advarselslampe der blinker, det plejer at betyde at farangen har skudt alle pengene ind i firmaet, og thailænderen har stået som proforma ejer af de 51%.


og hvad så!!! farangen skriver jo selv under på at det er konen der in skyder de
51 prosent

Nu er der nok ikke nogen af os der har nogen baggrundsviden om hvorfor Helling har reageret som han gjorde, ellers var det vel kommet frem allerede.


jo det har jeg, husk jeg har boet på øen i 12 år
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2016 16:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

jo det har jeg, husk jeg har boet på øen i 12 år


Ach so? lås
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2016 16:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Men så kan du jo passende fortælle os uvidende fjolser om hvem der har betalt regningerne gennem årene, for det kan sgu da umuligt være den flok retarderede risgnaskeremusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-09-2016 06:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Men så kan du jo passende fortælle os uvidende fjolser om hvem der har betalt regningerne gennem årene, for det kan sgu da umuligt være den flok retarderede risgnaskeremusic


nå skipper er du nu sur på konen igen Shock

se du skipper sagen startede med det sædvanlige. Han fandt sig en yngre model , den slags koster jo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-09-2016 11:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

nå skipper er du nu sur på konen igen



Næ M55, hun er i Bangkok, og der er kun akvariefiskene, hunden, lille mig og et køleskab fyldt med kolde bajeremusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Inside a Thai prison... and more stories Discover Thainess 9 28-03-2024 09:47
Thai man survives black bear attack during ant egg hunt Nordøst Thailand 1 13-03-2024 14:14
World Muay Thai Championship Kicks Off Today on Jomtien Beach! Nyheder fra Pattaya 1 11-03-2024 14:18
Jailed former Thai leader Thaksin granted parole - PM Nyheder på andre sprog 4 19-02-2024 11:31
Thai Airways klar med stor ordre Flyselskaber 1 12-02-2024 15:04

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 97,853,276 Unikke besøg | jQ Blog