Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
endnu en begivenhedsrig dag
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 11:14

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Vi har lige haft besøg af håndværkere i dag, fordi min dejlige ulvehund er så stærk, at han kan bøje stålstængerne i vores port, når han vil ud i det store liv og opleve dejlige hunde damer, så vi vil have porten lavet, så dette ikke kan ske mere. Dette var også okay, men det sjove ved det hele er, at denne håndværker spurgte min kone, om han ikke skulle skrive ekstra på regningen, for hun var jo gift med en farang, som bare vil betale. Min dejlige kone sagde så, hvad han mente med dette, og han forklarede, at han arbejdede for mange farangs i området, og sønner og koner ønsker dette, så det gik han ud fra, at min kone også ønskede. Sikke en ballade der blev. Jeg tror aldrig jeg har set min dejlige kone så vred, men hun er en smart dame der så sagde, at når du nu har din kone med, vil jeg da gerne vise hende huset o.s.v., så kan du jo lave porten så længe. Hvad hun fik at vide af forskellige farang svindelmåder af vedkommendes kone, var ikke småting.

1. Regningen er på 20.000.- baht, så skriv den på 40.000.- baht.
2. I laver kun dette jeg siger, og skriver andet på, så betaler han.
3. Når haven skal laves, har jeg set regninger for farangs der er dobbelt så dyre som mine.
4. Farang har ikke check på garanti på deres huse, så de betaler bare når noget skal laves efter det er færdigbygget, for alt lyder jo så billigt..

Ja sådan kunne jeg blive ved, og jeg føler mig engang imellem berørt over disse situationer, specielt når folk (farangs) kommer og spørger en, ja så har man jo et ben i hver lejr, og må på bedste måde prøve at finde ud af, at løse dette problem. Hvis man siger sandheden vil de jo nok blive skilt, og hvis man siger det er for dyrt, så har man ikke forstand på det, ja det er en balanceakt engang imellem, men da også lidt spændende, for gud hvor er farangs engang imellem nemme at tage rumpetten på, altså baglommen med kontanterne.

Bare lidt fra dagen i dag, så sig ikke man ikke oplever noget nyt herude i Thailand. Det sker faktisk ret tit, specielt efter, at flere og flere farangs begiver sig til sawangårds områder.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Thjaa
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 11:25

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 09.05.09
 Status: Offline

du er ikke den foeste der har sordan en histaare

da mig og min kone bestemte os for at proeve at lave en lille thai spise sted oplevet vi naade taet paa det samme

en thai mand skulle lave os et bord til vores koeken som hun kunne have suppegryde i da vi fik det fra ham var det kun lavet 50% efter hvad der var aftalt efter den pris vi skulle betale og som han sage til konen at hun kunne jo bare tage fler penge ud af mig for at faa den lavet held ferti

nu er det sordan at mine penge ogsaa er min kone penge saa vis en thai vil snyde mig snyder han ogsaa min kone saa hun spring ogsaa i lufter og kontakte den lokale politi jeg skoente mig at gaa ud af huset og besoegte mine vender da jeg kom tilbage 3 timer efter var vores bord fertilavet og min kone hade faade den prasset 30% ned i pris i forhaald til foeste aftale

dette skedet for ca 2 aar sigen og vi har ikke vores restorang mere da vi floettet tilbage til bangkok
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 11:52

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Thjaa

Jeg bliver nok heller den sidste, og det jeg mener er, at folk skal tænke sig om, og ikke bare lade stå til, for det kan blive dyrt også selvom vi mange gange tænker på danske priser når vi handler. Er glad for at høre, at du er som jeg. Jeg går min vej og lader min dejlige kone om at forhandle, for så vinder man i den sidste ende, hvis vores koner er smarte og ærlige nok, og der har jeg ingen problemer for min dejlige kone er en kræmmer heheThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 12:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

min motorcykel vil ikke starte jeg henvender mig til et værksted de sender en mand som er chefen selv hjem til mig
han kigger smiler og skuer lidt frem og tilbage vupti maskinen kører igen

og hvad koster det så han smiler og siger ingenting det er da service


,,,,
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Thjaa
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 12:15

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 09.05.09
 Status: Offline

der jeg koebte min mortorcykle i bangkok er de ogsaa skide flinke det er tidt at vis jeg har smaa problemmer at de laver den ud at vil have nogen penge for det

manse

safoelti gaar jeg for jeg ved at vis min kone bruger fler penge saa er der bare minder til alle de ander ting vi oensker os hun ved at vi kun har XXXX om maander og vi har ik fler og der vil ikke komme fler en det saa det er tidt at jeg vil koebe naade at hun hurti tarkker mig vaek hvor hun har faandet det samme eller naade der liner til minder penge

det samme gaeller naar hun skal bruge penge / koebe naade hun bruger gerne 20 minuter paa at diskoter prisen ned

men jeg har kun sedt min kone fleppe total ud paa en person som proevet at snyde min kone husk min kone er over de 50 saa vis de und folk ikke behandler min kone med raspekt kommer de virklig i kridthuset


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 12:28



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hæ hæ hæ thjaa der kunne hende jeg er sammen med sgu godt lære noget af at prutte priserne, hun synes nærmest det er for dårligt hvergang jeg prutter prisen ned.

Havde også en oplevelse med at vi var ude og se den der flagermus bjerg, kan ikke lige huske hvad det hedder nu. Men på vejen hjem er der ingen lys på knallerten, så vi køre ind på en eller anden der laver sådan noget. Føj tænkte jeg det bliver hammer dyrt det her, men da vi skulle betale blev det sgu kun ca 350 baht og det var med reservedelen. + da vi skulle til og køre var vi punkteret på fordækket, han ville kun have 20 baht.

Det var sgu ellers en dejlig tur derop til den flagermusbjerg, fandens jeg ikke kan huske navnet, men det ligger ikke så langt fra noget der hedder kon san der igen ligger ca 30 km fra chum phae.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Thjaa
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 12:39

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 09.05.09
 Status: Offline

det er sordan med min kone at naar vi er ude og se naade og fler gang som i sikker godt kender til saa kan en thai komme ind for 20 Bath hvor en falang skal betale 350 Bath min kone stopper ik med at diskoter med dem foer at jeg kan komme ind til thai pris
som hun siger jeg er ik turist jeg er gift med en thai jeg bore fast i dette land vi har samme efternavn jeg har en gul famile boeg

saa skal jeg sku ogsaa behandles som thai

Kun et sted maate vi vende om for den kvinne vil bare plukke mig
og det kunne min kone bare ik leve med
Husk vis de plukker mig tager de ogsaa penge fra min kone
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Den thailandske ø Koh Tao danner endnu engang rammen om mystiske dødsfald. Syd Thailand 1 10-06-2021 10:12
Billetten fra Flybillet.dk endnu ikke refunderet Flybilletter 1 05-08-2020 21:14
Verdens stærkeste chili bliver endnu stærkere Alt mellem himmel og jord 1 04-05-2017 12:34
Endnu en dansker død i paradis Nyheder på andre sprog 5 26-02-2015 14:00
Ny lufthavn skal skaffe endnu flere turister til fest-ø Syd Thailand 2 07-10-2013 03:21

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 97,846,211 Unikke besøg | jQ Blog