Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fantasten Manse
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 12:49

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg tænker engang imellem, hvad er det der gør os til sure gamle mænd. Jeg kan konstatere, mig selv indbefattet, at den nye udvikling her på siden, er ved at tage en sådan drejning, at jeg og andre glemmer, at der også er andre til. Ja det er nok det eneste punkt, hvor jeg vil give det ærede medlem Bent ret i hans synspunkter.

Jeg tænkte også, hvorfor skal den og den være så mere værd end en anden. Er dette rimeligt, ja nogen vil nok sige engang imellem, ja gu er det det, for han er sgu da totalt ude af trit med virkeligheden, måske er han eller hun det, men skal der ikke også være plads til noget sådant.

Det jeg måske engang imellem kan mangle er, at folk læser de skrevne ord, og ud fra dette svare eller handler. Jeg er nok skruet sådan sammen, at det virkelig irritere mig, at folk ikke læser hvad der bliver skrevet, mig selv inklusive engang imellem, men dette skal vel ikke bevirke, at en dialog frem og tilbage skal ende i en envejs kommunikation, hvor modparten overhovedet ikke lytter til andre, Manse inklusive….

Jeg havde f.eks. det problem da min dejlige kone (undskyld Bent, men det er hun) havde fået konstateret en lille knude i brystet. Lægen sagde, vi afventer lidt længere, og hvis den blive større må vi jo gøre noget ved den. Jeg slog så i bordet og sagde, hvad med du som læge, og jeg som betaler, bliver lidt seriøs og tager en vævsprøve af hendes problem, så vi kan få konstateret om den er godartet eller ondartet, Lægen sagde så gud, om jeg havde problemer med hans faglige viden, hvorpå jeg sløvt sagde, ja det havde jeg nu, så jeg ville insistere på han gjorde som jeg sagde, for jeg betalte for hans service, og dette skulle han ikke glemme.

Nå prøven blev taget, så vi afventer nu resultatet, for som bent siger. Jeg kender kun manses dejlige kone, hund og datter i tilfældig rækkefølge hehe.

Kære Bent du skal vide, at min familie er mit et og alt, så ild og vand er en lille ting i dette forhold.

For at afkorte dette jeg egentlig var i gang med at forfatte, så er der altså andre ting her i livet end disse visa, som vi nok alle her på siden ved hvordan vi skal få fat i, samt om man smider et tilfældigt cigaret skod på gaden.

Livet går jo videre og vil nogen vide noget om visa eller andet officielt, ja så er vi mange der har været igennem disse procedure tidligere i vores liv, så alt hjælp vil blive givet til den enkelte, Jeg vil da gøre alt for at hjælpe, og jeg vil også tro fra mange af de andre garvede kæmper på denne side vil gøre.

Så lad os dog få de glade ting op på bordet. OPLEVELSER i dagligdagen, for alt det andet vil blive besvaret på forlangen.

Måske er ham Mansen bare en fantast og drømmer, ja hvad ved han, men lad ham dog have lov til at have sin tro på, at livet ikke er det værste vi har.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 20:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Manse.
Jeg kan ikke huske om det er dig der bor i Nakon Sawan, men jeg har en lille sjov historie fra Nakon Sawan, den er efter hånden en del år gammel men det bliver den ikke dårligere af.


Vi var for 10 år siden på bustur rundt i Thailand, ikke sådan med rejefører og alt , nej med lokalbusser fra by til by vi gik på busstationen og fandt en bus, som vi ikke altid kunne se, hvor kørte hen, det bragte os rundt i hele Thailand.

På denne tur kom vi til Nakon Sawan, fandt også et sted hvor vi ville spise til aften. Vi fik et menukort og valgte hvad vi ville have, hvad min mand ville have husker jeg ikke , men jeg bestilte Tomatsuppe, der gik en rum tid og da maden kom var det med championsuppe, jeg gjorde opmærksom på , at jeg jo havde bestildt tomatsuppe, ok sorry sorry , damen gik ud og byttede suppen og kom tilbage med en kyllingesuppe, ja jeg spiste den og den smagte fint. Men vi grinede meget.

Senere på turen, gik vi ind et sted for at få noget at drikke, jeg bestilte icecoffe, damen kom med en kop kaffe og en kop te, jeg lignede et ??? og sagde roligt jeg havde bestilt icecoffe , " yes this is coffe, an this is te. " det skal bemærkes at begge kopper var varme.

ok det var bare 2 af en masse pussigheder vi har oplevet i Thailand. Hvis dette kan more nogen så meget som det morede os så er meget nået.
en lille oplysning:
Mit Engelske er godt, jeg har prøvet at lære Thai og ville meget gerne men det er for svært for mig, jeg er ikke så ung længere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 20:15



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Takker for historien lillemand, det får sgu en i et dejligt humør
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 20:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Nogle steder i Thailand, specielt ude i provinserne får man automatisk en kop te til at ledsage kaffen, selvom man ikke har bestilt den.
Det forklarer dog absolut ikke hvorfor du fik varm kaffe, når du havde bestilt Ice Coffee :)
Det er aldrig for sent at lære thai, Denis Segaller en kendt skribent på den nu hedengagne Bangkok World og forfatter af adskellige bøger om thai kultur og sprog blev særdeles velbefaren udi det thailandske i en alder af 59 år.

Og lad mig tilføje, at jeg tror heller ikke at vores ærede medlem Bent her på denne site var en forårshare, da han lærte thai. :)

mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2009 21:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Du har sikkert ret det er aldrig forsent, og dog nu er jeg et godt stykke over 59 , men en anden ting er at man skal tale det dagligt hvis man vil lære det så en Thai kan forstå det, det er så nok også et spørgsmål om hvor mange år endnu vi orker at rejse så langt væk. ( helbred o.s.v. )

Men selv med det engelske kan jeg mærke, at det er vigtigt at bruge det hvis man ikke skal glemme det. Jeg har nogle canadiske veninder som jeg skriver med og det hjælper meget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-07-2009 08:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

rinpoche skrev:
Nogle steder i Thailand, specielt ude i provinserne får man automatisk en kop te til at ledsage kaffen, selvom man ikke har bestilt den.
Det forklarer dog absolut ikke hvorfor du fik varm kaffe, når du havde bestilt Ice Coffee :)
Det er aldrig for sent at lære thai, Denis Segaller en kendt skribent på den nu hedengagne Bangkok World og forfatter af adskellige bøger om thai kultur og sprog blev særdeles velbefaren udi det thailandske i en alder af 59 år.

Og lad mig tilføje, at jeg tror heller ikke at vores ærede medlem Bent her på denne site var en forårshare, da han lærte thai. :)

mvh


har man ikke ice coffee servere man da bare varm kaffe thai logik:D

og du har ret det er aldrig for sent at lære men det tager lidt længere tid når man kommer op i alderen det er hvad jeg oplever i min hverdag

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Nu er Manse glad Alt det andet 1 19-11-2011 03:30
manse/sune/bedstefar/thulegrisen/?????????? Helvede 11 28-09-2010 16:17
Derfor elsker Manse Thailand Manse's Klumme 2 29-01-2010 15:01
MANSE DØDEN NÆR ENDNU ENGANG... Manse's Klumme 9 12-01-2010 12:17
Manse ny alfons i thailand!!!!!! Manse's Klumme 8 20-11-2009 08:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,113,129 Unikke besøg | jQ Blog