Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thai stilhed / "afstraffelse"
soi7
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2014 02:58

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Thaier har nogen gange en attityde med at de når de får modgang, el. man gør/siger noget "forkert" ikke vil kommunikere overhovedet ! denne barnlige sindstilstand fra dem kan variere i tiden, nogle thaier "straffer" i mange dage, andre bliver hurtigt normale igen,,

Årsagen til at dem der har denne sygdom ved jeg ikke lige, men nærmest barnligt er det jo , og det fører til absolut ingenting for dem ! ikke ud over de bliver set på med undrende blikke, så må de vel også selv føle sig ret pinlige bagefter, når de engang bløder op for denne grimme sindstilstand, vi må bære over med dem- også her,
Hvad kan man gøre for at få en thai skal fortælle hvad problemet er, fremfor de lukker sig inde i en ensom skal ?
Skal man lade som ingenting i dagevis , og lade dem være tavse og ignorerende i perioden ?

Lidt frustrende når man ikke ved hvad problemet er ! og efterfølgende ikke får at vide hvad problemet var..Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2014 04:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Det med at lukke sig selv inde i en skal og ikke tale med andre for en tid, især den man er uenig med, kender jeg udmærket.
Det er ikke kun et Thailandsk karaktertræk, jeg gør det selv meget ofte, for mit vedkommende skyldes det at når jeg bliver sur kan munden løbe af med mig, så hellere sige så lidt som muligt end at trække i land senere.
Jeg er ikke Thai så jeg er ikke bange for at sige min mening råt og u-forsødet, problemet med det er at jeg, når jeg er arrig, glemmer at tage hensyn til andres følelser.
ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2014 06:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hvor utroligt det end lyder så er thaierne meget konflikt sky, problemer diskuteres ikke

de tror selv på, at bare man holder mund forsvinder problemerne af sig selv
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2014 06:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

IT skrev:
hvor utroligt det end lyder så er thaierne meget konflikt sky, problemer diskuteres ikke

de tror selv på, at bare man holder mund forsvinder problemerne af sig selv


-Det er nok mere at "her og nu"-problemer diskuteres. Men evt. problemer i morgen eller over-morgen udskydes til de kommer.
De lever i nú-et, og bekymrer sig ikke om evt. fremtidige problemer.
Det med at tage højde for fremtidige problemer tager de meget let på.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-01-2014 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

soi7 skrev

Hvad kan man gøre for at få en thai skal fortælle hvad problemet er, fremfor de lukker sig inde i en ensom skal ?
Skal man lade som ingenting i dagevis , og lade dem være tavse og ignorerende i perioden ?


hej

Problemet er måske dig/mig og din/min opførsel, du/vi har lavet et eller andet som er helt normalt for os danskere

hvad gør pigen så forsøger på at forklare os hvad problemet er, nej det er for svært på grund af sproget, med mindre vi taler og forstår thai 100 prosent

det kan også være svært for hende at kritisere os, vi er trods alt deres mand og han er bossen ham svarer man ikke igen

jeg har oplevet det et par gange, første gange forsøgte jeg at tale med den tavse om hvad har vi gang, det opgav jeg

nu lader jeg som ingenting og snupper en pils mere ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2014 01:08

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Tak for svar, jeg er desuden fuldstændig enige i alt derfra :)

Det der så stadig undrer mig er dog stadig at nogle thaier er så snæversynede på deres meninger og holdninger til "problemer" set med deres skyklapper...

Altså, almindelige tænkende mennesker kan vel for pokker da godt gå i en dialog stille og roligt ikke ? da især hvis man indtil flere gange stille og roligt har fortalt at de meget gerne må sige hvorfor de går i "baglås" er sure, utilstedelige, fraværende, ignorerende, kolde som jordbæris, vanilieis, evt. chocoladeis, og fuldstændig ukontaktbare, herunder helt mundlamme og umulig øjenkontakt !!

Så er vi derhenne hvor de gerne vil have at en falang skal rette ind på deres latterlige, ubrugelige, meningsløse, "kommanderende" thaistyle 555 den går så ikke her ved mig ! da især ikke hvis jeg betaler hele gildet for kæresten, flybiletter, visa, familien, ferier, og alt muligt andet vi nu kan komme i tanke om..så er vi derhenne hvor de er ret latterlige !! tænk de tror nogen gider finde sig i ovenstående ??

Ja, min kæreste har haft denne attityde et par gange, og hun er blevet det gjort HELT KLART, at den går altså ikke her, jeg er ikke idiot..siden har der så ikke været noget bøvl...men måske de gerne vil prøve til ??jeg har godt nok prøvet for meget af det thainess til at jeg orker mere af det...og jeg gider ikke gentage mig selv desangående...den er vist feset ind ved fruen her på matriklen...mon ikke de selv inderst inde kan se deres thainess er uholdbar ? da især når deres "afstraffelse" kan komme ud af blå luft...der er vel ingen der har en thaikæreste som har som mål at genere denne...at falanger så har en anden væremåde/talemåde som evt. skulle genere en lille thai, ja så må de da sige til derom...det er præsis hvad jeg har gjort fruen i huset her HELT STJERNE KLART...Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2014 07:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

hej soi7

hvorfor har du en thaipige som kæreste når hun ikke må være thai, hun er født thai og vil altid have lidt thai style i sig

selv om du betaler alt, giver det dig ikke retten til at bestemme alt

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2014 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

soi7 skrev.
Ja, min kæreste har haft denne attityde et par gange, og hun er blevet det gjort HELT KLART, at den går altså ikke her, jeg er ikke idiot..siden har der så ikke været noget bøvl...men måske de gerne vil prøve til ??jeg har godt nok prøvet for meget af det thainess til at jeg orker mere af det...og jeg gider ikke gentage mig selv desangående...den er vist feset ind ved fruen her på matriklen...mon ikke de selv inderst inde kan se deres thainess er uholdbar ? da især når deres "afstraffelse" kan komme ud af blå luft...der er vel ingen der har en thaikæreste som har som mål at genere denne...at falanger så har en anden væremåde/talemåde som evt. skulle genere en lille thai, ja så må de da sige til derom...det er præsis hvad jeg har gjort fruen i huset her HELT STJERNE KLART...


Hold da kæftIkke SE -Sikke dog en holdning der tydeligt vises her.
Du skriver om "fruen i huset"???? - Du har da ikke andet end en underkuet slave i huset.
-Men nu har du jo, som den store farang, også betalt for detSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2014 13:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Thumb Sådan soi7.

Man skal ikke finde sig i at blive mobbet i sit eget hjem.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-02-2014 20:50

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Thumb Sådan soi7.

Man skal ikke finde sig i at blive mobbet i sit eget hjem.


Nej hvorfor skulle man da finde sig i noget sådant ? Altså min nuværende er ikke så slem på området, det var min x så, og hun kom så hjem til Thailand igen, jeg kunne ikke holde det ud...jeg har også et tidskrævende job at skulle bruge energi på, så orker ikke en urimelig thai kone også.

Herudover har disse "optrin" jeg har mødt ikke haft nogen begrundelse, man er jo flink, rar, kan tale thai med dem, giver dem alt, betaler alt osv. derfor orker jeg ikke denne thainess, man kan også sige det på en anden måde : jeg gider ikke at være til grin, så hvis den nye model her laver optrin, fordi hun mener det er en ret for en thai, tjaaa- så får hun et spark langt ud over landegrænsen, for det er min tid altså ikke til...bare min holdning dertil.ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 00:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi7 skrev:
skipper skrev:
Thumb Sådan soi7.

Man skal ikke finde sig i at blive mobbet i sit eget hjem.


Nej hvorfor skulle man da finde sig i noget sådant ? Altså min nuværende er ikke så slem på området, det var min x så, og hun kom så hjem til Thailand igen, jeg kunne ikke holde det ud...jeg har også et tidskrævende job at skulle bruge energi på, så orker ikke en urimelig thai kone også.

Herudover har disse "optrin" jeg har mødt ikke haft nogen begrundelse, man er jo flink, rar, kan tale thai med dem, giver dem alt, betaler alt osv. derfor orker jeg ikke denne thainess, man kan også sige det på en anden måde : jeg gider ikke at være til grin, så hvis den nye model her laver optrin, fordi hun mener det er en ret for en thai, tjaaa- så får hun et spark langt ud over landegrænsen, for det er min tid altså ikke til...bare min holdning dertil.ølkrus



@soi 7 du er da vist det man kalder en mandschauvinist, for mig lyder det som om alt skal køre efter dit behov, kæresten skal bare rette ind til højre

måske skulle du stoppe med at give kæresten alt og betale lidt mindre

selv om du henter du en ny pige er hun stadigvæk thai og vil opføre sig derefter

@ skipper du skriver Man skal ikke finde sig i at blive mobbet i sit eget hjem. jeg kan kun give dig ret 100 prosent

som regel bor der to eller flere i et hjem, ingen af dem skal finde sig i at blive mobbet

Til alle andre, som overvejer at få sig en thai kone, du vil løbe ind i mange problemer rent sprogligt og det med deres kultur og den måde de er opdraget på, er langt fra det du kalder din verden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 02:23

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

yendii maak makk,

@soi 7 du er da vist det man kalder en mandschauvinist, for mig lyder det som om alt skal køre efter dit behov, kæresten skal bare rette ind til højre


Jeg tror desværre du ikke forstår hvad jeg skriver ?

Jeg er en stille og rolig person, der absolut IKKE på nogen måde prøver at drille, irritere,provokere, nedgøre, lave optræk til skænderier med min thai-kæreste, det håber jeg du kan læse i min post ?? Jeg har da ikke fået en pige til Danmark for at provokere hende til at blive sur og lave en thainess vel !! det er min tid da ikke til, jeg vil gerne have gode tider, ikke spilde tid på bøvl og ballade...

At en thai så har en ide om at skulle finde det helt ok at pludselig blive sur, frastødende, iskold (som diverse is varianter jeg nævnte) , ja det kan jeg ikke bruge til ret meget i mit liv, og det fordi det er helt og andeles uden nogen gyldig grund at thaiens sindstilstand med et ændrer sig sådant !

Jeg kan ikke se hvordan du synes du har ret til at kalde mig en mandschauvinist ??

Det må da være fair at man kan forvente at blive behandlet ordentligt og med respekt fra sin kæreste når man selv er god ved denne, jeg vil da mene man er et stort fjols hvis man finder sig i psykisk chikane , og da især når der slet og ret ingen grund er hertil..mon ikke du lige skal se på dig selv om du bare er faldet helt på halen, og er helt under tøflen derude i Thailand ?? el. har du noget specielt imod min person herinde på forummet siden du ser mig som en dårlig person ?? du kender mig jo iøvrigt heller ikke fra virkeligheden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 02:35

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

yenmaidee,

@ skipper du skriver Man skal ikke finde sig i at blive mobbet i sit eget hjem. jeg kan kun give dig ret 100 prosent

som regel bor der to eller flere i et hjem, ingen af dem skal finde sig i at blive mobbet


Ja, skipper kan du give ret i man ikke skal finde sig i at blive moppet Thumb, meen det gælder så ikke for soi7 Grin..så fik vi det på det rene, jeg er da ked af at du har så dårlige meninger omkring min person, jeg må se om jeg kan komme over det , Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 03:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej igen soi 7

For det første har jeg ikke sagt at du er et dårligt menneske, jeg har intet imod dig personligt, hvordan skal jeg kunne have det , jeg kender dig ikke

Det korte og lange er, det er ikke nemt for en thai at forstå os, ligesom vi har svært ved at forstå dem

Er jeg er faldet til patten efter 45 års samliv med en og samme kvinde, ja jeg er nok blevet rettet lidt til

sjovt nok bliver jeg kaldt mandschauvinist af mange i min omgangskreds det er jeg lidt stolt af
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 07:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg har selv været i samme situation som soi7, at have en lydløs trutmund listende rundt, tilsyneladende uden grund, er ikke sjovt.

Det begyndte et par måneder efter vi flyttede her til Sverige, og jeg havde ikke en anelse om hvad jeg gjorde forkert, ikke et pip sagde hun og ingen mad fik jeg når jeg kom hjem fra arbejde (hun gik hjemme på det tidspunkt).

Til sidst fik jeg lusket ud af larven at hun kedede sig gudsjammerligt, og havde det skidt med at hun ikke kunne bidrage til husholdningen.

Så jeg gik til min boss og spurgte om han havde noget til hende, det havde han, hvis hun gik til svensk undervisning først, og at hendes opholds/arbejdstilladelse var i orden.


Det satte fut i trutmunden, nu kunne hun se lidt lys forude, og derefter faldt der lidt ro over det lille hjem (på den gode måde altså).

Det er ikke altid det er mandens skyld hvis hun er utilfreds, der kan også være andre faktorer der spiller ind, som lidt hjemve efter familien i Thailand, og så det pludselig at befinde sig i et fremmed land uden venner og bekendte.

Det tager tid at vænne sig til livet i et nyt land, og man kan jo prøve at sætte sig i hendes sted, hvis man selv var i Thailand under de samme forhold.

Nå men som skrevet gik vort eksperiment rimeligt godt, bortset fra de sædvanlige små thai-dramaer der følger med når man er gift med en thaidameGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 12:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg har selv været i samme situation som soi7, at have en lydløs trutmund listende rundt, tilsyneladende uden grund, er ikke sjovt.

Det begyndte et par måneder efter vi flyttede her til Sverige, og jeg havde ikke en anelse om hvad jeg gjorde forkert, ikke et pip sagde hun og ingen mad fik jeg når jeg kom hjem fra arbejde (hun gik hjemme på det tidspunkt).

Til sidst fik jeg lusket ud af larven at hun kedede sig gudsjammerligt, og havde det skidt med at hun ikke kunne bidrage til husholdningen.

Så jeg gik til min boss og spurgte om han havde noget til hende, det havde han, hvis hun gik til svensk undervisning først, og at hendes opholds/arbejdstilladelse var i orden.


Det satte fut i trutmunden, nu kunne hun se lidt lys forude, og derefter faldt der lidt ro over det lille hjem (på den gode måde altså).

Det er ikke altid det er mandens skyld hvis hun er utilfreds, der kan også være andre faktorer der spiller ind, som lidt hjemve efter familien i Thailand, og så det pludselig at befinde sig i et fremmed land uden venner og bekendte.

Det tager tid at vænne sig til livet i et nyt land, og man kan jo prøve at sætte sig i hendes sted, hvis man selv var i Thailand under de samme forhold.

Nå men som skrevet gik vort eksperiment rimeligt godt, bortset fra de sædvanlige små thai-dramaer der følger med når man er gift med en thaidameGrin


smukt skrevet, godt skrevet, forfanden hvor har du bare ret Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak faranggodag

Jeg glemte endnu en faktor til tudefjæset.

Det kan jo også skyldes hendes thailandske ægtefælle står og mangler flere penge i underholdsbidrag, måske på grund af højere priser på Mekong whisky, eller at han har tabt for meget i Pool.

Og det er jo ikke noget man holder af at opdage.ked
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-02-2014 14:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

For jer der er eller overvejer et blandet parforhold er her et forslag til lidt interessant/underholdende information.

http://thailandfe...

Har selv læst den og pludselig forstod jeg en hel masse af de problemer jeg havde med min X.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-02-2014 02:29

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Tak faranggodag

Jeg glemte endnu en faktor til tudefjæset.

Det kan jo også skyldes hendes thailandske ægtefælle står og mangler flere penge i underholdsbidrag, måske på grund af højere priser på Mekong whisky, eller at han har tabt for meget i Pool.

Og det er jo ikke noget man holder af at opdage.ked


Grin hvem er tudefjæset ? er det mig der igen skal stå for skud ?? 5555 det er i så fald hårdt at være soi7..

Det citerede, ja flot skrevet, du har ret, (denne gang driller) nå spøg til begge sider..jeg har som skrevet bare sagt til min dejlige, smukke thaikæreste, at jeg vil have en grund hvis hun igen skulle få en utålelig sindstilstand ! for jeg er ligeglad med at det skulle være en thais ret at pisse mig af i dagevis uden jeg har nogen skyld deri ! og det har hun så også fattet nu !

Og til de "mænd" der bare affinder sig med denne psykiske afstraffelse og tilmed uden nogen grund, fred være med jer, og der kommer sikkert meget mere fra pigen, (mon ikke hun har luret i er nogle svagpissere)

Man må selvfølgelig prøve at finde en middelvej når sådanne to så forskellige kulturer mødes, og jeg kan i mit tilfælde sige jeg går rigtigt laaaangt, og taler også thai rimelig godt med min kæreste, så sprogproblemer har vi aldrig, jeg ved godt yindee taler perfekt thai, og ved alt om thaier....og har været gift i mange år..og hvad så ???? jeg har mødt så mange af din slags Yindee...du har svaret på alt, godt for dig, jeg er så misundelig på dig, og håber jeg får samme visdom som dig en dag :), jeg arbejder på sagen.

mvh soi7
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-02-2014 04:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

hvem er tudefjæset ? er det mig der igen skal stå for skud ?? 5555 det er i så fald hårdt at være soi7..


Nej soi7, det var ikke dig jeg menteGrin

I øvrigt kan jeg oplyse at min arbejdskammerat var gennem det samme som du og jeg, så det er altså ikke en enlig svale.smile
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Police Search House of Deputy National Police Chief Alt det andet 5 19-04-2024 10:16
THAI AIR ændre flyrute som følge af Iran Israel krisen. Flyselskaber 1 16-04-2024 15:10
Inside a Thai prison... and more stories Discover Thainess 9 28-03-2024 09:47
Thai man survives black bear attack during ant egg hunt Nordøst Thailand 1 13-03-2024 14:14
World Muay Thai Championship Kicks Off Today on Jomtien Beach! Nyheder fra Pattaya 1 11-03-2024 14:18

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,112,141 Unikke besøg | jQ Blog