Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Manse ikke altid positiv
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2009 14:53

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja nu er det hele jo ikke bare positivitet fra manses computer, for nu har han startet en sag på ham den tidligere skoledirektør, der har denne udstykning med mere end 500 huse. Manse vil ikke finde sig i, at når der er problemer, så fralægger han sig bare ethvert ansvar.

Manse har problemer med balkon fordi man har lukket fliserne inde for tidligt, hvorfor det bare regner ned på vores biler.

Manse har klaget over, at mine meget dyre fliser i underetagen bare begyndte at sige dok dok. Hvilket er fordi man ikke har ventet længe nok på at cementen tørre ud.

Trægulvet er ved at vende enderne op, fordi man har brugt vådt træ ved ilægningen o.s.v..

Som thailænderne siger. Det er jo ikke problemer, for dem har vi alle sammen, så en sag vil nok ikke afhjælpe dette.

Manse har nu tænkt sig at afprøve dette, og alle afventer med spænding på udfaldet. Ja det kan jo være så meget, men jeg går ikke så meget op i alle de rygter.

Manse har nu sat en meget god advokat på sagen, og hvis man ellers kender Thailand, så har han lavet baggrundsarbejdet for domstolen også, så det bliver faktisk lidt sjovt, hvis jeg skulle overlever dette haha, men det går ham den glade manse ikke så meget op i.

Det viser sig også pludselig, efter at advokat er kommet på, at vi slet ikke har noget hus, men manse har kun har købt land for disse mange penge, for ham der bygger, den tidligere skoledirektør har ikke betalt skat af alle sine solgte huse, så det er da enormt interessant hvad der kan komme ud af dette, men som advokaten siger, så er dette ikke ualmindeligt her i Thailand, indtil nogle gøre indsigelser, og det gør en thailænder jo ikke.

Hvis jeg overlever sagen, vil jeg fortælle om forløbet hen af vejen, for jeg mener det kan have interesse for den enkelte farang, der nu har tænkt sig at investere i et hus eller andet herude.

Jeg skriver ikke ovenstående fordi jeg håber på en hvis forståelse af dette problem, men jeg har nu igennem de år jeg har været her, fundet ud af, at hvis man ikke gør noget, ja så sker der ikke noget, og de stærke skummer bare fløden. Manse har igennem et langt liv i 3. lande fundet ud af det samme, og indtil nu har han dog overlevet disse sager.

Kan i alle have en god dag derhjemme og en god aften herude
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2009 15:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

manse.

Du leger med ildenThaiB)

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2009 18:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

jeg tror manse går og keder sig, og det kan blive farligt her i thailand :|
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jager
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2009 06:54

Bruger

Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
 Status: Offline

jeg syntes det er fint du prøver sagen manse.

nu er jeg godt nok ikke murer, men jeg forstår ikke hvorfor fliserne skulle poppe af eller blive utætte fordi betonen er for våd. de bruger jo ikke vådrumssikring i thailand og fugerne er jo ikke difusionstætte, så overskudsfugt kan jo komme gennem fugerne.
det er nok mere et spørgsmål hvad fliserne er limet med.

vedr. trægulvet, er gulvet spræket i alle samlingerne? eller er det fordi der ikke er luft mellem gulvet og væggene, at gulvet opføre sig på denne måde.

vi har lige bygget og vores håndværker ville ikke lægge trægulv på da han mente resultataet ville blive for dårligt med tiden da træ er meget vådt, vi fik så et afslag på 30.000 bath og fik parket gulve i stedet. der gik 2 måneder fra han støbte til han mente gulvet var tørt nok til at han kunne lægge gulvene.

lige et tillægsspørgsmål, har du tagrender på huset. vi har valgt at få drænet rundt om huset og ledt vandet ud til grøften jeg ved bare ikke hvordan det virker i thailand.

jager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2009 08:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej jager

de fleste fliser her i thailand bliver ikke limet de bliver lagt i våd cement

hvad jeres håndværker gjorde vedrørende jeres gulv er godt og rigtig håndværk




..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2009 10:58

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej lindy og dutling. Jeg keder mig absolut ikke, og jeg kan ikke se, at jeg leger med ilden, men det er jo nok sådan mange vil gøre, lade stå til.

Jeg har meget store og meget dyre fliser i hele underetagen. Jeg påtalte da de begyndte at lægge dem, at der skulle mindst være en muresnors bredde ved ilægningen, så der var plads til fugen. De sagde at de forstod det, men da jeg kom tilbage til Thailand var de lagt så tæt, at der ikke var plads til en fuge. Jeg fortalte dem, at dette ikke var så heldigt, hvis nogle af fliserne skulle løsne sig. Hvad skete der 20 fliser løsnede sig, og de ville så komme og reparere dette. Hvad skete der, jo de kom med en vinkelsliber og begyndte at lave fuger nu, med det resultat at det ikke ser så heldigt ud. Det vil jeg altså ikke finde mig i og forklarede at de nu havde ødelagt mit meget dyre flise gulv, men det kunne de ikke gøre så meget ved nu, for de havde jo ødelagt det, så dette måtte jeg leve med, gu vil jeg ej leve med dette.

Det samme med balkon, men jeg har nu fundet ud af, at der ikke er brugt primer (hærder) for vandgennemtrængning. De har erkendt fejlen, men siger det er mit eget problem. Sådan kunne jeg blive med problemer. Nogen vil sige det bare er skønhedsfejl, men den godtager jeg ikke. Vi har købt et meget dyrt hus, som blev lovet skulle være i en hvis standard og det har de ikke honoreret.

Jeg betalte også ekstra for parketgulvet på første salen, men kun hvis de ville garantere at det kunne holde. Jeg forklare også at det skulle være ordentligt tørt træ, stænger, der skulle bruges. Det har de ikke gjort med skader til følge.

Som på min pool har jeg en garanti, og når skaderne er sket inden for denne garanti, ja så skal de laves, andet er der vel egentlig ikke i dette.

Min pool er bare blevet så flot efter de næsten har bygget mig en ny, men nu med en pilotering som jeg foreslog første gang. Ud over de 24 cementstolper der ved første bygning blev banket ned, har de som jeg sagt de skulle gøre, boret 8 store huller med 1. meter i diameter 10-12 meter nede til fast grund, så nu er vi alle overbevist om, at der ikke vil ske noget. Dette havde jeg ikke fået lavet hvis jeg ikke have mine garanti papirer i orden.

Kære venner. Jeg kan ikke forstå alle disse nydanske ord, som at tabe ansigt. De taber sgu ikke ansigt fordi de har lavet noget lort, men det er et must, at de bliver gjort bekendt med dette.

Kan i alle have en god dag

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Jeg ved sgu snart ikke. Alt det andet 8 13-10-2023 20:58
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.30 sekunder | 99,429,045 Unikke besøg | jQ Blog