Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Måske, måske ikke
leif
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2013 04:08

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Man sidder og tænker, blev han den næste i en uendelig række.

En jeg kender var blevet træt af Thaier efter mange år i Thailand og havde sat hus og forrretning til salg.
Som han sagde, nu vil jeg hjem og nyde resten af mit liv, uden de evindelige intriger og løgne.

Men i går fandt de ham død, efter sigende bare faldet og død af det. Joe det kan være tilfældet.
Der er desværre også en grim risiko for der var nogen der ikke ville lade nogle millioner flytte ud af thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
reve
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2013 11:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 217
Tilmeldt: 19.02.13
 Status: Offline

leif skrev:
Man sidder og tænker, blev han den næste i en uendelig række.

En jeg kender var blevet træt af Thaier efter mange år i Thailand og havde sat hus og forrretning til salg.
Som han sagde, nu vil jeg hjem og nyde resten af mit liv, uden de evindelige intriger og løgne.

Men i går fandt de ham død, efter sigende bare faldet og død af det. Joe det kan være tilfældet.
Der er desværre også en grim risiko for der var nogen der ikke ville lade nogle millioner flytte ud af thailand.


er problemet ikke at han vil sælge konens/kærenstens hus og forretning
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2013 11:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

reve skrev:
leif skrev:
Man sidder og tænker, blev han den næste i en uendelig række.

En jeg kender var blevet træt af Thaier efter mange år i Thailand og havde sat hus og forrretning til salg.
Som han sagde, nu vil jeg hjem og nyde resten af mit liv, uden de evindelige intriger og løgne.

Men i går fandt de ham død, efter sigende bare faldet og død af det. Joe det kan være tilfældet.
Der er desværre også en grim risiko for der var nogen der ikke ville lade nogle millioner flytte ud af thailand.


er problemet ikke at han vil sælge konens/kærenstens hus og forretning


Der skulle nok ha staaet "ville saelge" og hvis det er fakta er det som skrevet blot en mere I raekken men, efter de saakaldte mange??? aar I Thailand burde han vel nok ha overvejet og gaaet lidt mere listig til vaerks eller stille med doerene/intentionerne de er mere listige og snu end man regner med naar de har ryggen mod muren og I de fleste tilfaelde skider de rent ud sagt paa konsekvensen I det omfang de ser det...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2013 14:10

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

ha overvejet og gaaet lidt mere listig til vaerks


ja men tror de fleste tænker,det rammer ikke mig.
En god ide ville nok være at sige.. vi sælger det her og bygger noget større/bedre..

Om de er mere listige og snu, næh tror desværre sidste del af sætningen rammer plet.

er problemet ikke at han vil sælge konens hus og forretning


jo lige præcis, bortset fra det altså oogså var hans.. Og betalt af ham.
men hvorfor nøjes med 1 million hvis man kan få 2 eller mere.

Ok jeg / vi ved det ikke, han kan da være faldet død om af naturlige årsager... Men hele situationen taget i betraktning, så er det nærliggende at tro han blev hjulpet på vej.
Og det er desværre ufattelig billigt, hvis man ikke selv gør det og en fiktiv døds attest er næsten lige så billig.

Vi kan gardere os med diverse kontrakter osv.
Men så levner vi kun en udvej for dem... At vi forsvinder.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2013 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej lief
reve skrev>: er problemet ikke at han vil sælge konens hus og forretning


du svarer
jo lige præcis, bortset fra det altså oogså var hans.. Og betalt af ham.
men hvorfor nøjes med 1 million hvis man kan få 2 eller mere.



nu er det totalt lige gyldigt hvem der har betalt, det der tæller i byretten er navnet på skødet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2013 14:47

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

det der tæller i byretten er navnet på skødet


Alt erhvervet efter ægteskabets indgåelse er fælles eje.
Så ja selvom han har betalt, har hun ret til halvdelen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2013 07:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

leif skrev:
det der tæller i byretten er navnet på skødet


Alt erhvervet efter ægteskabets indgåelse er fælles eje.
Så ja selvom han har betalt, har hun ret til halvdelen.


er du sikker at de var gift på lovlig vis og at forretning contra hus var registreret i pigen navn, tit og ofte flyttes værdierne over i broderes/onkels navn eller de er belånt til op over skorstenen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2013 10:25

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

tit og ofte flyttes værdierne over i broderes/onkels navn eller de er belånt


nej da tror du nogen kunne finde på det godag
Du glemte en anden meget alm.. hendes Thai mand som venter i kulissen.
hmm desværre er der ikke meget der kan overraske, når det handler om tørre farang. I større eller mindre omfang.

Jeg ved ikke hvordan det så ud med huset, var sat til salg for 2 mill. men måtte gå for 1,7 mill thb
men forretningen stod han for alene i lejede bygninger, så det var kun inventaret han ville sælge for 150.000 thb.

Jeg ved godt der er mange der ikke oplever det bliver ekstrem. Men det sker desværre for alt for mange.
Hvordan vi kan gardere os ? det kan vi reelt ikke hvis der investeres i jord /hus, så snart der er thaier involveret..

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2013 11:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
leif skrev:
det der tæller i byretten er navnet på skødet


Alt erhvervet efter ægteskabets indgåelse er fælles eje.
Så ja selvom han har betalt, har hun ret til halvdelen.


er du sikker at de var gift på lovlig vis og at forretning contra hus var registreret i pigen navn, tit og ofte flyttes værdierne over i broderes/onkels navn eller de er belånt til op over skorstenen


Alt dette med at flytte værdierne (jord /hus) over i en slægnings navn, kan det ikke skyldes de gamle regler??

Taget fra: http://www.thaigu...objord.htm

Der omtales bl. andet:

Kan en thailandsk kvinde gift med en udlænding købe jord?

Ja, med visse betingelser. Indtil 2002 var det ikke tilladt en thailandsk kvinde at eje jord, hvis hun var gift med en udlænding.

I 2002 blev dette ændret med følgende betingelser:

En thailandsk statsborger, der er gift med en udlænding kan købe jord men den udenlandske ægtefælle skal skriftligt bekræfte at de penge der vil blive anvendt til køb af jorden er den thailandske statsborgers særeje og ikke Sin Somros eller i fællesskab erhvervet jord.

Altså dermed fraskrive sig enhver ret til jorden, også i tilfælde af skilsmisse.


-Hvornår blev disse regler ændret??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2013 13:05

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Altså dermed fraskrive sig enhver ret til jorden, også i tilfælde af skilsmisse.

-Hvornår blev disse regler ændret??

Der mangler, hvis de kræver det, skal hun kunne dokumentere at hun selv har tjent/arvet pengene.

Vi kan kun eje op til 1 rai, hvis vi opretter firma.

Huset der i mod kan vi eje, men ejer vi ikke jorden den er bygget på, har vi balladen. Når / hvis hun får listige ideer.
Så kan vi lave en 30 års lejekontrakt ( hvis der er thanote på jorden ) med en klausul om genleje i 30 år.
Men så er det vi åbner op for muligheden om at det går helt gal.
Uden Thanote, er max lejemålet 3 år.
Vi skal huske, selvom det er billigt sammenlignet med hus i DK, så er det ofte rigtig mange penge for Thaier.
Og de fleste ( ca 75% ) bliver skilt igen, såe joe chancerne for ballade er stor, med mindre man bare forærer det hele væk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2013 14:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Saa hellere foraere lortet vaek og kom ud af pastoratet med livet I behold - hvis man stadig har det kaert og og lidt likvide midler I baghaanden - end at ende som din bekendt (hvis din mistanke bekraeftes Leif)

jeg for mit vedkommende saa det komme,for en del aar tilbage, da jeg var I DK for at afvikle en stoerre arv men lugtede lunten som var taendt og fortsatte til Philippinerne - godt nok kun med en kuffert men med livet I behold og kontanter I haanden og I banken. men det var jo ogsaa det jeg kom til Thailand med I 80'erne og det var jo sjovt saalaenge det varede

skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Jeg ved sgu snart ikke. Alt det andet 8 13-10-2023 20:58
Den er måske ikke politiske korrekt but who gives a shit Udenfor Thailand 4 04-08-2022 18:07

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 99,527,817 Unikke besøg | jQ Blog