Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Rigtig træls dag
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-05-2009 14:31

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg synes godt nok, at dagen i dag har været lidt speciel. Pølen løber over fordi ham deroppe synes vi mangler vand. Vores golf måtte aflyses efter 2 timer af samme grund, men det gav så os alle sammen tid til lidt sjov med bægerklang og andet sjovt, så efter et par singha eller andet bliver tonen jo mere fri. Min amerikanske ven havde jeg holdt øje med de første timer på golfturen. Jeg kunne se, at han trods hans høje alder på de 67, ikke havde det så godt, så jeg tillod mig at spørge ham. Hvad pokker der nagede ham og følgende blev ordret sagt:

Jeg har nu været gift med en for mig dejlig kvinde i 7 år, men hun er godt nok 35 år yngre end jeg. Nu er det sådant, at jeg har været nødt til at købe et stort pengeskab for at låse alle mine personlige værdier inde, samt i samme moment mit spiritus, for nu er hele familien sgu ved at flytte ind i huset, og de stjæler alt hvad de kan komme i nærheden af, og det uden at skamme sig.

Jeg sagde så, hvorfor pokker smider du dem ikke ud, og min ven sagde, at det havde han sagt til konen. Hun sagde uden at blinke til min ven. Du ryger før familien.

Denne så før glade ven er nu blevet en mand på piller, bare for at få dagligdagen til at fungere.

Jeg sagde så, se da højt og flot på hus og kone og lev din sidste tid uden alle disse problemer, for du har jo din gode amerikanske pension, så det ville jo ikke være noget problem.

Manden sagde så, men hun er den bedste kok der findes.

Ja så var der jo ikke så meget andet at sige end. Håber du får de sidste år med god mad.

Efter lidt tid, var der så en anden der jo havde fået lidt indenbords af dette snabelvand, som sagde. Det problem havde han bestemt ikke, for han tog vare på sin kone og gav hende 20.000.- bath hver måned til alt. Dette var at købe hans øl, købe ind til svigermor og svigerfar, samt søster til konen med 2 børn af mad, el, vand og alt andet. Jeg lavede et hurtigt regnestykke på dette, og sagde, det kan da ikke lade sig gøre. Det eneste svar der kom fra denne person var. Hun får ikke mere.

Ja sådan kunne jeg blive ved. Hvad er det dog der sker.

Mit liv er nok lidt anderledes, men ham Manse er jo nok også lidt naiv. Min kone og jeg har hver sin konto i banken. Hun har alle kortene og kan hæve hvad hun lyster, men når alle udgifter er betalt hver måned, kommer hun med naive Manses bankbog og viser hvad hun har brugt, og hvor meget der nu står på bogen. Hun gør endvidere dette, at de penge hun selv tjener på sine shops. De bliver sat ind på naive Manses bog, for som hun siger, selvom det ikke er så meget, så er det en hjælp for fælles bedste. Jeg vil bare lige sige, at dette nu har stået på i flere år og jeg klager ikke.

Essensens i ovenstående er. Der er ikke 2 mennesker der er ens. Jeg tror måske at vi faranger engang imellem bliver forblændet over denne så unge og dejlige thai kvinde, som i begyndelsen gør alt for en, og på længere sigt gør en afhængig, ja det er vel ligesom speed, hvad ved jeg.

Som jeg sagde til vennerne. Jeg har bare det håb, at jeg ikke skal ende som en jeg har læst om LeSi(Leif), for så finder jeg et andet land, egn at være i, for det er dog det værste man kan komme ud for.

Giv mig bare tæsk for dette indlæg, men jeg kunne ikke lade være med, at fortælle om dagens oplevelser.

Kan i alle have en god dag derhjemme, og en god aften herude.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-05-2009 16:50



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nåååå - jeg har nu ikke tænkt mig at give dig tæsk på nogen måde, men et par kommentarer gætter jeg på er velkommen ??

Din Amerikanske ven er en stakkel, helt enkelt - han har en kone der er 35 år yngre end han selv er, dvs hun er 32 - hvis han smutter en tur til Pattaya kan han skifte hende ud med en yngre og smukkere model, hun vil på et tidspunkt naturligvis også kræve sin bid af kagen, men så må han jo skifte hende ud også...

Så havde han været en mand, så havde han droppet pillerne, sagt til konen - OK - det er så dit valg at det er familien der skal bo her - jeg indgiver skilsmissebegæring OK ??? Og så ellers bestille hotellet...

Uanset hvad - så vil DEN løsning jo være billigere, jo hurtigere han gør det - jo billigere er det...

manse skrev:
Det problem havde han bestemt ikke, for han tog vare på sin kone og gav hende 20.000.- bath hver måned til alt. Dette var at købe hans øl, købe ind til svigermor og svigerfar, samt søster til konen med 2 børn af mad, el, vand og alt andet. Jeg lavede et hurtigt regnestykke på dette, og sagde, det kan da ikke lade sig gøre.


Det ville de fleste af de thaikvinder jeg kender godt kunne få til at løbe rundt, og det ville sikkert være med penge til at spare op af...

Her taler vi så nok ikke om noget større alkoholforbrug...

Her kommer der kun mine penge på min bankbog - så er det tilgengæld også kun Si's penge på hendes bankbog - så har vi en opsparing - der hælder vi begge penge på, og så er der fælles konti - dels firma, dels bugetkonto... men hvad vi hver især ellers bruger på hvad - det rager for såvidt ikke den anden...

Og jeg føler mig i den grad overbevist om at jeg heller ikke i en skilsmisse situation vil ende som en blanket farang... Men det ville da glæde en hel del mennesker i Danmark hvis det viser sig at jeg BLIVER blanket af - for så får de jo muligheden for at sige "hvad sagde jeg" :LOL




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-05-2009 17:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det må dælemdulme være noget god mad hun laver hvis din amerikanerven kun beholder hende for madens skyld, det er da lidt utroligt han ikke er skredet for lang tid siden.

Og ja 20000 baht er sgu da mange penge det er der ikke alle der tjener hver måned.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2009 07:39

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Ti Jos_38. Jeg har samme ordning med penge som du, og jeg ville heller aldrig ende som en afdanket falang. Hvis jeg var ham amerikaneren, kunne konen ikke se min røv for bare skosåler, så hurtigt ville jeg være på vej til et nyt liv - i Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2009 13:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Ti Jos_38. Jeg har samme ordning med penge som du, og jeg ville heller aldrig ende som en afdanket falang. Hvis jeg var ham amerikaneren, kunne konen ikke se min røv for bare skosåler, så hurtigt ville jeg være på vej til et nyt liv - i Thailand.



hej abekatten

dem som ender afdanket og alene er de som regel ikke selv medvirkene til det
her tænker jeg på et for stort privat forbrug af i særdeleshed spiritus

jeg har efter hånden set flere tilfælde hvor det er gået galt og det skyldes spiritus og Q

det er jo ikke blevet forbudt at tænke selv og tage vare på sig selv


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-06-2009 13:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Æv skal jeg nu til at leve efter den regel
Det var ikke godt yindee.

fattigbamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-06-2009 11:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nej bamse de regler gælder selvfølgelig ikke for dig:MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hermed ønsker jeg alle et rigtig godt nytår, og tak for året der snart rinder ud **Baren** 2 31-12-2023 20:35
Man er først rigtig Thai-integreret når ... Alt mellem himmel og jord 8 14-12-2018 03:37
I mindet om en elsket Konge, ønskes Thailand en rigtig god Fars dag Den Royale blog 1 04-12-2018 22:55
Hermed ønsker jeg alle et rigtig godt nytår, og tak for året der snart rinder ud. **Baren** 12 01-01-2016 02:15
En rigtig proletar men hold kæft nogle gode tekster han lavede. **Baren** 5 25-08-2013 12:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,035,962 Unikke besøg | jQ Blog