Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvorfor tager du til Thailand ??
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 04:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Hvorfor bruger du penge på at tage langt væk til et land i kaos, et land hærget af naturkatastrofer, og et land der varsler nye uroligheder og efterhånden er meget dyrt at opholde sig i ??

Det nordlige Thailand er akkurat ved at komme sig over en oversvømmelse der hærgede i 3 måneder og har krævet 800 liv til nu, infrastrukturen er så småt ved at blive etableret igen men foregår utroligt langsomt på grund af manglen på overblik fra en regering der enøjet helliger sig Thaksin’s hjemkomst og glemmer så godt som alle valgløfter og befolkningen. Foruroligende udtalelser fra eksperter der melder om nye uroligheder på grund af samme og ikke tegner et lyst billede af fremtiden for Thailand, og er med til at skabe usikkerhed i alle samfundslag rig eller fattig, gør folk bange. Korruption og andre ulovligheder har frit spil med sejren til den nye regering, horrible prisstigninger der driver folk til vanvid og skaber øget spænding landet rundt, suger bunden ud af folks økonomi der så griber til den sidste mulighed, at begå kriminalitet der er steget eksplosivt !!

I disse dage er det sydlige Thailand overmandet af vandmasser der skaber landslide, oversvømmelser og ødelæggelser fra Lang Suan syd fra Chumpon, ned til grænsen hvor folk nogle steder vader i 2 meter vand. Togdriften og flydriften er udelukket, ligeså kan man ikke være sikker på at komme frem med bus. De populære turiststeder Krabi, Phuket, Koh Lanta og så videre er under pres fra regnvejr der lover 200 mm pr dag, Samui der burde have højsæson, har landskred og kraftig regn og er langt fra drømmen om en tropisk ø med de to til tre meter bølger fra et uroligt hav der forøvrigt af selve regeringen forudsiges at fortsætte de næste 5 måneder.

Så hvad får dig til at tage herud, det kan ikke være solskinnet der er så godt som ikke eksisterende uanset hvor du tager hen, det kan heller ikke være de billige priser, for de er også ikke eksisterende. Det kan heller ikke være din lyst til at opleve Thailand på egen hånd der er meget problematisk uanset hvilken form for transport du vælger, så hvorfor tager du herud ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 08:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

ja, hvorfor godt spørgsmål, de fleste kommer fordi damer og sprut er rimeligt billigt

sådan er jeg slet ikke driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 09:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Naturligvis for at hilse på Kat og dig driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 10:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Søde Pen

Hvem har dog strintet på din " sukkermad " i dag. Her I Pattaya er det fint vejr vi har ikke oversvømmelse, vi har da lidt sol , og ingen jordskred. Hjemme i danmark er det stormvejr , regnvejr, og hunde koldt.

Her er 30 grader, og livet er dejligt. Vi håber du finder melodien igen . Det er da slemt med de oversvømmelser der er rundt omkring , men Pen det vil ikke hjælpe landet, hvis flere turister bliver væk, fordi vi der er herude maler fanden på væggen, det klarer TV 2 såmænd fint alene.

Der er steder i Thailand hvor de ikke ramt af uvejr.

Nordmændene er hårdt ramt af store jordskred og store mængder af vand p.g.a. storm. Japan og filipinerne er hårdt ramt af storm og store vand mængder.

Så kære Pen, hyg dig med din dejlige kat og glæd jer over snart at blive en rigtig lille familie.

mange knus til jer


nørdpusle)) gf=??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 10:39

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

For at besøge svigerfamilien i Eesan music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

For at besøge gamle venner og give en hjælpende hånd hvor der er behov.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 13:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Der er ingen der har strintet på noget som helst Lillemand, men jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvorfor Danskere vælger Thailand som ferie destination, og intet andet. For det glansbillede man har, jeg har i hvert til fald, printet et billede af palmer og hvide strande på nethinden når jeg tænker på Thailand som turist, og som sådan ikke eksisisterer mere, men hvor er virkeligheden henne ??

Sandheden er reelt at det billede de sidste par år har været meget falmet ikk, så det er såmænd den eneste baggrund for mit spørgsmål nu der findes så mange andre steder i verden hvor forholdende, eller kald det drømmen om en sommerferie, står mod.

Skal man ikke være mere eller mindre hardcore Thai fan for at bruge sin ferie herude hvor man efterhånden så godt som uden risiko for solskoldning nu kan gå nøgen omkring uden at blive skoldet i forhold til før på grund af det dårlige vejr ?? Undskyld hvis det lyder for nørdet, men jeg følger de sparsomme censurerede nyheder der slipper igennem nåleøjet og ud til publikum, der til trods for censuren maler et dystert billede af fremtiden med den udvikling den globale opvarmning og den politiske udvikling har på turistindustrien og dagligdagen i det hele taget i Thailand.

Så der er ikke nogen dagsorden for spørgsmålet, ej heller nogen bagtanke for samme, jeg prøver såmænd bare at skabe en debat så jeg måske bedre kan forstå hvad der sker omkring mig, give mig en bedre forståelse for hvad der sker, så skyd løs med alt hvad i har og lad os få en god debat Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ingolf
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 13:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

freja skrev:
For at besøge gamle venner og give en hjælpende hånd hvor der er behov.

Og jeg kommer for at få en hjälpende hånd driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 13:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Jo og så er det lige hvor i verden kan man som turist daller rundt med de lokale transportmidler nogenlunde trygt ??? og få god mad smilende befolkning ? uanset om de mener det eller ej ? samtidig få varmet de gamle knogler igennem music og stadig til en fornuftig pris ? selvom 6 fl. vand er steget med 5 baht og en Singha ligeså Græder Men jeg er da modtagelig for gode forslag om gode sikre rejselande med dygtige Læger da jeg jo kan risikere at få brug for det i min alder ? Jeg kan også være så heldig at rende ind i freja og ida + Johny Reimer music Så kom du med noget bedre då drille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-01-2012 15:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ok pen vi er I Thailand , fordi vi efter mange år har en del venner her, vi er her på grund af varmen , godt når gigten plager. Den Folkepension som man ikke kan leve af hjemme , rækker rimeligt langt herude.

Her kan man gå på gaden og føle sig tryg. Mange andre steder i verden ( vi har været meget rundt ) , i caribien bl. andet boede vi på et hotel hvor der gik bevæbnede vagter på begge sider af en mur der var rundt om hele området med turister, vi fik besked om ikke at gå alene ud om aftenen. Det var Isla Margurita der kommer vi aldrig mere.

I florida miami var et stort område med Cubanere , som man advarede os imod at færdes i, heller ikke i bil.

Vi har nu været stort set hele Thailand rundt og aldrig følt os truet eller nervøse for at gå på gaden, ( ok vi går der ikke kl. 4 om morgenen i en brandert ) .

Så er der lille danmark hvor de skyder snart hver dag, hvornår kommer man til at " stå i vejen " .
Så jo vi bliver ved i Thailand så længe helbredet tillader.

music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2012 04:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

For nu at starte fra en ende af:

Hvorfor bruger du penge på at tage langt væk til et land i kaos, et land hærget af naturkatastrofer, og et land der varsler nye uroligheder og efterhånden er meget dyrt at opholde sig i ??


Uroligheder og naturkatastrofer oplever de fleste turister ikke.
Ejheller de fastboende.
Dyrt?
Hvor kan man ellers tage hen og få overnatning til 400-500 baht og et måltid mad til 30 baht?
Jeg bor ofte i Bangplee i Samut Prakarn. Her betaler jeg 300 baht for en overnatning, 4 personer i et dobbelt værelse.
Khao Man Gai til morgenmad til undertegnede og mine 2 børn koster ialt 60 baht.
Vi blev alle 3 klippet, 100 baht.
Min Khao Man Khai sælger erklærede stolt til en anden kunde: Tuk khrang tee farang khon nee khao maa, khao maa gin khao gap phom. Hver gang jeg kommer spiser jeg mad hos ham.

Samui der burde have højsæson, har landskred og kraftig regn og er langt fra drømmen om en tropisk ø med de to til tre meter bølger fra et uroligt hav der forøvrigt af selve regeringen forudsiges at fortsætte de næste 5 måneder.


Det ved hverken regeringen eller andre instanser noget som helst om.
I bedste fald kan vejret forudsiges en uge frem, med en vis usikkerhed. Alt andet er noget vås.

Så hvad får dig til at tage herud, det kan ikke være solskinnet der er så godt som ikke eksisterende uanset hvor du tager hen, det kan heller ikke være de billige priser, for de er også ikke eksisterende. Det kan heller ikke være din lyst til at opleve Thailand på egen hånd der er meget problematisk uanset hvilken form for transport du vælger, så hvorfor tager du herud


Hvis der ikke er solskin, hvilket jeg i parantes personligt sætter stor pris på, så er der altid varmen.
Priserne er stadig rørende billige, hvis man gør som de lokale og taler sproget.
Intet er nemmere end at opleve Thailand på egen hånd.
Det udbud af transportmuligheder og den hjælpsomhed man møder i Thailand er uden sidestykke.
Og så koster det så at sige alt sammen kun pebernødder.

Hvorfor kommer jeg herud?
Simpelt.
Vejret, naturen, befolkningen og deres enestående "thainess", den fantastiske mad, det rørende lave prisniveau og ikke mindst en kultur der har bjergtaget mig fra mit første besøg for 20 år siden.

Jeg har besøgt mange lande med mange sprog, men ingen andre steder følte jeg et ønske om at lære det lokale sprog.
Men det gjorde Thailand med mig.
Okay, min thailandske kone gjorde også at jeg anstrengte mig for at lære dette, ikke mindst for at kunne tale med svigerfamilien.

Jeg har boet i Thailand i 2 år i 90`erne.
Jeg har besøgt Thailand en 30 gange siden.
Blot for at ramme en pæl i formodningen om, at jeg "blot er en turist der ikke ved en dyt"

Jeg har besøgt nabolandene til Thailand. Dem alle sammen.
Gode oplevelser, men jeg var på udebane der, og jeg følte ikke den samme samhørighed, som jeg føler i Thailand.

Der sker mange ting i Thailand som jeg ikke er tilhænger af. Indrømmet.
Men som jeg ser det, så drejer det sig om at få det bedste ud af den hånd man nu engang bliver tildelt.
Jeg fokuserer på de gode ting, og dem oplever jeg at få mangfoldigt tilbage.

Jeg besøger som regel nye steder, hver gang jeg kommer til Thailand. Men min base er altid Bangplee.
Og den imødekommenhed og venlighed jeg oplever der, er uden sidestykke.
Folk hilser og snakker med mig, som var jeg et familiemedlem.
De spørger ind til så mange ting omkring mig og familien, og jeg prøver at gøre det samme.
Det er svært at holde tal på alle i deres familier :)


NU ved du hvorfor jeg kommer til Thailand :)

mvh
rinpoche
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 08:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Det var nok det forkerte sted at spørge, for i har jo så godt som alle en eller anden relation til landet. I kan ’hjemmevant’ bevæge jer rundt uden de sædvanlige fælder nybagte turister uværgeligt falder i, såsom de forvrængede oplysninger om vejret og de lokale tilstande der for ’os andre’ der har vænnet sig til de fejlagtige oplyninger om tilstandende, ikke er noget nyt ved ikke

Og det var det jeg gerne ville vide mere om, men som sagt er det nok den forkerte forum at spørge på, for jeg tror der ikke er så mange her på siden tror jeg, dem jeg søgte. Min tanke var at billederne fra Samoa, Florida, Hawai og andre eksotiske steder der endda også er billigere at besøge, må være et bedre valg for solhungrende Danskere end det dårlige vejr der plager Thailand og ikke ser ud til at ende lige med det samme.

Men det siger jeg jo med den baggrund og den viden jeg har som fastboende i Thailand der dagligt følger nyhederne, og ikke som turist der blot søger sol og varme, så jeg må hellere undskylde for det og hurtigt komme videre godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 09:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Ja ja du kan så flygte fra )) gf=?? til Samoa billigste hotel 1352 baht Hawaii 652 kr. eller til Florida 107 dollar så du må have fat i sparebøssen ? men vejret er rimeligt godt de steder godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 09:50

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja man kan vel kun undres over vores egen uvidenhed.. Ikke Rinmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2012 12:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej.
Her er også en af grundene , til at folk tager til Thailand.Thumb


[img]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3003746330302&set=a.1642791987294.2094822.1161662903&type=1&theater[/img]

Undskyld , men billedet kom ikke ind her , men linket imellem [img] [img] virker.

fotolink fra facebook virker ikke på siden hilsen AD
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2012 10:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1909
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

he he jeg har lært det music

www.thai-dk.dk/uploads/400995_3003746330302_1161662903_33382917_743431207_n.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2012 10:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej M55.
Ja det kan jeg se , du kan bare det gylle der Thumb , kan du og alle i andre her have en god weekend . driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2012 10:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

AD eller ADM skrev :
fotolink fra facebook virker ikke på siden hilsen AD Redigeret af ADM d. 07-01-2012 01:41.
Okay , tak for oplysningen , så lærte man lidt igen .
God weekend .hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2012 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Har de så også indregnet prisen for flybilletter til to voksne og to børn til de forskellige destinationer.?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2012 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej skipper.

Nej , det tror jeg ikke de har , det er vist kun de udgifter , der er vist i skemaet , der er taget højde for.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 2 13-05-2024 16:05
Smag på Thailand Hele Thailand 106 12-05-2024 08:09
Koh Chang (Elephant Island), Thailand Øst Thailand 1 11-05-2024 13:18
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 9 09-05-2024 17:19
Min støvsuger er fra Thailand og hun hedder Nan Nyheder på dansk 15 09-05-2024 16:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 100,336,980 Unikke besøg | jQ Blog