Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvorfor er livet træls engang imellem
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 11:29

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg sidder lige nu, efter jeg har læst den kære le-sis historie både på DTW og Nielsens og tænker. Hvad er dette her dog for noget, for jeg har ikke fantasi til at tænke mig, at noget sådant er normalt herude i Thailand.

Jeg ved godt, at min kære ven er bitter lige nu, og hvem ville ikke være dette, efter han har oplevet en sådan seance. Jeg føler virkelig med denne person, og jeg føler også, at en sådan bitterhed smitter af på hans indlæg.

Jeg ved at mange eller måske alle her på siden også følger med i diverse hjemmesider, hvorfor de jo kender historien fra le-sis engang imellem skarpe tunge. Det jeg egentligt godt kunne tænke mig at få belyst er. Sker noget sådant virkelig jævnligt herude, eller er det bare mig der går rundt i min egen drømmeverden her på gården, for jeg har ikke hørt mange historier i denne kategori før.

Jeg er faktisk dybt rystet, så for at få det mere belyst, besøgte jeg her for nogle timer siden, min meget gode ven fra politiet, for at jeg kunne få bekræftet, at noget sådant også skete her i vores lille million landsby.

Jeg fik forklaret, at noget lignende også sker her, men ikke så voldsomt. Det er bare som han sagde, nogle faranger som postet en masse penge i konens ønsker om hus, bil og andet, og derefter smidt ud, og det uden at de kunne gøre krav på noget som helst.

Ja Manse var sgu godt nok rystet. Hvad er det dog for en verden vi lever i… Jeg vil dog lige i dette her moment sige, at jeg har været ude for den samme historie, men i Danmark, og det var sgu dyrt, specielt når jeg tænker på hvad min kære ven fra politiet forklarede. Det er i million klassen her også men det er i bath.

Så jeg må vel nu bryde sammen og tilstå nu… Jeg hader det… Invester ikke flere penge i konen her i Thailand eller for den sags skyld også i Danmark, end du har råd til at miste. Ja sådan er det vel bare koldt og kynisk.

Det kunne være rart, hvis dette emne kunne komme up front nu, så vi alle måske kunne lære lidt.

Så please please fortæl, hvis i har haft oplevelser der tangere det samme, for så vil alle nye der nu har tænkt sig at blive forelsket som ham den glade Manse, kunne lære noget af vores fejl observationer med hensyn til det finansielle.

Kan i alle have en rigtig god dag, og en rigtig god påske, for på mandag bliver der masser af vand herude, så glade Manse vil sidde i hans lille lysthus med en kold Singha og lade børnene lege.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 11:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Manse

Jamen det er jo netop sådan noget at andre ikke kan lide,
der bliver snakket om de negative side, om livet i thailand.
Selv om det findes, og der er nogen som virkelig bliver taget i røven, på grund af at de er forelsket o/eller stoler for meget på deres kæreste/kone. Men så igen jamen hvorfor skal man ikke stole på sin kone.
Det er meget svært emne, og nogen,kan virkelig ikke li det enme.
Det samme enme,,,hvorfor er det altid farangen, som bøjer sig for deres koners ønsker. ???
bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 11:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det er tankevækkende det leif og mithell skriver. Håber godt nok for dem de overlever, der er ingen der har fortjent sådan en behandling.

Jeg er også selv lidt rystet over den læsning på de 2 sider, men har heldigvis ikke selv prøvet den oplevelse.


Men synes bare det er svært at skrive om det her på den her side fordi det er måske ikke alle der har læst det, og hvad hvis de ikke vil have det ind her.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 12:09

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jsh

Jeg forstår ikke rigtig din sidste sætning. For det skal her bemærkes, at jeg bare bruger denne historie for, at andre måske kan komme ud af starthullerne, og måske fortælle om lignende oplevelser de selv har oplevet, eller vennerne har oplevet.

Jeg mente det faktisk ret positivt, og jeg mente det ikke som en videreførelse af andre siders oplæg, men brugte det som sagt kun som eksempel på et eventuelt oplæg for videre diskussion her på siden. For dette undskylder jeg, men jeg trækker det ikke tilbageThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 12:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen hejsa Manse

Der var skam intet negativt ment i det jeg skrev overhovedet.

Det jeg mente er som jeg skrev at det måske var dumt at skrive om det herpå den her side fordi det er skrevet på de to andre sider.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 13:12

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

HALLO lad os lige klappe hesten.

Jeg skrev kun dette indlæg fordi andre måske kunne berige os andre med deres oplevelser i så henseende, for dette vil jeg da gerne sige undskyld. Det havde faktisk ikke med de andre sider at gøre, men måske udtrykker ham den glade Manse sig forkert engang imellem og det beklager jeg da.

Lad os dog for pokker glemme alt dette, og lad os dog for engang skyld være ærlige og fortælle om vores oplevelser i så henseende.

Jeg vil dog godt starte. Jeg har betalt hus og biler og alt det andet, uden mit navn, men det får jeg nu, men smider min dejlige viv mig ud i morgen, er jeg da lost, men så vil jeg dog sige. Hun har været det værd. Så det vil jeg ikke have de store problemer med, for jeg skal nok overleve herude i dette dejlige land. Ja skulle min dejlige kone smide mig ad hekkenfeldt til i morgen, ja så har jeg sgu mistet 6.- mill. bath, og der er der egentlig ikke meget jeg kan gøre ved dette.

Som Bamsen siger, kan man ikke stole på sin kone, hvorfor har man en sådan da. Det er vel normalt at vi mennesker stoler på hinanden, og når jeg læser forskellige beretninger om det modsatte. Ja så kan jeg da godt blive lidt harm, for hvad har de mennesker dog gjort.

Jeg er bare af den overbevisning, at dette ikke udelukkende er et Thailandsk fænomen, så jeg bliver lidt stødt engang imellem, når man udelukkende skal fokusere på dette så dejlige land. Ja dette land vil også være dejligt hvis jeg fik løbepas i morgen. Jeg skal nok bevare humøret, men vil sgu da savne mit et og alt, min kone og min datter.

Så det kunne da være positivt, hvis der er nogle der positivt kunne deltage i denne tråd, med deres positive og negative oplevelse, for selv ham (selv) glade Manse kan ikke finde så meget negativt, den sidste tid han lever.......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 14:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Jamen hejsa Manse

Der var skam intet negativt ment i det jeg skrev overhovedet.

Det jeg mente er som jeg skrev at det måske var dumt at skrive om det herpå den her side fordi det er skrevet på de to andre sider.



her på denne side må man da gerne skrive om hvad der er sket i Thailand også gerne leifs historie

og hvis Leif vil skrive om sin historier her er han nok velkommen

så hvidt det er mig bekendt er denne side ikke censuret


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 15:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja selvfølgelig må man da skrive om alt og der er ingen cencur her, men det jeg mente var bare at man får mere ud af det hvis dem der havde skrevet historien også lagde den ind her. Det kan så godt være jeg ikke er så god til at formulere min mening hæ hæ. De kan jo ikke se det der bliver skrevet her også kan vi jo bare gisne om det i stedet for at få den virkelige historie.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 15:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Min kone og jeg aftalte særeje for over et år siden, med papir og det hele, da hun ganske enkelt råder over for mange værdier til at det bare skal gå i hænderne på min familie...

Jeg har investeret en hel del i Danmark, og så har jeg min lejlighed som alt andet lige repræsenterer en god million danske kroner, derudover har jeg en 15% ejerandel af min kones firma, en 49% andel i en fiskefarm, en 49% andel i vores fælles firma og en 40% andel i hendes andet firma, og endelig har jeg en 49% andel i vores lille (voksende) eksportfirma...

De investeringer kommer jo min familie til gode, skulle vi gå fra hinanden, eller skulle jeg kigge den forkerte vej og gå ud foran en 18 wheeler - det er jo hendes risiko ved at have en fumlegænger som ægtemand...

Vi har ikke fælles ejendom, dels fordi min kone siger at skal der investeres i ejendom, så bliver det for hendes penge - da jeg jo ikke kan eje ejendom i Thailand...

Hun accepterer mine investeringer i firmaerne, da det rent faktisk ER ting jeg kan få udbytte af, og min familie når jeg dør - min kone er meget meget opmærksom på at mine børn skal sikres i fremtiden (og da jeg har 6 og de alle bor i Danmark, så ved hun også at der skal genereres en del værdi før det batter i Danmark)...

Og så til Leif... Jeps - det sker herude - det gør det da - i Pakistan graver de utro kvinder ned og kaster sten i hovedet på dem, i Danmark ringer du til den lokale rocker og beder ham om at bearbejde din værste uven, det er ikke svært, det er ikke umuligt og såvidt jeg kan læse i aviserne så er prisen på menneskeliv i Danmark drastisk forringet - det tager vist ikke de store formuer mere at få skudt et andet menneske i DK heller...

Leif skriver i sin historie at han har sikret sig at hans ex. kone ikke får en jante ved skilsmisse, så et eller andet sted gør hun nok ret i at føle sig en smule udnyttet - og det kan da pisse selv de mest fredelige af - men har man kontakterne og ikke er bange for at bruge dem, ja så er Leif da i livsfare...

Mitchell - for at være helt ærlig - jeg tror ikke på den historie overhovedet, den virker fuldstændigt hen i vejret...

Ja alle de negative ting skal da frem om Thailand - men altså læg mærke til hvem det ER der sidder og skriver "ja ja det er rigtigt sådan ER de thaierne, det er lige præcis sådan de er" - det gør bar ekvilibristerne fra Pattaya, det gør en mand der er så bange for sin egen skygge at han sidder på 16. sal omgivet af sikkerhedsvagter, det gør turisterne fra Danmark - alle som en har de skrevet at de ikke fatter noget af sproget thai - så mon ikke de har den største del af deres viden fra stickmanbangkok.com - om HVOR farligt det er at befinde sig i Thailand...

Som min kone siger - tag dog hjem, hvor det ikke er så farligt...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 15:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

manse skrev:
HALLO lad os lige klappe hesten.

Jeg skrev kun dette indlæg fordi andre måske kunne berige os andre med deres oplevelser i så henseende, for dette vil jeg da gerne sige undskyld. Det havde faktisk ikke med de andre sider at gøre, men måske udtrykker ham den glade Manse sig forkert engang imellem og det beklager jeg da.

Lad os dog for pokker glemme alt dette, og lad os dog for engang skyld være ærlige og fortælle om vores oplevelser i så henseende.

Jeg vil dog godt starte. Jeg har betalt hus og biler og alt det andet, uden mit navn, men det får jeg nu, men smider min dejlige viv mig ud i morgen, er jeg da lost, men så vil jeg dog sige. Hun har været det værd. Så det vil jeg ikke have de store problemer med, for jeg skal nok overleve herude i dette dejlige land. Ja skulle min dejlige kone smide mig ad hekkenfeldt til i morgen, ja så har jeg sgu mistet 6.- mill. bath, og der er der egentlig ikke meget jeg kan gøre ved dette.

Som Bamsen siger, kan man ikke stole på sin kone, hvorfor har man en sådan da. Det er vel normalt at vi mennesker stoler på hinanden, og når jeg læser forskellige beretninger om det modsatte. Ja så kan jeg da godt blive lidt harm, for hvad har de mennesker dog gjort.

Jeg er bare af den overbevisning, at dette ikke udelukkende er et Thailandsk fænomen, så jeg bliver lidt stødt engang imellem, når man udelukkende skal fokusere på dette så dejlige land. Ja dette land vil også være dejligt hvis jeg fik løbepas i morgen. Jeg skal nok bevare humøret, men vil sgu da savne mit et og alt, min kone og min datter.

Så det kunne da være positivt, hvis der er nogle der positivt kunne deltage i denne tråd, med deres positive og negative oplevelse, for selv ham (selv) glade Manse kan ikke finde så meget negativt, den sidste tid han lever.......





Davser Manse

Jamen hvorfor der lige bliver focuseret på
thailand,det er jo fordi vi som elsker thailand og kommer i thailand
Jamen det er jo der vi hører/ser/læser de ubehalige ting.
Så derfor hører vi ikke om det som skeri de andre lande Heldigvis.
Fordi så ville det da være helt at H til.
Man skal ikke lukke øjnene for at der sker ubehalige ting,og ikke alting er så lyserødt
som vi helst så det var.

Jamen manse jeg har da også investeret i min kones hus, og rismarker
så når vi en dag går fra hinanden får jeg da heller ikke noget,andet end oplevelsen
Sådan er det jo.
Men lad os nu nyde de gode ting og dage som vi får oplever i thailand.
Også en spegeåølsemad med remoulade og ristede løg :D
Der er heldigvis flest gode /dejlige ting i thailand.
Og Manse jeg ser frem til at vi mødes til et KRUS kaffe.

de bedste hilsener fra bamsen som snart rejser til thailand og skal nyde livet

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Uha da Joss
jeg kommer sgu også ind under de ting du skriver om,
Jeg snakker heller ikke thai og jeg kommer i pattaya.Puha men jeg har ikke læst stickman,og jeg bor ikke på 16 etage,der er sgu for højt at gå når elevatorerne svigter :D

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 16:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Min kone og jeg aftalte særeje for over et år siden, med papir og det hele, da hun ganske enkelt råder over for mange værdier til at det bare skal gå i hænderne på min familie...

Jeg har investeret en hel del i Danmark, og så har jeg min lejlighed som alt andet lige repræsenterer en god million danske kroner, derudover har jeg en 15% ejerandel af min kones firma, en 49% andel i en fiskefarm, en 49% andel i vores fælles firma og en 40% andel i hendes andet firma, og endelig har jeg en 49% andel i vores lille (voksende) eksportfirma...

De investeringer kommer jo min familie til gode, skulle vi gå fra hinanden, eller skulle jeg kigge den forkerte vej og gå ud foran en 18 wheeler - det er jo hendes risiko ved at have en fumlegænger som ægtemand...

Vi har ikke fælles ejendom, dels fordi min kone siger at skal der investeres i ejendom, så bliver det for hendes penge - da jeg jo ikke kan eje ejendom i Thailand...

Hun accepterer mine investeringer i firmaerne, da det rent faktisk ER ting jeg kan få udbytte af, og min familie når jeg dør - min kone er meget meget opmærksom på at mine børn skal sikres i fremtiden (og da jeg har 6 og de alle bor i Danmark, så ved hun også at der skal genereres en del værdi før det batter i Danmark)...

Og så til Leif... Jeps - det sker herude - det gør det da - i Pakistan graver de utro kvinder ned og kaster sten i hovedet på dem, i Danmark ringer du til den lokale rocker og beder ham om at bearbejde din værste uven, det er ikke svært, det er ikke umuligt og såvidt jeg kan læse i aviserne så er prisen på menneskeliv i Danmark drastisk forringet - det tager vist ikke de store formuer mere at få skudt et andet menneske i DK heller...

Leif skriver i sin historie at han har sikret sig at hans ex. kone ikke får en jante ved skilsmisse, så et eller andet sted gør hun nok ret i at føle sig en smule udnyttet - og det kan da pisse selv de mest fredelige af - men har man kontakterne og ikke er bange for at bruge dem, ja så er Leif da i livsfare...

Mitchell - for at være helt ærlig - jeg tror ikke på den historie overhovedet, den virker fuldstændigt hen i vejret...

Ja alle de negative ting skal da frem om Thailand - men altså læg mærke til hvem det ER der sidder og skriver "ja ja det er rigtigt sådan ER de thaierne, det er lige præcis sådan de er" - det gør bar ekvilibristerne fra Pattaya, det gør en mand der er så bange for sin egen skygge at han sidder på 16. sal omgivet af sikkerhedsvagter, det gør turisterne fra Danmark - alle som en har de skrevet at de ikke fatter noget af sproget thai - så mon ikke de har den største del af deres viden fra stickmanbangkok.com - om HVOR farligt det er at befinde sig i Thailand...

Som min kone siger - tag dog hjem, hvor det ikke er så farligt...
:LOL


du har en klog kone Jos38
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 16:16



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bamsen skrev:
Uha da Joss
jeg kommer sgu også ind under de ting du skriver om,
Jeg snakker heller ikke thai og jeg kommer i pattaya.Puha men jeg har ikke læst stickman,og jeg bor ikke på 16 etage,der er sgu for højt at gå når elevatorerne svigter :D

bamsen


Bamse - du mangler jo mindst een af de aftersøgte egenskaber (udover stickman) - for jeg tror ikke jeg kan huske at du har lavet det man kunne kalde thaibashing - vedr. pigerne i Pattaya, eller kvinderne i resten af landet :)

Så jeg er ked af det - men du er diskvalificeret :LOL




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2009 16:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Ævser
Jeg duer vist ikke til noget Sad
når jeg ikke engang kan komme ind under det.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jager
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2009 08:16

Bruger

Antal indlæg: 78
Tilmeldt: 05.04.09
 Status: Offline

der er nogle personer der bliver ved med at kæmpe selv om slaget syntes tabt, og jo mere det syntes tabt jo hårdere kæmper de.
dette er også ok i et retssamfund som danmark, men sådan gør man ikke i thailand. her må man tage et nederlag med et smil og rejse videre.
jeg har også invisteret flere millioner i min kone's navn. og hvis hun syntes at jeg skal på porten senere så er det tabt, og hvad så, dette er ikke et større tab end at det kan tjenes ind igen, og det kommer vel også min søn til gode at jeg har købt jord og bygget huse.
men det leif har gjort at købe land og bygge og derefter rage det hele til sig på en lejekontrakt kan kun give problemer, konen taber ansigt over for familien. jeg kender også leif privat som mange af jer gør, og har hørt historierne med at hun tog stoffer osv. så har han valgt den forkerte kone at gifte sig med. jeg tror det er 2 år siden jeg sagde til leif at jeg syntes han skulle smutte nu inden det gik helt galt, men han sider og klamre sig til 10 rai jord og et lille hus, værdi ?? hvad han kan tjene på 1-2 år i danmark.
michell historie lyder godt nok syg, jeg tror ikke manden har nogle hjerne, smide så mange penge efter en fisse som han ikke engang for lov at prøve, hvis det var mig så havde jeg sku inviteret hende til mælingsmøde og taget for 300.000 fisse, han kan jo ikke engang blive straffet for det da de er gift. men at give svigerfar alle disse penge til ris så er man sku da også for dum.
min pointe er hvis din kone passer ordentligt på dig hvorfor så ikke passe ordentligt på hende. ikke gå med alle disse tanker hvad nu hvis og jeg har læst på div hjemmesider at man bliver taget i røven. jeg er gift med en thai for 3 gang og er aldrig blevet taget i røven af nogle af dem og hvis den nuværernde smider mig ud vil jeg heller ikke føle hun har taget røven på mig selv om hun løben med 1 mill. kr.

jager
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2009 10:53

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jager

Dejligt at høre din bertning. Det viser jo så trods alt, at ham Manse ikke bare er en drømmer.

Ja det med Leif er noget værre skidt, men jeg har da det håb, at han kommer ovenpå igen, for den måde det er tacklet på med køller og meget andet, var da noget jeg kun troede, jeg skulle læse i en roman, men må så nu desværre konstatere at det sker i virkeligheden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Hvorfor Rejser Danske Mænd til Pattaya? DERFOR Fri debat: Pattaya 11 03-06-2023 12:20
Canadisk mand forlader munke livet efter sexanklager Nord Thailand 1 22-10-2022 15:22
Livet ku blive det bedste vi har. Alt det andet 2 22-09-2021 18:47
Den thailandske ø Koh Tao danner endnu engang rammen om mystiske dødsfald. Syd Thailand 1 10-06-2021 10:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.67 sekunder | 99,567,164 Unikke besøg | jQ Blog