Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
dagen har bare været dejlig
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2009 11:02

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja livet er sørme ikke altid så let herude. Specielt når det drejer sig om byggepriser. Jeg havde her for 5 måneder siden entreret med d en gammel ven af huset, om bygning af en simpel mur. Jeg synes prisen var god for dette lille stykke arbejde 15.000.- bath for opbygning, pudsning og maling, så det accepterede Manse da, for det var jo en vennetjeneste, og ikke efter hans normale kalkuler i Danmark, så billigt. Så her inden regntiden starter, ville jeg da lige have det sidste hul lavet, fordi dem der har lavet indkørslen har jo sørget for, at alt vandet løber direkte ind i garagen på grund af deres så professionelle øjemål, så jeg beslutte nu her inden regntiden, at nu skulle den sidste sektion sgu lukkes, fordi jeg var enormt træt af, at bruge nætterne på at øse vand ud hele tiden.

Så sagde ham militærmande, som nu laver 20 BTU aircondition i soveværelset, at han da kendte en anden militærmand som også lavede sådan noget, så Manse sagde. Lad ham komme og lad Manse få en pris for den sidste hurdle for dette så tilbagevende problem. Ja det er ikke engang løgn nu var prisen kun 8.000.- bath for det samme arbejde som vennerne kunne lave for 15.000.-. Ja engang imellem føler man sig sgu til grin, men man kan vel heller ikke lade være med at grine over ens egne dumheder.

Det viser sig så her i vores lille landsby, at denne militærbase er besat af kyndige og uddannede personer, som laver noget sådant arbejde for at afdrage på deres gæld til militæret i deres fritid, så det har jeg da tænkt mig at udnytte i fremtiden. Ja Manse har fået en masse nye venner nu, for når jeg skal bruge en speciel maskine til en opgave, ja så kommer de fluks uden beregning med den til låns fra det venlige militær. Ja, så Manse spare jo lige nu en del på noget jeg hele tiden havde tænkt mig at lave, og det med uddannet og professionel hjælp fra militæret.

Ja livet kan pludselig ændre sig radikalt, hvis man får de rigtige kontakter.

Kan i Alle have en god dag derude, og Manse og familie ønsker jer en rigtig god påske.sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2009 12:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Manse det er nu dejligt at høre,
at du hygger dig derude
Ja man skal sgu se sig lidt for,
Da vi skulle ha bygget vores køkken og malet hele huset fik vi et tilbud på 80.000 baht ja af konens søster og mand.
Helt vild pris.og da jeg grinede af dem gik de ned til 50.000
Men jeg ville nu hellere ha andre til at lave det.
Men konen sagde desværre ja til deres tilbud.
Med det resultat at vi skulle finde en anden til at lave gulvet om,da fliserne de knækkede når folk gik på dem.
Og der var maling overalt,på møbler seng og tv og computer gulve.ja alle vegne.



bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Har du været udsat for sexisme? Alt det andet 16 26-10-2020 20:14
Hvorfor trækker vi ikke bare lod til Folketinget? Alt mellem himmel og jord 2 17-08-2019 17:22
Den thailandske konge har været ude og cykle sig en tur i Schweiz Den Royale blog 1 20-06-2019 13:16
Væk, han er bare HELT VÆK Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 16-03-2019 07:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,405,535 Unikke besøg | jQ Blog