Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Problemer ???
lillemanden
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2010 11:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja for nogen måske, hjemme i danmark har Carlsbergs arbejdere fået et problem !!! nu må de ikke drikke 3 gratis øl om dagen !! hvad gør man så, jo man streiker , for det har altid været sådan og det kan man ikke bare lave om på .

Nu er man så gået i arbejde igen, for hovedstaden er snart tørlagt, og man forventer at ledelsen giver grønt lys for 3 øl om dagen.

I sandhed, et kæmpe problem . Ja, tænk det lille smørhul derhjemme, har problemer, hvis de ikke kan få 3 øl, har andet at hænge hatten på. Så er det jo billigt sluppet.

Nu glæder jeg mig til at se, om denne tråd så skal runde nordpolen, eskimoerne , eller hvor i verden vi havner.



skaalThumbhejked
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2010 12:26

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

hehe lillemanden

Jeg husker stadig min tid på Grønland, hvor jeg havde bestilt 200 pal. af det dejlige stof øl. Jeg husker endnu at Carlsberg denne gang sagde jeg var dybt godnat, indtil jeg sendte prøver af deres så udmærkede øl.

Det kostede et stort bulldozer køretøj til at mane disse 240 paletter af øl i jorden...

hehe Carlsberg er ikke altid let at have med at gøre, så jeg fik mange flyvetimer mellem Grønland og Danmark, for at bevise at deres lodning var noget lort.

Jeg vandt dengang sagen, men ikke uden de store juridiske sværdslag, men jeg vandt og fik disse 240 pailletter erstattet på grund af en dårlig lodning af dåserne hehe.

Så lillemanden vi kommer nok lidt rundt nu hehe.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2010 15:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Ja for nogen måske, hjemme i danmark har Carlsbergs arbejdere fået et problem !!! nu må de ikke drikke 3 gratis øl om dagen !! hvad gør man så, jo man streiker , for det har altid været sådan og det kan man ikke bare lave om på .


Er der nogen her i forum, som har viden om forholdene på de danske bryggerier her i 2010?

Kan det virkeligt være rigtigt at en bryggeriarbejder kun drikker 3 øl på en arbejdsdag?

Indrømmer dog at jeg selv er på selvsat censur. 1 portion havregrød inkl. 5 små bananer pr dag. :-(
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2010 19:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Da jeg i det forrige århundrede, medens jeg stadig var ung og smuk, arbejdede på Carlsberg, måtte man drikke alle de øl man kunne tåle.

Men hvis man blev så fuld at man ikke kunne passe sit arbejde blev man fyret.

På den tid havde man ølkasser der indeholdt 52 øl, mener jeg det var, de var sgu tunge, så vi arbejdede 20 min. og havde 40 min. pause, og det kunne man godt blive lidt halvstiv af i længden.

Oppe i kantinen havde man sin faste plads, og en lille skuffe under bordet, hvor det var god tone at opbevare en flaske Brændevin.

Jeg plejede at cykle til arbejde, og trække cyklen hjem, da jeg syntes jeg var blevet for gammel til støttehjul.

I blandt gik vi på Bodega og spillede Billiard efter arbejdet, og der mistede jeg min Mødom, ikke på bodegaen, men bagefter, en af pigerne havde en mand der sad på Vestre Fængsel, så hun syntes hun trængte til noget ungt kød, og det blev så skipper.

Så hvad skal man sige om tre øl om dagenkat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mythongmai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2010 20:43

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 24.06.09
 Status: Offline

Nul øl i arbejdstiden, det er normalt på næsten alle danske arbejdspladser i dag. Det er ok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2010 01:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

mythongmai skrev:
Nul øl i arbejdstiden, det er normalt på næsten alle danske arbejdspladser i dag. Det er ok.


Undskyld men vi diskuterer et bryggeri, ikke en arbejdsplads. Jeg har set folk drikke omkring 45 øl på et skift, så kom de dog på arbejde tre timer før end de skulle, og forsinkede hjemturen ligeledes med tre timer, alt sammen for overhovedet at kunne fungere :-(
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2010 04:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

i det forrige århundrede griner lavede de øl med grønne etikettere og hvide etikettere som var personale øl og dem blev der lavet flest af music

problemer er der overalt nogle er luxsus problemer så er er et nyt fra Italien


Ikea-ansatte tisser på tid

Møbelgiganten starter stopuret, når medarbejderne bevæger sig i retning mod toiletdøren.
Medarbejderne i Ikea's italienske afdeling i Milano gik fredag i strejke mod uacceptable arbejdsforhold, som de mener, ledelsen i den svenske varehuskæde pålægger dem.

Ifølge e24.no bliver de ansattes toiletbesøg bliver nemlig målt på tid, og også tyggegummi i munden er bandlyst i arbejdstiden.

"Vi protesterer mod en holdning i ledelsen, som udløser personlig forfølgelse og disciplinære aktioner, der sætter medarbejderne under pres," siger fagforeningsleder Massimo Aveni.
Blandt de største

Allerede i december gik medarbejderne i strejke over overdrevne arbejdsmængder, der ifølge Massimo Aveni udløste højt sygefravær og panikanfald blandt de ansatte.

Ikea-ledelsen forsvarer sig med, at der er tale om en den fælles misforståelse, som de gerne taler med fagforeningen om. I øvrigt påpeger møbelgiganten, at samme regler gælder i alle 16 italienske Ikea-varehuse.

Varehuset i Milano er Italiens femte største og har i alt 542 ansatte.
kilde http://epn.dk/bra...035721.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2010 04:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

mythongmai skrev:
Nul øl i arbejdstiden, det er normalt på næsten alle danske arbejdspladser i dag. Det er ok.


her er vi enige alkohol skal ikke drikkes på en arbejds plads
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2010 06:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

mythongmai skrev:
Nul øl i arbejdstiden, det er normalt på næsten alle danske arbejdspladser i dag. Det er ok.


aaby skrev: Undskyld men vi diskuterer et bryggeri, ikke en arbejdsplads. Jeg har set folk drikke omkring 45 øl på et skift, så kom de dog på arbejde tre timer før end de skulle, og forsinkede hjemturen ligeledes med tre timer, alt sammen for overhovedet at kunne fungere :-(


sørgeligtShock godt den druk er blevet stoppet hvad har det ikke kostet samfundet en enkel eller to til frokosten skader ikke men op til 45 om dagen det er totalt uforsvarligt på en arbejdsplads
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2010 17:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

problemer er der nok af og de bliver aldrig for små se bare her hvad 3 cm kan føre tilGrin

Landsret stopper grotesk nabostrid
i fire år har to naboer i Risskov kæmpet om et raftehegn, der står tre centimeter forkert.


http://jp.dk/indl...036586.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med at veksle... Hele Thailand 2 20-08-2022 10:05
Kæmper for livet: En hund var i alvorlige problemer i Thailand, Nyheder på dansk 1 03-07-2018 10:16
Problemer med NetBank (NemID) Udenfor Thailand 8 23-04-2013 02:44
Server Problemer Nyt fra Administrationen 4 28-07-2012 12:23
Problemer/indsamlig Nyt fra Administrationen 131 15-02-2012 14:56

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 98,967,110 Unikke besøg | jQ Blog