Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Rygning-FEDME-død???????
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2009 08:35

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg ved sgu snart ikke hvad der er bedst. Jeg stoppede med at ryge mere end 40 smøger om dagen for 7 uger siden, men holdt da helt kæft hvor har jeg altså taget på.... ekstra 9 KG. og det er jo ikke så lidt for en mand i min alder. Jeg ved sgu snart ikke om man skal starte igen, for hvis dette fortsætter ja så dør jeg jo af fedme.....

Hihihi vil nogen nok sige. Han har sgu spist og drukket helt andeledes. Det har jeg ikke, tværtimod, for jeg svømmer nu 1000 meter om dagen hihi nogen gange 500 meter, og det gjorde jeg ikke så meget før jeg stoppede denne herlige tobak.

Jeg vil gerne have hjælp, men lad nu være med det naturlige, mere motion. Jeg kan svømme. Jeg kan spille golf med hjælp fra vogn på halvdelen af hullerne. Jeg kan ikke løbe og alt det andet som nok vil fremkomme når man stikker snuden frem med noget sådant.

Den med sex køber jeg heller ikke, for så dør jeg sgu af det.

Okay jeg drikker i gennemsnit 2.øl om dagen, men det er jo ikke noget.

Jeg drikker som Bamsen cola light.

Nå skidt, det opreklamerede sundhedstegn med hensyn til rygestop er sgu engang imellem for meget. Jeg har taget enormt meget på (ingen undskyldning, men jeg har intet ændret i det daglige). Jeg har sgu aldrig i mit liv hostet så meget som nu, og min dejlige kone sige. Budas morgenmusik kl.0600 er intet i forhold til hvad jeg laver af lyde når jeg sover.

Når jeg tænker tilbage i min fortid, ja så tænker jeg på min gamle farfar. Han røg 60 smøger om dagen. Han drak det meste af en halv flaske snaps. Han spiste hver dag frokost med muggen rugbrød og gammel ost, for det var sundt sagde han. Han blev selvfølgelig heller ikke så gammel kun de 100…… år.

Ja hvad fanden skal man gøre. Skal man tro på generne eller skal man tro på alle de andre?????

Jeg ser også engang imellem tilbage på min tid et hvis sted…. Jeg arbejde der sammen med mange andre….. Vi var et team på 16 mand. Vi er nu 2 tilbage alle de andre er døde af kræft….

Det er nok derfor at ham den ynkelige og fortællende Manse er en glad fyr.

Jeg elsker jer alle.
Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2009 11:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Jeg prøvet også at holde op med at ryge og havde det samme problem at jeg så tog for på så sager jeg til mig selv at døde skal havde en årsager.:D

Så hvorfor ikke levet livet ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2009 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

det er farligt at leve man kan dø af det men vi venter lidt og hilser med en skaal
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2009 12:12



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Sjovt jeg vejede ca 110 kg dengang jeg stoppede, men efter et stykke tid ca 9 måneder vejede jeg 77 kg. Ok jeg har så taget en hel del på igen, men den rigtige kost og deslige motion hverdag hjalp på det.

Hjælper ikke noget at spise sundt hvis man ikke også samtidig laver en eller anden form for motion. Man skal heller ikke udskifte cigaretten med kager eller slik og sådan noget.

Og man behøver ikke lave den store motion, bare gå en god lang tur eller cykle, men gerne hverdag.

Det er normalt man tager nogle kg på når man holder op med at ryge på grund af ens stofskifte, men hvis man spiser ordenligt og sundt samtidig med man laver motion hjælper det meget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2009 13:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Manse

Det er et problem, som vi næsten alle der er stoppet, er rendt ind i, men til trøst kan jeg fortælle at efter ca.½ år et de ekstra kg. væk igen. ( hvis man ikke spiser mere slik ) .

Det er som du jo selv er inde på, farligt også at være for overvægtig, men det er jo netop farligt at leve, for det dør man af , det er sikkert, jeg har ikke hørt om nogen der er undsluppet endnu.

Manse det er farligere at ryge end veje lidt for meget.

Så hold ud, det vil hjælpe dig, hvis du prøver, ikke at fukusere så meget på det.

Så gå over på den anden side af " pølen " før du hopper i ha ha ha
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2009 15:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Manse på mandag er det 10 uger siden jeg stoppede med at ryge, og jeg har også taget 10 kg på ved det.
Jeg har så fået en del problemer med sygdom med hjertet istedet for, men det håber jeg de finder ud af på mandag på sygehuset.

Som der bliver skrevet så skal de kilo nok komme væk igen, det tager bare lidt tid manse.

Ønsker dig held og lykke og håber ikke du begynder at ryge igen.

ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-11-2009 05:22

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Manse du skal tælle dine kallorier og vide hvad du putter
i munden.
Dine 2 øl har en sum kallorier tilsammen men derudover
har alcohol en fedme effekt da alkohol sæmker din forbrænning.
Hvis du ændrer din kost til 5-6 måltiden og ikke 2 store
det er det værste.
Jeg ankommer snart til BK og vil meget gerne give dig et
kursus.
PS. jeg er stadig overvægtig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ingolf
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2009 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Da jeg holdt op med at ryge, gik jeg selvfölgelig også op, men min läge sagde, at det var helt naturligt, for når du holder op falder forbrändninger ca 10%---så vil i beholde samme vägt, så skal i, i praktiken spise 10% mindre--men det er selvfölgelig ikke hele lösningen.

Der skal en ny livsstil til B)

Ingolf
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ezal
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2009 02:10

Bruger

Antal indlæg: 59
Tilmeldt: 04.10.09
 Status: Offline

Manse jeg tror ikke de der cola zero er heeelt så zero som de gerne vil være.. det ville ihvertfald helt klart være et første sted jeg satte ind hvis min vægt røg op.

Der er et spørgsmål om vane, efter en måned vil du være lige så glad for et glas koldt vand som en cola.

Jeg skal også stoppe med at ryge, det er godt gået Mansemand!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2009 15:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1749
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej

vand er nok det bedste at slukke tørsten med der er jo ingen kalorien i

du kan gå ture for at slanke dig men det er ikke nemt har selv prøver at smide 14 kg og det tog et helt år

-
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Rygning. Alt mellem himmel og jord 41 09-05-2018 07:03
Nu falder hammeren i ferieparadis: Rygning kan ende med fængselsstraf Nyheder på dansk 5 08-02-2018 15:48
Hash rygning/straf heraf Helvede 113 05-12-2013 17:25
Hvad med jeres rygning????????? Manse's Klumme 7 14-02-2010 03:19
cigaret rygning Alt det andet 7 03-07-2009 13:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 99,050,641 Unikke besøg | jQ Blog