Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ham den naive er tilbage
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 14:05

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Engang imellem tænker jeg, at selvom jeg snart bliver de 60, ja så har jeg da heldigvis stadig ungdommens naivitet. Det har jeg det godt med fordi, indtil nu har jeg haft næsten 3 år sammen med min vidunderlige kone, og min nye vidunderlige datter. Jeg har besluttet, at dette er sidste chance for noget sådant, specielt med den alder.

Jeg har også tænkt. Hvad nu hvis det går galt, ja så er den naive Manse af den overbevisning, at hvad der har været godt, ja det kommer aldrig skidt tilbage.

Jeg er en af disse naive halvskallede mænd, der igennem thailovelinks fandt sin kone. Der skal der ikke være spørgsmålstegn ved, at dette har været enormt dyrt, for der er ingen thailændere, specielt kvinder, der ikke skylder en eller andet noget. Det være sig 20.000.- bath eller bare 5.000.- bath, men ligger man det hele sammen, så bliver beløbet en anden størrelse. Dette fordi Thailændernes syn på penge, nu engang er anderledes end vores, eller skal jeg sige, nogle af os. De skylder mange gange ikke penge, men har fået noget foræret, så dette er ikke i deres tankegang det samme.

Hold da ferie, hvor har det været dyrt og irriterende, men når alt dette med skyldte penge er overstået får man dobbelt igen, og man taler mange gange ikke om store beløb, ja sådan ser jeg på dette.

Jeg vil da ikke være fri for, at jeg engang imellem tænker. Hvis du nu havde købt en billig lejlighed i Pattatya, eller måske lejet den, ja så var det hele måske nemmere, og jeg kunne tage en tur i byen engang imellem og finde den eneste ene for en enkelt aften. Ja dette havde sgu nok været billigere, men mit liv ville måske ikke have været så dejligt som det er i dag.

Hvis det stod til mig, skulle enhver bankrådgiver i Danmark have et frit ophold herude i 3 måneder, så de kunne se andre kulturers respekt for penge, eller mangel på samme. Ja de kunne lære noget, så den enkelte derhjemme kunne få en ordentlig betjening. Jeg siger dette fordi jeg lige har mistet en masse fordi, den så professionelle rådgiver ville omdirigere nogle midler til noget aktie skidt, så det har været dyrt, men jeg klager ikke.

Jeg har verdens dejligste kone, som siger, ja hun siger lige nu, at hun altid vil tage vare på glade Manse her i Thailand, og det uanset om der kommer penge fra ham eller ikke. Ja glade naive Manse tror sgu på det lige nu, men det kan da godt være, at hvis det sker, at tonen får en anden lyd, men det kan ikke få ham til at se negativt på de sidste 3 år, for de vil altid blive uforglemmelige.

Mine år herude både positive og negative har været ud over hvad jeg har prøvet i det foregående liv, og det vil sige mere end 50 år…. Ja så kære venner tag det skridt i måske ønsker, men for guds skyld være jer selv, og for guds skyld skæld ud med et smil, for så er livet i Thailand bare dejligt.

Ked af at optage jeres tid med alle disse kedelige oplevelser, men jeg mener også der skal være plads til noget sådant.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 17:29



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bestemt... bestemt skal der det - jeg har bare ikke oplevet at

manse skrev :
"for der er ingen thailændere, specielt kvinder, der ikke skylder en eller andet noget. Det være sig 20.000.- bath eller bare 5.000.- bath, men ligger man det hele sammen, så bliver beløbet en anden størrelse. Dette fordi Thailændernes syn på penge, nu engang er anderledes end vores, eller skal jeg sige, nogle af os. De skylder mange gange ikke penge, men har fået noget foræret, så dette er ikke i deres tankegang det samme."


Så nogen thailandske kvinder må der jo være som ikke lever efter dette urgamle ritual...

Men det er da altid rart at læse andres oplevelser... så bestemt er der plads til også dine synspunkter... Som her vil jeg dog forbeholde mig retten til at påpege den generaliserende tone, som indrager hele thailand i : "for der er ingen thailændere" - jo det er der...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 18:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Manse skrev:
Ked af at optage jeres tid med alle disse kedelige oplevelser, men jeg mener også der skal være plads til noget sådant.

Manse, man kan sige meget, men det er aldrig kedeligt, når du farer i bloghusetThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 18:53



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

ja, syntes også der har været lidt stille i bloghuset men velkommen tilbage.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 17:45



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

flot profil billed " en af suk & ning´s hunde ? "
post gerne nogle flere af hunden Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-03-2009 20:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

post gerne nogle flere af hunden


Ja, den skriver meget godt:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 04:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

manse skrev:


Jeg er en af disse naive halvskallede mænd, der igennem thailovelinks fandt sin kone. Der skal der ikke være spørgsmålstegn ved, at dette har været enormt dyrt, for der er ingen thailændere, specielt kvinder, der ikke skylder en eller andet noget. Det være sig 20.000.- bath eller bare 5.000.- bath, men ligger man det hele sammen, så bliver beløbet en anden størrelse. Dette fordi Thailændernes syn på penge, nu engang er anderledes end vores, eller skal jeg sige, nogle af os. De skylder mange gange ikke penge, men har fået noget foræret, så dette er ikke i deres tankegang det samme.

.


Ja naiv er du hvis du tror alle i Thailand skylderpenge væk,
1) har de ikke et arbejde låner de ingen penge i Banken. (bar arbejde tæller ikke med)
2) skylder de penge for at betale lån tilbage i f.eks. ris-land, er det sikker deres familie der skylder eller de prøver lykken hos en naiv farang der blaffer med sin rigdom.


Min kone, hindes mor og søskende skylder ikke penge væk, min kammerarters koner skyller ikke penge væk, mine thai nabore skylder ikke penge væk, jeg kan sagtens finde mange flerer i Thailand der ikke skylder penge væk ????

Hvad er det du har gang i, prøver du at diskremenere alle i Thailand, med det der for mig ligner værthus-ævl ???
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Webmaster
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 05:24
Bruger avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 83
Tilmeldt: 16.02.09
 Status: Offline

til the missing link

værthus-ævl det er hvad du fyrer af lige nu hvem har pisset på din sukkermad


hilsen
webmaster
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 08:38

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Lad dog den kære missing link have lov til at have hans meninger, Der skal dog mere format til at genere mig kære webmaster. Bare for lige at sætte det med hans værtshus på plads, så er det godt nok meget længe siden jeg har været på et sådant, men missing link har en rød lampe der lyser hver gang han ser ham Manses navn, alt hvad der kommer fra ham, skal en tur omkring hans værtshus, hvilket han jo åbenbart har det godt med, så vennerne kan give ham ret.

Jeg giver dig ret webmaster, den kære missing link har nok glemt det søde sukker i dag, fred være dog med det. Det kan jo være han vil prøve at læse det skrevne engang til, ja så vil der måske fremkomme et nyt resultat, for det kræver vel bare at den enkelte forstår det hele i et sammenhæng, og ikke bare danner sig sin egen mening efter sit eget personlige temperament.

Kære Missing link du er en heldig mand, eller også har du og hesten fået skyklapper på, hvad ved jeg, men du ved åbenbart alt om dette emne, så fred være med det, og lev dit liv med den viden, du nu engang har, og lad os andre have vores egen mening og erfaring med dette, men dette berettiger dig ikke til at kalde mig en landsby tosset fordi jeg har andre oplevelser.ThumbSad

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 09:28



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Godt svar Manse, det er sgu underligt der er åbenbart nogle folk de skal komme på alle forskellige forum kun for at genere andre. De må godt nok have et sørgeligt liv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 09:35

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

haha ja nu du siger det, så jeg havde en sjov en fra denne missing link, som jeg havde gemt fra min tid på DTW,


citat som følger, direkte afskrevet:

Ja, og går du ned på den lokale danske sladerbar og spørger om du kan få et et års visa her i Thailand får du 25 forskellige svar og ikke et svar kan bruges til noget

kommer du og fortæller du har købt en flybillet til 4.800 kr får du straks den besked "du har betalt alt for meget, i BKK kan du købe den meget billiger"

Da jeg købte hus i min kones navn, var den lokale danske sladerbar så negative og alle kendte mindst 1.000.000 dansker der havde mistet alt, fordi de havde købt hus i deres kones navn.


Danskerne er sku ikke selv en skid bedre og er selv fulde af negativ sladder, ret og slet føj for fanø når de prøver at gøre den bedre end thai-erne og det sætter vel hele hans udtalelse i relief til det sagte


Jeg må vel bare konstatere, at det er ikke mit såkaldte værtshus (mit lille lysthus i haven, med en enkelt singha) han taler om, men sjov er det da, at denne person når han kommer derop til overfladen har sine meningers mod. Undskyld jeg kunne ikke lade væreSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 10:49

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja ham Suks Nanok har jo godt nok vendt det hele rundt i denne familie, men det skal lige siges, til det positive



Ja Nanok passer på alt fra balkonerne, også naboernes huse. Han er bare dejlig han bjæffer kun når der er nogen der kommer for tæt på, og ikke som andre hunde hele natten.

Kan i have en god dag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 12:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

manse skrev:
haha ja nu du siger det, så jeg havde en sjov en fra denne missing link, som jeg havde gemt fra min tid på DTW,


citat som følger, direkte afskrevet:

Ja, og går du ned på den lokale danske sladerbar og spørger om du kan få et et års visa her i Thailand får du 25 forskellige svar og ikke et svar kan bruges til noget

kommer du og fortæller du har købt en flybillet til 4.800 kr får du straks den besked "du har betalt alt for meget, i BKK kan du købe den meget billiger"

Da jeg købte hus i min kones navn, var den lokale danske sladerbar så negative og alle kendte mindst 1.000.000 dansker der havde mistet alt, fordi de havde købt hus i deres kones navn.


Danskerne er sku ikke selv en skid bedre og er selv fulde af negativ sladder, ret og slet føj for fanø når de prøver at gøre den bedre end thai-erne og det sætter vel hele hans udtalelse i relief til det sagte


Jeg må vel bare konstatere, at det er ikke mit såkaldte værtshus (mit lille lysthus i haven, med en enkelt singha) han taler om, men sjov er det da, at denne person når han kommer derop til overfladen har sine meningers mod. Undskyld jeg kunne ikke lade væreSad



Ja; der er folk der kun ser den negativ side om Thailand og hammer på dem der udtrygger sig lidt posetiv,

Tak for at bringe min desverre alt for sande indlæg, det spare mig tid :MU
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 12:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Godt svar Manse, det er sgu underligt der er åbenbart nogle folk de skal komme på alle forskellige forum kun for at genere andre. De må godt nok have et sørgeligt liv.



Ja mamse henviser enda til DTW hvor hun kommer fra,

Spørgsmål er også for mig, hvorfor 2 DTW ???


.
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 12:42

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære missssssssing link

Jeg må desværre kapitulere over for dine udbrud, og det gavner ingen, at jeg fortsat svare på dine udbrud. Håber du får en bedre dag i morgen.

Kan du have en god dag, og jeg kan se du kommer fra Helsingør, så det er da noget positivtThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2009 17:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

the missing link skrev:


Spørgsmål er også for mig, hvorfor 2 DTW ???


.


Netop, så hvorfor skal denne side ned på samme niveau?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 11:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

manse skrev:
Kære missssssssing link

Jeg må desværre kapitulere over for dine udbrud, og det gavner ingen, at jeg fortsat svare på dine udbrud. Håber du får en bedre dag i morgen.

Kan du have en god dag, og jeg kan se du kommer fra Helsingør, så det er da noget positivtThumb



Hvordan kan du se at jeg skulle komme fra Jæveleøen ?????

Viser jeg et billed fra Amanzimtoti vil jeg så være ???? Hvad det så kan være ???
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
the missing link
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 11:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 22.03.09
 Status: Offline

helge skrev:
the missing link skrev:


Spørgsmål er også for mig, hvorfor 2 DTW ???


.


Netop, så hvorfor skal denne side ned på samme niveau?



den eneste måde du kan stoppe et lavt nieavu, er desværre ved at lægge en afgift på som f.eks medlems-kontigent



.
The Missing Link
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 11:58



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

the missing link skrev:

den eneste måde du kan stoppe et lavt nieavu, er desværre ved at lægge en afgift på som f.eks medlems-kontigent

.


Ja... eller forsøge at få folk til at benytte den grå (hos nogen uvirksomme) masse mellem ørene, til at forsøge at læse, forstå og respektere at uenighed ikke er er en opfordring til at sparke folk over skinnebenet...

Desværre udviklede DTW sig for meget lang tid siden til grove taklinger, og ikke så meget debat, og det ville da være fint hvis denne side kunne udvikle sig til debat sted uden så firkantet moderering som der ind imellem er på thailand.dk - men en lidt bredere horisont end lige barstolen i Pattaya...

Det betyder blandt andet at der ville være plads til mine synspunkter om prostitution, der vil være plads til manses synspunkter om Thailand, der vil være plads til helges synspunkter om Stickman, og alle synspunkter kunne debateres uden nøvendigvis at skulle være angreb på budbringeren...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 12:08

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej jos

du har slet ikke kommenteret mine dejlig ulv. Jeg er skuffet.....

Kommentar til dit indlægThumbThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55
Den tidligere thailandske præsident, Thaksin Shinawatra, vendt tilbage til Thailand Nyheder på dansk 1 22-08-2023 13:58
Kun 1 måned tilbage til at se Thailands højeste vandfald Nord Thailand 1 26-05-2022 09:14
Hjemvendt dansker tilbage fra Thailand Nyheder på dansk 1 27-11-2020 10:48
Det er officielt: Turisme vender tilbage til Phuket i oktober Nyheder fra Phuket 6 29-08-2020 17:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,120,013 Unikke besøg | jQ Blog