Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Skulle jeg miste ansigt for 15.800.- baht
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 12:53

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Som min gamle mor sagde, når den ene vi to knægte i familien kom til skade, en ulykke kommer sjældent alene, som vi må jo bare afvente den næste snart.

Jeg må jo her i dag sande min kære moders ord, som sande, for jeg har endnu en gang oplevet dette.

En ulykke kommer sjælden alene.

Efter en golf tur til Pattaya fik jeg det bare så dårligt her for en uge siden. Jeg kunne ikke trække vejret ordentligt. Jeg besvimede 2 gange, fordi jeg havde store problemer med vejrtrækningen, så min dejlige kone forlangte undersøgelse på vores lokale privat hospital med det samme.

Vi kom til hospitalet ret hurtigt, men jeg kunne godt se, at der var en del ventende patienter for denne sølle doktor, så jeg bad konen om at finde ud af noget hurtigt. Min kone er en handlingens dame, så hun fandt hurtigt en hun kendte, som kendte en af de store på hospitalet, så vupti var jeg hos lægen.

Jeg hader sgu det system, men dejligt var det da.

Han lyttede til min lunger, og feberen var over 40, så man var sikker på det var denne nye form for influenza… svine…, så de forlangte jeg øjeblikkeligt skulle indlægges, så de rigtige prøver kun tages og en behandling iværksættes øjeblikkeligt.

Som sagt så gjort. Det viste sig ikke at være den svine influenza, men en dobbeltsiddet lungebetændelse, den normale influenza, samt et svært angreb at astma (som jeg har haft i mange år), alt dette have bevirket den høje feber, samt problemer med vejrtrækningerne.

Hold kæft hvor gjorde dette ondt.

Nå nu efter 3 dage/nætter på hospitalet, er jeg nu kommet hjem og har det faktisk bedre end før jeg var syg. De dygtigere læger gav mig med det samme drob direkte i en blodåre, med saltvand tror jeg nok, samt en mindre dosis sodium chlorid, ud over dette fik jeg en enorm masse forskellige piller i løbet af denne første dag, så jeg sov godt denne nat. Jeg glemte lige at sige, at jeg samtidig blev vækket hver 5. time for at få påsat en maske med nogle ildelugtende dampe, som jeg skulle indtage i 15 min.

Nå jeg overlevede jo den første dag.

Næste dag den samme procedure, men bare lidt større doser, samt en masse forskellige sprøjter direkte i blod årene, og en masse piller og alt det andet med dejlige superskønne sygeplejersker, som jo kan være medvirkende til at gøre en rask hihihi.

Da jeg jo ikke har forsikring, var der jo også straks nogle administrative mennesker med regningen for den første dag, som jeg skulle signe og bekræfte, så dette var klaret.

Nu kommer det sjove. Regningen for denne første dag lød på 12.580.- Baht, hvilket jeg mente var i overkanten af dette jeg normalt havde betalt, så jeg bad ham komme tilbage en time senere, når jeg havde set på alle disse tal han havde påsat denne regning.

Jeg fandt ud af at der var en del dobbelt posteringer, samt VIP rum var pludselig steget med 100%, samt efter sygeplejerske prisen havde jeg haft 5 af dem privat o.s.v..

Jeg sagde, at det han var fremkommet med, kunne jeg ikke på nogen måde acceptere. Vupti snuppede han regningen ud af hånden på mig og forlod mit rum. 20.min. senere kom han tilbage med en ny, som nu pludselig var blevet 1.500.- baht billiger.

Når nogen gør noget sådant ved en som mig, er jeg klar over, at der er noget grueligt galt, så fighter jeg, og selvom mange af jer nok vil sige, at hvis en thailænder mister ansigt, så er livet kort hahaha. Jeg siger det samme, hvis jeg mister ansigt er livet også kort, for den der prøver, for jeg giver ikke op før jeg har fået sandheden.

Jeg bad så om at tale med den administrative leder af hospitalet, så jeg kunne få verificeret regningens rigtighed. Min doktor var samtidig på stuebesøg, så jeg bad om en forklaring på hans store honorar samt, at jeg gerne vil se alle disse sygeplejersker jeg betalte for.

Nå enden på det hele blev, at min doktor tilkaldte sin chef, chefdoktoren som var hans broder. Da han kom, tilkaldte han chef administrator af hospitalet, hvilken var storebroderen til de 2. andre, så nu var hele familien samlet haha.

Nå enden på det hele blev at de vil undersøge sagen og komme tilbage når jeg havde det godt nok til at forlade hospitalet.

I dag 3. døgn efter, har jeg ikke haft det bedre nogen sinde før. De er sgu dygtige herude, måske tager de chancer haha, men jeg overlevede denne gang, og som min nu gode ven doktoren sagde, hvis du havde haft en skjult gonore eller anden kønssygdom, ja så er alt nu forsvundet haha.

Nå ja regningens time kom her efter stuegangen kl. 0900.

1000 ankom en administrativ person med en regning som for 3 dage med alt. Ja her taler jeg om alt, inhalator, samt en masse piller med hjem. Undervisning i brug af maskine, samt et 2 siders bilag på, hvad de havde brugt af medikamenter de sidste 2. døgn for at slå mig ihjel.

Regningen for det hele blev 10.230.- baht for 3. døgn i VIP rum, samt en service som et 5. stjernet hotel.

Det har nu vist sig, at den leder af regningskontoret har gjort det flere gange over for udlændinge. Hospitalet har ikke set disse penge, som mange faranger har betalt. Manden er ude af systemet, og lovningen er, at dette aldrig kommer til at ske igen.

Nogen vil jo nok tænke, hvordan ved jeg at han er væk, og hvordan har de kunne finde ud af dette. Jo dette var faktisk meget enkelt, for manden var ikke klog nok. Han fik folk til at signe en erklæring på betalingen. Denne vedhæftede han så regningen som bilag. Da priserne som hospitalet havde fået var de rigtige, og da han var en betroet medarbejder, var der aldrig nogen der havde set på disse bilag.

I må sgu undskylde alle sammen, at dette så ligegyldige indlæg blev så langt, men jeg synes bare dem der vil vide noget om thailand, måske havde lyst til at få en forklaring på, de forskelle der kan være mellem vores måde at se på rigtigheden af svindel.

Jeg har jo læst mange gange om dette så ligegyldige her i 2009, at tabe ansigt. Farangs gør det enormt mange gange på grund af uvidenhed, og hvad de læser på diverse websites fra kloge og mere kloge mennesker ud dette så dejlige folkefærd.

Skulle jeg havde betalt 15.700.- baht ekstra fordi en dum skid ikke skulle tabe ansigt. Hvad fanden tænker faranger på.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 13:12



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Du er sgu da heldig manse, jeg har lige været indlagt for snart 4 uger siden i over 3 uger med en lungebetændelse, og de første 9 dage kunne jeg ikke andet end og ligge i sengen.

Prisen for alt det med dejlig forplejning 0.00 kr.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 13:23

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære ven

Du er bare blevet nurset om, og måske har din været mere alvorligt end min. Måske er danske læger for søde.Her i Thailand får du bare det hele in now time, måske det dræber dig, men det kan måske også helbrede, hvad ved jeg. Jeg så billederne, røntgen, og hvad de puttede i mig var efter mit kendskab med 3.år som adminstrator af et hospital, for meget, men med min alder er jeg nok blevet lidt ligeglad, og alligevel.

Jeg er jo heller ikke helbredt men sendt hjem, fordi jeg ikke vil betale mere. For første gang er jeg blevet skide fuld af 2. flasker signha. Jeg er holdt op med at ryge, så jeg har nok her vundet.

Jeg ved ikke hvorfor du altid skal forklare det er gratis i Danmark. Jeg får sgu ikke noget, men jeg betaler 8% af min indkomst, så du kan få det bedre, så du skulle jo egentligt sige tak til et så dumt menneske som jeg, som betaler for noget han aldrig vil få.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 13:39



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ved nu heller ikke om jeg har fået det gratis, har bare fået noget for mine surt betalte skattepenge man har gået og betalt hele livet,. Men en ting er sikkert jeg kunne ikke beklage mig over den service jeg fik
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 15:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

man skal betale det det koster hverken mere eller mindre

i thailand betaler vi ved kasse 1 i Danmark betaler vi over skatte biletten

-
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 04:33

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Dejligt at høre at "manse" har det bedre igen!
Om vi betaler for meget på hospitaler er svært at sige!
Jeg var syg i Juli og indlagt på privat hospital i BKK! Blev screenet for stort set alt Vacineret mod svininfluenca og almindelig tybe B.( ved godt vacinenen først er godkendt i EU i septemper, men det betyder ikke den ikke fandtes i Juli) Men alt ialt, sødt personale osv. 18 timer med medicine 3556 Baht!
Følte virkelig jeg var godt behandlet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
deepseadivers
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2009 09:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 303
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Håber at helbredet r bedre.

Best regardsThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2009 15:04

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Manse, du kan sgu da ikke miste ansigt ved at bede hospitalet specificere regningen, det troede jeg at du allerede vidste, efter jeg bad dig og din svigerfamilie læse "Thailand Fever".
Men lægerne på dit hospital mister meget let ansigt, hvis de bliver taget i snyd med regningen, eller der er sket en fejlbehandling. En fejlbehandling bliver bedømt af hospitalets andre læger, og resultatet er helt klart hver gang.
Shock
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-10-2009 15:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det er ikke let at være farang i Thailand.
Hvis de ikke kan snyde os, så taber de ansigt når de bliver taget på fersk gerning.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-10-2009 14:24

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

jesperfrb kan du give mig navn og adresse på det hospital
der har Vacineretion mod svininfluenca.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 15:19

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Ja det kan jeg da!
Bumrungrad soi 3 Sukhumvitroad BKKThumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 15:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

her er linket

http://www.bumrun...

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 17:43

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Mange tak så kan det være jeg snart skal være på sprøjten.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hæv thailandske baht i danske pengeautomater Nyheder på dansk 1 29-08-2021 09:32
Dinner cruise in Bangkok for 650 baht Thaimad 1 20-02-2021 13:45
6-Baht Satay at 6 Decade Shop Thaimad 1 04-12-2020 10:06
Nye regler for at få 60 dage turist visa nu krav om en saldo på mindst 500.000 baht i banken Visa til Thailand 2 20-11-2020 12:17
A 100 Baht Bangkok Love Hotel Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 05-11-2020 10:38

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.56 sekunder | 97,894,803 Unikke besøg | jQ Blog