Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det VAR bedre før
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2018 10:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu plejer vi jo at hakke på thailænderne med deres plat og svindel, og ikke uden grund.

Men er det nu kun dem der finder på hundekunster?

Her i Sverige kan man næsten dagligt læse om at folk snydes af bondefangere, det er forbavsende så opfindsomme de kan være, og lige så forbavsende hvor naive ofrene kan være.

Nu det her med telefonsælgere er en landeplage, og uanset hvor mange gange der bliver advaret mod dem, så er der stadig nogen der hopper på den.
Indtjeningen må være enorm, i forhold til straffen.

Østeuropæiske tyvebander kører rundt og stjæler med arme og ben, arabiske bilforsælgere der tager røven på både kunderne og staten ved at sælge biler der er indregistreret som deres private, selvom de ejer det firma der sælger dem, fortjenesten stikker de i lommen, uden at betale hverken skat eller moms.

Sidst jeg var nede i Helsingør for at tanke øl, udbrød den glade sælger "Aha det er et svensk Mastercard, så skal jeg lige regne vekselkursen ud først"
Gu skal du ej sagde jeg det går helt automatisk efter dagens kurs, nå.

Jeg kan mærke forskellen på den danske folkesjæl, danskerne er blevet mere egoistiske, det er dem selv først, så dem selv igen, og så "de andre" tilsidst.
Politikerne er ved at falde over deres egne ben i deres iver efter at indføre stramninger og såkaldte reformer der altid går ud over nogen andre end dem selv.
Vælgerne nikker anerkendende, så længe det er ikke er dem selv der rammes.

Ærlig talt, er det ikke lidt ynkeligt.

Nu er regeringen og deres støtteparti DF godt i gang med at nedmontere DR, stort set det eneste demokratiske og uafhængige medie i Danmark.
Grunden til det er at de hader at DRs journalister har friheden til at skrive sandheden om hvad der foregår i dansk politik, og nu vil have magten til at true dem til tavshed hvis de ikke makker ret.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2018 12:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

penge penge og atter penge det hvad livet er og bliver for de fleste derfor snydes og bedrages der over alt verden

i gamle dage var der kun landsbytossen og vagabonden man skulle passe på, i dag er det hele verden via internettet der vil ha en lille del af din formuemusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2018 12:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

penge penge og atter penge det hvad livet er og bliver for de fleste derfor snydes og bedrages det over alt verden

i gamle dage var der kun landsbytossen og vagabonden man skulle passe på, i dag er det hele verden via internettet der vil ha en lille del af din formuemusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2018 12:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

penge penge og atter penge det hvad livet er og bliver for de fleste derfor snydes og bedrages der over alt verden

i gamle dage var der kun landsbytossen og vagabonden man skulle passe på, i dag er det hele verden via internettet der vil ha en lille del af din formuemusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2018 12:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu har jeg ikke en formue yindee, men sidder heller ikke ligefrem med røveren i vandskorpen, selv om jeg er gift med en thaiShock

Efter megen fintænkning over et par hjemmebryggede, er jeg kommet i tanke om et par gange hvor jeg er kommet til at snyde nogen (der selv var ude om det) man kan jo helt ubevidst fortrænge sådanne ubehagelige minder.
Selv har jeg ellers haft rigeligt med forbilleder både med min biologiske far, og med min papfar, der var kendte navne for Kongens Foged i det forrige århundrede i Københavns fattigkvarterer.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Turister skal beskyttes bedre på ferieø Nyheder på dansk 7 03-04-2013 03:05
Google kender dig bedre, end du selv gør.... Computer 3 25-05-2012 18:02
...fordi de forstår mænd og kvinder bedre Flyselskaber 3 19-12-2011 10:11
Bedre Bustur Alt mellem himmel og jord 2 21-05-2010 15:10
Er vi bedre selv? Alt det andet 9 29-07-2009 09:30

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,489,386 Unikke besøg | jQ Blog