Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Festuge i Nakhon Sawan
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2009 09:26

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej alle

Som lillemanden siger. Det skal ikke være så kedeligt det hele, og jeg grinede meget lillemanden over dit sidste indlæg, for hvor har du ret.

Her på landet har vi hele næste uge, festuge med den store finale næste weekend for disse så skønne longboats. Vi har det hvert år. Jeg elsker det for det er bare fest og hårdt arbejde for dem, der nu må padle den lange tur.

Det hele er startet i denne weekend med gøgl, og en enorm masse boder med salg af alt, fra vaskemaskiner, køretøjer og alt andet med skydetelte des lige, så festen er startet. Det minder mig faktisk meget om dem jeg har deltaget i derhjemme i Randers. Fest og farver.

I år har vi her i Nakhon Sawan fået lidt ekstra vand fra det nordlige, for vi er jo så heldige, at 5. floder mødes her inden de fortsætter sydpå til Bangkok. Regn har de jo fået i det nordlige og dette ender jo her inden det går videre, så strømmen bliver en helt speciel faktor i dette års race for disse longboats.

Jeg har set nogle af disse både er bemandet med op til 50 mennesker, så der kommer fart på.

Indtil nu er der jo ikke sket det store fordi, den store finale først kommer i næste weekend, men jeg vil bruge meget tid på billeder af oplevelserne. Jeg håber ikke det kommer til at trætte den enkelte, men jeg synes i skal opleve, at der også sker noget anderledes i Thailand uden for de mange populære feriesteder.

Kan i alle derhjemme have en fortsat god søndag, og jer herude en god eftermiddag.

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2009 11:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hallo Manse

Kan I ikke lige udsætte den festuge til midt i nov. ha ha ha

Nå ikke nej, vi har set de lange robåde i Pattaya oppe på søen, og det var en nationskamp, imellem Cambodia, Thailand Malaysia og laos ( thailand vandt ) der var 50 i hver båd , det er imponerende og det går nemlig rigtigt stærkt.
Vi håber det kommer igen i år.

Ja ja udsætte kan du jo ikke, men så må I have en rigtig god fest.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2009 10:31

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Det må være meget lidt vand i har fået fra det nordlige, her i Bangkok er vandstanden i Chao Parya floden stadig over en meter under normalen, og det vand du får deroppe, skal jo passere Bangkok.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2009 10:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Det lyder da som en hygeligh fest
så er det ærgeligt man ikke er i thailand

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Nakhon Sawan Where The Dragons Roam Nord Thailand 1 10-02-2024 13:05
Top 10 Things to See and Do in Nakhon Ratchasima Province! Nordøst Thailand 1 20-11-2022 11:08
Dansk mand fundet død i Nakhon Si Thammarat Nyheder på dansk 3 30-09-2022 16:30
Old communities and a temple are waiting for tourists visiting Nakhon Sawan. Nord Thailand 5 27-07-2019 15:07
Sakon Nakhon Christmas Star Procession: 21-25 December 2018 Arrangementer 1 21-12-2018 02:41

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 99,446,556 Unikke besøg | jQ Blog