Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det Thailandske hospitalssytem
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2009 11:36

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja, nu har jeg tiden igen til alt dette med fortællinger om det virkelige liv. Jeg vil da lige fortælle om det Thailandske hospitals system, som jeg nu har ændret mit syn på radikalt. Jeg har igennem den sidste tid været igennem en masse undersøgelser og indgreb som jeg vil forskåne den enkelte for.

Jeg har aldrig været ude for noget lignende, og her taler jeg om erfaringer fra min svære tid på de danske hospitaler. De er bare så søde og imødekommende på en sådan måde, at man faktisk kan sammenligne det med et 5 stjernet hotel. Jeg har ikke været på et specielt privathospital, men et hospital som alle thailændere kan blive henvist til fra deres 30 baht hospital, men jeg må jo nok konstatere, at de nok må vente lidt længere på mange ting og undersøgelser, hvilket jeg jo ikke er så glad for.

Det var egentligt en fantastisk effektivitet de havde på dette hospital. Jeg fik jo at vide at patienternes undersøgelser startede kl.0800, men dørene blev åbnet kl. 0600 for at tage et nummer. Jeg var der som den første 0545 og fik det heldige nummer, som nummer 1. Dette nummer var så det jeg hele tiden blev kaldt når jeg skulle til diverse undersøgelser, så det var jo let at huske og høre over deres højtaler system.

Sikke sygeplejerske og for pokker hvor var de bare søde ved en. Jeg blev ikke ladt alene et sekund den første dag jeg var der, også selvom min dejlige kone var med hihi. Jeg tror sgu hun blev lidt jaloux over den opmærksomhed jeg fik.

For at gøre en lang historie kort, vil jeg lige fortælle prisen for denne uge med hotel, undersøgelser hver dag og nu afventende resultaterne fra disse undersøgelser. 22.000.- baht.

Jeg glemte lige her at sige, at min dejlige kone havde på vores lokale sygehus fået konstateret et par knyster i sine 2 små bryster, hvorfor jeg også bad hende om at trække et nummer, så dette kunne blive undersøgt.

Følgende var hvad vi fik for disse 22.000.- baht omregnet ca. 3.500.- danske kroner.

Vi blev begge MR scannet over hele kroppen.

Min kone fik en masse kompliceret undersøgelser med udtagning af vævsprøver.

Jeg fik fjernet noget et ømt sted.

Andet er ligegyldigt, men ikke en dag uden nye prøver og andet af ubeskrivelige ting.

Når det hele skal gøres op, ja så kan man vel ikke sige at det thailandske hospitalssystem er specielt dyr.

Vi har fået den besked, at vi senest den 3. i næste måned vil få resultaterne både på engelsk og thailandsk, så det ser vi frem til med spænding.

Undskyld, ikke for at belemre den enkelte med vores problemer, men jeg synes jeg ville fortælle lidt om oplevelserne ud i det thailandske hospitalssystem, hvis andre skulle have deres betænkeligheder med dette. Jeg tror aldrig jeg er blevet undersøgt så meget i hoved og r.. Hovedet er der jo nok ikke så meget at gøre ved, for det har jo taget skade.

Tak for i dag

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2009 11:48



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hejsa manse

Sjovt du skriver det her indlæg her efter jeg har været indlagt i over 3 uger på skejby sygehus.

Så vil jeg da bare lige fortælle min regning 0.00 kr. og jeg fik alt den behandling de kunne give mig.

Så jeg må da prise mig lykkelig, over min tur med det danske sygehus system.

Det er da heller ikke mange thaier der har råd til og betale 22.000 baht ligesom du har betalt.

Men Manse have nu en rigtig god dag og rigtig god bedring herfra.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2009 12:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:

Det er da heller ikke mange thaier der har råd til og betale 22.000 baht ligesom du har betalt.
.


hej jhs71

jeg har også været indlagt på sygehus her i thailand

jeg (vi min kone var hos mig hele tiden) fik besøg af familie venner bekendte og kollegaer de hade ikke blomster eller chokolade med nogle hade lidt frugt eller mælk med

men de hade alle 20 eller 40 eller 100 baht med som en en lille hjælp til at betale for mit ophold der kom faktisk mange penge ind på den konto

og den dag i dag når nogle er syge tager vi også på besøg og afleverer en lille skilling


på den måde sikker thaierne sig at de kan betale den dag der skulle blive brug for det sammenhold kaldes det


en rigtig god dag til alle hilsen yindee



....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-09-2009 16:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
ja det er da pragtfuldt med sådan et sammenhold

Ja men manse det var da godt at du tog på hospitallet,og fik din kone derind og fik hende undersøgt.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2009 09:19

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg har fået mine resultater i dag. Alt hvad der blev fjernet et vist sted og undersøgt senere, var godartede, så ingen problemer med dette. Mit blodtryk for alderen er nok lidt for højt 130 over 80 hihi. Kolesterol tallet som en 18 årring. Blodsukker det samme o.s.v.. Selvom jeg er 61 år og har røget det meste af mit liv var x-ray af lungerne fine, men jeg fik den besked, at et stop måske kunne forlænge livet med 5 år, hvis jeg stoppede nu haha. Min gamle bedstefar blev 101 og han røg 60 cigaretter om dagen og drak som et hul i jorden. Jeg tror ikke jeg ønsker jeg bliver så gammel.

Ja det er jo åbenbart noget jeg har drømt, hold da helt ferie hvor er jeg glad.

Min dejlige kones resultater får vi desværre ikke så hurtigt, så det afventer vi jo med spænding, men jeg er overbevist om at hun også som jeg, bare har drømt!!!!!

Jeg har jo efterlyst mange input om forsikringer herude, og jeg har også fået mange tilbagemeldinger, men jeg har følt at de alle sgu var for dyre.

Jeg gjorde så dette i sidste uge, at jeg søgte på denne populære side herude Thaivisa.com, og fik her i går et tilbud på en sundhedsforsikring. Det skal jo her lige bemærkes, at min alder desværre er blevet over de 60 år, så alle ser i de fleste tilfælde julelys i øjnene når de skal nævne præmie.

Jeg fik et tilbud fra thaivisa.com på en livstids sundhedsforsikring som inpatient og ikke incl. Outpatient, hvor jeg selv skal betale de første 40.000.- baht og alt andet op til 5.mill.- baht er så dækket.

Prisen for denne forsikring er 42.200.- baht per år, hvilket jeg mener, er yderst interessant.

Den eneste hage ved denne forsikring er, at fordi du er over de 60 år, kræver det en lægeerklæring, hvilket jeg nu kan konstatere ikke bliver noget problem. Det kan det måske være for andre, hvad ved jeg, men den dækker det hele og for resten af livet, når lægeerklæringen er blevet godkendt.

Bent du efterlyser fortællinger om mit og andres møde med det thailandske hospitalsvæsen. Det kan da godt være du har en hvis interesse i dette, men jeg tror ikke den enkelte har så meget lyst til at høre om, hvad disse dejlige og professionelle læger gør ved en, så det vil jeg forskåne siden for.

En stor hilsen fra

glade manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2009 06:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Bent

mine erfaringer med det offentlige thailandske hospitals væsen er utrolig gode dygtige læger og god behandling og det er til at betale

det private hospitals væsen har jeg også prøvet dyrt som bare fanden ok fin service gode læger og fine forhold

jeg foretrækker nu det offentlige thailandske hospitals væsen efter jeg har prøvet bege dele


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2009 13:57

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

manse skrev:
Jeg har aldrig været ude for noget lignende, og her taler jeg om erfaringer fra min svære tid på de danske hospitaler. De er bare så søde og imødekommende på en sådan måde, at man faktisk kan sammenligne det med et 5 stjernet hotel. Jeg har ikke været på et specielt privathospital, men et hospital som alle thailændere kan blive henvist til fra deres 30 baht hospital, men jeg må jo nok konstatere, at de nok må vente lidt længere på mange ting og undersøgelser, hvilket jeg jo ikke er så glad for.

Jeg gætter på, at ''De'' er dem på de thailandske hospitaler.

En meget interessant redegørelse, som danske patienter, der er på udkig eftr behandlinsmuligheder i udlandet, måske kunne drage nytte af, selv om der mangler nogle konkrete oplysninger, f.eks. hospitlets navn og beliggenhed.

Det er opmuntrende, at du fik klarhed over, at du ikke fejlede noget.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
10 Thailandske gidsler er frigivet Nyheder på dansk 7 30-11-2023 10:03
Transformerproducenten Kohsel satser på deres thailandske faciliteter Nyheder på dansk 1 30-11-2023 09:52
4 thailandske brugertips Hele Thailand 6 29-10-2023 03:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,528,219 Unikke besøg | jQ Blog