Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dansk kørekort: Ændrede kørekortsregler
natie
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2017 20:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 19.02.14
 Status: Offline

Ændrede kørekortsregler


09.01.2017 08:54
Ifølge EU direktiv 2006/126/EF, med start den 1. januar 2017, kan personer med et dansk kørekort og som ikke har deres sædvanlige opholdssted i Danmark, ikke længere ansøge om fornyelse af kørekort på den danske ambassade i Bangkok eller konsulatet på Phuket. Med sædvanligt opholdssted menes, det land, hvor personen opholder sig mindst 185 dage i et kalenderår. Reglen gør sig ikke gældende ved ansøgning om internationale kørekort.

Personer som har et dansk kørekort og som ikke har sædvanligt opholdssted i Danmark, henvises til politimyndighederne i deres bopælsland, for at ansøge om fornyelse af kørekort. Dette kan gøres på grundlag af en erklæring fra de danske politimyndigheder som bekræfter indehaverens rettigheder. Denne erklæring kan opnås ved at sende en skriftlig ansøgning til:

Rigspolitiet
Administrationsafdelingen, Pas og Kørekort
Polititorvet 14


1780 København V
Danmark
E-mail:


http://thailand.u...46C0ACF37D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
natie
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2017 20:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 19.02.14
 Status: Offline

go dag mand økse skaft

det er det mest tossede jeg har hørt til dato

det vil sige at jeg mister retten til et dansk kørekort jeg kan ikke forestille mig at de Thailandske myndigheder kan vil forlænge et dansk kørekort





Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 00:29

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

natie skrev:
go dag mand økse skaft

det er det mest tossede jeg har hørt til dato

det vil sige at jeg mister retten til et dansk kørekort jeg kan ikke forestille mig at de Thailandske myndigheder kan vil forlænge et dansk kørekort



Du kan jo få det fornyet i Danmark, hvis du da nogensinde kommer der.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 00:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Du kan jo få det fornyet i Danmark, hvis du da nogensinde kommer der.
Og Hvad fanden skulle man så der efter Næ det er endnu et overgreb fra EU mod mennesker der ikke gider bo i deres lorte EU. Det næste bliver vel passet så de kan tvinge borgerne til at rejse ind i EU igen. EU er fuldstændigt lige som Østtyskland med en mur udenom og ideen er sikkert også kommet fra af (StasiAngela) Angela Merkel hun kommer jo fra det gamle DDR SadSadDanmarkSadSad
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 02:51

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Du kan jo få det fornyet i Danmark, hvis du da nogensinde kommer der.
Og Hvad fanden skulle man så der efter Næ det er endnu et overgreb fra EU mod mennesker der ikke gider bo i deres lorte EU. Det næste bliver vel passet så de kan tvinge borgerne til at rejse ind i EU igen. EU er fuldstændigt lige som Østtyskland med en mur udenom og ideen er sikkert også kommet fra af (StasiAngela) Angela Merkel hun kommer jo fra det gamle DDR SadSadDanmarkSadSad


Du kan jo så være ligeglad da du ikke har noget at bruge dit danske kørekort til.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 03:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Du kan jo så være ligeglad da du ikke har noget at bruge dit danske kørekort til.

Hvor ved du fra Kloge Åge. Hvad hvis jeg en dag skulle på ferie i et skandinavisk eller et europæisk land tror du så ikke det er lettere at leje en bil på et dansk kørekort frem for et thai kørekort Men du soi8 synes vel det er helt fint efter du er flyttet tilbage Ja misundelse er sku en grim tingGræder Og fortæl meget lige hvorfor #### EU skal bestemme nationale love.
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 03:26

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Du kan jo så være ligeglad da du ikke har noget at bruge dit danske kørekort til.

Hvor ved du fra Kloge Åge. Hvad hvis jeg en dag skulle på ferie i et skandinavisk eller et europæisk land tror du så ikke det er lettere at leje en bil på et dansk kørekort frem for et thai kørekort Men du soi8 synes vel det er helt fint efter du er flyttet tilbage Ja misundelse er sku en grim tingGræder Og fortæl meget lige hvorfor #### EU skal bestemme nationale love.


Ja, misundelse er bestemt en grim ting. Det giver jeg dig helt ret i! Jeg er nu, blot til orientering, ikke flyttet tilbage. Jeg har hele tiden haft min adresse i DK. Jeg opholder mig Ca 6 mdr i Thailand om året, hvilket er mere end rigeligt for mig.
Angående EU er vi da bestemt helt enige, men vi har jo selv stemt os ind i 1972. På det tidspunkt kunne vi så ikke gennemskue hvor galt det ville gå. Om det med kørekortet er et EU anliggende skal jeg ikke gøre mig klog på.
Nå, ser så nu at det er et EU/EF direktiv. Mærkeligt at det først træder i kraft hver det delvist stammer helt tilbage fra EF.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 03:32

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

soi8 skrev:
maichai skrev:
[quote]Du kan jo så være ligeglad da du ikke har noget at bruge dit danske kørekort til.

Hvor ved du fra Kloge Åge. Hvad hvis jeg en dag skulle på ferie i et skandinavisk eller et europæisk land tror du så ikke det er lettere at leje en bil på et dansk kørekort frem for et thai kørekort Men du soi8 synes vel det er helt fint efter du er flyttet tilbage Ja misundelse er sku en grim tingGræder Og fortæl meget lige hvorfor #### EU skal bestemme nationale love.


Ja, misundelse er bestemt en grim ting. Det giver jeg dig helt ret i! Jeg er nu, blot til orientering, ikke flyttet tilbage. Jeg har hele tiden haft min adresse i DK. Jeg opholder mig Ca 6 mdr i Thailand om året, hvilket er mere end rigeligt for mig.
Angående EU er vi da bestemt helt enige, men vi har jo selv stemt os ind i 1972. På det tidspunkt kunne vi så ikke gennemskue hvor galt det ville gå. Om det med kørekortet er et EU anliggende skal jeg ikke gøre mig klog på.
Nå, ser så nu at det er et EU/EF direktiv. Mærkeligt at det først træder i kraft hver det delvist stammer helt tilbage fra EF.
Kan det egentligt ikke klares pr mail? Synes jeg det ser ud til efter beskrivelsen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 03:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Jeg er nu, blot til orientering, ikke flyttet tilbage. Jeg har hele tiden haft min adresse i DK. Jeg opholder mig Ca 6 mdr i Thailand om året, hvilket er mere end rigeligt for mig.

Ahh soi8 Nu har du jo boet her på fuld tid så vidt jeg husker Det var vist først da du kunne få folkepension du valgte at flytte tilbage for at få del i den store pensionskage. Og alt ære og respekt for det hvorfor snyde sig selv. Jeg kan aldrig få mere end grundbeløbet på grund af min tjenestemandpension så jeg bliver hvor jeg er så er livet så forskelligt music
Kan det egentligt ikke klares pr mail? Synes jeg det ser ud til efter beskrivelsen.


Personer som har et dansk kørekort og som ikke har sædvanligt opholdssted i Danmark, henvises til politimyndighederne i deres bopælsland, for at ansøge om fornyelse af kørekort. Dette kan gøres på grundlag af en erklæring fra de danske politimyndigheder som bekræfter indehaverens rettigheder. Denne erklæring kan opnås ved at sende en skriftlig ansøgning til:
Så Nej det kan ikke klares pr mail hvis man vil have et dansk kørekort man kan få en få en erklæring til brug for det pågældende lands politimyndigheder for at få f.eks. Thailandsk kørekort
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2017 04:46

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Jeg er nu, blot til orientering, ikke flyttet tilbage. Jeg har hele tiden haft min adresse i DK. Jeg opholder mig Ca 6 mdr i Thailand om året, hvilket er mere end rigeligt for mig.

Ahh soi8 Nu har du jo boet her på fuld tid så vidt jeg husker Det var vist først da du kunne få folkepension du valgte at flytte tilbage for at få del i den store pensionskage. Og alt ære og respekt for det hvorfor snyde sig selv. Jeg kan aldrig få mere end grundbeløbet på grund af min tjenestemandpension så jeg bliver hvor jeg er så er livet så forskelligt music
Kan det egentligt ikke klares pr mail? Synes jeg det ser ud til efter beskrivelsen.


Personer som har et dansk kørekort og som ikke har sædvanligt opholdssted i Danmark, henvises til politimyndighederne i deres bopælsland, for at ansøge om fornyelse af kørekort. Dette kan gøres på grundlag af en erklæring fra de danske politimyndigheder som bekræfter indehaverens rettigheder. Denne erklæring kan opnås ved at sende en skriftlig ansøgning til:
Så Nej det kan ikke klares pr mail hvis man vil have et dansk kørekort man kan få en få en erklæring til brug for det pågældende lands politimyndigheder for at få f.eks. Thailandsk kørekort


Angående fuld tid er det da rigtigt at jeg boede her på næsten fuld tid i 3 år, men jeg opretholdt stadig min adresse i DK.
Angående kørekortet havde jeg ikke læst teksten ordentligt hvilket jeg beklager. Det ser mystisk ud. Der må da være en mere specifik tidshorisont. Det kan vel ikke være sådan at fordi man melder sig ud af folkeregistret et par år, evt i forbindelse med en udstationering, mister retten til at forny sit danske kørekort. Så vil det jo kræve en ny køreprøve når man vender hjem, da f.eks. thai kørekort m.fl. jo ikke blot kan overføres til dansk.
Ja man ved aldrig. Der bliver lavet så mange love og forordningen med hovedet under armen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Senator, ulandsarbejder, dansk ambassadørfrue, arkæolog. Alt det andet 8 10-01-2024 13:22
IKC – Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Alt det andet 1 07-01-2024 18:13
Dansk familie på hospitalet efter frontalkollision Nyheder fra Phuket 2 11-12-2023 16:26
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13
Pigen, der ændrede loven Nyheder på dansk 2 24-10-2023 07:00

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,438,271 Unikke besøg | jQ Blog