Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dual priced "honey" caues social media storm
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2016 03:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/dobbel.jpg
Photo by Pol Comaposada พอล via Richard Barrow/Two Price Thailand on Twitter.


The exposure of a health food shop in Chiang Mai for selling honey at different prices to Thais and foreigners has caused controversy on social media.

Photos shot by a Twitter user, and subsequently shared by prolific travel blogger Richard Barrow, appear to show longan and passion fruit honey on sale at Chiang Mai’s Fora Bee health food store at different prices in western and Thai scripts.

The dual-language signs promote a 250g tub of passion fruit honey priced at 350 baht in western script and at the lower price of 110 baht in Thai script, with the numbers in the latter themselves written in Thai numerals. A 500g bottle of longan honey is priced at 465 baht in western script, but just 145 baht in Thai. In both cases, the price displayed in western script is over 200% higher than that in Thai script.

Opponents believe that the ‘deceptive’ practice of using Thai numerals is employed to disguise the higher price being charged to non-Thais, while others claim that it ‘lower[s] the image of Thailand’ and shows that the store’s management are themselves ashamed enough of the practice to avoid displaying both prices using numerals that they believe non-Thais will understand.

read more here http://www.elitep...tent/219/8


www.thai-dk.dk/uploads/thainr.JPG

link https://twitter.c...hardbarrow
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2016 05:51

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Det er aabenbart blevet moderne.

Paa Facebook dukker der eksempler op saa som:

En lille kaffebod: Farang THB 20.- / Lokal THB 12.-

Bar i Ayutthaya skilter med tilbud paa Chang:

Engelsk : THB 80.-

Thai : THB 69.50 plus ubegraenset maengder af is.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2016 08:10

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Man føler tydeligt at de bliver mere og mere griske. Man føler sig ikke så velkommen som for 10 år siden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2016 09:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

NFP skrev:
Det er aabenbart blevet moderne.

Paa Facebook dukker der eksempler op saa som:

En lille kaffebod: Farang THB 20.- / Lokal THB 12.-

Bar i Ayutthaya skilter med tilbud paa Chang:

Engelsk : THB 80.-

Thai : THB 69.50 plus ubegraenset maengder af is.


her er skiltet med priser på øl

du kan finde flere her på denne side :https://twitter.c...cethailand

www.thai-dk.dk/uploads/toto.JPG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Q8
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2016 02:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 148
Tilmeldt: 26.11.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
Man føler tydeligt at de bliver mere og mere griske. Man føler sig ikke så velkommen som for 10 år siden.


det har du ret i det er blevet dyrere i thailand lær sproget det hjælper lidt

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2016 11:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Man føler tydeligt at de bliver mere og mere griske. Man føler sig ikke så velkommen som for 10 år siden.


Så sandt som det er skrevet.

Nu det der med farangpriser havde de også da jeg første gang besøgte landet for over 30 år siden, men problemet er blevet værre med årene.

Særligt de seneste år, om det skyldes militærdiktaturets skærpede behandling af udlændinge på f.eks Phuket, vides ikke med sikkerhed, men har overgrebene på turister ikke tiltaget i den tid de har haft magten?

Man kan jo gå ind og læse Pattaya One News og se hvad der foregår der hver dag.
Det er jo ikke ligefrem det man gerne vil opleve på sin ferie, hvis man ikke er lidt pervers altså.

Selv må jeg indrømme jeg er blevet træt af hele tiden at blive taget ved røven derude, ikke kun på grund af pengene, men også fordi jeg finder det nedværdigende at jeg skal betale mere end andre på grund af min etnicitet.

Det jeg har forsøgt at gøre de sidste par gange er, at købe så meget som muligt af de ting jeg får brug for inden jeg rejser, det betyder for det første at de ikke kan snyde mig, og lade mig betale for kopivarer til overpris, og at det jeg har købt hjemme har en garanti.

Og så er det da ingen dum ide at følge Q8s råd.


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2016 03:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Nu det der med farangpriser havde de også da jeg første gang besøgte landet for over 30 år siden, men problemet er blevet værre med årene.


ja priserne fik et ordenlig gok op dengang USA var i krig med Vietnam og soldaterne brugte Thailand som base

det er kun de fast boende der brokker sig turisterne betaler og smiler for det er jo billigt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2016 08:24

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Det er 41 aar siden Vietnam krigen stoppede. Om priserne gik op bare fordi amerikanerne brugte Thailand som base skal jeg lade vaere usagt. Priserne er maaske roeget lidt i vejret der hvor amerikanerne havde deres baser.

Ellers fik soldaterne 5 dages R&R (rest and recreation) fra Vietnam og de brugte stort set alt hvad de havde af penge paa de 5 dage af naturlige aarsager.

Til glaede for soldaterne paa R&R blev Phetchburi Road udvidet og den straekning blev doebt Phetchburi Dad Mai (extension) og straekningen bestod kun af hoteller, barer, vaskehuse samt de saedvanlige forretninger som cater til turister heriblandt skraeddere.

Soldaterne opholdt sig for det meste paa Phetchburi Dad Mai og oedelagde derfor ikke markedet for normale expats mht barlivets glaeder.

Omvendt var der heller ingen expats som tog ud paa Phetchburi Dad Mai (rip off).

I dag er "Dad Mai" fjernet saa nu er det blot Phetchburi Road.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2016 03:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her er der en grover.
20 gange prisen Sad

http://www.khaoso...1459254768
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Q8
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2018 09:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 148
Tilmeldt: 26.11.14
 Status: Offline

skipper skrev:
Her er der en grover.
20 gange prisen Sad

http://www.khaoso...1459254768


he he Skipper kun 20 gange prisen næ du, smut til Hong Kong de kan det der med overpriser

Taken for a ride: Swiss tourist charged HK$8,000 for taxi journey from Hong Kong airport to hotel in Kowloon

The taxi fare might set an overcharging record in the city and was about 30 times the usual amount for the journey, a police source said. A typical fare for the 30km trip, which takes less than half an hour, is about HK$250 to HK$300.
Previously, unscrupulous taxi drivers illegally charged between HK$1,000 and HK$2,000 for similar journeys, the source said.
"It is the first time I have come across a trip from the airport to Kowloon getting charged HK$8,000. It could be a record," said the source, who has more than 20 years' experience in the force.

http://www.scmp.c...urney-hong
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35
Sudden Storm Hits Pattaya Beach Near Pattaya Police Station Nyheder fra Pattaya 1 10-10-2023 03:21
Havets Vagabond - Finn "Sømand" Hansen Film, bøger etc 1 03-06-2023 19:39
Jens "The Beast" Film, bøger etc 3 03-02-2023 16:28
Thai Lesson: 5 Slang Words for "Sexy" Thaisproget i skrift og tale 1 22-10-2022 16:44

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,555,542 Unikke besøg | jQ Blog