Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Love Theater rykker ved vores fordomme om thailandske sexarbejdere
ADM
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2015 20:07
Bruger avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 26.12.10
 Status: Offline

Fix&Foxy flytter en lille del af Thailand, sexturismens brændpunkt, til København: Et thailandsk hotelværelse og sexarbejderen Ping Pong, der genopfører sit liv i den nye forestilling Love Theater – med publikum som kunder. En ekstremt intim forestilling om et globalt fænomen, formidlet gennem berøringer, lugte, lyde og mødet med et andet menneske.
Spiller 2. – 23. maj 2015 på Pumpestationen (ved baneterrænet, København V).



www.thai-dk.dk/uploads/,,,gftred.jpg



Hvad sker der, når man mødes på en beer bar i Thailand?

I forestillingen kommer 10 tilskuere ind i et thailandsk hotelværelse sammen med Ping Pong. Her er de én af gangen, på skift, med til at genoplive møder, Ping Pong har haft med kunder. Ping Pong instruerer dem og leder dem enkeltvis igennem scenerne, mens de andre ser på. Hvad sker der, når man mødes på en beer bar i Thailand? Hvad tænkte hun første gang, hun gik med en foreigner? Hvordan føles det for hende at være med de forskellige kunder? Forestillingen henvender sig til alle sanser for at nærme sig forståelsen af, hvorfor folk hooker up i Thailand.

”Man skal selvfølgelig ikke knalde hende”

Jeppe Kristensen castede Ping Pong i Thailand og var hendes kunde i et par dage. Det var lidt af en opdagelse for ham at møde denne sexarbejder, der selv ser positivt på sit arbejde og sig selv som 'provider of love and care' – at hver møde med en kunde handler om at skabe et rum hvor kærlighed er muligt. Han beskriver:

”Jeg tog til Thailand med masser af indignation, men nu er jeg bare virkelig, virkelig nysgerrig. Hvad er det for et møde der sker på tværs af kulturer, sprog og økonomiske forskelle? Love Theater er en teaterforestilling, i helt trygge rammer, og man skal selvfølgelig ikke knalde Ping Pong. Vi leger bare. Men jeg tror, du skal helt ind i hendes intimsfære, og hun i din, for at du kan opleve sexturismens mærkelige kombination af udnyttelse, frigørelse og intimitet. Jeg er sikker på Ping Pong kommer til at tage røven på alle der har forudindtagede holdninger.”

»Mød Ping Pong på Love Theatres facebook-side


Om Love Theater:
Produceret af: Fix&Foxy
Spillested: Pumpestationen, Ingerslevsgade 103 (ved baneterrænnet), København V.
Spilleperiode: 2. – 23. maj 2015
Spilletid: man-lør kl. 17, 19 og 21
Varighed: 1 time uden pause
Sprog: Engelsk
»Billetter: teaterbilletter.dk
NB: Begrænsede pladser

Medvirkende: Ping Pong (født Thanta Laovilawanyakul)
Idé og instruktion: Tue Biering og Jeppe Kristensen
Scenografi: Sille Dons Heltoft
Lyddesign: Rasmus Kreiner


Om Fix&Foxy:
FIX & FOXY er alias for Tue Biering, Jeppe Kristensen og de kreative mennesker, der deltager i deres projekter. FIX & FOXY skabte i 2008 den kontroversielle forestilling Pretty Woman a/s, hvor de betalte gadeprostituerede for at spille Julia Roberts i den romantiske blockbuster og har siden lavet forestillinger om en række sociale fænomener, senest den roste UNGDOM. Hver gang med helt nye måder at opleve teater på for tilskuerne.
Gruppen undersøger forskellige genrer i deres forestillinger, fra sociale interaktioner til soap og film. Også måden at se og opleve teater på bliver nyfortolket.



Venlige hilsner,

Ida Marie Fich
Kommunikations- og udviklingsmedarbejder
Karen Toftegaard PR og Kommunikation

Mail:
Mobil: 27146299
Træffetid: onsdag og torsdag kl. 8.30-16
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2019 11:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

læs mere om Ping Pong

Thailandske Ping Pong havde sex med en kunde første gang for 20 år siden. De næste tre uger er hun midtpunkt i teatret Fix&Foxys legende undersøgelse af sexturisme. Og publikum er hendes kunder.

»Du ligner en, der ikke kan holde i mere end fem minutter,« siger Ping Pong, og jeg er noget forvirret.

Derefter fortæller hun, at jeg er en big guy fra Tyskland med skæg og en stor mave og stikker mig et billede af julemanden. Jeg forstår kun knebent hendes thailandske engelsk. Sådan er det nok også i virkeligheden, tænker jeg.

Hun fortæller, at jeg ikke siger meget, men at vi smiler til hinanden. Og så spørger hun, om vi skal gå hjem på mit hotelværelse.

»Du skal bare sige okay,« siger hun. Så det gør jeg.

Vi befinder os i København. På et thailandsk hotelværelse, opbygget specielt til lejligheden. Væggene er gullige, og der dufter af myggespray og kirsebærtræ. En redt seng står i midten af værelset, og et badekar er placeret i det ene hjørne. Badekarret er åbenbart typisk for thailandske sexhoteller.

Ping Pong er også typisk thailandsk. Med langt sort hår og mandelformede mørke øjne. Hun arbejder som prostitueret i Thailand – eller sexarbejder, som hun kalder det. Hun har både lokale og vestlige mænd i kundekredsen, og hun er centrum i teatret Fix&Foxys nye teaterforestilling »Love Theater«, der har premiere på Pumpestationen ved baneterrænnet på Vesterbro lørdag.

du kan læse mere her http://www.b.dk/k...-ping-pong
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Fiesta of love Nord Thailand 1 15-02-2024 17:48
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 99,548,784 Unikke besøg | jQ Blog