Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hospitaler dyre i Thailand?????
freja
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 12:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Jsh71
Kan jeg sagtens bare jeg ved det er ironisk eller ment som sjov. Så et lille hint om dette ville være fint. Jeg har desværre nogle kedelige oplevelser fra en anden hjemmeside, der gør at jeg er på vagt, og analysere hver linje, det var desværre nødvendigt der.

Ja jeg er da ikke blind og døv, har da også oplevet den overlegne stud, der tror han er lidt mere end andre, men tro mig, den uduelighed han udviser, ved ikke at tale med patienten er ofte et udtryk for mindreværdskomplekser hos ham selv.
M.h.t den dygtige med desværre vel længst forsvundne sygehjælper på en afd. så var det klogt at holde sig gode venner med hende/ham, det var der den virkelige eksperise lå, hold da fast nogle guldkorn, man her kunne få.
Den hovski snovski læge der mente noget andet, ja han fik sandelig travlt med selv at finde ud af kommandovejene, og kulturen uden hjælp.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 12:53



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen freja så må jeg jo nok give dig en stor undskyldning hvis du synes det. Vi skulle jo nødig have de samme tilstande her som den anden du hentyder til, men hva fanden det jo lige meget for på den side bliver tingene jo fjernet hvis ejeren ikke kan lide det Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 13:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Nej du behøver ikke undskylde, rene linjer er godt nok, til mig. Men Thumb for dine ord.

Ja det med at fjerne indlæg, var netop en stor torn i øjet på mig, jeg kan og vil ikke finde mig i cencur, så længe indlægene ikke overskrider alm. god opførsel, så kan man smide de folk ud, der laver ballade gang på gang, men bare at fjerne hele tråde, hvor man har skrevet noget seriøst eller forholdt sig kritisk, det er simpelthen bare for meget, og en barnlig opførsel, man sortere jo den konstruktive kritik fra på den måde.
Man skal huske på, at Halvdelen af sandheden ofte er en stor løgn.
Uha nej jeg må hellere stoppe mit bt. er helt oppe i det røde felt:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 13:42



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

freja skrev:
Man skal huske på, at Halvdelen af sandheden ofte er en stor løgn.
Uha nej jeg må hellere stoppe mit bt. er helt oppe i det røde felt:D


heheheh - tag 2 albyler og ring igen imorgen :D

Nej mit indtryk er bestemt at danske læger i høj grad er blevet gode til at lytte til patienterne, og det er så desværre ikke tilfældet i Thailand, og har jeg min kone med til lægen så bliver hun helt rød i hovedet hvis jeg tillader mig at have en mening om behandling eller diagnose, for det ER jo ikke mig der er lægen...

Alt det øvrige i dit indlæg vedr. censur kan jeg kun tilslutte mig, det var derfor jeg bad om at blive slettet fra DTW (hvilket jeg iøvrigt stadig ikke er helt, ser ud til at webkim har helt uendeligt svært ved at finde ud af at bruge php-fusion og slette en avatar, men man behøver selvfølgelig heller ikke nødvendigvis at kunne noget med computere for at få en hjemmeside)...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 14:27



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

freja skrev:

Ja det med at fjerne indlæg, var netop en stor torn i øjet på mig, jeg kan og vil ikke finde mig i cencur, så længe indlægene ikke overskrider alm. god opførsel, så kan man smide de folk ud, der laver ballade gang på gang, men bare at fjerne hele tråde, hvor man har skrevet noget seriøst eller forholdt sig kritisk, det er simpelthen bare for meget, og en barnlig opførsel, man sortere jo den konstruktive kritik fra på den måde.
Man skal huske på, at Halvdelen af sandheden ofte er en stor løgn.
Uha nej jeg må hellere stoppe mit bt. er helt oppe i det røde felt:D


Jeg kan godt følge dig freja, men det er jo hans side og han kan gøre med den hvad han vil det må man så bare respektere. Det jeg er mest harm over at han kunne finde på at slette det indlæg om børnene, der må jeg indrømme, der tabte jeg sgu alt for ejeren, har nu ellers altid synes han var en flinkere fyr uden jeg kender ham personligt kun på hjemmesiden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 14:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ha ha ja altid et godt råd, hvis man er en doven hund.

Ja jeg vil godt tro din kone, da hun jo er thai, er opvokset med at her stiller man ikke spørgsmålstegn ved det, der bliver sagt (altså hos lægen). Men om et par generationer, vil det forhåbentligt ændre sig.
Har selv oplevet at blive feteret grænsende til det kvalme, på denne måde får man efter min mening ikke en ligeværdig dialog, hvilket jeg sætter meget pris på. Lyder måske flot/ophøjet, men ingen kan undværes i samfundet, alle udgør deres lille del, så vi sammen kan få hjulene til at dreje.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 14:31



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Puha ja jeg skal også lige prøve at udtale mig om lægen hvis jeg er hos en i thailand, hold da kæft nogle øjne man får og resten af dagen er der bare koldt luft Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 14:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
freja skrev:

Ja det med at fjerne indlæg, var netop en stor torn i øjet på mig, jeg kan og vil ikke finde mig i cencur, så længe indlægene ikke overskrider alm. god opførsel, så kan man smide de folk ud, der laver ballade gang på gang, men bare at fjerne hele tråde, hvor man har skrevet noget seriøst eller forholdt sig kritisk, det er simpelthen bare for meget, og en barnlig opførsel, man sortere jo den konstruktive kritik fra på den måde.
Man skal huske på, at Halvdelen af sandheden ofte er en stor løgn.
Uha nej jeg må hellere stoppe mit bt. er helt oppe i det røde felt:D


Jeg kan godt følge dig freja, men det er jo hans side og han kan gøre med den hvad han vil det må man så bare respektere. Det jeg er mest harm over at han kunne finde på at slette det indlæg om børnene, der må jeg indrømme, der tabte jeg sgu alt for ejeren, har nu ellers altid synes han var en flinkere fyr uden jeg kender ham personligt kun på hjemmesiden.


Jeps det er hans side, men så skal han bare ikke slå den op som et debatforum.
Det ville have været rart få forhånd at vide at der er nogle favoritter, blandt brugerne, som kan te sig som de vil, og ryger de ud, ja vups er de tilbage med nye navne, deri ligger det barnlige syntes jeg. Så hellere give dem karantæne, og lade dem vende tilbage under det kendte navn, så ved man hvem og hvad man har med at gøre. Ja ja det er jo bare min mening. Kan jo i bund og grund også bare lade være med at læse siderne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 14:40



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen freja du har fuldstændig ret, men pas nu på hvad du skriver herinde, for det bliver garanteret brugt imod dig og jeg vil fandme nødig miste at læse dine indlæg derinde også :P
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 14:52

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej hej alle

Nu er det altsaa Manses Klumme om Manses oplevelser herude med hensyn til et given hospital. At saa andre ogsaa fortaeller om deres oplevelser er da kun dejligt, men er de sidste indlaeg ikke ved at blive af en saadan forfatning og uden for emnet, saa det kunne vare formaalstjensteligt at starte en traad om dette emne hehe. Mere kul paa drenge og piger det er det der skaber et godt debat forum, men lav en traad om de saa forskellige emner.

At jeg af de garvede herinde bliver kaldt fantast mellem linierne maa jeg jo acceptere, og at ham den nye Bent siger at jeg her i dette oplaeg endelig kommer med noget fornuftigt, er jo bare uforskammet.

Ja kaere Freja, Tag dig ikke af dette. Nogle lever paa minderne og nogle af vi andre lever sundt i nuet.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Manse
Du har ret, vi er vist kommet ud på et sidespor, sker desværre ret tit for mig, jeg lader mig rive med og trækker på den måde også andre med mig.

Uha uha pas på med hvad du ønsker dig, jeg kunne argumentere i dagevis ( nå ja overdrivelse fremmer forståelsen) for fri debat og ret til ytringsfrihed.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 15:07

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hejsa Freja

Tak for det, saa er du og jeg jo enigeThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 18:53

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

huratho skrev:
Hej
Bent mange gange er jeg uenig med dig, men holder min kæft. Denne gang vil jeg ikke. Jeg har været indlagt 3 gange for mindre hjerneblødninger, pris 0.00 THB, så hvis jeg skulle trække 2.5% fra skulle jeg have penge for at ligge på hospitalet, hvilket jeg iøvrigt gør, for i vores forsikring er der incl. en dagsløn på THB 1000.00
Hilsen Hugo


Som det sædvanligvis er tilfældet md indlæg i dette diskussionsforum, så er de ikke så oplysende, fordi indsender altid fortier vigtige oplysninger.

I dette her tilfæld undlader du at oplyse, hvor meget du betaler for forsikringen. Læserne får en halv vind.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 19:03



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Halv vind, Bent. Vil du venligst læse indlæg nr 2.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2009 19:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Bent skrev "Jeg korresponderer nu med overlægen på hospitalets øjenafdeling. Det er meningn, at vi skal arrangere rejser til Thailand for danske patienter. Den første blev nu en nordmand, som opereredes for galleblærebetændlse. Hospitalt r meget thailandsk, så kun mgt få blandt prsonalt taler engelsk."

Hej Bent
Apropos halv vind, du svarede ikke på mit indlæg, hvad er det for rejser du arrangere og for hvem, og er der danske læger indblandet?
Hvorfor har du korrespondance med en overlæge på en øjenafd. når du beskriver den første pt. som en galdestenspt. Jeg vil da anbefale at det er en kirurg der foretager den oftest anvente kikkertopr.
Du har sikkert en god forklaring, men som læser af dit indlæg mangler jeg lige de svar.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2009 06:52

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

freja skrev:

Hej Bent
Apropos halv vind, du svarede ikke på mit indlæg, hvad er det for rejser du arrangere og for hvem,

Rejser for personer, der ønsker hospitalsbehandling eller behandling på klinik.


freja skrev:
og er der danske læger indblandet?
For så vidt angår patienter, der lider af egentlige sygdomme, vil de ofte, men ikke altid, have søgt behandling hos danske læger. Patinter, der lider af nærsynethed i mindre grad og altså ikke kan blive behandlet på det offentliges regning i Danmark vil ikke have indblandet danske læger. Nogle patienter, der lider af sygdomme, hvis behandling der er lang ventetid på i Danmrk, eller som det er kostbart at få behandlet på privathospitaler i Danmark, vil ofte ikke indblande danske læger.
Personer, der ønsker skønhdskirurgiske opeationer, som ikke betales af det offentlige i Danmark, eller som der er lang ventetid på, vil ikke have indblandet danske læger. Kønsskiftepatienter vil ikke indblande danske læger, fordi lægern i Thailand har 100 gange så megen erfaring som lægerne i Danmzark.


freja skrev:
Hvorfor har du korrespondance med en overlæge på en øjenafd. når du beskriver den første pt. som en galdestenspt. Jeg vil da anbefale at det er en kirurg der foretager den oftest anvente kikkertopr.

Fordi jeg kender øjenoverlægen særdeles godt, da han har behandlet mig og er vant til at bruge email.

Du kan læse om hospitalet og dets forskellige afdelinger he:
http://www.nakorn...pital.com/
Nåh nej, men din kone kan nok.

Mvh
Bent Jensen



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2009 07:23

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

freja skrev:
Kære Bent
En hospitalsseng her i Danmark koster omkring 4000- 5000,-i døgnet bare til sammenligning.


En hospitalsseng på en firesengsstue på Nakornthon Hospital i >Bangkok kostede 200 DKK/døgn for to pr siden, da jeg var indlagt.


Stuerne var bedre end dem på Bispenjerg Hospital, idet der var badeværelse i stuerne. Det meste af tiden lå jeg alene på værelset. Man skulle ikke som på Bispebjerg køres ad kilometerlange gange, når man skulle til behandling.

Man kunne komme i telefonisk kontakt med hospitalet døgnet rundt. I Danmark er der én times telefontid om formiddagen og ën time om eftermiddagen og ingen lørag-søndag.

Man kunne købe medicin når som helst i hospitalets apotek og behøvede ikke gå på apoteket uden for.

http://www.nakorn...pital.com/

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2009 07:53

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Meget uprofessionel hjemmeside, hvis den skulle kunne bruges til prissammenligninger. Hvis du har taenkt dig at formidle kontakt til danske kunder, maa det da vaere et krav at kunden ved prisen for operartion inden han eller hun arrivere. Deres sengehotel er da mindre vaesentligt, og det er det eneste der er pris paa.

Det med medicin kan du paa alle hospitaler i Thailand, ja selv 30 bath honsefarmene, saa dette er ikke noget specielt herude.

Alle de andre smaating du naevner findes paa alle hospitaler som standard i Thailand. Ja naesten alle.

Jeg kan da godt se hvad jeg skal betale for et godt hotelvaerelse med sygeplejerske og forplejning, men jeg gaar da ikke ud fra dette inkludere eventuel operation.

Hvis du skulle faa lyst til at profilere din sag, saa lav dog en hjemmeside med relevante oplysninger, for de fleste her paa siden er jo vandt til computere og kan soege relevante oplysninger, hvis det skulle blive vores lyst.Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2009 09:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

freja skrev:
Hvorfor har du korrespondance med en overlæge på en øjenafd. når du beskriver den første pt. som en galdestenspt. Jeg vil da anbefale at det er en kirurg der foretager den oftest anvente kikkertopr.

Fordi jeg kender øjenoverlægen særdeles godt, da han har behandlet mig og er vant til at bruge email.

Du kan læse om hospitalet og dets forskellige afdelinger he:
http://www.nakorn...
Nåh nej, men din kone kan nok.

Mvh
Bent Jensen

Æh hvad mener du med at min kone nok kan læse det? Min bedre halvdel er altså en mand, sidst jeg så efter.
Hvordan vil du/I få fat i de potentielle kunder?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2009 10:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline


Man kan også prøve denne her...

http://robert.kro...pages.com/

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 99 26-04-2024 15:09
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 4 26-04-2024 14:42
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,606,107 Unikke besøg | jQ Blog