Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Minderne har man vel lov at have???
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 12:17

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Som den kære Bent efterlyser. Historier fra det virkelige liv, så jeg kan ikke lade være med at opfriske min første tid herude i dette dejlige land. Den er lang men ærlig, så nyd den eller lad være, for det vil ikke ændre noget fra virkeligheden.

Sorry drenge og piger. Jeg kunne ikke lade være....

Hej alle jer nye her på side, og selvfølgelig også jer gamle

Ja den gamle her kom lige til at tænke over de sidste par år her i Thailand, og for ligesom om at slå det fast. Det har sgu ikke altid været en dans på roser, som det jo selvfølgelig heller ikke er for mange andre, men jeg vil da vove den påstand, at det positive overgår det negative.

Enhver beretning har jo en begyndelse så.:

For 3. år siden benyttede jeg den berygtede ThailandLoveLink for at finde min nye livsledsager. Det var da sjovt i starten, men efterhånden fik man jo mange mails omhandlende, hvis jeg havde en telefon, ja så kunne vi jo tale sammen, eller hvis du kunne sende mig nogle penge, så kunne jeg dekorere min lejlighed, så du vil synes om den, når du kommer. Den værste jeg egentligt har været ude for, efter 2 mails, var, at hun allerede drømte om alt det gode jeg kunne gøre rent seksuelt. Ja jeg kunne fortsætte.

Jeg var egentlig blevet så træt af denne TLL, da pludselig min nuværende kone viste sig. Hun var den type. Hun spurgte aldrig om penge eller andet der kun kunne tilgodese hende, men hun var nede på jorden og talte om alle de hverdags ting der nu foregår herude i Thailand. Dette vakte min interesse, samtidig med at hun skrev fantastisk godt engelsk, så vi fortsatte vores samtaler de næste 2 til 3 måneder.

Jeg besluttede så, at dette her var da noget at bygge videre på, så jeg besluttede mig for at aflægge hende et besøg hurtigst muligt, hvilket jeg gjorde. Sikke en overraskelse jeg fik da jeg mødte hende, sammen med hendes venner i Bangkok lufthavn. Hun kunne kun 3 ord på engelsk… Yes…No… og accident, så det var da noget af en overraskelse, men jeg ville ikke, når jeg nu var rejst så langt for at møde mit livs lys, lade mig slå ud af noget sådant, men var da ikke fri for, at være lidt forundret over det med engelsk, når jeg nu havde modtaget så mange mails med udmærket engelsk.

Jeg besluttede mig så for, at jeg ville blive de 2 uger som var aftalt, jeg kunne blive i første omgang, og sikke 2. uger, med fingersprog og mimik, ja det var sgu en speciel og dejlig oplevelse. Jeg har aldrig haft det så sjovt haha. Jeg var trods alt nysgerrig og måtte finde ud af, hvem der havde skrevet alle disse dejlige love letters til mig. Jeg fandt ud af at det var en venindens mand, som var østriger, og det havde jeg det ikke godt med i starten. Han og jeg er nu de bedste venner. Jeg siger kun dette her fordi, lad være med at tro, at den i ser billeder af, er den der skriver.

I tror måske det er løgn, men de 2 uger vi var sammen, havde vi ikke sex, for hun var virkelig bange for en farang. Hun havde hørt fra mange af hendes veninder at farang var sadister, så vi havde det bare dejligt sammen med vores mimik og fingersprog disse 2. uger. Jeg tror vi fik lagt grunden til et utroligt tillidsforhold, som nu har udviklet sig til noget helt specielt.

Jeg tog så af sted igen, men jeg kunne sgu ikke glemme den kvinde, så jeg beslutte mig for at komme på besøg igen måneden efter og blive denne gang 2 måneder, ja det skal da ikke være nogen hemmelighed at, det har jeg aldrig fortrudt. Jeg vil lige indflette her, at hun nu uden mit vidende, havde været på en speciel sprogskole dagligt, for at lære det engelske. Jeg var bare glad, for jeg har fundet ud af, at når en thailænder beslutter sig for noget, ja så kan de gå 150% ind for det, og nu var ordforrådet blevet så meget, at vi nu kunne tale sammen, om ikke 100% så da 25%, men det var da en udvikling som jeg satte pris på, og som ret hurtigt kom op på et niveau, som kunne leve med.

Nå efter ca. 8. måneder og mange besøg, besluttede jeg mig til at flytte til Thailand. Jeg besluttede mig også for, at denne dejlige kvinde skulle være min livsledsager fremover, så jeg måtte jo ned på knæ, med den lille guldring og frembuse med mit ønske, hvilket blev positivt modtaget, men men… Det er først nu alle faldgrupperne kommer:

Familien fandt jo så ud af, at en farang ønskede giftermål, så det var næsten som om dette klæbende fluepapir, som vi i gamle dage brugte derhjemme i stalden. Ja alle skulle lige nu på besøg, og hendes mor, som hun ikke havde set i 40 år, blev lige pludselig synlig. Hendes far som hun aldrig havde set, ville lige pludselig være venner med denne farang.(det skal her bemærkes, at jeg intet vidste om hendes far og mors relationer til hende) Og alle andre familiemedlemmer for den sags skyld. Ja der var ikke dem, der ikke ville være venner pludselig.

Det hele var så overvældende, at jeg pludselig var ved at få kolde fødder, for jeg kunne ikke forstå hvad der foregik, for de har jo den uforskammethed (positivt ment fordi de ikke taler engelsk) at tale thai hen over hovedet på mig, og hver gang jeg ville have forklaring, ja så fik jeg kun forklaring i brudstykker, og dette var faktisk meget irriterende, men som jeg tænkte, så kunne jeg jo bare havde lært mig thai, så jeg kunne forstå, men sådan var det bare ikke, så jeg endte bare som en tumpe uden rettigheder. Sådan følte jeg det engang imellem.

Som det jo altid ender med herude, når man er hug på en dejlig pige er. Hvornår skal der være bryllup. Ja Ja sagde jeg når jeg var klar, men dette glemte jeg hurtigt, for pludselig var en dato sat op, fordi den dato var den dato, munkene havde sagt det skulle være. Da jeg ikke havde tænkt mig at bakke ud nu, spurgte jeg så, hvad der nu skulle ske. HIHI Sin Sot skulle diskuteres med den mor, der aldrig havde haft noget med sit barn at gøre. Jeg var lidt målløs, da hun forlangte 1. mill. Bath i Sin Sot (det skal her bemærkes, at jeg ikke på daværende tidspunkt vidste, at moderen aldrig havde haft noget med konen at gøre hele livet). Jeg måtte sige, at dette måtte jeg tænke over en dags tid, for det var mange penge. Hendes mor og morens rådgivere sagde så, at hvis jeg købte guld for nogle af pengene, vil de blive fratrukket Sin Sot.

Jeg tænkte over dette et par dage og rådspurgte mig med mine nye venner herude. De fleste havde gjort det samme 1. mill. I Sin sot, men det havde jeg ikke tænkt mig at gøre, så jeg sagde til hendes mor. Jeg vil købe 500.000.- i guld til datteren og resten kunne hun så få. Jeg vidste jo at guld er let omsætteligt her i Thailand, så de penge skulle moren ikke have.

Hun sagde ok, men sagde også på daværende tidspunkt, at de 500.000.- vil komme tilbage til familien (naiv som jeg er, troede jeg min kommende svigermoder og jeg haha). Jeg har aldrig siden set en bath af disse penge.

Nå det med brylluppet, ja det var en morsom og dyr oplevelse.

Min dejlige kone ville ikke have det helt store bryllup, men bare noget for vennerne og familien, og det synes jeg jo var helt okay. Jeg spurgte så, hvor mange der så vil komme haha, ikke så mange sagde hun, men hun ville lave en liste så jeg ved selvsyn kunne se, at det kun var de nærmeste venner og familien.

Som sagt så gjort, listen blev fremlagt et par dage senere, og hendes ord ordret citeret… kun ca. 200… Jeg var målløs haha, og da jeg sagde du sagde kun få mennesker, sagde hun at dette kun var lidt i forhold hvad hun har set før.

Okay sagde jeg så, og da jeg jo som før nævnt havde brugt lidt på guld, og da jeg var helt overbevist om, at jeg jo ville få min sin sot tilbage igen, sagde jeg. LAD OS LAVE ET STORT PARTY MED DET HELE d.v.s. masser af øl og whisky, god musik og andet underholdning og for alt i verden noget ordentligt mad.

Jeg havde over flere omgange boet på et ressort, og boede der også før vores bryllup, som hedder Panagarp Resort her i Nakhon Sawan. Jeg synes køkkenet og omgivelserne var perfekte for dette bryllup, så jeg forespurgte ejerne af stedet (Thai-Kinesiske), hvad et sådant bryllup ville koste. Jeg forlangte, at der ikke skulle mangle noget, og jeg forlangte at de ansatte flere folk i køkkenet, så mere end 200 mennesker kunne blive bespist ordentligt, samtidig med forlangte jeg de skulle lukke resort i 2. dage, bryllupsdagen og dagen efter, fordi mange af vores gæster kom langvejs fra, så overnatning skulle være muligt.

Det skal her bemærkes, at jeg selv synes jeg havde et så godt forhold til ejerne nu, efter brug af stedet så længe, at det selvfølgelig ikke var nødvendigt at skrive noget ned, fordi bare vi gav hinanden håndslag, ja så var det jo nok haha.

Nå vi aftalte så middags menuen. Vi aftalte at der skulle være øl nok til alle og whisky nok til dem der havde lyst til det. Vi aftalte også musik og dekorationer af stedet. Vi aftalt som før nævnt, at vi havde det hele for os selv i 3. dage. Vi aftalte at det hele var lukket for os de 3. dage. Prisen, ja prisen sagde jeg, for jeg vidste godt det ikke var billigt med alt det jeg forlangte, men hvad pokker, jeg havde jo ingen problemer, svigermor vil give mig min sin sot tilbage haha.

Okay prisen blev aftalt til 200.000.- bath for det hele, hvilket jeg på daværende tidspunkt ikke synes var så dyrt, for jeg var jo lige ankommet, og havde kun vesten priser i hovedet, så jeg synes faktisk det var billigt, specielt når der ville blive fest dagen før med ekstra spisning og alt godt til ganen inkluderet i samme pris, for de tilrejsende 80 mennesker, så jeg slog til.

Jeg sagde så, at når festen var afsluttet, så vil regningen blive betalt, hvilket de i første omgang sagde var okay. Der gik ikke 2. timer førend de grædende kom til manse igen for at fortælle, at deres sæson ikke havde været så god, så de ville sætte stor pris på, hvis jeg ville betale forud. Jeg så dem dybt i øjnene og sagde, at dette var jeg ikke så glad for, men men.. da jeg jo kun havde haft gode erfaringer med mine ophold på stedet, og da jeg selv synes at vi nu var nære venner, kunne jeg da godt acceptere dette, hvis de lovede, at alt det vi havde aftalt mundtligt ville blive overholdt.

Der var ikke et øje tørt over denne så rare farang, der havde et så stort tillidsforhold til dem. Jeg følte mig egentlig glad og beæret, så jeg måtte lige en tur i banken for at hæve disse kontanter.

Festen blev en oplevelse for livet på grund af følgende:

De havde ikke ansat ekstra personale i køkkenet, så det var som at være på cafeteria i gamle dage.

Øl ankerne var tomme kl. 2200

Whisky forlangte de penge for hos gæsterne.

De forlangte 30.000.- ekstra for festen dagen før (fik dem ikke)

Bordene var pænt pyntet.

Musikken dårlig.

Blomsterne overdådige. (min kone den største blomst)

Når alt skal gøres op i dag, ja så tænker jeg faktisk kun positivt om dette bryllup, for uanset hvad, så havde vi det skægt, men det var ikke stedets skyld, men gæsternes.

Så kære nye giftelystne danskere, gør ikke som Manse hvis i har planer om bryllup herude, for det er for naivt, lær af hans fejl. Sørg for at få alt skrevet ned af aftaler, få stedets management til at skrive under, så er jeg sikker på, at eventuelle misforståelse vil være minimale.

Lad nu være med at fare i blækhuset, for at fortælle mig, hvor stor en idiot jeg har været, for det er jeg klar over, men jeg har altid troet godt om mine medmennesker indtil de beviser det modsatte. Dette koster så. Om jeg lære af det, ja den fortælling vil jeg tage med i graven.


Dette var så anden del af livet for en dansker her i Thailand, næste del vil omhandle sin sot… Tilbagebetaling?????

Ja nu skal vi jo ind på dette så ømtålige emne Sin Sot.

Jeg husker det endnu, ja jeg husker det, som om det var i går, for det var der, jeg virkelig troede jeg kunne finde råd, på en side som omhandlede thailand, med gamle garvede fyre, med oplevelser fra det virkelige liv herude i Thailand. Go daw mand økseskaft, hvor blev jeg dog bare mere konfus over de svar jeg fik på mine første indlæg. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at dette emne var noget man ikke skulle fremkomme med, for så fik man bare læst side op og side ned.

Ja dette emne bevirkede også, at min første tid på en en hjemmeside blev meget kort, hvorfor egentlig i denne sammenhæng er ligegyldigt, men jeg var ikke særlig positiv i nogle oplæg til de garvede kæmper, hvorfor man fandt det rimeligt, at Manse skulle i skraldespande, så dette lærte jeg da med mine sure opstød.

Nå tilbage til dette Sin Sot, ja jeg forstod ikke en dyt, for jeg mente, at hvis jeg tog en tidligere gift kvinde med et barn, ja så skulle jeg jo egentlig være den der skulle have det, hvis jeg skulle forsørge dem resten af mit liv, så dette var egentlig mit udgangspunkt i denne Sin Sot, men men Manse blev klogere.

Da min dejlige kone på dette tidspunkt var invalideret på grund af det meget dårlige engelsk, blev hendes veninde, som jeg havde talt med på TLL igennem lang tid, den, der skulle forklare mig, hvad der skulle ske. Jeg forklarede hende så, hvad jeg mente om at købe min tilkommende kone, og jeg forklarede, at jeg på ingen måde have tænkt mig at beløbet skulle komme op i en størrelsesorden, som flere her på siden havde ytret. Dette blev som sædvanligt, herude lyttet til og modtaget med et vidunderligt smil, og så, ja og så sagde denne veninde at vi skulle have et møde med hendes moder, hvor jeg så kunne forklare mine synspunkter vedrørende dette med Sin Sot, stadig med et stort smil.

Det skal lige bemærkes, at alt dette her skete inden for 3 måneder sammen, konen og jeg.

Som sagt så gjort. Moderen som jo havde været så flink, at være barnepige og andet, fordi hun ville give os så meget tid som muligt sammen den første tid, arriverede. Jeg spurgte så, hvad egentligt hun havde tænkt sig med denne Sin Sot. Hun havde den frækhed at sige, at hvis hun fik 999.999,99 bath for datteren, ja så skulle jeg ikke betale for datterens datter hvilket egentlig skulle være normalt herude, sagde hun. Jeg blev sgu paf, og sagde så, at jeg synes det var en fornærmelse af undertegnedes intelligens.

Hun fandt hurtigt ud af i disse forhandlinger, at denne her farang ikke var så meget interesseret i dette her oplæg, så hun ændrede taktik og sagde, at hvis jeg købte guld til datteren vil dette blive fratrukket i Sin Sot.

Okay tænkte jeg så, hvis jeg købte guld for det hele, ja så kunne dette jo sælges senere, så havde det hele jo ikke kostet en dyt. Jeg blev klogere, for så blev der sagt, at jeg max kunne købe guld for 500.000.- bath og resten skulle erlægges i kontanter, som bare skulle være et symbol ved vores bryllup. Okay tænkte jeg, hvis det kun er et symbol, ja så ville Manse jo få sine penge igen efter bryllup. Go daw mand økseskaft. Jeg har aldrig set en krone.

Man kan vel sige, at jeg ikke har givet Sin sot, men jeg har betalt for at slippe af med den såkaldte svigermor, ja så føler Manse, at pengene er givet godt ud, derom senere.

Det er egentligt sjovt, at interessen for folks baglommer, kan få en sådan masse plads på på forskellige debatsider, men det er jo et fakta. Penge betyder meget for thailænderne, og de er også gode til at bruge dem, men den erfaring havde jeg også med mine tidligere koner i Danmark, så med hensyn til dette, mener jeg ikke, der er den store forskel. Forskellen ligger nok i måden de danske og thailandske kvinder bruger pengene på?????

Nå skidt nu med det. Jeg har betalt mine lærepenge herude, og jeg mener selv, at jeg har lært noget af det, så det ikke vil ske igen, men den har jeg brugt før i Danmark og det kostede haha.

Her den sidste jul, ja der skal der da også være lidt positivt og sødt.

Jeg havde for et stykke tid siden fortalt min dejlige kone, om mine minder fra den danske jul, med lys i træerne uden for, Jule Gløg og flæskesteg m.v.. Jeg sagde, at det savnede jeg hvert af de mere end 20 år, jeg ikke har været i Danmark.

Vi har så ikke været nærmere inde på denne sag siden, så jeg havde glemt alt om dette, men da jeg kom hjem om aftenen for et par dagen siden og kørte ned af min soi konstaterede jeg, at der hvor mit hus skulle ligge, var træerne et stort lyshav, med udendørs julekæder, så jeg fortsatte bare i befippelse over dette så smukke syn.

Da jeg kom ned for enden af vejen, måtte jeg lige se på skiltet endnu engang, for at bliver overbevist om, at det var den rigtige vej. Jeg kørte så tilbage og åbnede porten, og konen, naboerne og vennerne brød ud med et HAPPY CHRISTMAS farang. Det kalder jeg kærlighed, og det endda uden at bruge baglommen. Hun havde endvidere arrangeret med en af mine venner, som nu ikke havde Gløg men Glüewine ekstrater, at det skulle være klar til os alle når jeg kom hjem.

Sammen med alt dette og de danske buttercookies, fik sgu den gamle manse til at tudbrøle, så kom ikke her og sige, at alt skal hæftes til den så tit nævnte baglomme.

Hehe som gamle ting kan komme op igen på grund af noget sagt. Så kære Bent....Thailand er bare et dejligt land, med masser af udfordringer.

Jeg holder af jer alle…..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 13:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Manse
hvor var det dog en god sød og underholdende historie. Tak for det. Kunne ikke lade være med at grine et par gange undervejs.
Ja ja den kloge narrer den mindre kloge:D
Har du lyst til at uddybe lidt om "den store forskel" i pengeforbrug mellem dansk/ thai kvinde?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 14:02

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Freja

Jeg tror såmen ikke der er den store forskel, men den erfaring jeg har ud i det økonomiske efter utallige ægteskaber er, at hvis man opbygger et tillidsforhold med hensyn til pengesager, ja så får man også noget tilbage. Jeg må sige med hensyn til forskellen, så er den det, at alle mine småpenge går ind på min thailandske kones konto, og når så måneden er ovre kommer hun med min bankbog og viser, hvor meget hun har sat ind på denne, når alt er betalt, og det gør hun hver måned, og det har jeg igennem et langt liv aldrig været ude for før, så dette opbygger jo et helt specielt tillidsforhold, som jeg som gammel og afprøvet ikke har oplevet før. Nogen vil jo nok sige, i sidste ende tager hun røven på dig, men dette kan hun jo ikke, for hun kan ikke hæve på min bog.

Ja dette er lidt anderledes end jeg har prøvet før i livet, men dejligt er det da, specielt når man har hørt så mange skrækhistorier herude fra.

Det samme med huset, som jeg jo har investeret i, nu ikke alt, for min dejlige kone har betalt 2.mill. bath til puljen og alligevel har hun sørget for alt, hvis hun skulle dø før en gammel mand som jeg. Mit navn er kommet i den såkaldte bog o.s.v..

Jeg må nok erkende efter min sidste erfaring med en dansk kone, at uanset hvad, så vil jeg hvis vi engang skulle gå fra hinanden, få min del. Okay det er kun 49 % men alligevel en del som jeg kan acceptere. Denne del fik jeg ikke i Danmark på grund af juridiske spidsfindigheder.

Skal jeg være helt ærlig ,og jeg er trods alt fyldt 60, så har jeg aldrig mødt en så ærlig person med hensyn til det økonomiske, måske ikke helt almindeligt herude i Thailand, men sådan er det bare. Dette er jeg selvfølgelig meget glad for.

Det med pengeforbrug er noget underligt noget kære Freja, for har du mange penge, ja så bruger man også meget. Jeg har aldrig været ude for en kvinde som min nye kone, der sætter en så stor ære i at spare, så der kommer mere ind på min bog. Nu er det ikke meget vi taler om, men alligevel nok til, at jeg måske har en mulighed for at klare mig når jeg bliver folkepensionist, og det sætter jeg enorm pris på.

Kære Freja, ja jeg ved det ikke, men måske har jeg været heldig med, at finde en kvinde som sætter familielivet meget højt, og ud fra dette handler hun. Dette har jeg aldrig været ude for før i mit liv, men måske der har jeg så været uheldig.

Nej kære Freja. Jeg er overbevist om, at der ikke er den store forskel, men alt afhænger af, hvordan man har det sammen nu og måske i fremtiden, men skulle fremtiden tale for at vi går fra hinanden, så har hun sørget for det videre, og dette har jeg aldrig oplevet før.

Ud fra alle disse betragtninger og begynder vanskeligheder, ja så er jeg blevet en utrolig glad og lykkelig mand, og det mener jeg alle i deres efterårs vår har krav på.

Knus og kram til alle.skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 14:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

freja skrev:
Hej Manse
hvor var det dog en god sød og underholdende historie. Tak for det. Kunne ikke lade være med at grine et par gange undervejs.
Ja ja den kloge narrer den mindre kloge:D
Har du lyst til at uddybe lidt om "den store forskel" i pengeforbrug mellem dansk/ thai kvinde?


hej Freja

du spørger Manse men jeg vil gerne bidrage men et svar også

her i landet er det som regel manden der forsørger kone og børn(konerne går for det meste hjemme og passer hus og børn]
dette er dog ved at ændre sig så konerne også kommer ud på arbejdsmarket

om thai Q bruger flere penge end DK Q næææ det er sku nok det samme



...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Manse og Yindee
Jeg har et par kommentar til jeres svar. Men først vil jeg gerne spørge dig Yindee når du siger her i landet, er det så thailand eller Danmark, du mener?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

freja skrev:
Hej Manse og Yindee
Jeg har et par kommentar til jeres svar. Men først vil jeg gerne spørge dig Yindee når du siger her i landet, er det så thailand eller Danmark, du mener?


hej Freja

her i landet er for mig ThailandThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 15:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ok det havde jeg jo nok også regnet med. da de fleste kvinder i danmark jo er ude arbejdende.
Jeg bliver helt flov og ked af det, på mit køns vegne når jeg hører alle de triste historier, om danske kvinder både her og på en anden hjemmeside. Har vi virkelig i den danske mands øjne, udviklet os til nogle følelseskolde egoistiske, og grådige kvinder.?
Jeg hører det lidt sådan, at den danske kvinde, kan klare sig selv på det økonomiske område nu, men samtidig, har vi glemt hvordan vi viser ægte sorg/glæde ved ægteskabet, forstået på den måde, at når ægteskabet bliver trygt, så glemmer vi alt om kærlighed, er det måske fordi, vi i virkeligheden kun er tryghedsafhængige, og hvad sker så med den forkælede kvinde når det velordnede liv, pludselig krakelere, blive vi så grådige?
Et ægteskab på de betingelser kan ikke fungere,for er man i et forhold hvor den ene eller anden part bliver/føler sig nedgjort,ydmyget og det være sig både fysisk eller psykisk, ja så er der jo ingen personlig frihed mere, og den som føler sig forurettet, ser jo hele tiden efter tegn på at have ret i sin formodning og den som mistænkes går mere og mere i forsvar, der vil så udvikle sig et mønster af mistillid, og er tilliden først tabt, kan det være svært at genoprette den.
Så er ægteskabet efter min mening slut, for det skal jo netop bestå af en pålidelighed parterne imellem, man skal kunne regne med, at det der siges er rigtigt.
Tillidsforholdet gælder også på det økonomiske omr.
Nøgleord. for mig i ægteskab er gensidig tillid og respekt, der skal være en tillidsrelation parterne imellem.
Vil man udnytte og eje et andet menneske, både kærlighedsmæssigt og økonomisk, ja så er det magt og ikke kærlighed der styrer.
Så Manse dejligt for dig at du har fået dig en privat rådgiver til at spare op for dig.skaal
Yindee trives du med det gamle familiemønster, hvor fader forsørger familien , og lillemor sætter tøflerne frem til den trætte mand, eller syntes du om, at også kvinderne kommer på arb. markedet, men samtidig er KVINDER med det feminine i behold.
Jeg går selv ind for det sidste. Jeg forlanger i mit ægteskab at jeg er kvinden, der kan tage vare på mig selv også økonomisk, men samtidig skal min mand, være en rigtig mand ( hvad han også er) der tør slå i bordet når jeg kommer for godt i gang.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 20:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Kanon og hudløst ærligt indlæg fra Manse.
Stor, stor respekt herfra.
Og lad mig tilføje også meget oplysende.

mvh



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 01:20

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Freja

Hehe økonomisk rådgiver hehe. Nej før jeg kom herud blev der jo på mange websider om Thailand skrevet side op og side ned om disse så pengefikserede thailandske kvinde, så jeg bestemte mig for, at jeg ville lave et forsøg med økonomien og se hvor det så bar hen.

Jeg har nu igennem flere år kørt denne praksis, og har endnu aldrig oplevet noget negativt, tværtimod. Det skal sige, at min kone også er udearbejdende, men har ansatte så hun mere eller mindre kan gøre som hun lyster med hensyn til arbejde, men det overskud der kommer fra hende, sætter hun også troligt ind på min bankbog hver måned.

Ja alle disse mails og svar på tidligere oplæg for år tilbage, mener jeg er gjort til skamme. Thailandske kvinder er ikke alle pengehungrende individer, der kun tænker på sig selv.Thumb

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 05:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Manse
Jag har haft problemer med at skrive, indimellem kan jeg ikke komme på, og ikke kunne sende indlæg, der mangler derfor noget af mit svar.
Men trods en svær start i kærligheden, har du så nu formået at skabe dig et dejligt efterår i livet, meget positivt at læse at man aldrig bliver for gammel til at finde/opleve kærligheden. Så nyd du bare dit liv i Thailand sammen med en dejlig kone. Det er en ældre medborger velundt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 06:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Kære Freja, hvornår er man for gammel? Det er man den dag man selv ønsker det. Hvis man har et sind ligesom Manse (tror jeg) er sagen klar : ALDRIG. Folk bestemmer selv hvornår de vil være gamle.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 06:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Kære Hugo
Måske en kliche, men man er ikke ældre end man føler sig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 06:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Freja, jeg tør ikke blive ved med at skrive kære så ender det bare med at bliver forelsket i dig og det vil min kone ikke bryde sig om skaal.Det er jo lige mine ord du gentager.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 07:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

:0)) årh mon dog, men en lille flirt på nettet, spændende tanke? Neej det går vist ikke.
Ja vi er enige hvad angår alder og livslyst, det hænger ofte sammen.
Et ungt menneske kan visne i løbet af kort tid. Nedsat livslyst og nedsat engagement for interesser og gøremål der alm.vis er glædelig, som kan skyldes mange ting, måske selvbebrejdelser eller skyldfølelse, ja det påvirker psyken i negativ retning, og ældringsprocessen sætter ind for tidlig.

Er man derimod fyldt af lyst, vitalitet og glæde ved at være til, så trives kroppen bedre. Et menneske kan stråle, uanset hvad årstal der står på papiret.
Er der noget bedre end at se et menneske, med den der særlige udstråling, der viser jeg hviler i mig selv og er lykkelig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 08:42



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Freja, jeg tror sgu du er et godt menneske.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 10:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Freja skrev

Yindee trives du med det gamle familiemønster, hvor fader forsørger familien , og lillemor sætter tøflerne frem til den trætte mand, eller syntes du om, at også kvinderne kommer på arb. markedet, men samtidig er KVINDER med det feminine i behold.
Jeg går selv ind for det sidste. Jeg forlanger i mit ægteskab at jeg er kvinden, der kan tage vare på mig selv også økonomisk, men samtidig skal min mand, være en rigtig mand ( hvad han også er) der tør slå i bordet når jeg kommer for godt i gang.



sjovt nok så min kone thai men hun tænker og opfører sig meget dansk

så hun har sin forretning som hun styrer og så måjeg selv finde mine tøfler

vi bor og lever i Thailand på tiden men vores forhold er bygget op på danske normer

danske kvinder er ikke kedelige det er mændene der ikke forstår at fyre op under dem

....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 10:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej Yindee
Så er vi jo enige. Jeg kan godt mærke tonen er anderledes her på denne hjemmeside, til forskel fra en anden, hvor en hård kerne af mænd med ondt i sjælen skriver i særdeles nedsættende linjer om Danske kvinder,, jeg bliver helt overrasket over jeres svar, over ikke at skulle udpensle hvert synspunkt ned i mindste detalje for så alligevel at tabe tråden. Så bær over med mig, hvis jeg indimellem lyder lige vel skrap.
Hvor er det rart at høre, om den respekt i har for jeres koner.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,609,448 Unikke besøg | jQ Blog