Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Indspist debat
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2009 19:38

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Jeg synes, debatten her på websitet efterhånden virker noget indspist og ikke rigtigt oplysende, hvad Thailand og thailandske forhold angår.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2009 21:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Bent ja du har sgu nok ret
i det.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2009 21:41



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej Bent

jeg giver dig fuldstændig ret.

der kommer kun ganske få indlæg fra "yderkredsen".

Har selv tydelig mærket det især på DTW, hvor inderkredsen lang lang snor i forhold til mange andre, sådan skulle det helst ikke blive her.
Jeg gider ikke komme med sandfærdige indlæg bare for at de bliver rakket ret hver gang!

Men nogen tro åbenbart ikke, at jeg kender noget til Thailand.

Har levet sammen Thaikvinde siden 1993 og været i mange områder af Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2009 04:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej bent
du har ret men vi er ikke så mange der skriver på siden
det er de samme der kommer med indlæg men men nu er siden jo ikke så gammel og kun med få medlemmer,
mon ikke der kommer flere med tiden som også vil skrive på siden man kan jo kun vente og se hvad der sker

til girobank

er det den eneste ene du har boet med i ca 16 år

jeg blev gift i 1970 og vi holder sammen endnu mødte hende i 1965 første gang

.....

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2009 08:48



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

girobank skrev:
Men nogen tro åbenbart ikke, at jeg kender noget til Thailand.

Har levet sammen Thaikvinde siden 1993 og været i mange områder af Thailand.


Jeg er nybegynder i Thailand, og vil meget meget gerne høre fra jer gamle "rotter" - det er ikke umuligt at jeg oplever verden på en anden måde end I gør, eller ser Thailand i et andet lys, men fordi man udtrykker uenighed, eller en anden indfaldsvinkel er det vel ikke udtryk for nedrakning...

Jeg synes at Bents indlæg om de "gode" gamle dage er sjove og oplysende at læse for en "ung" mand som jeg, jeg aner intet om Beer Lao eller alkoholiske drikke i det hele taget, så jeg kan ikke deltage i debatten desangående...

Jeg har været i Pattaya 4 gange i mit liv, det, der er tydeligt for mig, er nattelivet i Pattaya, der er andet at se og opleve - jeg har selv været i sanctuary of truth, mini siam m.fl. men det altoverdøvende bar og natteliv er ganske enkelt for mig rædselsfuldt - der er nogen af deltagerne også i denne debat - der synes at så skal jeg holde min kæft og undlade at debatere Pattaya...

Så kommer manses skønne beretninger fra Nakorn Sawan - jeg kan aldrig blive klog på tonen i manses indlæg, de virker næsten alle på mig som påtaget positve, med en slet skjult negativ dagsorden, men det kan jo være min måde at læse det på - ikke nødvendigvis manses måde at skrive det på - men det gør da nok at jeg har en skarpere pen i mine indlæg i klummen...

Jeg ville enormt gerne have en time eller to til at fortælle om mine rejser i Thailand og mine oplevelser i min hverdag - eller kunne besøge skolen i Chiang Mai og fortælle en lille historie derfra... Desværre så oplever jeg ikke så frygteligt meget, som jeg synes kunne være af almen interesse...

Men når jeg har 15 års jubelæum hernede, kunne det sagtens ske at jeg ville have noget at fortælle om... Dette vil dog alligevel være en opfordring til at I der læser med på sidelinien kommer op og blander jer i striden om plads 1,2,3 og 4 i flest debatindlæg skaal




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2009 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

jeg ser nu ikke manses liv som han beskriver det som påtaget,efter at ha været oppe på besøg, syntes jeg at ham konen og datteren de lever i god harmony sammen.
Men selvfølgelig kan det ikke undgås at man ikke altid er lige enige om ting,men så der det jo godt at man kan snakke sammen.


Lige som os andre her på thaidk
vi kan og skal ikke være enige om alting,
og vi skal da også kunne,snakke sammen selv om vi ikke er enige,


ha en god dag alle sammen.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-07-2009 11:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nej jeg tror ikke at manses liv er påtaget, men hans skrivestil han skriver altid at han er så positiv, men hans indlæg holder oftest en bittersød stemning (synes jeg)...

Men jeg kender ikke manse - men tror da virkelig på at han lever et stille og roligt liv i Nakorn Sawan, med sin smukke kone, og hund, og har et rigtigt godt og sjovt liv med golfture...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2009 10:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Jos_38, jeg ved ikke hvorvidt jeg er enig med dig. Manse prøver at fremhæve det positive og det er sundt, men jeg er sikker på at han er klar over at himlen ikke altid er skyfrit. Desværre er der en tendens til at vi dansker altid leder med lys og lygte for at finde noget vi kan brokke os over og det er vi gode til. F.eks min historie om insektkuben, hvis jeg havde valgt at skrive negativ om den, så ville historien nok have været mere spændende. Nu endte den godt og det valgte jeg at skrive om og det er der ikke mange som gider at læse.
Tænk lyst istedet for mørkt.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2009 13:56



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det kan sagtens være at du har ret Hugo, for der er jo også en grund til at jeg ikke skriver så meget som jeg reagerer, så at sige... Jeg opretter jo netop ikke tråde fordi jeg vel tænker at det er der sgu ikke nogen der gider læse om alligevel...

Måske man bare skulle tænke : "skrådt op med det" og så skrive... good or bad - bare for at give et indtryk, og som Bent vel egentligt siger, der er ikke meget om selve livet, i Thailand, med en thailænder eller om det at rejse i Thailand, og vi har jo alle historier at fortælle, alle vi der er her eller har været her, skal hertil...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-07-2009 14:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Jos_38, God tænkning, god ide, så kom igang.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 09:46

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Bent

Jeg tror jeg forstår hvad du mener, men jeg forstår ikke mange af de efterfølgende indlæg omhandlende ham Manse.

Når jeg læser disse, føler jeg at jeg bliver fortolket som en fantast der omgås sandheden letsindigt. Hvad er dette dog for noget. Det rammer dybt. Jeg har igennem min efterhånden mange år herude prøvet at skildre den skinbarlige sandhed om det virkelige liv. Dette har bevirket, at jeg har måtte stå til model til mange ting, fordi andre kun tænker på Pattaya og Bangkok.

Jeg har nu lært at leve med dette, næsten, og klemmer stadig på med de virkelige ting herude. Jeg kan også nu konstatere, at jeg her på denne side må tage mine tæsk for dette, så fred være med dette.

Jeg giver min kære ven Huratho ret. Hvad med at komme i gang med at fortælle om Thailand, så folk kan se, at det ham Mansen beskriver ikke er endegyldigt, men det skal der selvfølgelig mod til.

Jeg skal nok være stille i fremtiden, så andre kan få en chance for at profilere sig selv, altså hvis det er det den enkelte har lyst tilSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 10:09



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Manse, du skal sgu ikke være en skid stille, men fortsætte. Jeg mener jeg svarede for dig i indlæg 8.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 10:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser manse

nej da du skal bestemt ikke være stille
det ville da være en skam.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2009 11:02

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hehe Drenge

Det var nu heller ikke ment så alvorligt, men mit p.. koger engang imellem over bedrevidende mennesker, som ikke læser de skrevne ord. Specielt oplægget til denne tråd. Det menneske har da ikke respekt for andres meninger og fortællinger om det virkelig liv. Sorry jeg bruger et grimt ord... Gu er vi ej...

Hvad forlanger du Bent, at vi skal give dig ret i alting om ligegyldige visating, som folk ved søgning på internettet kan få alle svar på, eller mener du, at hverdagen som Manse belyser det, ikke er det rigtige Thailand.

Sammenspist..... Ja jeg hader dette ord... for mest bliver det brugt, fordi man ikke selv får svar på sine ting, men det kan der jo i bund og grund være en grund til... hehe sikke en lang sætning...

Nej drenge og piger, op på mærkerne, fortæl som Huratho, Bamsen , Girobank og Manse om det virkelig liv, så vil interessen for siden blive enorm.

Kan os fastboende herude også fortælle lidt om vores ture rundt i Thailand, samt om dagligdagen, ja så vil besøgende på siden og de faste, måske lære noget.

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig, at den kære administrator Janikke fortalte os lidt om hans måske dejlige ø. Dette kunne måske give mig noget når jeg nu til januar skal til 60 års fødselsdag dernede. Janikke kunne måske også fortælle lidt om dagligdagen dernede, for jeg er ikke i tvivl om, at den ikke er kedelig hehe.

Den kære jos har jo altid travlt, så han får kun tid til at komme med svar på indlæg, som den kære Huratho indirekte siger, så kunne han jo ændre dette, bare lidt.

Har vi det ikke dejligt, min kone har lige serveret dagens første singha med knus til følge, ja kan livet være bedre.......ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 09:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Manse

hvem er det der fylder 60 i januar mdr. på koh Samui


...


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 15:51



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Som nogen ved... så er det ikke altid let at få kulturen til at mødes...

Men her er en lille historie fra min hverdag... Min kone, chef og HR officer, ringer til mig (det er altså een person her) og siger, kom straks til Union mall - vi skal mødes lige om lidt med en ung mand der har reageret på vores jobopslag...

Så jeg kaster alt jeg har i hænderne, og styrter ud af døren (iøvrigt uden at låse den) og møder op på interviewcafeen, her kommer kort efter en ung mand, og en ung kvinde...

Vi hilser pænt, han skal vide hvad han skal lave...

Du skal udvikle... primært er det PHP, men der vil være en del AJAX, eller blot Javascript...

Jo... men hvad skal jeg lave ?

Jeg kigger på min kone, der tålmodigt gentager spørgsmålet, han vil gerne vide noget om projektet...

Ehm... han skal bare komme og deltage i de daglige ad hoc opgaver, hvor svært er det lige at forstå ?

Jamen havde du ikke et specifikt projekt du arbejder på lige nu, jo sagde jeg - det har jeg...

Brede smil igen, jamen så fortæller du ham bare det...

Jamen det er et PHP projekt, vi bygger det fra bunden - det skal kunne dette og hint...

Kan jeg se databasen ?

Hva ?? ved ikke

Kan jeg se databasestrukturen ??

Ehm - hvad har det med noget at gøre, spørger jeg mens jeg nok ser lidt småirriteret ud... lettere sarkastisk siger jeg - jeg går jo ikke rundt med databasen i lommen...

Kan jeg se hvor jeg skal arbejde ?

Ja - lad os gå med det samme...

på kontoret (som er det meste af vores underetage) sætter han sig foran computeren, åbner frontpage og nikker anderkendende... ehm siger jeg det er primært PHP vi udvikler... så du får ikke så meget brug for frontpage, men vi har et par værktøjer du kan anvende...

Nåmen han er ikke så interesseret i at se mine geniale værktøjer, så jeg viser ham blot den udvikling der allerede er på plads... det er godt siger han anderkendende igen... vældigt godt...

Så sætter vi os til konferencebordet (det er vores spisebord på andre tidspunkter) og taler detaljer som løn og start tidspunkt...

Og så er der enighed om begge dele, vi takker af - de går - og jeg ved at på tirsdag kommer han igen...

Men... det gør han ikke, og det på trods af at han har glemt sin jakke, så jeg ringer til HR Officer Si og beder hende om at finde ud af hvad der er sket, da han ikke er mødt klokken 11...

Han siger at han ikke har tænkt sig at komme...

Hvorfor ??

Han kan ikke lide at arbejde med farang...

Hvorfor ringede du så ikke... Du har glemt din jakke, kommer du forbi og henter den ??

Ja jeg skal nok komme og hente den...

Vi har ikke hørt fra ham endnu...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Beach bum
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 16:24

Bruger

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 28.06.09
 Status: Offline

Jeg læser dette forum dagligt, syntes det er hyggeligt og føler næsten jeg kender jer alle gennem jeres skriv her på ThaiDK.
Tonen her er rigtig god og ikke som på DTW.
Hilsen fra Boom City.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 18:18



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

heheheh - tror at det er fordi alle de udstødte fra DTW er her på siden skaal




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 18:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hæ hæ.

Livet er ikke lutter lagkage, heller ikke i Thailand.

Og det ville sgu heller ikke have været til at holde ud.

Jeg kan godt lide Manses input, og hvis det skinner igennem at det godt kan blive lidt kedeligt med alle de golfture og kissemisse med hans smukke kone, så er det bare et sundhedstegn skaal

Måske en ordentlig kolbøtte inde i Nakhon Sawan vil gøre underværker :HI
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2009 22:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
heheheh - tror at det er fordi alle de udstødte fra DTW er her på siden skaal




.


Mange er nok tilbage med nye navneThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
@Thai-dk Debat Forum er flyttet Nyt fra Administrationen 7 03-12-2018 23:18
Ophedet debat om udlændinge: 'Der er alt for mange fra Asien' Nyheder på dansk 12 27-11-2014 15:06
Her er en debat I måske kan kende igen. Nyheder på dansk 23 13-07-2014 19:49
Ny hjemmeside om ASIEN med bl. a. nyheder og debat Alt det andet 52 28-06-2009 14:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.50 sekunder | 99,560,078 Unikke besøg | jQ Blog