Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Her er en debat I måske kan kende igen.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2014 14:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Den handler om en dansk kvinde der er voldsomt utilfreds med sin danske mands opførsel, grunden til hendes utilfredshed kan I så selv prøve at liste ud.
Og undskyld yindee at jeg bringer en ny debat ind her fra et dansk medie, men jeg synes det har relation til hvorfor så mange danske mænd har valgt at finde sin partner i Thailand.
Og husk nu at læse alle kommentarer under artiklen.

http://www.inform...ent-883772
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2014 14:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Skipper
Og undskyld yindee at jeg bringer en ny debat ind her fra et dansk medie, men jeg synes det har relation til hvorfor så mange danske mænd har valgt at finde sin partner i Thailand.


du har ret og alligevel ikke, der er intet at undskylde for hvem bestemmer om et emne har relation til thailand det gør brugeren som smider emnet ind på siden, så nemt er det

nå men bortset fra det så valgte jeg konen som er thai på grund af at det var det mest naturlige, for jeg var altid i Thailand, aldrig i Danmark i mine unge dage

nu vil jeg smide den sure damens indlæg op på sidenmusic


Hold nu kæft, hvor er jeg træt af drengerøve

Drengerøven hærger familielivet. Han er ligestillingsparolernes mester, men håndhæver kun dem, der giver ham frihed og ansvarsløshed. Det undrer ham, at konen er sur; hun kan da også bare tage på drukturné og knalde løs. Der er jo ligestilling, mand

Hvad er det med alfa-mænd, der tror, de er mænd, med stort M, fordi de gør, hvad der passer dem. Mænd, der insisterer på at leve livet som de vil, uanset at de har fået både kone og børn, rudekuverter og en familie, der skriger efter nærvær?

Disse forvoksede drengerøve var der rigtig mange af i min ungdom. De var sjove og ubekymrede, ansvarsløse, charmerende og festlige. Det var let at blive revet med, og det var let at blive forelsket. Det blev jeg så for 15 år siden. Nu er vi 41. Vi blev ældre, og vi tog en masse valg undervejs. Vi blev en familie med børn, med madpakker, fredagsslik, vasketøj og weekendsex. Det hele blev rutine, og forelskelsen og friheden blev mindre og mindre gennem årerne.

Det var svært at forene det spontane med det stabile, svært at forene festen og hverdagen, og det er faktisk ikke muligt at leve et ubekymret og ansvarsløst liv, hvis man også gerne vil have en tryg og harmonisk kernefamilie.

Men alfadrengerøven mener godt, det hele kan forenes. Han ligger ikke under for konens mening, og han går ikke på kompromis. Hvis han vil feste, fester han. Hvis han vil drikke, drikker han. Og hvis han vil ryge lidt pot i ny og næ, så skader det da heller ikke. Hvis han vil knalde en anden, kan han da også gøre det, så længe han er hjemme, inden konen vågner.

Så kan det godt være, han er lidt bagstiv og først står op klokken 13 – men han er hjemme. Og det kan også godt være, han er sur og råber ad børnene, men han er hjemme.

Men hvorfor overhovedet komme hjem til en sur kone, larmende børn, lortebleer og legetøj overalt? Hvorfor ikke spare pengene på taxaen hjem?

Når konen brokker sig og siger, at han burde tage at blive voksen, svarer han, at hun jo bare kan gøre det samme som ham. For han går skam ind for ligestilling. Han går ind for lige druk, lige hor og lige en hel masse andet. Bare ikke lige barsel, lige antal børnesygedage og lige madlavning.

Han har hørt efter i skolen, og han har hørt efter kvinderne. Når de snakkede om ligestilling, og når de endevendte kønsdebatten. Han har taget de bedste bidder fra kvindefrigørelsens lille tagselvbord til sig selv.

Han ved godt, at han ikke behøver at betale for kvinden. Han ved godt, at han ikke skal holde døren for hende. Det vil en moderne kvinde ikke have. De kan og vil jo selv. Faktisk kan de så meget selv, at der slet ikke er brug for mænd mere. Det er hans konklusion.

Han mener, at kvinderne er så selvstændige i dag, at de hverken tænder på de bløde mænd eller respekterer dem, og derfor er der brug for de gode gammeldags mænd som ham. Mænd, der har bukserne på; mænd, der siger fra; mænd, der tager, hvad de vil have.

Men den gammeldags mand burde være en uddøende race, fordi historien viser, at han hverken var en god mand, en god far eller et godt forbillede.

Ud af prutteskabet

Den gammeldags mand er drengerøvens far. En patetisk mand. Proletariatets svar på Jørgen Leth med åbentstående skjorte, branket bryst, badesandaler og syntetiske shorts. Sådan en mand, der skred fra sine forpligtelser, og fandt den store yngre kærlighed på den anden side af jorden, hvor kvinderne ikke brokker sig, og hvor den hvide mand er en verdensmand.

Et mandschauvinistisk fjols, der ikke fik et ben til jorden på de nordlige breddegrader, og endte med en slatten pointe om, at danske kvinder ikke ved, hvad mænd vil have. Drengerøven bøvser og prutter højlydt, for så ligeglad er han med andres mening. Faktisk føler han, at han gør sit køn en tjeneste ved at lokke andre mænd ud af bøvse- og prutteskabet, når han gør det. Han går heller ikke op i sit tøj.

»Det er bøsset og prætentiøst,« siger han. Han har en ternet fleeceskjorte fra Aldi, der lugter lidt af hipster på afstand, men mere af Sydhavnen tæt på. Og det er godt, for man skulle da nødig være smart med de smarte. Hellere snobbe nedad end opad. Hellere være i træskohøjde med dem på kajen end dem i Kødbyen.

Han synes, andre mænd er nogle skvat, hvis de går hjem fra byen før klokken 1. De må have nogle dominerende koner, der bestemmer over dem.

Sådan en kone vil han ikke have. Han vil have en frisindet kvinde, der går derhjemme og passer børnene og huset. Som køber ind og laver mad, gør rent og rydder op. Går i seng med ham og går i byen med ham. En huslig kvinde og en festlig kvinde med et forklæde om livet og høje hæle på fødderne. Hun skal elske ham og rose ham og elske ham og rose ham. Når han slår græsset i haven med bar overkrop og grønne tæer, og også når han tømmer opvaskemaskinen!

Farvel, drengerøv

Sådan en moderne mand er han, og sådan en frisindet kvinde vil han have. Sådan en kvinde er jeg ikke. Det er helt sikkert fordi, jeg er sådan en feministisk kvinde, der har et arbejde. Og fordi jeg har sådan nogle feministiske veninder, der også har et arbejde, som jeg snakker med og bliver påvirket af.

Og det er helt sikkert dem, der har gjort mig til den pikforskrækkede kvinde, der hader alle mænd og især ham. Det er de veninder, som har lokket mig til at gå fra ham. Hvis det ikke var for dem, var jeg helt sikkert blevet på min trygge, kærlige matrikel i Nordsjælland. Men kære drengerøve. Kære eksmand: Jeg har fået nok.

Nok af at blive klappet i numsen, hver gang jeg bøjer mig forover i din radius. Nok af at blive plaget om sex, når jeg har sovet dårligt i halvandet år, fordi tvillingerne har holdt mig vågen. Nok af, at det er mit ansvar som kone at tilfredsstille dig. Nok af at blive belært om vigtigheden af sex og nærvær, når du aldrig er nærværende. Nok af, at du altid er på Facebook, mail og sms.

Nok af, at du praler med, at du spiser røde pølser, når du drømmer om kulturelite og røde løbere.

Nok af dine paradokser og dit evige jydekompleks, når København har adopteret dig, og du er blevet en af vor egne. Nok af, at det første ord, du siger, når du kommer hjem klokken 9 om aftenen er »kaos.« Nok af, at det er mit rod, fordi det er mig, der har lavet maden.

Nok af at få at vide af dig, at jeg slet ikke må arbejde, når jeg er på barsel. Nok af alligevel at skulle betale halvdelen af alle udgifter, når jeg ikke kan passe mit firma, fordi jeg er på barsel. Nok af, at dit arbejde kommer i første række. Nok af, at du har reserveret hver torsdag og fredag aften i over et år, på grund af dit arbejde, og nok af dårlige undskyldninger for, at dit ’arbejde’ trak ud.

Nok af din mangel på at sige fra over for andre end din familie. Jeg går bare fra dig. Jeg flytter mit liv og mine ting og mine drømme.

Ikke fordi, jeg har mødt en anden. Ikke fordi, jeg vil være enlig mor med fire børn. Ikke fordi, jeg ikke ønskede en kernefamilie.

Men fordi, jeg ikke drømmer om din form for ligestilling. Lige druk, lige hor og lige fest. For jeg drømmer ikke om at drikke hjernen ud hver weekend. Jeg drømmer ikke om endeløse byture mere, og jeg drømmer ikke om joints og Bon Jovi-soloer.

Jeg drømmer ikke om at være din mor, og jeg oplever dig ikke som en mand, når du opfører dig som et stort barn.

Jeg drømmer om en af de mænd, du kalder et skvat. Sådan en mand, der kommer hjem, fordi han har lyst. Sådan en mand, der ikke skal have ros for at gå ud med skraldespanden. Sådan en mand, der ikke altid skal lukke festen. Sådan en mand, der ikke ligner en Hus Forbi-sælger.

En mand, der interesserer sig for mig. Og jeg vil også gerne have hele pikpakken, hvis den sidder på en mand, der er sød ved mig.

Susan Liebe er mor til fire
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2014 15:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Hold da kæft en gang baljepis at læse Kællingen som skriver fra starten skulle jo være startet med lilla klud på hoved og på ø-lejre kun for kvinder så kunne hun jo være blevet lesbisk der er der hun hører hjemme Shock nu sidder hun og tuder og mangler en anden lebbe der kan forstå hende og tage del i hendes kvindeproblemer godag Jeg er satan med glad for at jeg ikke deler børn og seng med sådan en lebbeStres Hun er jo total syg i roen og vil have alt hvad manden giver men nægter ham en smule frihed SKIDE LEBBERdriller
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2014 15:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Lidt underligt mange damer vælger bad boys, og måske ikke alligevel.

Jeg tror de har et hemmeligt ønske om at indfange monstret og lave ham om til en tørvetriller de kan sende ud med skraldespanden når de giver ham besked på det.

Når det så ikke altid lykkes så får alle mænd på puklen, på grund af hendes mors forfejlede opdragelses plan af ægtemænd.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2014 15:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og yindee.
Hvis man gifter sig med en thai-dame for at få fred og ro, så kan man hurtigt få ørerne i maskinenIkke SE
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2014 15:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Og yindee.
Hvis man gifter sig med en thai-dame for at få fred og ro, så kan man hurtigt få ørerne i maskinenIkke SE


igen må jeg give dig ret, de thailandske piger/damer er slet ikke så underdanige som mange trormusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2014 16:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

igen må jeg give dig ret, de thailandske piger/damer er slet ikke så underdanige som mange tror

ja min kone er helt sikkert ikke underdanig men vi har da en fælles respekt over for hinanden som jeg, og jeg skriver jeg, ikke synes alle mine danske venner har de stakkels danske mænd med en dansk hustru er sku under tøflen og det bliver da værre og værre som årene går de fede danske madammer sætter sig sku godt og grundigt på dem og strammer skruen mere og mere eller truer de med skilsmisse og det der er værreSad
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2014 03:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

hej

er selv gift med en rimelig sød thaipige, vi har ingen problemer hun passer hus, have og mig i den nævnte rækkefølge

alt det pis med ligestilling kender vi ikke noget til vi deles om opgaverne det vil sige hun laver alt det jeg ikke lige har lyst til

hun er sød og rar, men kan blive meget hissiggriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2014 11:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

hej

er selv gift med en rimelig sød thaipige, vi har ingen problemer hun passer hus, have og mig i den nævnte rækkefølge

alt det pis med ligestilling kender vi ikke noget til vi deles om opgaverne det vil sige hun laver alt det jeg ikke lige har lyst til

hun er sød og rar, men kan blive meget hissig


Ja hvor svært kan det være er konen sødkat er man vel sød igen og så kan man klare alt sammen og så er hverdagen letLove
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2014 14:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

intet er umuligt hvis du vil, thaipiger er nemme at omgås hvis du vel og mærke retter ind til højre og er flinke ved dem
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2014 16:32

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

IT skrev:
intet er umuligt hvis du vil, thaipiger er nemme at omgås hvis du vel og mærke retter ind til højre og er flinke ved dem


Der er nu nok ikke den helt store forskel når det kommer til kvindenykker, uanset hvor de kommer fra.
Men rette ind til højre.. Det var såen noget man gjorde da man var ung / naiv og troede det hjalp.

Flink, jamen det er vel en selvfølge, men det gælder sgu begge veje for at tingene fungerer.

Jeg ved godt jeg plejer at sige.. få nu lært thai.
Men lige hvad konen angår. skal man nok undlade det hvis man ikke er klar til at høre hvad hun går og siger om en ( især til andre music )
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2014 20:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu det der med at få ørerne i maskinen, så kan jeg huske en englænder jeg plejede at sidde og drikke et par kolde med, samtidig med vi spillede lidt hygge Dart på et sted der hed The Pub, oppe i Chiang Mai, jeg ved ikke om det stadig eksisterer.

Men han havde fået den geniale ide at gifte sig med stuepigen, for som han sagde så sparede han både hendes løn, og slap for udgifterne med at gå ned i skrigegaden for at få taget trykket flere gange om ugen.

Hun talte næsten ingen engelsk, og han forstod ikke thai, og så var banen lissom kridtet op.
Det viste sig hun havde en større familie der var stort set uden egen indkomst, og derfor blev lykkelige over at komme i familie med stakkels
George der pludselig var blevet skaffedyr næsten uforskyldt.

Jeg sejlede på den tid for Mærsk, så jeg ved ikke rigtig hvordan han klarede sig ud af den suppedas, men næste gang jeg var hjemme var jeg nede og spørge efter ham på The Pub.
Og der sagde de at han pludselig havde været nødt til at rejse hjem på grund af en familietragedie i England.
Siden har ingen set ham.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2014 04:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

leif skrev:
IT skrev:
intet er umuligt hvis du vil, thaipiger er nemme at omgås hvis du vel og mærke retter ind til højre og er flinke ved dem


Der er nu nok ikke den helt store forskel når det kommer til kvindenykker, uanset hvor de kommer fra.
Men rette ind til højre.. Det var såen noget man gjorde da man var ung / naiv og troede det hjalp.

Flink, jamen det er vel en selvfølge, men det gælder sgu begge veje for at tingene fungerer.

Jeg ved godt jeg plejer at sige.. få nu lært thai.
Men lige hvad konen angår. skal man nok undlade det hvis man ikke er klar til at høre hvad hun går og siger om en ( især til andre music )



Jeg ved godt jeg plejer at sige.. få nu lært thai.

det kan ikke siges for tit, kan man ikke tale sammen og forstå hinanden er Du/I sikker på at få problemer


Men rette ind til højre.. Det var såen noget man gjorde da man var ung / naiv og troede det hjalp.


hvis der med "rette ind til højre" menes, at man skal stikke en finger i jordren, lære og forstå at du er thaigift og bor i thailand, ja så er det en god ting

alt for mange faranger fatter ikke at de er i en fremmed kultur, de lever stadigvæk i deres ejen verden, derfor går det tit A.H.T.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2014 14:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu det her med at stikke fingeren i jorden.
Var det ikke det vi skulle undgå, ellers kunne vi jo ligesågodt være blevet hjemme og spare pengene?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2014 17:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Nu det her med at stikke fingeren i jorden.
Var det ikke det vi skulle undgå, ellers kunne vi jo ligesågodt være blevet hjemme og spare pengene?


Jamen skipper er det ikke det du har gjort eller ja taget til fucking Sverige for at spare penge
Vi andre hygger os sku i solen jeg tror regnvejret og tempreaturen tager på dig griner
kender du sangen sur sur sur lille skipper omkring kommer blot i Sverige er så sur så så surmusic
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2014 19:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Som sædvanlig er du for dum til at fatte pointen, men det er måske det der er pointen?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2014 20:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

maichai skrev:
Hold da kæft en gang baljepis at læse Kællingen som skriver fra starten skulle jo være startet med lilla klud på hoved og på ø-lejre kun for kvinder så kunne hun jo være blevet lesbisk der er der hun hører hjemme Shock nu sidder hun og tuder og mangler en anden lebbe der kan forstå hende og tage del i hendes kvindeproblemer godag Jeg er satan med glad for at jeg ikke deler børn og seng med sådan en lebbeStres Hun er jo total syg i roen og vil have alt hvad manden giver men nægter ham en smule frihed SKIDE LEBBERdriller




Du lyder faktisk som en meget ubehagelig mandlig udgave af Frau Liebe, men det er måske derfor du har valgt udenlandske partnere, så var det lettere at ligge øverst, og slippe for omkostningerne?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2014 09:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Nu det her med at stikke fingeren i jorden.
Var det ikke det vi skulle undgå, ellers kunne vi jo ligesågodt være blevet hjemme og spare pengene?


nu er det ikke lige dig jeg tænkte på skipper, du har lært heksenGrin at kende for mange år siden, så-e os gamle Mærsk sejlere må lære de andre om hvordan/hvorfor og hvorledes driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2014 09:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der findes nok ingen der har slidt flere kvindfolk op end gamle hovmestre og maskinfolkmusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2014 02:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Der findes nok ingen der har slidt flere kvindfolk op end gamle hovmestre og maskinfolkmusic


Hvad soeren har "skippere" gjort dig siden de ikke naevnes skipper????
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Oversvømmelser rammer Thailand igen Hele Thailand 4 17-10-2022 17:02
Så er der valg i lorteland-igen Diverse 9 10-10-2022 06:10
Den er måske ikke politiske korrekt but who gives a shit Udenfor Thailand 4 04-08-2022 18:07
Måske slut med billige rejser til amazing Thailand... Hele Thailand 8 10-07-2022 11:30
Test & Go karantænefri indrejse, åbner igen 1. februar Visa til Thailand 4 23-01-2022 12:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.40 sekunder | 99,067,155 Unikke besøg | jQ Blog