Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ny computer i Thailand
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 06:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej, alle i IT-nørderThumb

Her for nogle dage siden købte jeg spritny computer her i Thailand. En Acer Aspire E5-511 med færdiginstalleret Windows program.
Windows 7 Ultimate 64 bit med service pack 1. Keyboard er selvfølgelig beregnet for Thai/Engelsk.

Det præ-installerede program fungerede udmærket, bortset fra at der også var installeret alskens mærkværdigt lort og skrammel.
Jeg prøvede at slette det jeg ikke skulle bruge, men noget var sgu genstridigt og ville ikke ud.
Derfor blev jeg konsekvent og smed hele styreprogrammet ud, og lagde nyt rent program ind igen.
Som noget af det første blev der lagt antivirus ind samt skannet. Så blev Windows firewall og automatisk opdatering slået til.

Program og product key er original microsoft, og er verificeret.

Men alligevel er der stadig et problemAngry

Windows update fungerer ikke. Hverken automatisk eller manuel søgning.
Den kommer hele tiden med en fejlkode: 8024402F
Der er totalt lukket for at søge Windows opdateringer.
Jeg var så inde i windows for at læse om problemet, og der var link til et program til løsning,-det hjalp bare ikke.
Progammet hed: System update Readiness Tool for Windows7 for 64-based systems. (KB 947821)(Oktober 2014)

Alt andet fra Windows/Microsoft fungerer upåklageligt. Også hvis jeg downloader Microsoft program incl. opdateringer.

Nogen der har kvalificeret bud?? -Jeg har også prøvet at installere påny.(3 gange)ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 06:44

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Ved ikke om nedenstaaende kan hjaelpe:

http://winwiki.or...ws-update/

Hvis man Googler fejlkoden er der rigtig mange som er banket ind i problemet.

Held og lykke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mp
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 07:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Hej, alle i IT-nørderThumb

Her for nogle dage siden købte jeg spritny computer her i Thailand. En Acer Aspire E5-511 med færdiginstalleret Windows program.
Windows 7 Ultimate 64 bit med service pack 1. Keyboard er selvfølgelig beregnet for Thai/Engelsk.

Windows 7 ultimate er ikke et program, men et styresystem.

Det præ-installerede program fungerede udmærket, bortset fra at der også var installeret alskens mærkværdigt lort og skrammel.
Jeg prøvede at slette det jeg ikke skulle bruge, men noget var sgu genstridigt og ville ikke ud.
Derfor blev jeg konsekvent og smed hele styreprogrammet ud, og lagde nyt rent program ind igen.

Fik du Win 7 Ultimate med service pack 1 medleveret på DVD ?

Som noget af det første blev der lagt antivirus ind samt skannet. Så blev Windows firewall og automatisk opdatering slået til.

Program og product key er original microsoft, og er verificeret.

Men alligevel er der stadig et problemAngry

Windows update fungerer ikke. Hverken automatisk eller manuel søgning.
Den kommer hele tiden med en fejlkode: 8024402F
Der er totalt lukket for at søge Windows opdateringer.
Jeg var så inde i windows for at læse om problemet, og der var link til et program til løsning,-det hjalp bare ikke.
Progammet hed: System update Readiness Tool for Windows7 for 64-based systems. (KB 947821)(Oktober 2014)

Alt andet fra Windows/Microsoft fungerer upåklageligt. Også hvis jeg downloader Microsoft program incl. opdateringer.

Hvad er det for Microsoft program, du downloader ?

Nogen der har kvalificeret bud?? -Jeg har også prøvet at installere påny.(3 gange)ved ikke



Jeg har selv oplevet noget lignende for et års tid siden, da jeg geninstallerede min originale Win 7 Home Premium,
Lige meget hvad jeg gjorde og hvor mange gange jeg geninstallerede, - Windows update fungerede ikke !
Jeg husker dog ikke, om fejlkoden var den samme som den, du får.

Til sidst blev jeg sgu sur og træt af det p** !
Så gik jeg ned i det nærmeste kopimarked og købte en kopi af Win 7 Ultimate 64 bit.
Den kunne opdatere !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 07:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

I kan købe "originale" win7 .. og hvis den fejl kommer så er det licens nr blokkeret hos MS .. eneste løsning som og så er brugt her .. skaf en anden der ikke er blokkeret. Man kan også bruge et crack .. men det kræver man er lidt af en PC-haj. Ellers god fornøjelse med den nye PC.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 07:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej al48

det første du skal prøve, finder du her: http://support2.m.../kb/836941 alt er på dansk så det er til at finde ud af
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

NFP skrev:
Ved ikke om nedenstaaende kan hjaelpe:

http://winwiki.or...ws-update/

Hvis man Googler fejlkoden er der rigtig mange som er banket ind i problemet.

Held og lykke.


Hej. Takker for din interesse. Men den slags programmer er jeg ikke gode venner med. Efter download skanner de og finder en hulens masse fejl. Dem beder man det så rette, med det resultat at så bliver man videresendt til en betalingsside. -Når man så vil smide dem på porten igen, så kan man pludselig købe det til under ½ prisGrin. -Og ikke nok med det, det var også så venlig at lægge en ekstra vedhæftning ind, så når programmet var smidt ud, så fremtonede noget andet på skærmen.
-Men nu har jeg renset ud igengriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 09:25

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Der er bare sket det sædvanlige Thai Plat..

Du har fået en win 7 men det er en mirror af en anden computer, derfor alt muligt lort som ikke virker.
Har oplevet at få en mirror fra en notebook på en stationær...

Så i gang fra bunden af og nul problemer med diverse kopi..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 09:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

mp skrev:
AL 48 skrev:
Hej, alle i IT-nørderThumb

Her for nogle dage siden købte jeg spritny computer her i Thailand. En Acer Aspire E5-511 med færdiginstalleret Windows program.
Windows 7 Ultimate 64 bit med service pack 1. Keyboard er selvfølgelig beregnet for Thai/Engelsk.

Windows 7 ultimate er ikke et program, men et styresystem.

Det præ-installerede program fungerede udmærket, bortset fra at der også var installeret alskens mærkværdigt lort og skrammel.
Jeg prøvede at slette det jeg ikke skulle bruge, men noget var sgu genstridigt og ville ikke ud.
Derfor blev jeg konsekvent og smed hele styreprogrammet ud, og lagde nyt rent program ind igen.

Fik du Win 7 Ultimate med service pack 1 medleveret på DVD ?

Som noget af det første blev der lagt antivirus ind samt skannet. Så blev Windows firewall og automatisk opdatering slået til.

Program og product key er original microsoft, og er verificeret.

Men alligevel er der stadig et problemAngry

Windows update fungerer ikke. Hverken automatisk eller manuel søgning.
Den kommer hele tiden med en fejlkode: 8024402F
Der er totalt lukket for at søge Windows opdateringer.
Jeg var så inde i windows for at læse om problemet, og der var link til et program til løsning,-det hjalp bare ikke.
Progammet hed: System update Readiness Tool for Windows7 for 64-based systems. (KB 947821)(Oktober 2014)

Alt andet fra Windows/Microsoft fungerer upåklageligt. Også hvis jeg downloader Microsoft program incl. opdateringer.

Hvad er det for Microsoft program, du downloader ?

Nogen der har kvalificeret bud?? -Jeg har også prøvet at installere påny.(3 gange)ved ikke



Jeg har selv oplevet noget lignende for et års tid siden, da jeg geninstallerede min originale Win 7 Home Premium,
Lige meget hvad jeg gjorde og hvor mange gange jeg geninstallerede, - Windows update fungerede ikke !
Jeg husker dog ikke, om fejlkoden var den samme som den, du får.

Til sidst blev jeg sgu sur og træt af det p** !
Så gik jeg ned i det nærmeste kopimarked og købte en kopi af Win 7 Ultimate 64 bit.
Den kunne opdatere !


Windows 7 ultimate er ikke et program, men et styresystem. - OK, men i daglig tale omtales det også som et program.

Fik du Win 7 Ultimate med service pack 1 medleveret på DVD ? - Jeg skrev at det var præ-installeret. Derfor ingen DVD.

Hvad er det for Microsoft program, du downloader ? - F.eks. IE 10, der følger 10 opdateringer med som den fint lægger ind hvor de skal være (så er der 12).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 09:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
Der er bare sket det sædvanlige Thai Plat..

Du har fået en win 7 men det er en mirror af en anden computer, derfor alt muligt lort som ikke virker.
Har oplevet at få en mirror fra en notebook på en stationær...

Så i gang fra bunden af og nul problemer med diverse kopi..



Hej Leif.
Hvis du læser mit indlæg #1, vil du erfare at det er netop det jeg har gjort. Alt er originalt fra microsoft. Jeg har endda installeret fra bunden af nu 3 gange. -Totalt rene installationer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 10:08

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jo men når der først er installeret diverse lort, kan det være svært at få det hele væk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 10:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Prøv Windows XP, det funker!

Eller snup en version incl. crack her:

https://kickass.s...57677.html

nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 10:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
Jo men når der først er installeret diverse lort, kan det være svært at få det hele væk.


Rigtigt, de "professionelle" lægger måské noget ind i Bios. Men der går programmerne jo ikke ind og renser ud.

For at teste og være 100% sikker, så har jeg også prøvet med mit andet styresystem (100% ægte microsoft fra DK incl. produktnøgle). Det er det system jeg kører med her på denne comp. (Windows 7 professional 64 bit), og her er intet galt. Jeg kan se, at jeg også har modtaget opdateringer hernede automatisk.

Men på den ny comp. vil dette program (styresystem) heller ikke hente opdateringer??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

LungW skrev:
Prøv Windows XP, det funker!

Eller snup en version incl. crack her:

https://kickass.s...57677.html

nørd


Ja,-det kan jo være at der skal en piratversion til at klare en "pirat-pc". For det føler jeg snart at den errasende
Prøver at downloade til en DVD,-så må jeg sgu se hvad der skerStres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 16:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej AL 48.
Prøv lige at tjekke tiden ( klokken ) , og datoen , nede i højre hjørne , har været ude for at det ikke passede , og kunne derfor ikke hente opdateringer.
Held og lykke med det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-12-2014 16:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

"Prøver at downloade til en DVD"

Eller en USB - det går tjept når du installerer, du skal bruge dette:

http://wudt.codep...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2014 03:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

LungW skrev:
Prøv Windows XP, det funker!

Eller snup en version incl. crack her:

https://kickass.s...57677.html

nørd


Hej,-takker for dit link. Men kører du selv helt uden antivirus-program?
Heroppe i det nordlige vil ingen virusprogrammer eller microsoft security tillade downloadGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2014 03:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej allesammen.
Takker for venlig og saglig deltagelse i mit problemThumb

Jeg mener, at jeg er kommet frem til svaret på problemet. For noget af samme problem havde jeg i DK med den computer jeg selv bruger nu. -Men der havde jeg en ven ( autoriseret comp.ekspert) til at ordne alt.

Problemet ligger i at computeren er bygget til at køre Windows 8.1. Dermed er BIOS indstillet til kun at reagere rigtigt på dette program.
Når man så vil ændre systemprogrammet (f.eks. til Windows 7) skal man samtidig ind og foretage en ændring i BIOS.
Denne ændring er ikke for os "dødelige", fordi det er en speciel kode som skal skrives. Og den bliver ikke oplyst til alm. folk.Angry
Hvis jeg lagde Windows 8.1 ind, så ville der ikke være noget problem.

Atter et "genialt" trick fra microsoft for at få sat skub i salget af Windows 8.1Shock

Jeg kan også oplyse, at jeg ikke er ene om problemet. Samtlige fabriksnye computere man køber, som har windows 7,-har problemet.
Jeg har lige tjekket en anden næsten ny computer,-nøjagtig samme problem.

Men takker for interessen, hav en fin dag.music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2014 05:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

AL 48 skrev:
LungW skrev:
Prøv Windows XP, det funker!

Eller snup en version incl. crack her:

https://kickass.s...57677.html

nørd


Hej,-takker for dit link. Men kører du selv helt uden antivirus-program?
Heroppe i det nordlige vil ingen virusprogrammer eller microsoft security tillade downloadGrin


Jeg har MS Essentials samt firewall på og kan sagtens downloade fra torrent sites og warez.

Bruger Bitlord og Free Download Manager.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2014 05:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

AL48 skrev: "Problemet ligger i at computeren er bygget til at køre Windows 8.1. Dermed er BIOS indstillet til kun at reagere rigtigt på dette program.
Når man så vil ændre systemprogrammet (f.eks. til Windows 7) skal man samtidig ind og foretage en ændring i BIOS.
Denne ændring er ikke for os "dødelige", fordi det er en speciel kode som skal skrives. Og den bliver ikke oplyst til alm. folk.Angry
Hvis jeg lagde Windows 8.1 ind, så ville der ikke være noget problem.
Atter et "genialt" trick fra microsoft for at få sat skub i salget af Windows 8.1"

Enig, MS vil undgå at Win7 ender med at blive lige så populær som XP, derfor disse tricks og manøvrer. Men du kan sagtens selv indstille den BIOS til at Win7 installeres let og smertefrit. Find PC producentens support side og søg på det problem.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2014 06:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

har kigget lidt på nettet om dit problem

har du prøvet dette Windows program WindowsUpdateDiagnostic

det kan hentes her http://download.m...ic.diagcab
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 2 24-04-2024 18:18
Smag på Thailand Hele Thailand 98 24-04-2024 18:02
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,473,697 Unikke besøg | jQ Blog