Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Mortens aftens andesteg 10. november i bangkok
per1234
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 11:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Mortens Aften

På Admiralen

Mandag den 10 November.2014 fra 18:30

Pris: 750 Bht. ++/ Børn: ½ pris

Facebook - http://www.facebo...antBangkok


www.thai-dk.dk/uploads/,,,,,ftenadmirals.png
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 12:30

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jeg har aldrig forstået det, man vil gerne lave noget for Danskere i Thailand.
Men det går kun ud på at plukke folk mest muligt..
Kan man så spise en ½ kg and.. altså hvis man er meget sulten. Så koster det 45 thb

Og bemærk ud for prisen står ++ ergo meget dyrere..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Restaurant Stable Lodge i Bangkok afholder også et Mortens Aftens arrangement.


www.thai-dk.dk/uploads/,,,,,saften-stable-lodge.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 12:55

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

leif skrev:
Jeg har aldrig forstået det, man vil gerne lave noget for Danskere i Thailand.
Men det går kun ud på at plukke folk mest muligt..
Kan man så spise en ½ kg and.. altså hvis man er meget sulten. Så koster det 45 thb

Og bemærk ud for prisen står ++ ergo meget dyrere..


Stalden fejrer ogsaa Mortens Aften:
https://www.faceb...=1&theater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 13:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Phuket sidste år Morten And spis hvad du vil 290 baht med æblekage bagefter drikkevarene kommer så oven i Thumb
men folk der vil snydes bliver også snydt Ikke SE
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 13:39

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Fin pris..
Jamen ud fra min logik.. Så burde det jo være smart at lave de få Danske højtider til en go pris..altså lille fortjeneste de få dage..
Så ville folk nok også komme på andre tidspunkter og bruge penge på den ellers for dyre menu.
For alle som bor udenfor Bangkok er det jo vanvittigt dyrt for en Mortens aften eller jule middag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 14:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Når prisen er efter fuldt af de to "++" betyder det på alm. dansk at der lægges 17 prosendt oven i regningen de 10 prosendt er drikkepenge de 7 prosendt er skat /moms

der regnes med en brutto fortjeneste på ca 80 prosendt i branchen hvis det skal løbe rundt det selv om prisen er 300 pr kuvert eller 900 som er mega dyrt

hvis krofatter var i det gavmilde hjørne kunne han serverer middagen for 200 baht pr snude og endda tjene på det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 14:58

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

yindee skrev:
Når prisen er efter fuldt af de to "++" betyder det på alm. dansk at der lægges 17 prosendt oven i regningen de 10 prosendt er drikkepenge de 7 prosendt er skat /moms

der regnes med en brutto fortjeneste på ca 80 prosendt i branchen hvis det skal løbe rundt det selv om prisen er 300 pr kuvert eller 900 som er mega dyrt

hvis krofatter var i det gavmilde hjørne kunne han serverer middagen for 200 baht pr snude og endda tjene på det


Det er faktisk 17.7% der laegges oveni.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 16:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

De 290 baht var med det hele hvis man vil give drikkepenge derefter er det op til en selv det der med de der ++ må være et Bangkok fænomen måske kun et Stable Lodge svindelnummer der får godtroende skandinaver til at betale overpriser ved ikke
Vi har været til mange gratis juleaften kommen sammen på Phuket Hvor vi kun betalte for det vi drak og det samme gælder påske og julefrokoster Men hvis man vil lægge penge ned i lommen på en dansk pladespiller kan man da sagtens finde en sådan music
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 18:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

billedeupload.dk/images/eVOJ7.jpg

https://www.faceb...n=timeline


Mortensaften den 10. november
fejres til minde om biskoppen Martin af Tours, som ikke ville være biskop !

I Restauranten servere vi traditionel ANDESTEG anrettes med hvide og sukkerbrunede kartofler, hjemmelavet rødkål, agurkesalat og ande sauce.
295,- thb.

Først til mølle, eller reservation senest søndag 9 november kl. 21,00

Der er også mange andre danske retter. -Det behøver jo ikke være så dyrtmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2014 20:46

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Hold da op én flok hyklere, hvis i selv havde en forretning, så ville i vel forære det bort helt gratis til de fattige farang pensionister, der nyder livet rundt om i Thailand.

Har i dag indkøbt et stk. AND i Føtex, Danmark-pris 75 danske kr.
spændende, at se hvor meget der er tilbage efter stegning!


Hvid I ikke kan tåle at se priserne på Admiralen eller Staldens Mortensaftens arrangement, så lad dog være med at besøge disse steder- spis ved et billigt gadekøkken til 25B med et glas kold vand.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 03:40

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
De 290 baht var med det hele hvis man vil give drikkepenge derefter er det op til en selv det der med de der ++ må være et Bangkok fænomen måske kun et Stable Lodge svindelnummer der får godtroende skandinaver til at betale overpriser ved ikke
Vi har været til mange gratis juleaften kommen sammen på Phuket Hvor vi kun betalte for det vi drak og det samme gælder påske og julefrokoster Men hvis man vil lægge penge ned i lommen på en dansk pladespiller kan man da sagtens finde en sådan music


Der er ikke noget svindelnummer her. Det er normalt i Bangkok og ogsaa andre steder i Thailand at der laegges ++ til, saadan er det.
Det staar ogsaa klart og tydeligt paa menukortet.

Nogle steder er priserne inklusive VAT (7%) og der goeres bl.a. opmaerksom paa at der ikke er nogen servicecharge, hvilket er en skjult hentydning til at man boer give drikkepenge.

Andre steder er priserne inkl. VAT men saa kommer der 10% servicecharge oven i hatten.

I Roi Et har de bl.a. en provins tax paa 2% (saa vidt jeg husker) som hotellerne laegger oven i vaerelsesprisen.

Nu er and ikke een af mine favoritretter saa jeg har ikke til hensigt at holde Mortens aften.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 04:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Der er ikke noget svindelnummer her. Det er normalt i Bangkok og ogsaa andre steder i Thailand at der laegges ++ til, saadan er det.
Det staar ogsaa klart og tydeligt paa menukortet.

I de snart 34 år jeg har kommet i Thailand her jeg aldrig oplevet det og jeg har godt nok kommet på mange dansker steder SadHvis jeg oplevede det ville jeg aldrig sætte mine ben der igen Shock Ren plat og svindel men det er farang restauratører jo også gode til her i Thailand fordi turisterne stadig synes det er billigt
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 05:37

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Der er ikke noget svindelnummer her. Det er normalt i Bangkok og ogsaa andre steder i Thailand at der laegges ++ til, saadan er det.
Det staar ogsaa klart og tydeligt paa menukortet.

I de snart 34 år jeg har kommet i Thailand her jeg aldrig oplevet det og jeg har godt nok kommet på mange dansker steder SadHvis jeg oplevede det ville jeg aldrig sætte mine ben der igen Shock Ren plat og svindel men det er farang restauratører jo også gode til her i Thailand fordi turisterne stadig synes det er billigt


Med andre ord Maichai, dvs du har aldrig erfaret at der er lagt 10% plus 7% paa regningen ? Det er virkelig godt gjort over en periode af 34 aar.

Det er ikke bare "danske" steder, det er stort set alle vegne. Gaa paa restaurant paa et hotel i Bangkok det er ++, tyske Ratsstube har ogsaa ++, Meechais "Cabbages & Condoms" har ++.

I Bangkok Post idag var der en annonce for et hotel der gav et "special tilbud" paa vaerelser til THB 4,000.- per nat, hertil kommer saa +++ og her studsede jeg lidt da jeg saa det tredie +.

Som sagt hvis man har lyst til at gaa paa Stalden eller Admiralen saa maa man ogsaa betale hvad det koster.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 05:39

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Der er ikke noget svindelnummer her. Det er normalt i Bangkok og ogsaa andre steder i Thailand at der laegges ++ til, saadan er det.
Det staar ogsaa klart og tydeligt paa menukortet.

I de snart 34 år jeg har kommet i Thailand her jeg aldrig oplevet det og jeg har godt nok kommet på mange dansker steder SadHvis jeg oplevede det ville jeg aldrig sætte mine ben der igen Shock Ren plat og svindel men det er farang restauratører jo også gode til her i Thailand fordi turisterne stadig synes det er billigt


Med andre ord Maichai, dvs du har aldrig erfaret at der er lagt 10% plus 7% paa regningen ? Det er virkelig godt gjort over en periode af 34 aar.

Det er ikke bare "danske" steder, det er stort set alle vegne. Gaa paa restaurant paa et hotel i Bangkok det er ++, tyske Ratsstube har ogsaa ++, Meechais "Cabbages & Condoms" har ++.

I Bangkok Post idag var der en annonce for et hotel der gav et "special tilbud" paa vaerelser til THB 4,000.- per nat, hertil kommer saa +++ og her studsede jeg lidt da jeg saa det tredie +.

Som sagt hvis man har lyst til at gaa paa Stalden eller Admiralen saa maa man ogsaa betale hvad det koster.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 06:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Med andre ord Maichai, dvs du har aldrig erfaret at der er lagt 10% plus 7% paa regningen ? Det er virkelig godt gjort over en periode af 34 aar.
Nej det har jeg ikke Hvis der uden for står chang 80 baht så koster det hvor jeg kommer 80 baht Nu drikker jeg mest archa men det har de ikke alle steder
I Bangkok Post idag var der en annonce for et hotel der gav et "special tilbud" paa vaerelser til THB 4,000.- per nat, hertil kommer saa +++ og her studsede jeg lidt da jeg saa det tredie +.
ja og inden du er færdigt er du oppe på ++++++++++ og så skal du nok betale 100% ekstra men det er da op til dig

Som sagt hvis man har lyst til at gaa paa Stalden eller Admiralen saa maa man ogsaa betale hvad det koster.
Kender heldigvis ingen af stederne og kommer heller aldrig til det
Næ så se her nu når vi taler om mortens and det lyder helt fornuftigt

Danish Catering NJ
209/ 20.M 10 Soi Khao Talo Pattaya
NUT Restaurant


Andesteg og æblekage 325 bahtGrin
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 06:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

"Service Charge"???

Thai´er kender ikke begrebet service, det er de alt for stolte til.

Gider ikke gå ud og æde længere, er trætte af alle de sure "service nong" - man har altid indtryk af at være til mere besvær end betalende kunde.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 07:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

yindee skrev:
[quote]Som sagt hvis man har lyst til at gaa paa Stalden eller Admiralen saa maa man ogsaa betale hvad det koster.


kan kun give dig ret
det der pisser mig lidt af er deres måde at oplyse deres priser på, koster en ret 1177 baht så skriv det på kortet,
i stedet for 1000 baht ++
som er lidt bondefangeri, lidt ala se hvor billige vi er
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 08:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

sam skrev:
Hold da op én flok hyklere, hvis i selv havde en forretning, så ville i vel forære det bort helt gratis til de fattige farang pensionister, der nyder livet rundt om i Thailand.

Har i dag indkøbt et stk. AND i Føtex, Danmark-pris 75 danske kr.
spændende, at se hvor meget der er tilbage efter stegning!


Hvid I ikke kan tåle at se priserne på Admiralen eller Staldens Mortensaftens arrangement, så lad dog være med at besøge disse steder- spis ved et billigt gadekøkken til 25B med et glas kold vand.


ja er det ikke forfærdeligt at høre på og så ellers god mortens aften velbekommen......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2014 08:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Har i ikke råd til andestegen er her et forslag:driller

billedeupload.dk/images/FyQbt.jpg

Hos mig står den i aften på grydestegte due-unger med hele "svineriet".
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Bangkok Central Thailand 306 17-04-2024 15:06
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Pattaya International Fireworks Festival November 24 - November 25 Amazing Pattaya 5 28-11-2023 16:43
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 99,494,484 Unikke besøg | jQ Blog