Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Vælg bolig med omhu
leif
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-10-2014 17:49

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Man kan risikere at komme til at bo i et støj helvede uden lige.
I videoen tror hun jeg spørger om hvad de spiser... Men jeg spurgte om hvem hun talte med.
Talte med.... Ja altså de råbte for at kunne høre hinanden på 2 meters afstand.
Og støjsenderen var ikke i huset, men ca 80 meter derfra og 2 huse imellem. Det sker ikke hver uge, men mindst 1 gang om måneden er man tvangs indlagt til andres støj i flere dage fordi de bor inde i byen.

Er der nogen som har et bud på hvorfor Thaier er så vilde med ekstrem støj. ?
Man kan jo ikke sige det er fordi de fester, for de kommer anstigende løbende, spiser og drikker en times tid, eller 2 og går igen.
Og støjen gør at ingen har en chance for at tale sammen.



https://www.youtu...5ZLONOw0lo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-10-2014 18:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Vær glad for at det ikke er en karaokee-bar der er åbnetGrin

Vi havde en ca. 400m. på den anden side af en hovedvej, og de startede deres skrigeri (sang) ved 10-11 tiden om aftenen. Det kunne vække selv de døde.
Den blev dog lukket igen. Lå vist for tæt på et lille tempel.music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 00:26

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

JA, derfor køb ikke bolig i LOS...lej noget istedet...el. hvis køb så på lars tyndskides.....( "ALTSÅ DERUDE HVOR KØERNE ER KØNNERE END PIGERNE." ..)....ølkrus
hvis man lejer sig ind på hotel og spørger om der ikke er musik og fest om natten der, så tag det ikke for gode varer....for selvom netop DET hotel du spørger herom evt. er roligt...så er nabo hotellet og alle de andre D ikke......griner...lol...der blev mange falanger snydt igen igen.........Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 04:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

JA, derfor køb ikke bolig i LOS...lej noget istedet...el. hvis køb så på lars tyndskides.....(

Jeg havde nu aldrig larm og ballade da jeg havde min ejerlejlighed i Rawai på Phuket i alle de år, var larm på noget man kunne tælle på en hånd og de gange var det fordi en lejlighed eller to var lejet ud til russere der ville feste om natten og sove den ud på stranden om dagen men problemet var så småt så der var ikke noget.

Den blev dog lukket igen. Lå vist for tæt på et lille tempel

Så flyttede vi hertil i det fredfyldte som hurtigt ændrede sig til et støjhelvede tirsdag & fredag morgen (eller nat)
Den gamle overmunk døde desværre og en ny KLOVN tog over det første han gjorde var at købe et MEGA lydanlæg så han kan stå og bræge sine enetaler ud over det ganske land hver tirsdag morgen (nat) han starter klokken 4.00 præcis og slutter omkring klokken 6.00Græder hver 4-5 ord han siger er sabai sabai der er sku ikke meget sabai over ham og templet og om fredagen starter landsbyens gamle kvinder med at bede og synge budda sange fra klokken 5.00 Med det resultat at jeg må huske at lukke alle vinduer mandag & tordag aften og putte bilson ørepropper i mine og konens ører Angry så man kan sovesov
Og når der er nogen der dør eller festen for at de er døde 3 måneder og et år efter kommer der store lastbiler fyldt op med højtalere og lyd udstyr til den store guldmedalje de starter så op ved 4 tiden og slutter ved 9 tiden for derefter at starte op igen ved 15 tiden for at slutte ved 2 tiden om natten og det er jo ikke dejlig thai musik der kommer ud af højtalerne NÆ det er dom dom dom bassen der kører så øllet på mit bord sommetider ryster og vinduerne klirrer og damlige thaier der er til fest keder sig og går hjem men ingen vil indrømme at det er noget lort før i tiden dansede de og havde det sjovt nu sidder de bare og kigger på hinanden for ingen kan jo tale sammen i den larmved ikke
Når det sker kører vi en lang lang tur imens jeg ønsker mig tilbage til mit fredfyldte Phuket hvor den eneste larm var når der var unger i swimmingpoolen
LÆNGE LEVE KONGEN ER DER NOGEN DER SIGER JEG SIGER LÆNGE LEVE BILSON ØREPROPPERsmile
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 04:49

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

.lej noget istedet...el. hvis køb så på lars tyndskides.

Ja det er en go ide at leje i starten så man får en ide om hvad det indebærer at bo netop i det område.

I dag er så 5. dag i denne omgang støjhelvede, startede da også først lidt over 05:00 og selvom det burde være umulig får den lige et par decibel ekstra i dag. ved ikke Og ja så har de brændt ca en årsløn af på en begravelse. ( Tåber )

Har lige fået at vide at det bliver endnu værre 1. dec. Da skal naboen have brændt en Svenskers penge af på et mega bryllup. Så det bliver lige udenfor huset.. Ikke SE
Nå ja hva tøsen har da også kun været gift 3 gange nu, så selvfølgelig skal der stor fest til. For sidste gang måtte de pænt betale sinsot tilbage Grin men det klarede de lige ved at sælge deres rismark " billigt " til Svenskeren..griner
.der blev mange falanger snydt igen igen...
Ja den passer jo også fint der, ik.

Mit bud på den tåbelige støj er.
De inviterer en masse mennesker de reelt ikke kender.( big face ) De har ikke noget at tale sammen om, så er det nemt at gemme sig bag støjen.

Er der andre bud på det ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 05:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

leif skrev Mit bud på den tåbelige støj er.
1. De inviterer en masse mennesker de reelt ikke kender.( big face ) De har ikke noget at tale sammen om, så er det nemt at gemme sig bag støjen.

Er der andre bud på det ?


du rammer næsten plet, bortset fra at alle, ok næsten alle har skruet helt op for lyden på tv eller anlægget i stuen

mit bud er og bliver de kender ikke til andet, for dem er høj musik med bassen skruet helt op normal, de er født og opvokset med det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 07:18

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Den gamle overmunk døde desværre og en ny KLOVN tog over

Ja templerne skal man ikke glemme at tage med i sine overvejelser. De kan være ret trælse som nabo.
Der ud over er der Pujaibahn som bræger i højtaler anlægget.
Og mærkelig nok skal det altid være tidlig morgen hvor normale mennesker sover.
Og når der er nogen der dør eller festen for at de er døde 3 måneder og et år efter

Jamen jeg kunne forstå det hvis de så holdt en fest, spiste, drak, kunne tale sammen, have det sjovt.
nu sidder de bare og kigger på hinanden for ingen kan jo tale sammen i den larm

Præcis, det bliver et tåbeligt spild af penge og det er tit mange penge de brænder af på det.

næsten alle har skruet helt op for lyden på tv eller anlægget i stuen

Og når der så kun er 5 - 10 m mellem husene kan man jo følge flere kanaler på en gang. godag Og noget af det første de gør om morgenen er at tænde det tåbelige tv.

de kender ikke til andet, for dem er høj musik med bassen skruet helt op normal, de er født og opvokset med det

Ja det er jo nok medvirkende til det.. de bliver helt rundforvirrede hvis der pludselig er stille og kan høre fuglene synge. Det er selvfølgelig værre i landsbyerne, hvor støj kanalerne er mere samlet..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 07:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Ja templerne skal man ikke glemme at tage med i sine overvejelser. De kan være ret trælse som nabo.
Der ud over er der Pujaibahn som bræger i højtaler anlægget.
Og mærkelig nok skal det altid være tidlig morgen hvor normale mennesker sover.

Jeg kan huske jeg var i Malaysia og hørte sådan en klovn oppe i et tårn stå og bræge hver morgen kl. 6.00 og hver aften kl. 18.00 og jeg tænkte her skal jeg sku aldrig bo og høre deres shit Men i dag er det sku næsten blevet værre her i Thailand at høre al den brægen fra templerne efter de har fået højtalere og lydudstyr alle sammen Det der med at bede i fred til Budda er blevet til at jo mere man larmer jo bedre buddist er man åbenbart rasende SHIT
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 08:38

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Ja Thaierne er blevet et larmene folkefærd...noget der også har ændret indenfor de sidste halve snes år jeg er kommet her. Jeg begyndte at arbejde i Hanoi, Vietnam i 2004 og der er der jo den mest allerhelvedes larm, mest af dyttende biler og motorcykler.

Jeg kom til Thailand mindst en gang om måneder for at inspicere og supervise nogle fabrikker vi arbejdede sammen med. På det tidspunkt fandt jeg det vidunderligt afslappende at komme til Thailand hvor der var fred og ro.

Også på restauranterne var der så dejlig stille og roligt på det tidspunkt. Folk sad og spiste deres mad og talte stille sammen i modsætning til Hanoi hvor de råbte og skreg mere og mere i takt med der gled mere alkohol indenbords.

Nu er Thailand også blevet et larmens land. Motorcykler og biler får kæmpe udstødnings rør på så de kan larme mest muligt, reklamebiler der kører rundt i gaderne med kæmpe højtalere, højtalerne der larmer på hvert gadehjørne med nyheder eller hvad det nu er, mennesker på restauranterne larmer mere og mere....sådan kunne man blive ved.

Ved ikke præcist hvad grunden er men tror personligt det igen er det der med at føre sig frem og vise man er noget. En brølende bil eller motorcykel... og føreren tænker, se, her kommer jeg, noget i den stil tror jeg det handler om. Altså at hævde sig på en eller anden vis så folk lægger mærke til en.

På samme måde som de køber på klods for at vise andre hvor meget de har og hvor betydningsfulde de er.....ganske skrækkelig udvikling. Selv kvindernes make up vil ingen ende tage. Der kommer efterhånden så tykt lag krigsmaling på at man næppe ville kunne genkende dem hvis de fik det skruppet af, og halvdelen af dem går også med disse skrækkelige kunstige øjenvipper og kunstige negle selvfølgelig også...vor herre bevares. Det hele bliver mere og mere kunstigt og uigennemskueligt.


Ja undskyld, men jeg bliver altså mere og mere negativt indstillet overfor Thailand eller især Thailændere, da det jo ikke er landet som sådan det er galt med.

Jeg er faktisk koommet så vidt at jeg har besluttet at fra næste år vil jeg bo i Danmark fra april til omkring oktober/november. Så kan det da godt være man kommer til at savne nogle ting herude og kan glæde sig til at tilbringe vinteren her.

For bare 4-5 år siden var jeg stadig fast besluttet på og overbevist om at dette var landet hvor man kunne tilbring sin alderdom i fred og ro og i sikkerhed da kriminaliteten jo også var lav for år tilbage....nu er jeg godt nok kommet i tvivl.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 13:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Soi8 skrev

Jeg er faktisk kommet så vidt at jeg har besluttet at fra næste år vil jeg bo i Danmark fra april til omkring oktober/november. Så kan det da godt være man kommer til at savne nogle ting herude og kan glæde sig til at tilbringe vinteren her.


så får du også det bedste ud af begge samfund, varmen og pigerne herude i varmen når det er vinter i DK

I DK den dejlige forårstid og sommeren med, det allerbedste er nok at du vil få fuld folkepension plus alle tillæg så som boligsikring, gratis læge og sygehus

i den tid du bor i TH kan du få en billig rejseforsikring tegnet i danmark til ca 2500 kr for 6 mdr
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 13:36



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Tro mig der kan sgu også være så meget larm derude hvor ikke engang kragerne gider flyve ud så patt Aya soi 7 om aftenen er muse stille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 13:38

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

yindee skrev:
Soi8 skrev

Jeg er faktisk kommet så vidt at jeg har besluttet at fra næste år vil jeg bo i Danmark fra april til omkring oktober/november. Så kan det da godt være man kommer til at savne nogle ting herude og kan glæde sig til at tilbringe vinteren her.


så får du også det bedste ud af begge samfund, varmen og pigerne herude i varmen når det er vinter i DK

I DK den dejlige forårstid og sommeren med, det allerbedste er nok at du vil få fuld folkepension plus alle tillæg så som boligsikring, gratis læge og sygehus

i den tid du bor i TH kan du få en billig rejseforsikring tegnet i danmark til ca 2500 kr for 6 mdr


Det er nemlig det. Ingen problem at have en mindre lejlighed stående i DK når boligsikringen betaler ca 2/3 af huslejen og med fuld folkepension og tillæg til diverse ting er man godt nok kørende.

Møblering klarer man jo fint i de mange genbrugs butikker hvor de har de fineste ting der ser ud som nye.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 15:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det er nemlig det. Ingen problem at have en mindre lejlighed stående i DK når boligsikringen betaler ca 2/3 af huslejen og med fuld folkepension og tillæg til diverse ting er man godt nok kørende.

Jamen soi8 så er alt jo godt hvis det er det du ønsker, så er der kun to dumme flyveture om året og det klarer du vel nok så kan man jo sige det kører på skinner for dig eller det er flyvende for digsarcasm
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 15:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

soi8 skrev:
yindee skrev:
Soi8 skrev

Jeg er faktisk kommet så vidt at jeg har besluttet at fra næste år vil jeg bo i Danmark fra april til omkring oktober/november. Så kan det da godt være man kommer til at savne nogle ting herude og kan glæde sig til at tilbringe vinteren her.


så får du også det bedste ud af begge samfund, varmen og pigerne herude i varmen når det er vinter i DK

I DK den dejlige forårstid og sommeren med, det allerbedste er nok at du vil få fuld folkepension plus alle tillæg så som boligsikring, gratis læge og sygehus

i den tid du bor i TH kan du få en billig rejseforsikring tegnet i danmark til ca 2500 kr for 6 mdr


Det er nemlig det. Ingen problem at have en mindre lejlighed stående i DK når boligsikringen betaler ca 2/3 af huslejen og med fuld folkepension og tillæg til diverse ting er man godt nok kørende.

Møblering klarer man jo fint i de mange genbrugs butikker hvor de har de fineste ting der ser ud som nye.



Ja, det var jo dejligt hvis man kunne få lov til det ½år ad gangen som folkepensionist. Men den går kun 1. gang man tager på ferie udenfor EU/EØS. 1. gang man rejser kan man i realiteten få lov at være væk i knap 1år uden at miste noget. Man har dog oplysningspligt. -Derefter lyder det på op til 2 mdr. ad gangen, og ikke over ½år i løbet af et kalenderår. Og stadig oplysningspligt.
Her er lidt om reglerne:
https://www.borge...939241a2e3
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 15:58

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Der er åbenbart lidt forskelle i fortolkningen af reglerne, da jeg har fået oplyst at der evt. kan gives lempelser, men lad os nu se hvordan det bliver. Jeg rejser til DK 1. april og tilbage omkring 1. november 2015, så vi er jo fremme ved november 2016 før jeg skal rejse herud 2. gang så indtil da har jeg jo ingen problemer desangående...så den tid den sorg....der kan jo nå at ske så meget inden da. Det er jo to et halvt år ude i frentiden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2014 18:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Ja, det var jo dejligt hvis man kunne få lov til det ½år ad gangen som folkepensionist. Men den går kun 1. gang man tager på ferie udenfor EU/EØS. 1. gang man rejser kan man i realiteten få lov at være væk i knap 1år uden at miste noget. Man har dog oplysningspligt. -Derefter lyder det på op til 2 mdr. ad gangen, og ikke over ½år i løbet af et kalenderår. Og stadig oplysningspligt.

Ja det er lige som at sidde i fængsel man må ikke komme uden for EU murene man skal bruge sine penge indenfor murene så EU kan få glæde af dem. Syge regler der gør menigmand til svindlere
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2014 02:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Tro mig der kan sgu også være så meget larm derude hvor ikke engang kragerne gider flyve ud så patt Aya soi 7 om aftenen er muse stille


he he går en tur i en af de store supermarkret så som Big C eller Tesco Lotus og du vil opleve et støj helvede for det første i deres lege afdeling for børnene, hvor de har en masse maskiner der larmer

de skriger også diverse tilbud i i deres larmede højtaler der også spiller høj musik med bassen på højeste niveau
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Swatdee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 13:11

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 07.04.12
 Status: Offline

Med en fast bolig i DK hele året, er det tilsyneladende muligt at være i Thailand op til ½ år.
Se her
http://www.social...andet.html

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 13:27

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det er nemlig også de oplysninger jeg har fået. Jeg vil jo etablere mig i en lejlighed i DK og have den stående klar
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kunst
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 22:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 09.12.12
 Status: Offline

soi8 skrev:
Det er nemlig også de oplysninger jeg har fået. Jeg vil jo etablere mig i en lejlighed i DK og have den stående klar



ikke et ½ år i Thailand 1 dag mindre, ellers bliver det for længe, mere tid end i danmark, og ikke alle siger ok for næsten 6 mdr. af gangen, men 3 mdr. og så ¨hjem og vende skrankepaver findes også her
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
At finde den rigtige bolig i Bangkok Bolig i Thailand 1 03-03-2013 14:22
Med omhu De fastboende 11 02-06-2011 17:19

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 100,348,337 Unikke besøg | jQ Blog