Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
En "god" kop kaffe.
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2013 17:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

ØV - nu blev det også opdaget. Man kan snart ikke få en ordentlig kop kaffe længeregriner

'Anti-impotence' coffee confiscated.

Published: 29 Oct 2013 at 08.30 Online news: Local News Authorities seized more than 60,000 packages of coffee believed to be mixed with an anti-impotence drug in Kannayao district of Bangkok on Monday.
Metropolitan Police Bureau (MPB) and Food and Drug Administration officers raided a three-storey house on Ram Intra Road about 11am on a tip-off that coffee mixed with sildenafil, the active ingredient...

http://www.bangko...onfiscated
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2013 08:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 306
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline


hej

kan den nye kaffe fås hos Starbucks, som gerne vil være et ledende firma indenfor kaffeGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2013 08:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

underligt at nogen overhovedet vil betale så meget for kaffe hos Starbucks. pusle
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2013 08:50



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja jeg må indrømme jeg kan bedre lide den nescafe man selv laver i 7 eleven end hos den i starbucks, men sådan er vi jo så forskellige heldigvis.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2013 08:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ja jeg må indrømme jeg kan bedre lide den nescafe man selv laver i 7 eleven end hos den i starbucks, men sådan er vi jo så forskellige heldigvis.


Helt enig. Var hvad jeg selv tænkte. men nogen vil også hellere give 150 bath for en beer Singha på en bar end købe den hos "Nærbutikken " ølkrus
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2013 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ja jeg må indrømme jeg kan bedre lide den nescafe man selv laver i 7 eleven end hos den i starbucks, men sådan er vi jo så forskellige heldigvis.


Ja, mange gange er det noget frygteligt "jask" man køber til dyre penge.

Men oppe hos os (Nong Bua Lamphu) er det næsten umuligt at opdrive ordentlige bønner, de fleste steder er det et mærkværdigt blandingsprodukt. - Det kan endda lave "sort kaffe" ud af koldt vand!!Grin
Finder man endelig (er lykkedes) en butik hvor de har rene bønner er prisen så høj, at man lige så godt kan bestille fra DK. Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Rawirot
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2013 09:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 27
Tilmeldt: 11.07.12
 Status: Offline

Big C i Maha Sarakham har faktisk fine kaffebønner med en ok smag. Men er lidt dyrt efter thailønneveau . Ca 100 bath for 250gram Thumb
Når vi er i danmark tager vi altid et par kilo med derud igen
Michael Kristensen
Maha Sarakham / Dronninglund
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2013 09:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Rawirot skrev:
Big C i Maha Sarakham har faktisk fine kaffebønner med en ok smag. Men er lidt dyrt efter thailønneveau . Ca 100 bath for 250gram Thumb
Når vi er i danmark tager vi altid et par kilo med derud igen


I Nong Bua Lamphu (hos kaffe-forhandleren) betaler jeg ca. 200 baht for 250 gram. (Hvis han overhovedet har noget på lager).
Derfor starter jeg også altid med at tage en god portion med derned.
Og pudsigt nok kan thaiérne også bedre lide den danske kaffe (Merrild 103 mellemristet).
-Ufatteligt at kaffe skal være så dyrt i Thailand, da de jo selv producerer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2013 02:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej

kaffe er blevet en farlig, drik sidste nye skud på stammen er hentet fra www.thailandstide...0913gu.pdf



Farlig slankekaffe beslaglagt

Tolderne fra Trondhelm lufthavn, Værnes oplyser til Størdalens Blad. At den såkaldte
slankekaffe fra Thailand, er et problem. Mange rejsende kommer hjem til Norge med dette i
bagagen.

Pulveret i slankekaffen indeholder virkestoffer som er forbudt i Norge, ifølge kontorchef for
tilsynsmyndighederne på Værnes, Hallgevir Bjørvik. Indeholder slankekaffen stoffet sibutramin, som
ifølge Bjørvik står på den internationale listen over forbudte dopingmidler.

Stoffet påvirker signalstoffer i hjernen og hæmmer appetitten.

Bjørvik minder om at den som importerer en vare, har pligt til at sørge for at den er lovlig.
Han siger at nogle af dem som tager kaffen med hjem, ikke er klar over at det er forbudt, mens andre bevidst smugler varene.
Tidligere i år blev en mand på 60 år fra Sør-Trøndelag taget med 1,3 kilo slankekaffe

Ifølge net- siden matportalen.no kan bivirkningerne fra stoffet sibutramin være alvorlige
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35
Havets Vagabond - Finn "Sømand" Hansen Film, bøger etc 1 03-06-2023 19:39
Jens "The Beast" Film, bøger etc 3 03-02-2023 16:28
Thai Lesson: 5 Slang Words for "Sexy" Thaisproget i skrift og tale 1 22-10-2022 16:44
"Fun to Travel in Thailand" Hele Thailand 6 24-09-2022 18:20

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,636,156 Unikke besøg | jQ Blog