Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bangkok - fordele og ulemper som turist
ksr1
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-06-2013 22:03

Bruger

Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 13.03.11
 Status: Offline

Hej alle,

Jeg har selv været i Thailand 4 gange, og Bangkok en by, som jeg altid forsøger at afsætte et par dage til at gense.

For nogle er Bangkok et nødvendigt onde, når man skal til Thailand eller Sydøstasien - for mig er det en by, jeg helst ikke går glip af. Det undrer mig egentligt, at rigtig mange har det helt anderledes end jeg selv.

Jeg har skrevet lidt om fordele og ulemper ved at være turist i Bangkok her:

http://www.godtur...i-bangkok/
http://www.godtur...i-bangkok/

Hvordan har du det med Bangkok?
Undgår du byen, når du skal til Thailand, eller skal du også lige hilse på landets hovedstand, nu du er på disse kanter?

Kunne være sjovt at høre hvilket syn andre garvede rejsende eller bosiddende danskere i Thailand har det med Bangkok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2013 06:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

he he jeg har det skam fint med Bangkok så lang tid jeg ikke er i byen

Bangkok er blevet lidt for stor med en masse trafik kaos, har i tidernes morgen, dengang hvor der kun et lys-kryds og hvor det højeste hus var på 3 etager boet i byen i et par år
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2013 07:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Vi er altid i B K mindst 1 uge hvert år og syntes stadig byen er spændene. Vi har boet på ca. 20 forskellige hoteler rundt i byen. Men dog helst tæt på floden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2013 18:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Jeg kan ikke hurtig kommer væk fra Bangkok og ud til Pattaya hvor der er lidt mere fredelig at være til og ikke så meget trafik især på den tid af året det kan være slemt i højsæson men ikke som i Bangkok.

Det er flere år siden jeg sidste jeg har være i Bangkok vil hele blive i Pattaya her er nemer at finde rundt.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2013 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Bangkok ‘world’s best city’ again

Bangkok will be honoured for the fourth year in a row as the "World's Best City" by Travel & Leisure magazine with the award formally presented to the governor on July 18 in New York City.

www.thai-dk.dk/uploads/51nnc.jpg

The magazine sent out questionnaires to its readers between Dec 1, 2012 and April 1, 2013. When the responses were compiled, Bangkok topped the list with a score of 90.42%.

The Thai capital was followed by Istanbul at 89.96%, Florence at 89.84%, Cape Town at 89.57% and Tokyo at 89.31%.

Chiang Mai ranked 10th with a score of 88.15%. Other cities in the top 10 were Rome, Charleston, South Carolina in the US, Barcelona and Paris in France.

Besides the World’s Best City award, Bangkok also was judged Asia's Best City for the fourth year running.

The magazine said each city was rated with scores of 1 to 5 for each of six criteria: sights, culture/arts, restaurants/food, people, shopping, and value.

Bangkok Governor MR Sukhumbhand Paribatra said the award indicated that tourists truly liked Bangkok.

He urged all people in the capital to help take care of the city to make it an attractive place worth a visit in all aspects, even though Bangkok may not win the award every year.

http://www.bangko...-best-city
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2013 18:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

thaikurt skrev:
Jeg kan ikke hurtig kommer væk fra Bangkok og ud til Pattaya hvor der er lidt mere fredelig at være til og ikke så meget trafik især på den tid af året det kan være slemt i højsæson men ikke som i Bangkok.

Det er flere år siden jeg sidste jeg har være i Bangkok vil hele blive i Pattaya her er nemer at finde rundt.


-Er det mon ikke også fordi man føler sig mest tryg i omgivelser hvor man er så nogenlunde stedkendt.
F.eks. bryder jeg mig heller ikke om at komme til en fremmed storby.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2013 22:50

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Det jeg kender til BKK bryder jeg mig ikke om, jeg kender dog specielt Sukhumwit - fra mange vilde ferier.. har dog boet ved floden det var bedre, men stadig synes jeg der er stressende og biler/bilos/larm/mennesker/mc alle steder....jeg bliver simpelthen træt af stedet.

Pattaya er også mange steder præget af mylder ...kan der bedre lide Jomthien, Sattahip, Bangsa ray..,,,jeg er nok bare blevet for gammel til de vilde steder :)

Nød nogle dejlige afslappende dage i Cha aam sidste ferie.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Hanne
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-07-2013 15:57

Bruger

Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 06.07.13
 Status: Offline

Godt nok er det min føste tur til Thailand om en uges tid, men vi glæder os til at se alting og shoppe vildt ind, inden turen går videre syd på.
Forslag til turer udover broen Kwai, som er et must, ønskes hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2013 14:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej Hanne

der er så mange ting at se på i Bangkok jeg kan ikke fremhæve det ene frem for det andet, tag en dag af gangen glæd jer til jeres første tur, i kommer igen

jeg aner intet om Phuket har kun været der en gang i to dage, byen er ikke lige mig
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2013 17:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Bangkok er en pragtfuld by og man bliver vist aldrig færdig med den. Men muligvis fordi man er Bymennesker og ikke lige til at flyde ud ved stranden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2013 18:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

sank
Jeg er også bymennesker og trivsels bedst i en storby men Bangkok er nok en alt for stor by til at jeg kunne finde på at bo eller være turist derfor hele Pattaya.
Livet er for kort til at ta`sig af hvad andre siger og tænker om dig,
Så lev livet ... og gi´ dem noget at snakke om...

Danske Citater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
milex
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2013 19:07

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 16.09.12
 Status: Offline

Kan l'i, ikke li' er jo en fuldstændig subjektiv bedømmelse.

@hanne - bare undå tuk-tuk, taxi med gode tiibud, Kør kun med taxi der er vil køre med 'meter' on.
Lad jer ikke involvere med tilfældige mennesker på gaden.

Til, 'River Kwai', - du vil se alle mulige tilbud - umiddelbart ville jeg kigge mig lidt omkring. Og hvis I bor på et rimeligt velrenomeret hotel - så tag den derfra.





Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok Central Thailand 307 27-04-2024 11:37
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 99,729,657 Unikke besøg | jQ Blog