Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kære GUAL og andre
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-06-2009 11:01

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Gual og andre

Det er vel sådant, at man må kunne forlange af voksne mennesker, manse inklusive, at de læser det skrevne. Manse er ikke bleg for at indrømme sine fejl, og har også givet de mennesker hvor han mener, at han har gjort noget forkert. Dem har han givet en uforbeholden undskyldning, for det er han ikke for stolt til, men det er jo hvad der sker i forskellige debatfora, når bølgerne ruller eller sindene kommer i kog. Ja sådan er det jo bare.

Når dette så er sagt, så mener manse, at den fremtoning du fremkommer med, ikke taler for en forsoning, for du har åbenbart påtaget dig et mål, som du vil gå igennem ild og vand for at følge, og dette mener manse ikke er retfærdigt både over for manse, men så sandelig også over for andre du nu ikke kan lide. Det bevirker jo ikke, at denne side, hvor vi er rigtigt mange der bor herude i Thailand, skal synes op din person, for så skal der jo nok noget mere konstruktivt op, men dette må du jo selv tale med din samvittighed om.

For at man skal være en god debattør, ja så skal dem der eventuel deltager i dit oplæg til debat, jo også medvirke med noget konstruktiv. Hvis den eneklte ikke gør dette, løber det hele jo bare ud i sandet.

Som administrator på denne side så rigtigt skrev i en anden tråd. Hvad med at bidrage lidt selv med nogle gode positive eller negative oplæg til debat, ja så viser du jo hvad du egentligt står for, og ikke bare sidder på sidelinjen og være negativ over for alt hvad andre fremkommer med.

Du behøver jo ikke svare på de forskellige indlæg fra mansen, bamsen, jsh eller hvad de nu hedder, hvis du ikke synes om det, så lad dog være, men selvfølgelig skal du have lov til at give dit besyv med, også det negative, men jeg synes jo nok, at den negative del har den største procent.

Vi må vel bare konstatere, at vi mennesker er forskellige, hvorfor konflikter engang imellem opstår, så lad os dog lade dette være ved det, og lad os komme videre med vores liv, og ikke bare være negative for at være negativ.

Ja Manse er bare en drømmer, men han står trods alt ved dette uden omsvøb, så lad ham dog være det, acceptere det eller ikke acceptere det, så lad ham dog for pokker have sine drømme, for manse er overbevist om, at han ikke ændre sig. Det koster selvfølgelig engang imellem, og hvad så!!!

Skal manse smides ud for ovenstående, så fred være med dette, men jeg acceptere ikke, at man forlanger, at manse skal forandre sig, for det sker ikke.:HI
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-06-2009 18:36



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er jo dybest set et rigtigt godt oplæg manse, og du skriver jo :

manse skrev og andre


Så jeg tillader mig at henregne mig under "og andre" - jeg lægger forholdsvis få trådoplæg, sikkert fordi jeg reelt set ikke har ideen eller tanken, men når "nogen" så er så venlige at kaste en bold op i luften, så viser det sig jo gerne at jeg har en ide eller holding til emnet...

Jeg er ikke den der sådan lægger bånd på mig selv normalt, jeg synes selv at jeg tro mod mig selv svarer på indlæg, og i videst muligt omfang forsøger jeg at holde mig fra finker rettet mod personen bag et indlæg, men retter jo gerne det meget skarpe skyts mod indlæggets indhold...

Jeg tror sjældent at "man" vil se korte indlæg som "sikke noget vås" eller "Ih hvor er jeg dog enig" fra min hånd, men vi er ikke alle ens og vi har ikke alle evnen til at fyrer en masse ord af - som sikkert kunne udtrykkes i en hurtig oneliner, havde man de evner...

Derfor er det jo ikke nødvendigvis negativt det der kommer ud - og selvom jeg altså har skarpe kommentarer - så betyder det jo ikke at jeg hader personen bag indlægget - ofte aner jeg jo intet om vedkommende, men det betyder blot at emnet interesserer mig nok til at jeg deltager, og at jeg altså ikke er enig med vedkommende, der har lagt det indlæg, jeg reagerer på...

Derfor er (efter min mening) - "råd" som - lad dog være med at læse, du behøver ikke svare, nu er det på tide at du er positiv (enig med mig) - osv. ligesom ikke rigtigt værdifulde for en debat vel ???

Der er nogen der læser debatoplæg (herunder henregner jeg bestemt mig selv) som en opfordring til at bruge indvendige side af hovedet, få gang i det grå fyldstof der holder ørene fra hinanden, og til at lege advokater, ikke den gode og rare forsvarsadvokat - niks - det skal skisme være ham med 3 fork og horn i panden, djævelens advokat, vend og drej en mening så forskellige vinkler belyses...

Jeg ved godt at nogen går efter en grov takling - men jeg ser af og til at du... manse... reagerer somom det er en eftertakling og ikke en ren takling, hvor jeg tænker "films" - du vrider dig lige foran dommeren, men manden ramte dig aldrig...

Herinde - der er du jo blevet admin for din egen klumme - så nu er du altså dommeren, og dommeren skal jo ikke påkalde sig dommeren, for det er jo at kalde på sig selv - så når det ikke er muligt så griber du ud efter videokameraet og hiver ligaformanden i trøjen - med skriv som :

manse skrev Skal manse smides ud for ovenstående, så fred være med dette


Der får sådan en som mig til at tænke, så KAN martyrrollen vel dårligt trækkes længere ud ???

Som jeg har forstået konceptet herinde, så skal der lidt mere end uenighed til for at folk udelukkes, jeg har godt lagt mærke til at et æret medlem er forsvundet, så manse... klum nu bare i din klumme...

Er du bitter over at der forlanges overpriser i Nakorn Sawan baseret på din lysere hud, så skriv om det - få det ud...

Er du bitter over at nogen webmastre finder det for godt at smide folk ud blot de stepper lidt ved siden af hans egne holdninger - så skriv dig ud af det... her... din klumme...

Er du bitter over at medlemmer på siden er uenige med dig - fint nok - få det ud - skriv skriv skriv...

Men... lad være med at forvente, forlange, forsøge at påvirke folk til en anden mening end den DE har, til det du klummer ud... forpå den måde vil du meget hurtigt sidde og snakke med dig selv, på din klumme - ingen gider jo at blive bebrejdet at de har en holdning...

Nåmen det var så bare mine 2 cent - hvis jeg skal skældes ud, smides ud, udelukkes, slettes, kysses, sukkes af...så fred være med det....




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-06-2009 19:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Der er nogen der læser debatoplæg (herunder henregner jeg bestemt mig selv) som en opfordring til at bruge indvendige side af hovedet, få gang i det grå fyldstof der holder ørene fra hinanden, og til at lege advokater, ikke den gode og rare forsvarsadvokat - niks - det skal skisme være ham med 3 fork og horn i panden, djævelens advokat, vend og drej en mening så forskellige vinkler belyses...


"Ih, hvor er jeg enig" :LOL

Jeg er ikke uenig med nogle for at være uenig. Men har jeg en divergerende holdning, jamen så giver jeg udtryk herfor. Det er vel også et eller andet sted såre befordrende for et debatforum :)
Uenighed er SUNDT, debat er opløftende og oplysende, og berøringsangst er yt.

Da nu Manse er sluppet afsted med til stadighed at omtale sig selv i 3. person, vil jeg fremover påberåbe mig retten til at omtale mig selv i flertal.
Det skal dog hertil føjes, at vi ikke forsøger at ligestille os med privilegiet forbundet med brugen af det i kongehuset benyttede "kongeligt flertal", for at vi nu ikke skal lyde alt for pompøse.
:P
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-06-2009 20:31



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen hejsa rinpoche hvordan har i det så i dag *DR*:LOL

Sorry kunne ikke lade være
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-06-2009 22:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

rinpoche skrev:
Der er nogen der læser debatoplæg (herunder henregner jeg bestemt mig selv) som en opfordring til at bruge indvendige side af hovedet, få gang i det grå fyldstof der holder ørene fra hinanden, og til at lege advokater, ikke den gode og rare forsvarsadvokat - niks - det skal skisme være ham med 3 fork og horn i panden, djævelens advokat, vend og drej en mening så forskellige vinkler belyses...


"Ih, hvor er jeg enig" :LOL

Jeg er ikke uenig med nogle for at være uenig. Men har jeg en divergerende holdning, jamen så giver jeg udtryk herfor. Det er vel også et eller andet sted såre befordrende for et debatforum :)
Uenighed er SUNDT, debat er opløftende og oplysende, og berøringsangst er yt.

Da nu Manse er sluppet afsted med til stadighed at omtale sig selv i 3. person, vil jeg fremover påberåbe mig retten til at omtale mig selv i flertal.
Det skal dog hertil føjes, at vi ikke forsøger at ligestille os med privilegiet forbundet med brugen af det i kongehuset benyttede "kongeligt flertal", for at vi nu ikke skal lyde alt for pompøse.
:P


Vi er ikke enig med digskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2009 17:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Såen skal det lyde Swed! :)

Det er vi meget glade for.'

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-06-2009 18:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

rinpoche skrev:
Da nu Manse er sluppet afsted med til stadighed at omtale sig selv i 3. person, vil jeg fremover påberåbe mig retten til at omtale mig selv i flertal.


Det skal nok blive en god side med tiden 3. person og er det 1. person flertal hvis "man" bruger "vi" ?? - jeg håber ikke min kære gamle dansk lærer sidder og læser med på sidelinien, for det ville da skubbe hende durk 6 fod under :-|




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
De kære Faranger, herlige festliglige De fastboende 33 27-05-2023 14:38
Mindst 17 passagerer er blevet dræbt, og adskillige andre kvæstet, i en busulykke i Thailand søndag. Nyheder på dansk 3 11-10-2020 18:01
Sådan beskytter du dig selv og andre mod smitte med coronavirus/covid-19. Udenfor Thailand 2 16-03-2020 19:04
Thailand og ni andre vil byde på VM 2034 Nyheder på dansk 1 25-06-2019 17:21
Juletræer og andre jule dekorationer nu til salg i Makro Diverse 3 13-11-2016 09:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.43 sekunder | 99,566,951 Unikke besøg | jQ Blog