Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Packard Bell med Windows7.
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2013 16:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Efter at Yindee har mobbet mig med min dejlige gamle computer med WindowsXP, har jeg nu købt en ny moderne med betydelig større harddisk(500 Gb HDD) samt 8 Gb RAM.

Da jeg købte den (Packard Bell EasyNote LE 11 BZ) var den udstyret fra fabrikken med Windows 8 64 bit,-et program som jeg absolut ikke er gode venner med.
Derfor fik jeg fra start lagt Windows7 proff. 64 bit ind i stedet for (Windows 8 kan genindstalleres), og det hele kører bare derudad. Masser af hukommelse, fin hastighed og god grafik.

-Men så fik jeg et uventet problem. Jeg vil jo gerne tilslutte den nye comp. til mit fladskærmsTV.
TV´et (næsten nyt Philips med HDMI indgang, samt program for computer) siger "ingen videosignal", når det bliver sat på computer.
Computeren har jo også HDMI port.
Når jeg tilslutter de 2 enheder efter forskrifterne slukker min skærm på PC´en ned og tænder igen. Så går jeg ind i menuén for at registrere TV´et som ekstra-skærm. - Men her vil computeren ikke registrere den ekstra skærm !!!!
Mit skærmkort hedder AMD Radeon HD7310 Graphics, og driver er 8.930.13.6000 fra 21.-03.-2012.
Den registrerer heller ikke selvom jeg starter computeren med TVét tilsluttet.

Gode råd og forslag modtages med glæde Thumbmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej

http://windows.mi...e-monitors

måske kan du finde svaret på den side
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 08:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

M55 skrev:
hej

http://windows.mi...e-monitors

måske kan du finde svaret på den side


Takker for svar.
Jeg har prøvet deres anvisning, men problemet ligger i at programmet/computeren ikke registrerer at der er tilsluttet et TV (ekstra skærm).
Efter tilslutning og man går ind og beder den registrere ekstra skærm, skriver den bare at der ikke er fundet nogen. (Nøjagtig det samme hvis jeg ingen TV / skærm havde tilsluttet).

Der er "genvejs-taster" (Microsoft-flag og x), så fremkommer Microsoft Mobilitetscenter, hvor man kan redigere og se mange ting til alm. brug. - Bl. andet tilslutte og frakoble ekstra skærm.

- Kan det evt. være at jeg mangler en driver? - Og i så fald hvilken??
Når jeg går ind i "enhedshåndtering" viser det ikke at jeg mangler noget (ingen ?).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

Hej AL

Hvad 'hedder din nye PC (udover Packard Bell EasyNote LE11BZ) - LE11BZ efterfølges af nogle bogstaver/tal ? -

Og hvad er Type no. på dit Philips TV ?

Jeg kan lige forestille mig at Du sidder og bøvler ligesom Herren på nedenstående video - Du kan læse om hans løsning på problemet

i kommentarerne under videoen

http://www.youtub...xclNevY3pY

M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 13:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

I 3 der skriver her er alle erfarne edb folk.
Hvis dit fjernsyn ikke kan registrere et HDMI signal .. så ligger fejlen i at din PC ikke sender noget .. så du skal arbejde med din opsætning af skærme ...
Venlig hilsen ...
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 14:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Fotofreak: Computeren hedder kun det skrevne,-der er ikke flere tal eller bogstaver.
TV´et er Philips. Model: 32PFL5604H/12
Serie no.: VN4D 1002 415393
Det har 3 HDMI porte, og jeg har prøvet alle 3.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 14:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dardi skrev:
I 3 der skriver her er alle erfarne edb folk.
Hvis dit fjernsyn ikke kan registrere et HDMI signal .. så ligger fejlen i at din PC ikke sender noget .. så du skal arbejde med din opsætning af skærme ...
Venlig hilsen ...



Rigtig,-men TV´et er udstyret med 3 HDMI porte, så det burde kunne registrere signal efter det er slået over på computer.
Min gamle stationære comp. med WindowsXP og alm. VGA stik registrerer TVét fint.
Min gamle bærbare, også med windowsXP går også ind på TV via VGA.
Jeg har været alt igennem vedr. opsætning af ekstra-skærm.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
dardi skrev:
I 3 der skriver her er alle erfarne edb folk.
Hvis dit fjernsyn ikke kan registrere et HDMI signal .. så ligger fejlen i at din PC ikke sender noget .. så du skal arbejde med din opsætning af skærme ...
Venlig hilsen ...



Rigtig,-men TV´et er udstyret med 3 HDMI porte, så det burde kunne registrere signal efter det er slået over på computer.
Min gamle stationære comp. med WindowsXP og alm. VGA stik registrerer TVét fint.
Min gamle bærbare, også med windowsXP går også ind på TV via VGA.
Jeg har været alt igennem vedr. opsætning af ekstra-skærm.


hej
noget kunne tyde på at du mangler en driver eller at din skærmkort driver skal opdateres

driver finder du her http://www.packar...t/download
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

Hej AL

Grunden til at jeg spurgte efter oplysninger om PC & TV er, at hvis jeg traf en person der er kyndig udi dit PC/TV problem, så havde jeg tænkt mig, at forelægge din ’sag’

Og det første eksperterne spørger om er jo:

1) Har du prøvet med et andet kabel ?
2) Har Du prøvet at forbinde din PC med et andet TV - og virkede det ?
3) Har Du prøvet at forbinde en anden PC med dit TV - og virkede det ?
4) Hvad er fabrikat/model/serie no. på PC/TV ?
5) Hvilket styresystem kører Du med ?
5) Er PC drivere opdateret ?
6) Er softwaren på TV’et opdateret.
7) Etc. - etc ...

Men jeg synes at du skulle lægge spørgsmålet ud på http://www.record... - De er yderst hjælpsomme og giver ikke lige op.

Du kan også prøve at læse nedenstående link, måske det kan hjælpe dig i den rigtige retning.

http://www.p4c.ph...rtial.html

M.v.h. Fotofreak

PS: Packard Bell EasyNote LE11BZ findes i flere udgaver med forskellige skærmkort - Er det din PC,der "fortæller" dig at den er forsynet med et AMD Radeon HD7310 skærmkort, eller er det en oplysning Du har "udefra" ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

Hovsa - Dobbeltindlæg slettet - Ekko ??

M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2013 16:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
AL 48 skrev:
dardi skrev:
I 3 der skriver her er alle erfarne edb folk.
Hvis dit fjernsyn ikke kan registrere et HDMI signal .. så ligger fejlen i at din PC ikke sender noget .. så du skal arbejde med din opsætning af skærme ...
Venlig hilsen ...



Rigtig,-men TV´et er udstyret med 3 HDMI porte, så det burde kunne registrere signal efter det er slået over på computer.
Min gamle stationære comp. med WindowsXP og alm. VGA stik registrerer TVét fint.
Min gamle bærbare, også med windowsXP går også ind på TV via VGA.
Jeg har været alt igennem vedr. opsætning af ekstra-skærm.


hej
noget kunne tyde på at du mangler en driver eller at din skærmkort driver skal opdateres

driver finder du her packardbell.dk/pb...t/download

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, men hvor og hvordan finder jeg evt. manglende driver??

Den downlodside du henviser til har jeg på skrivebordet, og når jeg går ind og udfylder felterne med min type computer registreres det udmærket at jeg kører Windows7 -64bit.
Så fremkommer de drivere som ikke er med i installationsprogrammet, bl. andet VGA. Det er samme driver jeg kører med.
Og meget uheldigt er der ikke nogen af deres 3 Wireless-drivere som duer.
Den der fungerer til min computer hedder: Intel Centrino Wireless-N105 Version: 15.4.1.1
Det tog sgu en hel uge at finde den korrekte driver. - Det Packard Bell support er ikke mange bønner værd.
-Måske er den VGA-driver også totalt forkert til programmet ??
Hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Swatdee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2013 03:03

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 07.04.12
 Status: Offline

Rigtig,-men TV´et er udstyret med 3 HDMI porte, så det burde kunne registrere signal efter det er slået over på computer


Prøv at trykke på source knappen på tv'ets fjenbetjening, og aktivere den pågældende HDMI port du har tilsluttet dit HDMI kabel.
Det er kun når du bruger VGA kabel du skal slå over på computer.

Swatdee
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2013 04:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Swatdee skrev:
Rigtig,-men TV´et er udstyret med 3 HDMI porte, så det burde kunne registrere signal efter det er slået over på computer


Prøv at trykke på source knappen på tv'ets fjenbetjening, og aktivere den pågældende HDMI port du har tilsluttet dit HDMI kabel.
Det er kun når du bruger VGA kabel du skal slå over på computer.

Swatdee



Swatdee,- du er en ven af folket. Thumbmusic
Nu fungerer det bare. -Man kunne jo også bare læse brugervejledningen til TV´et ordentligt. Men det er sgu ikke let når den eneste jeg har kunnet finde er på engelsk.
-Og de andre bruger-guider jeg har fundet omtaler ikke denne source-knap til HDMI funktion.
Atter en gang:- Mange tak for hjælpenThumb - Også til de mange andre med gode, velmente rådmusic

PS. Selv YouTube-videoer står nu klart i fuld skærmstørrelse, og med stereo der er til at høre.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fotofreak
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2013 07:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 27.12.12
 Status: Offline

Rigtige mænd læser først brugervejledningen, når alt andet er forsøgt.

Skidegodt at Du fik det til at fungere music

M.v.h. Fotofreak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2013 08:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Fotofreak skrev:
Rigtige mænd læser først brugervejledningen, når alt andet er forsøgt.

Skidegodt at Du fik det til at fungere music

M.v.h. Fotofreak


Ja,- men ved hjælp at et link du satte ind fandt jeg også dansk brugervejledning (takker).
I den brugervejledning står der heller ikke noget om, at når man bruger HDMI-kabel, så skal man bruge "sourge-knappen" og navigere til den port man bruger. -Og når man kigger under "sourge-knappen", knap nr. 3, i beskrivelsen står der kun,"Vælger tilsluttede enheder".- Ikke en hujende fis om at den skal bruges ved al HDMI.
Hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
buller50
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-05-2013 12:52

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 29.10.12
 Status: Offline

rigtige mænd køber Apple computers med spejl bilde direkte til dit tv og ikke så meget snak om ledninger og htlm, et tryk på knappen så er det over på dit tv.

Er mest solgte computer i Danmark.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Google Earth og Windows7 med IE 10 Computer 7 23-05-2013 18:48

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,602,752 Unikke besøg | jQ Blog