Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Manse kan også blive ked af det
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-06-2009 13:56

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja livet kan engang imellem være en sjov ting, og den sidste tid har gjort mig lidt ked af det. Jeg har desværre været ude for, at en af mine golf venner kun 66 år har fået denne så frygtelige sygdom alzheimer, og denne er en af de hurtige. Jeg har den sidste tid konstateret, at han desværre ikke mere kan koncentrere sig så meget, og nu er han desværre begyndt at tale lidt sort også. Ja, jeg er sgu ked af det, og man skal jo til at tænke på, at man jo selv også er ved at komme op i årene, så det kan jo også ramme en selv så pludseligt, som det har ramt min gode ven.

Selvom jeg nu har været her en del år, gør det mig også ked af, at disse håndværkere skal skrue priserne op, når de ser en farang. Undskyld mig kære venner. Jeg lavede en tegning over nogle tiltag på min kones shop. Hun spurgte så først uden at jeg viste mig på banen. Prisen var kun 50.000.- bath, men da vi så for sjov skyld ville tage et andet tilbud med min medvirken, blev prisen pludselig 110.000.- bath for det samme arbejde, så vi tog selvfølgelig det billige tilbud uden min medvirken.

Ja det gør kan da godt gøre en ked af det, ikke så meget fordi den er den glade manse som kender sine pappenhejmere, men mere for de nye, der har tænkt sig at starte et nyt liv herude.

Nå nu skal det hele jo ikke være, at være ked af det. Min vidunderlige datter kom med et computerproblem i dag. Det klarede jeg på 5 min, så hun sagde papa, du er nu 60 år, og jeg ved at du er farang, men mine venners fadere kan ikke hjælpe mine veninder hvis der sker noget med en computer. Ja så var jeg stolt og glad igen og hun fik et meget stort knus.

Når man jo engang imellem skal gøre livet op i positive og negative ting, ja så må jeg jo sige, for det meste er det da enormt positivt. Jeg fortryder bare at jeg ikke havde vendt kroppen mod dette dejlige land noget før i mit liv, så havde jeg måske haft den mulighed for, at lære det Thailandske sprog. Det savner jeg engang imellem, men har ikke den mulighed, desværre.

Kan i nu have en rigtig dag derhjemme og alle jer andre en god aften herude.

Nu vil glade Manse bruge sin gamle læresætning til eleverne endnu engang.

GLEM IKKE AT POSITIVITET BREDER SOM RINGE I VANDET, DESVÆRRE GØR NEGATIVITET DET SAMME.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-06-2009 14:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Manse

Der er sikkert mange ligesom mig selv
som er ked af at de ikke er startet med at komme i thailand før

men sådan er livet.

:MU

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-06-2009 18:01



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Vi har interessant nok været i den modsatte grøft idag, vi var ude for at lede efter en taske til en bruger på en anden side, prisen der stod på tasken var sårn i den dyre ende, men vi gik en runde, så gik min kone alene hen til damen med taskerne, og fik et nedslag (25%) - som hun faktisk accepterede på vegne af mig og hende vi købte ind for...

så hun vinkede mig hen, for at give den endelige accept, jeg spurgte min kone på thai hvad prisen var nu, og uden at blinke halverede ekspedienten prisen, så vi endte i 50% - for som hun sagde "I er jo thaier" :LOL




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Jeg begynder at blive lidt nysgerrig. Alt det andet 1 13-10-2023 11:54
Vil blive i Danmark Nyheder på dansk 1 20-09-2023 10:26
Paetongtarn er favorit til at blive Thailands nye premierminister Nyheder på dansk 4 10-05-2023 14:47
Det her sted er så billigt, Er det nu også det Amazing Pattaya 1 07-04-2023 14:15

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,466,943 Unikke besøg | jQ Blog