Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
"En gammel drøm".
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2012 05:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Som mange nok har opdaget, så er jeg lidt af en "rastløs sjæl", -og har en lille hang til MC også.
Denne "historie" handler nu ikke om MC,-men har dog lidt med det at gøre, da jeg for ca. 7år siden købte min nu solgte, dejlige lille MC. -Dengang skulle der spares,-væk med bilerne (jeg havde 2). Billig i indkøb samt forsikring (samme som for en EU-scooter årligt). -Købte derefter et lille "dukkehus",-ren landsbymiljø, som jeg ville gøre helt i stand og siden enten sælge igen eller leje ud (man kunne jo gøre som J.Svendsen-Låsby,-leje ud til "glædeshus", HA-ha),-eller leje ud til tyske håndværkere (gode penge i det).-Derved kunne huset financiere sig selv, og jeg kunne belåne "lortet" til op over skorstenen,- og så udleve min drøm. Det meste financieret af "idéen",-og resten måtte jeg så selv spæde til fra "kistebunden".

Drømmen gik så på, at jeg ville købe en brugt 10 tons lastbil med lukket højt lad og Z-lift hos postvæsenet,(har haft en før).
Motor (6-cyl.Volvo diesel), undervogn, hjul og styretøj ville jeg så totalrenovere,-samt nye dæk og bremser på.
Ladkassen skulle indvendig opbygges påny,-nye termosider og termoloft med diverse ovenlysvinduer og ventiler.-Nyt gulv skulle også ind (pladegulv med tæpper).
Så kunne selve indretningen gå i gang. Med 2 sovesofaer, masser af kistebænke og bord. Køkkenafd. i den ene ende, stereoanlæg, nedfældelig fladskærm i loftet osv.,-intet skulle mangle.
-Selv "himlen"(indv. loft) skulle laves specielt. Den skulle betrækkes med mørkeblå velour med indfældede lysdioder, nogle store til aften/ natbelysning,-andre ganske små og svage til at danne stjerne-himmelen,- som hyggebelysning.
"Nødgenerator" til 12-24V og 220V vekselstrøm blev indkøbt,-samt "inverter" 12v-22oV 10Amp.
Ca. 2.500 små lysdioder blev også købt, samt stof til beklædning osv.
Jeg var så på udkig efter et "godt tilbud" fra postvæsenet. De har jo sommetider udsalg af lidt ældre/brugte lastbiler, som egentlig er i forbavsende god stand,-da de har fast mekaniker på dem.-Og mange gange kan de erhverves for billige penge.
Z-liften ville jeg bibeholde,-bare ændret så den var kønnere sét indefra,-evt. med et "rullegardin" til at skjule. Samt at den lukkede helt tæt for at undgå alt for meget støv.
Før indretning ville jeg nysyne (ingen vrøvl p.g. af "beboelse"skaal.
Jeg havde brugt adskillige vinteraftener på at tilrettelægge "min" rejserute. Ned gennem Europa,-kursen sat mod Asien og Thailandmusic -Det var sgu meningen at jeg ville køre ned til Donna i "skrumlet". - Bare afsted med "vuffer" ved siden, -bevæbnet med masser af tilladelser og fiskestang.-Så skulle jeg nok klare mig. De værste steder kunne jeg jo bare sejle udenom.
Og om det tog 2 eller 3 mdr. betød jo mindre, jeg havde jo både tlf. og internet med,-samt masser af "nødproviant".
De lange kedsommelige stræk på landevejene, samt de "sjove" på "gedestierne" er jeg jo vant til efter de mange år på landevejene Thumb

_Jeg tror sgu, at Donna var blevet imponeret, hvis "drengen" var kommet dampende på den måde, med hele "menageriet".-Det var min mening dengang music
PS. Min lille MC ville jeg også have læsse ind i den,-man har vel "redningsbåd" med Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2012 08:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

@AL

vi har alle vores drømme, måske hvis vi er heldige går de i opfyldelse, men pas på med hvad du ønsker

www.thai-dk.dk/uploads/onskebrond.jpg

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35
Havets Vagabond - Finn "Sømand" Hansen Film, bøger etc 1 03-06-2023 19:39
Jens "The Beast" Film, bøger etc 3 03-02-2023 16:28
Thai Lesson: 5 Slang Words for "Sexy" Thaisproget i skrift og tale 1 22-10-2022 16:44
"Fun to Travel in Thailand" Hele Thailand 6 24-09-2022 18:20

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 100,003,891 Unikke besøg | jQ Blog