Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
At lære thai
st0210
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-10-2012 18:49

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Skal i gang med at lære thai, hvis ellers den semi demente grå skvulpende masse vil det, og har sonderet markedet lidt. Har kigget på henholdsvis “Learn Thai Podcast” og “Thai Pod 101”. Nogen der kender disse sprogpakker ?, eller i det hele taget har noget praktisk erfaring at dele ud af omkring tillæring af sproget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-10-2012 19:45

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Hej,

Jeg kender ikke de programmer, men jeg ved at på sprogskoler både her i Dk og i Bkk bruges bøger og cd af forfatteren Benjawan Poomsan Becker, start med bogen og cd der hedder "Thai for beginners", den er rigtig god, der er til mange mange timer.....

Mange siger man skal lære at skrive samtidig, det tror jeg så ikke på, jeg kan ikke skrive el. læse thai, jeg vil hellere bruge energien på at tale og forstå samtaler.

I starten er det utroligt sort snak, men efterhånden som man lærer mange ord kan man jo tale i sætninger :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-10-2012 08:00

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Jeg gik i skole i Bkk. for en del aar siden, efterfoelgende er der saa blevet fyldt paa, men for mig er det svaert da jeg har en hukommelse som en si naar det gaelder sprog.

Her i huset har vi et kombi sprog, Thai, Engelsk og Dansk, hvilket kan lyde lidt sjovt for andre.....Men man bliver dog absolut ikke skarpere til Thai af det jeg klare mig dog naar jeg er ude paa egen haand, men mit maal er dog at blive bedre.

Om man skal laere det Thailandske skrift foerst, det tror jeg nu ikke, hva' nytter det at laere visse tegn naar man i bund og grund ikke aner i hvilken sammenhaeng man skal bruge dem. Har hoert et par stykker sige at det skal man..........Jeg tror at de har glemt hvordan de selv laerte Thai, jeg mener, boern laere jo ogsaa at tale inden de kan skrive, jeg faar saa det svat at vi ikke er boern mere, det er rigtigt, men mon ikke indlaerringsprocessen er den samme om man er 3 eller 90 aar, altsaa mht. sprog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-10-2012 14:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1909
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

st0210 skrev:
Skal i gang med at lære thai, hvis ellers den semi demente grå skvulpende masse vil det, og har sonderet markedet lidt. Har kigget på henholdsvis “Learn Thai Podcast” og “Thai Pod 101”. Nogen der kender disse sprogpakker ?, eller i det hele taget har noget praktisk erfaring at dele ud af omkring tillæring af sproget.


hej de findes kurser på aftenskoler i danmark , hvor du kan lære thai, se link

http://sprog.stud.../Thai.aspx

http://www.aof.dk...k/3573312/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
buller50
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 06:06

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 29.10.12
 Status: Offline

Thai er et tone sprog og hvis du ikke siger til dig selv at her skal jeg bo og opholde mig resten af livet, så giver du op når det begynder at blive lidt vanskelig ( man finder på undskyldninger for at holde op)-
Mit råd er: Find dig en god skole (helst i Thailand) og terp det så igennem hver dag og gør noget ved det, du kan ikke lære det uden hjælp fra en god lære. De få jeg har mødt har alle gået på skole og de fleste i Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2012 08:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

mange Faranger vil ikke lære Thai, de forventer at deres kone/pige/kæreste lærer farangen,s modersmål
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Festival 2024 i København Udenfor Thailand 2 08-05-2024 14:27
Thai Police Search House of Deputy National Police Chief Alt det andet 6 25-04-2024 13:17
Fighting flares at Myanmar-Thai border Nyheder på andre sprog 1 21-04-2024 11:49
THAI AIR ændre flyrute som følge af Iran Israel krisen. Flyselskaber 1 16-04-2024 15:10
Inside a Thai prison... and more stories Discover Thainess 9 28-03-2024 09:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 100,213,685 Unikke besøg | jQ Blog