Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det tabte ansigt
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-08-2012 20:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu har vi til hudløshed hørt om asiaters tabte ansigter, også alle år jeg har sejlet derude, det er simpelhen det værste der kan overgå dem.
At tænke sig de kan tage fejl, de må jo have fået ind med modermælken de er ufejlbarlige.

Hvad med mit ansigt, om jeg må spørge, jeg har dummet mig utallige gange gennem livet, og op til flere gange her på siden, hvilket jeg prompte er blevet gjort opmærksom påAngry

OK, det er ikke altid man har ret, og det må man bide i sig, at man ligefrem skulle tabe ansigt ved at indrømme det er svært for mig at indse, hvem fanden vil vinde en diskution hvis man inderst inde godt ved man ikke har ret?

Jo det vil asiaterne, de er ligeglade om de har ret, bare de andre asiater lader som om de har det, måske en slags gensidig erkendelse af egen utilstrækkelighed.

Det jeg har lært i Asien er at lade som ingenting, ikke pirke i såret, og lade dem selv finde ud af det de godt ved er det rigtige, og at dem der ikke forstår det i det mindste lader mit ansigt være.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-08-2012 05:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Hvem er fejlfri bortset fra MIG alså Grin

de vil ikke, kan ikke, må ikke, indrømme at af de har lavet en fejl, de laver gerne den samme fejl 10 gange uden at lære noget af det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2012 07:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

du kan tabe ansigt på mange forskellige måder her er en af dem

At tabe ansigt
Sprogminuttet, afsnit 69, 05. januar 2010 kl. 12:42 på P1
Lyt til Lars Trap-Jensen:Klik her
Lars Trap-Jensen fra Det Danske Sprog- og Litteraturselskab fortæller en farverig historie om udtrykket ”at tabe ansigt.” Den er bare ikke sand, og sådan er det desværre ofte med de etymologiske forklaringer. De vildeste bliver gentaget, mens de sandfærdige - og ofte lidt kedelige - lever deres stille liv i ordbøgerne.
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2012 12:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det man kan gøre for ikke at tabe ansigt, er at tænke før man taler, bedst er det at holde trutten, fuldstændigt.

Men nu er jeg jo fra København og det er ikke vores stærkeste side, hvis I ikke vidste det altså.

Jeg har boet og arbejdet i Jylland, og der er de listige, de spørger om alt muligt, uden at fortælle noget om sig selv, så har de lidt at rende med nemlig.
Og de kender sgu hinanden i de mindre byer.

Nogenlunde det samme gør sig gældende her i Småland Sweden.

Man skal passe på hvem man siger hvad til, og om hvem, det opdagede jeg en dag vi sad og talte om ditten og datten, det viste sig de enten kendte hinanden eller var gift med nogen der var i familie med nogen osv. osv.

Og så var det jeg kom til at sige, hva faen, det er jo det rene indavl her, så er det derfor I ser lidt underlige udlås

Åh EmmaShock

Nå men jeg blev da tilgivet efter en tid, men hvem der havde tabt mest ansigt ved jeg ikke rigtigt.Grin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2012 16:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Den var god , ja vi københavnere skal lære at holde mund, men det er svært , jydernes lune er der men det er ikke det samme som den ping - pong vi godt kan lide i københavnstrup.

Men jeg sidder stadig og griner .
Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 11:01

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Københavnere er uden situationsfornemmelse, de er som folk et råddent sammenrend af hollandske bønder, svenske og tyske lejesoldater, tilsat nogle vanvittige russere og baltere en gang i tidernes morgen, hvad ved de om "ansigt" eller tabe samme?
De eneste der har holdt sammen på det ros, og sørget for bare en anelse pli og dannelse er de jyder der i forne tider drog derover for at opdrage de fordrukne røvere og banditter. Jyderne har holdt sammen på hovedtsaden i hundrevis af år, jyden han er stærk, snu og sej, hvor Københavnere kun kæfter op.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Poul Olsen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 11:48

Bruger

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 30.04.12
 Status: Offline

JACK D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2012 13:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja og MANSE er enten gal eller fuld !!!!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
De tabte ansigter. Diverse 6 19-10-2015 14:01
Skulle jeg miste ansigt for 15.800.- baht Manse's Klumme 13 26-10-2009 17:43

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 99,123,050 Unikke besøg | jQ Blog