Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailands tredje køn
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 03:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

De er drenge, men føler sig som piger. Sommer Horisont tegner et portræt af Thailands såkaldte ladyboys, der også kaldes det tredje køn. De er ikke bare en turistattraktion som kan købes for penge, eller som danser can-can på et podie i Bangkok - de er også skolebørn, succesfulde modeller og endda borgmestre.

http://www.dr.dk/...edje-koen#!/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 07:10

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Tak for link yindee...

Har lige set den interessante udsendelse. Tragisk.?

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene.godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 10:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dk skrev:
Tak for link yindee...

Har lige set den interessante udsendelse. Tragisk.?

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene.godag


Ja, det giver jo stof til en masse eftertanke. Udsendelsen gik jo på alle dem for hvem det var lykkedes at få en tilsyneladende vellykket kønsskifteoperation, samt hvor hormonbehandlingen også var lykkedes, (dog undtagen den sidste).
- Men hvor mange mon løber rundt med forkvaklet identitet p.g. af fejlslagen hormonbehandling, fejloperationer osv.?
For os danskere lyder det jo helt tosset, at unge drenge kan få lov til at eksperimentere på egen hånd med kvindelige hormoner.
Jeg er bange for at den "medalje" har en rigtig grim bagside, hvis man borer lidt dybere.
-----------
Da jeg var ung i søværnet, kom vi engang til Antwerpen. Dengang tog mange dertil for at få lavet kønsskifteoperation, fordi det var meget svært at få tilladelse til her i DK. I havneområdet lå en bar, pudsigt nok kaldet "Danish Bar". Der forsamledes mange af de mislykkede forsøg, - Og de var absolut ikke lykkelige.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-07-2012 12:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skal vi le eller græde, når vi ser en udsendelse om det tredje køn, personlig trækker jeg lidt på smile båndet og siger dem om det
Thailand er fuld af katoeys, stil dig op uden for en skole og du vil se mange

Thaierne er mere åben om deres såkaldte ladyboys, de er accepteret på en anden måde, end i Danmark, nogle måske mange unge drenge lyver desvære om deres seksualitet af den simple grund , pigerne elsker dem en ladyboy har altid mange pige veninder og det kan jo være en fordelGrin

Mange af de de såkaldte ladyboys, på/i bar miljøet er mænd, som har set fidusen i at udgive sig for at være katoeys, på den måde kan de tjene gode penge

@ AL48 kvindelige hormoner. kan desvære købes frit over alt i thailand ,
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Særegen art af spøgelseshajer opdaget ud for Thailands kyster Nyheder på dansk 2 29-03-2024 11:16
Thailands New Year Celebrations Hele Thailand 4 01-01-2024 08:58
Khemdee udtaget til Thailands A-landshold Hele Thailand 3 18-12-2023 16:21
Paetongtarn er favorit til at blive Thailands nye premierminister Nyheder på dansk 4 10-05-2023 14:47
Thailands parlament opløses – valg venter i maj Nyheder på dansk 1 21-03-2023 07:50

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 100,088,628 Unikke besøg | jQ Blog