Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
lidt gammelt på nye tønder
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2009 12:29

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Håber ikke nogen har noget imod mit positive livssyn

Positivitet breder sig som ringe i vandet, med desværre sker det samme med negativitet!!!

Selvfølgelig har jeg da et positivt livssyn. Jeg er et af disse mennesker, der når han står op morgenen, siger tak, og lover mig selv at leve denne dag, som om det var den sidste i mit liv.

Naivitet vil nogle nok sige, men der en ganske naturlig forklaring på dette livssyn, for jeg er et af de heldige(uheldige) mennesker der har været over linjen, set døden i øjne flere gange, intet med sygdom at gøre, men bare faktiske hændelser fra det virkelige liv, så disse oplevelse har givet mig den ballast i resten af mit liv, at jeg ser positivt på næsten alting.

For en god ordens skyld, vil jeg da lige nævne, at fordi man er positiv over for de steder man lever, så kan det vel ikke måles i år. Om man har været et sted i 2 år eller 10 år, berettiger vel ikke en person til at vide bedre. Det ligger vel i bund og grund i den enkeltes personlige oplevelser og den enkeltes formåen i at tackle eventuelle problemer på hen af vejen.

Da jeg, de får år jeg har tilbage at leve i, stadig har tænkt mig at forfølge de positive ting, må jeg desværre skuffe dem der ikke kan lide dette med, at så længe jeg ikke er smidt ud fra nogen webside, ja så længe vil jeg udøse mine positive oplevelser, så andre kan forstå, at alt ikke bare er skidt herude, for det får de jo nok af fra andre.

Lad dog den glade Manse være positiv og lykkelig, hvis jeg en dag skulle komme ud for noget virkelig negativt, så kan de der ikke har samme livssyn jo hovere med. Hvad sagde jeg.

Nogle gange er der blevet spurgt til, hvorfor jeg ikke skriver om de negative ting. Det har jeg da så sandelig også gjort, og også fået de tæsk for dette, som jeg åbenbart kan tilkomme. Sinsot, familien, alle konens pludselige nye venner, farang priser og meget andet, men det skal da ikke forhindre mig i at være positiv.

Jeg føler da selv jeg har lært af alle disse fodfejl, men mener da også på mange måder. Jeg selv bad om dem, fordi man i begynder fasen i Thailand flytter IQ’t en meter længere ned.

Alt dette har jeg gjort op med, og vi er nu blevet en helt ny familie, med alt hvad noget sådant så indebære. Alle tilløbende familiemedlemmer er smidt ud, vennerne er sorterede.

Det er da i orden hvis nogle ikke kan lide mine indlæg, og hvis man så mener jeg er en omvandrende lallende optimist, så fred være med dette, men det kan ikke ændre mit syn på dagligdagen og det virkelige liv.

Hvor er jeg bare en glad og positiv Manse:MUThumb

Må i alle herude have en god aften og derhjemme en god dag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2009 13:14



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hæ hæ atter igen en stor tak for et godt indlæg fra din hånd.

Men du skriver her

Jeg føler da selv jeg har lært af alle disse fodfejl, men mener da også på mange måder. Jeg selv bad om dem, fordi man i begynder fasen i Thailand flytter IQ’t en meter længere ned.


Synes da bestemt ikke thaiernes IQ ryger længere ned end os, de tænker bare på en anden måde end vi gør, og hvem siger vores måde er den rigtige?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2009 13:37

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære jsh

haha. Det var nu ikke sådan jeg tænkte. Jeg tænkte egentligt på min egen IQ, som i starten herude jo flyttede sig til andre dele på kroppen haha. Man er jo kun et menneske. Jeg tænkte slet ikke på de kære thaier*DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2009 15:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ok så misforstod jeg lidt manse, sorry det skal aldrig ske igen. Ikke før næste gang ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-05-2009 15:51



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Kære glade naive manse...

Det er da rart at du er både naiv og glad, jeg er faktisk selv ukuelig optimist - og garanteret også ukuelig naiv...

Jeg mangler så også fuldstændigt de negative oplevelser, det mest negative ved Thailand jeg har oplevet, det var såmænd fra mine egne forældre, som det fornyelig også skete her på siden...

Men jeg er vitterligt ikke blevet snydt af almindelige thaier i min omgangskreds - jo jeg er hoppet direkte i et turistscam første gang jeg var i Thailand på egen hånd, og det var dyrt - men jeg kan jo nu fortælle alle andre nybegyndere hvordan de arbejder inde omkring grand palace, og så var det jo blot lærepenge...

Og ja jeg har haft en hektisk nat med en pige i Pattaya, så nok muligt at min IQ gled ned over vommen, men havde hun haft den mindste smule tålmodighed, så HAVDE det været hende jeg sad sammen med i Thailand nu, nu er det min kone og det betragter jeg som igen værende ualmindeligt heldigt, at hende i Pattaya ikke havde tålmodigheden...

Jeg betaler ikke farangpriser - andre steder end der hvor skiltet tydeligt fortæller at farang betaler 100 THB thaier 20 THB for at komme ind, alle andre steder siger min kone nej, og vi går videre... på denne tid, hvor der ikke er turister i landet, der er priserne jo faldet igen, det ser ud til (i det mindste her i området, samt på Chatujak marked) at man har indset at noget handel (og et lille overskud) er bedre end slet ingen handel og deraf intet overskud...

Jeg har lavet en aftale med min kone om at vi skal være gift minimum 40 år, så jeg kan vel næppe tale om "de sidste" år endnu :D :D





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-05-2009 06:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
jamen det er da ogsaa dejligt at haere om den gode i livet istedet for altid om det sure.
Jeg har da oplevet rigtig gode\posetive oplevelse paa
denne tur til thailand.
Jeg har faaet nogle dejlige dage sammen med manses soede familie,og haft en dejlig dag samme med jos og frue,
Og 3 dejlige dage hjemme hos claus og familie.
Ja saadanne dejlige moeder kan godt blive vanedannende.

bamsen

























Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-05-2009 12:43

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jos og Bamsen

Med folk som jer, er livet jo bare en dejlig ting. Håber en dag Jos, at du og konen kommer forbi, eller måske skal jeg en dag opleve dette bangkok. Jeg har ikke turdet endnu hahaThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Lidt nostalgisk til gamle søfolk se med Alt mellem himmel og jord 1 25-01-2024 11:32
*Værnepligtige* som er lidt anderledes Skik og brug 5 23-10-2023 11:09
Jeg begynder at blive lidt nysgerrig. Alt det andet 1 13-10-2023 11:54
Lidt til husarerne. **Baren** 6 16-02-2023 16:33
Der sker kun lidt i Badebyen videoer Fra Pattaya 3 24-05-2022 13:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,865,460 Unikke besøg | jQ Blog