Se emne

Thai-Dk Din debat side :: LEOPARD's besætnings frigivelse :: Befri Eddy og Søren
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dansk holdning til gidselsituationen i Somalia
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2012 10:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

I aftes bragte tv et interview med den danske nødhjælpsarbejder Poul Hagen Thisted, som havde været gidsel hos de somaliske pirater, sammen med sin amerikanske kvindelige kollega Jessica Buchanan, i 92 dage. De blev kidnappet og bortført fra deres arbejde med at hjælpe den somaliske befolkning, den 25. oktober 2011, og befriet den 25. januar 2012 af amerikanske elitesoldater under en aktion, der kostede 9 af deres fangevogtere livet.

I interviewet berettede Poul Hagen Thisted fattet og stilfærdigt om sit ophold som gidsel. Det syntes jeg var godt gået. Det gav et troværdigt indblik i hvad et gidsel står overfor, i deres fangenskab hos piraterne. Bortset fra ganske få avisartikler med sparsomme interview af gidslernes situation, er denne beretning det første man i offentligheden har hørt om den reelle hverdag som gidsel.

En hverdag, der er præget af frygt for hvad der skal ske med en. En hverdag, hvor sult, tørst og menneskelig fornedrelse, og ikke mindst, psykisk tortur i form af fingerede henrettelse og andre trusler fra uberegnelige fangevogtere er hvad gidslerne må leve med.

Det burde i høj grad få den danske befolkning til at indse, at piratproblemet har andre, og ligeså betydningsfulde menneskelige aspekter, end som den materielle indsats politiker og diverse eksperter hidtil har, kunne fylde medierne med.

Og, det burde i lige så høj grad få den danske befolkning til at kræve politisk handling med hensyn til gidslernes situation, i en gidseltagning.

Danmark har for nuværende en besætning fra det danske skib LEOPARD, to danske statsborgere og deres fire filippinske kollegaer, siddende som gidsler i Somalia. Disse seks mennesker har siddet i deres somaliske fangenskab i snart 16 måneder. 16 måneder, under de samme usle betingelser, som dem Poul Hagen Thisted i aftes kunne berette om.

Hvordan tror i de stakkels mennesker efterhånden har det, psykisk såvel som fysisk?

Er det ikke snart på tide den danske befolkning kommer frem på barrikaderne, og forlanger handling under en eller anden form?

POUL ERIK LARSEN

kilde http://www.blog.p...n.dk/#home
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2012 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

"Han trykkede på aftræk­keren, og så sagde det klik"



Den 25. januar blev danske Poul Hagen Thisted og amerikanske Jessica Buchanan befriet ved en dramatisk aktion udført af amerikanske specialstyrker i Somalia.
Forud var gået 92 døgn, hvor de blev holdt som gidsler i den somaliske ørken.

http://nyhederne....friet.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2012 11:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

VIDEO: Her blev Poul Thisted befriet



Poul Hagen Thisted fra Dansk Flygtningehjælp, som i tre måneder var gidsel i Somalia, er nu hjemme hos sin familie i Århus igen. Det er seks dage siden, at amerikanske elitesoldater befriede ham og hans amerikanske kollega fra de somaliske gidseltagere.

Det var i øde område af Somalia, at Poul Hagen Thisted tilbragte sine sidste tre uger som gidsel.
http://nyhederne....friet.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2012 11:23

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Det kan da godt undre en, hvorfor de danske søfolk vælger at sejle på nævnte område..

Er det fordi der er ekstra penge i dette, eller er det bare fordi man ikke tænker sig om, inden man tagen en hyre som den.

Jeg er ikke klar over det, men jeg ved da, at da jeg arbejde med mulighed for slige ting, fik man et tillæg, som skulle justificere de risici, som man jo påtog sig...

Er dette ikke det samme for en sømand eller er der andre regler for dem.

Jeg kunne vælge fra...

Det samme kan en sømand vel også gøre...såvel som en udsendt af mellemfolkelig samvirke des lige.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2012 11:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

tuktuken skrev:
Det kan da godt undre en, hvorfor de danske søfolk vælger at sejle på nævnte område..

Er det fordi der er ekstra penge i dette, eller er det bare fordi man ikke tænker sig om, inden man tagen en hyre som den.

Jeg er ikke klar over det, men jeg ved da, at da jeg arbejde med mulighed for slige ting, fik man et tillæg, som skulle justificere de risici, som man jo påtog sig...

Er dette ikke det samme for en sømand eller er der andre regler for dem.

Jeg kunne vælge fra...

Det samme kan en sømand vel også gøre...såvel som en udsendt af mellemfolkelig samvirke des lige.



hvis nu alle siger fra , hvor vil du få dine vare fra, hvem skal betale din pension jeg går ud fra du får pension

vi kan ikke alle sige fra, gør vi det går samfundet i stå, det var nok bedre at bekæmpe de kriminelle pirater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2012 13:08

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Hej Pirat

Bare for at sætte dit spørgsmål om pensionen på den store væg.

Ingen hverken du eller andre har betalt til min pension, for jeg har selv sørget for dette hele livet.

Alle har en ret til at sige fra, som jeg havde, men ikke gjorde, for der var penge i det...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2012 17:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Der er jo før sagt, at vores jægersoldater/frømandskorps er lige så skrapt som USA´s Navy Seals.- Hvad med at lade dem bevise det i Somalia, og hjælpe danskere hjem i stedet for at bruge tiden i Afghanistan med en mission mange af de lokale ikke engang billiger. - Kan pirater landsættes på kysten, så kan soldater også.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 04:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Der er jo før sagt, at vores jægersoldater/frømandskorps er lige så skrapt som USA´s Navy Seals.- Hvad med at lade dem bevise det i Somalia, og hjælpe danskere hjem i stedet for at bruge tiden i Afghanistan med en mission mange af de lokale ikke engang billiger. - Kan pirater landsættes på kysten, så kan soldater også.


de søfolk har nu været taget til fange i over 15 mdr, rederiet vil ikke, betale regeringen har travlt med at hjælpe en bahrainske statsborger med dansk pas som frivillig er rejst hjem for at bekæmpe regeringen, jo jo det går godt

vores jægersoldater/frømands-korps må ikke for regeringen, de kunne jo komme til at skyde nogle uskyldige pirater
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

klap Ja de er skøre de Rom... ? nå nej de danske Politikere ?? såfremt Idioten og hans familie er Danske ?? så rejser man ikke til et andet land og prøver på at vel de deres Regering nej gad vide hvad der vil ske hvis en Araber eller en Thai kom til danmark og råbte ned med Helle og Dronning Margrete ?? ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 10:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

sank skrev:
klap Ja de er skøre de Rom... ? nå nej de danske Politikere ?? såfremt Idioten og hans familie er Danske ?? så rejser man ikke til et andet land og prøver på at vel de deres Regering nej gad vide hvad der vil ske hvis en Araber eller en Thai kom til danmark og råbte ned med Helle og Dronning Margrete ?? ved ikke


Sank, nu ligger det jo sådan, at manden ikke er dansker, men kom til DK for nogle år siden fra Bahrain. Der påstod han sig forfulgt, og fik derfor dansk statsborgerskab og pas af humanitære årsager (atter en fejlslagen afgørelse).
Han troede sig så åbenbart sikker, nu han var "dansker", og kunne så rejse hjem og lave mere rav i den. Et helt igennem gennemtænkt hændelsesforløb fra hans side, da han vidste, at han som "dansker" ville få betydelig større mediebevågenhed til sit stunt. - Bare synd, at Danmark og mange danskere er hoppet på den vogn og spilder mange skattekroner samt tid på ham.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 10:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
AL 48 skrev:
Der er jo før sagt, at vores jægersoldater/frømandskorps er lige så skrapt som USA´s Navy Seals.- Hvad med at lade dem bevise det i Somalia, og hjælpe danskere hjem i stedet for at bruge tiden i Afghanistan med en mission mange af de lokale ikke engang billiger. - Kan pirater landsættes på kysten, så kan soldater også.


de søfolk har nu været taget til fange i over 15 mdr, rederiet vil ikke, betale regeringen har travlt med at hjælpe en bahrainske statsborger med dansk pas som frivillig er rejst hjem for at bekæmpe regeringen, jo jo det går godt

vores jægersoldater/frømands-korps må ikke for regeringen, de kunne jo komme til at skyde nogle uskyldige pirater


Rigtigt, -regeringen foretager sig absolut intet før de har spurgt og fået ja af storebror ( EU ).
Havde der været afstemning i DK om spørgsmålet, så havde søfolkene været hjemme forlængst.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 10:36

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

I aftes bragte tv et interview med den danske nødhjælpsarbejder Poul Hagen Thisted, som havde været gidsel hos de somaliske pirater, sammen med sin amerikanske kvindelige kollega Jessica Buchanan, i 92 dage. De blev kidnappet og bortført fra deres arbejde med at hjælpe den somaliske befolkning, den 25. oktober 2011, og befriet den 25. januar 2012 af amerikanske elitesoldater under en aktion, der kostede 9 af deres fangevogtere livet.

Undskyld mig lige.... Hvorfor pokker skal vi søfolk komme med billige kommentarer, fordi en nødhjælpsarbejder pludselig har problemer...

Jeg har rejst for MS.... udsatte steder giver lidt ekstra, fordi man helt klar giver vedkommende mulighed, for at sige fra.

UM gør det samme, men her er pengene nok lidt anderledes og attraktive...

Så hvad pokker har dette med søfolk at gøre.... Jeg ved de gør det samme.... dobbelt hyre for at tage hyren.

Skriger når det ikke går som de vil......

Danskerne skal have ondt af dem...

Bliv hjemme i hængekøjen og slap af......

Der er altså nogle der gør det for pengenes og spændingens skyld, men det er jo nok ikke os gamle forundt.....

kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 10:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

@tuktuken, nå hvad er det du ikke forstår ked
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 10:57

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Ikke forstået, men du har jo åbenbart de vise ord.... Så frem med dem, så vi andre gamle som dig kan lære....tid

Vi har jo nok ikke så mange år tilbage, til at forklare...

Vi kan jo ikke lyve om alderen....music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 11:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

@tuktuken
Bliv hjemme i hængekøjen og slap af......

Alle har en ret til at sige fra, som jeg havde, men ikke gjorde, for der var penge i det...


du har ret bliv du bare hjemme
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 11:10

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Giver dig ret, for både du og jeg, er nok blevet for gamle til, at noget firma vil tage os.

Jeg tog en beslutning og gjorde det som andre ikke vil, men jeg fik det da også virkelig godt betalt.....så ingen problemer her...

Har du prøvet det samme, eller er det bare historie....

Min hængekøje er velbetalt af det danske samfund, fordi jeg ikke gav en dyt for faren.....

Rigtig som du siger.... Bliv hjemme nu... selvfølgelig...derom skal der ikke herske nogen tvivl....

Jeg er endnu engang blevet forelsket.....Græder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 14:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Helt aerlig tuktuken - du er godt nok en klam bedrevidende person som virkelig forstaar at udstille dumhed..... hvor daelen har du den viden fra????? dobbelt hyre for at tage hyren??? i det hele taget udtale dig om piratproblemet som du kun har fra medierne??? hengi dig hellere til det du er bedst til - at ligge i din betalte heangekoeje..Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 15:52

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Skipper Hans, forstår ikke rigtigt din påstand, for jeg har overhovedet ikke talt om hyre på en båd, men jeg taler om at arbejde for Danida eller private firmaer i kriseområder.

Alligevel må jeg desværre erfare, at jeg udtalte mig om dobbelthyre for søfolk, og det er ikke noget jeg ved specielt meget om.

Da du nu vil fremprovokere en dialog, vil jeg da gerne lige give dig lidt fra en artikel fra politiken..

Somaliske piraters hærgen betyder nu, at hyren til samtlige søfolk om bord på danske skibe i hele Det Indiske Ocean fordobles.
Indtil nu har søfolkene fået dobbelt løn for at sejle i Adenbugten, men den farlige situation i Det Indiske Ocean, hvor pirater dagligt åbner ild mod handelsskibe i et forsøg på at kapre dem, har fået skibsrederne til lommerne.


Hvis du skulle have lyst, kan du læse resten på dette link...

http://politiken....belt-loen/

Jeg vil ikke gøre mig mere klog på rigtigheden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 16:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

staten burde træde til og få hentet de søfolk hjem, det kan ikke gå hurtig nok Angry
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2012 16:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er da bare skruen uden ende hvis de betaler sig for at få gidslerne fri, næ så skulle de heller skyde de piratter det kunne måske give noget respekt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Senator, ulandsarbejder, dansk ambassadørfrue, arkæolog. Alt det andet 8 10-01-2024 13:22
IKC – Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Alt det andet 1 07-01-2024 18:13
Dansk familie på hospitalet efter frontalkollision Nyheder fra Phuket 2 11-12-2023 16:26
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13
Dansk-thailandske Anntonia Porsild kåret som Miss Universe Thailand 2023 Central Thailand 4 20-08-2023 21:06

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,444,143 Unikke besøg | jQ Blog