Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
livet på landet igen igen
IT
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2012 01:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

I lang tid, meget lang tid er porten blevet lukket nærmest smækket i kl 1800, hunde sluppet fri dørene låst vinduerne forsejlet ja selv en hængelås på køleskabet blev det til , ingen ind ingen ud, ro på i det blå husAngry

et mirakel er sket. ja det er nærmest et vidunder, vi har været ude i den virkelige verden driller

Fruen i huset og mig sagde hunden, har været på det lokale aften market , hvor tænkte jeg får thaierne alle de penge fra ,der er jo liv og glade dage masser af folk på de små spise steder boderne sælger lystig ud af deres skrammel, jo der er liv det virker som om folk har mange penge og vil bruge demmusic

selv en tur i big C som først lukker lukker kl 2200 blev det til, mange biler på p-pladsen, folk gik rundt med deres fyldte indkøbsvogne

Fruen i huset gik amok noget a-la lillemand stilen købte diamant øreringe til den svimlene sum af 4875 baht hun fik skam 40 prosent i rabat

på vejen hjem så vi den ene nyåbnede bod efter den andet hvor der blev handlet lystigt

når jeg, ok det sker ikke så tit, tænker de fleste tjener kun 2 til 300 om dagen alligevel er der gang i sagerne

en ting mere der undre mig meget benzinen stiger hverdag i Danmark, her i vores lille paradis har prisen været stabil i næsten en mdr nu, hvem snyder hvem i Danmark
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2012 02:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Hold da helt op IT ude efter mørkedes frembrud ? var det ikke spændene Thumb Sørg nu for at få Member kort i Big C og gem bongen ? så får du lidt rabat på den også når du handler dagen efter music Og ja der er ret livligt i Byen om aftenen ? Vi har et nyrenover et Natmarkede her i Byen der åbner kl. 10 formiddag griner Har ikke fået tilladelse til at se hvorlænge der er åbent godag Men muligvis som Døgn Netto i DK der lukker kl. 22 griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2012 09:40

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Har selv undret mig meget på vores sidste tur i Isaan. Utrolig mange har ny pick up, ny motobike og selvfølgelig den nyeste mobiltelefon.
Brændstofpriserne er ved at sige, da tilskudddet er ved at blive fjernet af regeringen!

Børn og unge mennesker suser op og ned ad gaderne hele dagen, ingen går eller cykler- nej altid på motorbike.

Hvordan har en thaier råd til al det?

Jo såre enkelt- AFBETALING - men det må ikke være sjovt at skulle skaffe så mange penge hver måned!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2012 14:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Hold da helt op IT ude efter mørkedes frembrud ? var det ikke spændene Sørg nu for at få Member kort i Big C og gem bongen ? så får du lidt rabat på den også når du handler dagen efter


hej Sank
vi kommer kun i big C hvert halve årsarcasm det er jeg glad for


hej Sam
Jo såre enkelt- AFBETALING - men det må ikke være sjovt at skulle skaffe så mange penge hver måned!


mange kan heller ikke betale hver mdr. derfor mange brugte biler til salg 8000 i udbetaling resten i by retten Sad

personligt syntes jeg at mange thaier lever over evne
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2012 15:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Tja det har jo været sådan i DK også i mange år ? det var jo lige før banken ringede og spurgte om du ikke vil låne nogle Penge ? og det var der mange der hoppede på ? og de kan ikke betale tilbage så ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tulle
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2012 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 181
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline

Thai mentalitet har du penge brug dem har du ingen lån og brug demShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2012 02:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Kære IT

Det er enhver kvindes ret , at få lov til at lufte shoppegenet. Tænk nu på, naboen kunne uden du viste det , have købt en diamant.

Ha ha ha ha ha . godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2012 11:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Kære IT

Det er enhver kvindes ret , at få lov til at lufte shoppegenet. Tænk nu på, naboen kunne uden du viste det , have købt en diamant.

Ha ha ha ha ha . godag


jo jo jo naboerne køber diamanter i læssevis, nej du Fruen i huset brændte avet af, efter vore,s alle samens mor, bedstemor, svigermor som forlod os for ca 14 dage siden

den begravelse var noget for sig selv, jeg vil fortælle om den og svigermor serenere når alt har sat sig i den dertil indrettede hukommelse godag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2012 11:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked Ja IT det er da trist med Svigermor ? men de begravelser jeg har set lidt af i det lokale Tempel. Er vel det vi vil kalde lidt specielt ? så det vil vi gerne høre om Farvel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Canadisk mand forlader munke livet efter sexanklager Nord Thailand 1 22-10-2022 15:22
Oversvømmelser rammer Thailand igen Hele Thailand 4 17-10-2022 17:02
Så er der valg i lorteland-igen Diverse 9 10-10-2022 06:10
Test & Go karantænefri indrejse, åbner igen 1. februar Visa til Thailand 4 23-01-2022 12:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.17 sekunder | 99,719,845 Unikke besøg | jQ Blog