Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Jeg savner...
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2009 17:02



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg savner mine børn, jeg savner deres frække ansigter, og smil når de tror de har taget røven på mig, eller deres store øjne, når de ønsker at låne computeren...

Dem savner jeg, smerteligt - jeg kan jo tale med dem hver dag på skype eller msn er vi nu begyndt at anvende, så det er ikke kontakten som sådan, den er daglig, men det er 3D billedet så at sige...

Nåmen de er fantastisk taget af, af deres mor og deres papfar, så de lider på ingen måde nød - og de lyder både glade og tilfredse...

Det er sårn i store træk det jeg savner, men lige for tiden - hvor Danmark går fra vinter grå/brune farver - og ind i denne fantastiske neongrønne farve som træerne får umiddelbart inden de springer ud, og så den dag de springer ud for alvor, og farven skifter til en eksplotion i grønt... Det savner jeg...

Men det er jo trods alt kun en uges tid at det er sådan, så det går jo nok endda...

Lakrids... stærk saltlakrids :| det er godt nok svært at opdrive, hvis overhovedet muligt - jeg kunne godt tro det var forbudt faktisk - jeg havde lakrids med herned - Si smagte - ikke spiste - smagte een lakrids og så var der dømt ptøj phubaddr ptøj i et kvarters tid :LOL

Ost... ost med smagen af ost (jeg kan godt lide den lidt stærkere ost) - den er svær at finde - naturligvis kunne man nok købe en gummiost - pakke den ud og så ellers lagre den udenfor køleskabet i en måneds tid eller så... meeeen - jeg er ikke mejerist - så det ville nok gå galt... Jeg har opdaget (tak svigermor) at bplaa khem fra hometown - serveret med løg, chilli og lemon - faktisk kan komme ualmindelig tæt på smagen af gammel ost...

Igår købte vi bplaa khem hos det lokale fiskespisekøkken, men ærligt talt det var ikke som svigermors - så nu glæder jeg mig til weekenden hvor vi tager hjem - så kan jeg igen få "rigtig" bplaa khem Thumb:P

Jeg savner skiften i døgnet - klokken 6 solen står op - klokken 18 solen går ned - det er ikke helt det samme som at sidde ude en varm sommeraften, sent med solbriller på... Men på den anden side - at stå og vente på S-toget i 12 graders frost klokken 8:45 på Valby station i bælgravende mørke i December - er nu ikke noget jeg savner...

Men tilbage er at jeg faktisk ikke savner voldsomt meget fra Danmark...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2009 17:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jos38 skrev

Lakrids... stærk saltlakrids Frown det er godt nok svært at opdrive, hvis overhovedet muligt - jeg kunne godt tro det var forbudt faktisk - jeg havde lakrids med herned -


ingen proplem jeg tager da gerne et killog med til dig
barer nævn mærke eller navn og det kommer med

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2009 17:38



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Huuuuummmmm - 1.000 tak - kan jeg nu huske det - men altså Piratos er altid godt Thumb



<hopperopogned>
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2009 02:21

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Jos. Sjov tråd du her har fået startet, ja det får jo en til at tænke på så meget, og sjovt nok er det for det meste det positive der hele tiden kommer frem.

Noget som jeg savner meget er at stå ved en pølsevogn i 5 graders kulde og få en hotdog med det hele og en varm cocio uhm uhm.

De mange år jeg var ude, sørgede jeg altid for at holde ferie april, maj. Jeg mener de er de bedste måneder i Danmark.

Noget jeg også savner meget er, min fredags hygge med mine folk på bodegaen ved siden af firmaet. Det var råhygge hvor det bare var sjovt, og alle lige. Noget jeg også savner meget er den danske varme humor. Men min dejlige kone har heldigvis en snært af den.

Jeg savner faktisk også min gamle mor, som jeg ikke har set meget til de sidste 40 år, men vi ringer sammen hver søndag, så det får da skyldsfølelsen lidt i baggrunden.

Hold da kæft. Det er jo lige før man får tåre i øjnene her fra morgen stunden.sarcasm

Kan i alle have en god dag herude. Det samme til jer derhjemme når i får øjne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2009 09:32



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er sgu meget sjovt at læse, hvergang der er nogle danskere der savner noget så er det næsten altid sådan en hot dog eller en rød pølse. Puha jeg må da indrømme hvergang jeg går forbi sådan en pølsevogn er jeg ved og brække mig, bare af lugten derindefra, har aldrig forstået hvorfor de er så populære.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2009 09:50

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er måske fordi nogle af os, der har været i udlandet det meste af vores liv. Vi savner sgu en pølsevogn. Det er måske fordi vi ikke kan opnå dette mange andre steder i verden, men sådan er det bare kære vensarcasm Og for at det ikke skal være løgn, så savner jeg også den mest modbydelige spegepølse med alle giftstofferne haha. Ja vi mennesker er underlige engang imellem.

Jeg mindes stadig min studentertid, hvor jeg på det lokale torv i jylland passede en pølsevogn i min fritid. Ja der spiste jeg ikke så mange, og var også lidt led ved at spise dem en overgang. Men en sådan hjemmelavet grå pølse som vi havde i denne vogn med rå løg og hel svineriet. Dem kunne jeg spise 5 af lige nu haha. Ja det var i jylland min ven, for andre steder kalder de dem knækpølserved ikke

Det er vel altid sådant, at når man har været længe væk fra de hjemmelige specialiteter, ja så savner man de ligegyldige ting, som jo er dem man husker fra barn (ung) engang imellem.

Har vi det ikke bare dejligt. Jeg sidder og bliver helt sulten over det skrevne, så jeg vil lave boller i karry som min mor lavede dem, ja de minder de minder:MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2009 21:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Boller i karry er dejligt, hvad med frikadeller, som vor moder lavede demskaal

Det jeg savnede mest dengang var kærnemælk og fedtemadder med salt, eller spegepølsemadder med rå løg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2009 04:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Ja man kan savne mange ting når man er væk fra Danmark...
Lakrids er nok osse det jeg har savnet mest når jeg har været rundt i verden,det er nærmest ikke til at opdrive udenfor nordeuropa......

I det daglige synes jeg egentligt ikke det er slemt,det er faktisk nærmest kun når man kommer til at "snakke om det"....

Almindelig dansk mad kan man jo få de fleste råvarer til rundt over det meste af verden,eller tillempe opskrifterne en lille smule......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2009 19:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Boller i karry er dejligt, hvad med frikadeller, som vor moder lavede demskaal

Det jeg savnede mest dengang var kærnemælk og fedtemadder med salt, eller spegepølsemadder med rå løg.


lige nu er jeg i Danmark og jeg savner Thai mad


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2009 06:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej

så er der indkøbt lakrids i lange banner:MU

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2009 13:27

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Lige nu er jeg i Dnmrk. Jeg savner voldsomt:
- de thailandske go go damer.
- høflig opmærksomhed og betjening i butikker, banker og supermarkeder, osv.
- taxikørsel til 13% af, hvad det koster i Danmark.
- busbilletter til under 4 DKK.
- min computermekaniker i Pantip Plaza, som ordnd alle computerproblemer for 100 DKK.
- hospitalet, som kunne kontaktes 24 timer i døgnet, hvor man kunne blive behandlet uden ventetid, og hvor skift af forbinding kostede 20 DKK.
- oksekød til 21 DKK/kg.
- skrællet ananas til under 2 DKK/stk.
- øjeblikkelig reparation af mobilen, som regel for under 50 DKK.
- osv.

Til gngæld har jeg:
- busser som stopper præcist ved stoppestedet og hver gang.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2009 13:47

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hehe Bent

Hvor er det dog dejligt og befriende, at den gamle Bent er vendt tilbage. Jeg hulker endnu af grin. Håber du har en god tid i Danmark, og husk nu tiderne passer på disse busser, for det kan jo koste en enkelt fadøl med vennerne når man kommer for sent.

Dejlig læsning hehesarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Savner i noget De fastboende 13 07-11-2014 14:30
Hvilke medlemmer savner i ? Fri Debat 5 07-04-2013 11:25
Jeg tror det er en af leif planter.den savner ham Alt det andet 3 24-11-2009 17:01
Ikke alle savner Thaksin Diverse 1 03-05-2009 14:01
savner en adresse på map Alt mellem himmel og jord 7 18-04-2009 16:21

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 97,893,559 Unikke besøg | jQ Blog