Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Savner i noget
maichai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2014 14:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Dette her med at bo & leve i Thailand er jo meget godt hvis det er det man kan lide, lige som mig Men er der nogle her der virkelig savner noget fra Danmark ?????
Jeg synes f.eks. at jeg savnede gammel dansk og god dansk ost men efter jeg nu kan fremskaffe det, ja lidt dyrere end i Danmark så synes jeg i hverdagen at det hele går meget godt.
Bortset fra at jeg savner somme tider nogle normale mennesker (danskere) at tale med. Jeg har jo min kone og mine børn, som taler dansk. Men nogen gange må man jo også tale med andre og her er så et problem.
Jeg synes at Thaier bliver triste i længden at tale med, de er jo på et plan hvor de ikke rigtig har interesse for noget andet end at stoppe mad og drikke i hoved, de kan de æde, drikke og derefter sove så er de lykkelige og det bliver lidt trist i længden Thaier er jo fuldstændig ligeglade hvordan det går med Thailand, sport, Tv og hvad der er nyt i resten af verden, bare de selv kan stoppe i hoved så synes de at alting er godt..
Men måske er det bare fordi jeg bor her ude på landet
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2014 15:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Du har kun til dels ret Maichai, jeg bor også ude hvor kragerne vender (længere ude end dig) og jeg omgås mange Thaier som interessere sig for Thailand og verden udenfor, ikke så meget som danskere men dog en del.
Min omgangskreds består hovedsageligt af lærere og i det selskab er jeg ofte den dumme (10 års folkeskole) men jeg medgiver dig dog at jeg interessere mig mere for verdenen udenfor end mine Thai venner, men ikke meget.
Jeg drillede dem dog da jeg opdagede at de ikke vidste at den kvindelige verdensmester i badminton ikke bare var fra Thailand men faktisk havde sine forældre boende mindre end 60 km. fra os. Jeg mener hvor mange verdensmestre kommer fra Isaan? Så igen har du ret i et af dine punkter (hader at skulle give dig det Ikke SE )
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-10-2014 17:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Så igen har du ret i et af dine punkter (hader at skulle give dig det Ikke Ikke SE )

Kurt du skal sku da ikke hade at give mig lidt ret griner
Men bordset fra det det er sku da ufatteligt hvor lige glade de er med omverden jeg prøver at være en flink mand som kan sidde og drikke lidt (laokao) sammen med dem, for at have lidt socialt sammenhold nu er de jo ikke ligefrem lærere mine naboer men RISBØNDER men de ved ikke en skid om noget som helst jeg prøver at udfritte dem om hvad de synes om militæret om politiet om hvad der ellers findes, om ebola. Men de ved ikke en skid om noget som helst standarten er you love Thailand ohh you have good time her you have so manny monny Snart en remse jeg kan på thai men det gør mig sku ikke mere glad men man kan jo også se tydelig at når klokken er 20 er alt lyset slukket her i landsbyen(bordset fra hos mig og konen) om de så alle sover brandert ud eller de prøver at formere sig, det ved jeg ikke, men trist er det, og Kurt her er der ikke nogen der dyrker sport ej heller badminton her er sporten at drikke igennem eller æde igennem hvad man tydelig ser på de unge pigerved ikke
Men jeg lever et lykkeligt liv med mine børn og min kone så skide være med det. MEN som jeg startede tråden, jeg mangler sku nogle normale mennesker men hva fan man kan jo ikke få altmusic
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 00:08

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det jeg savnede mest var de lange lyse aftener, for natten kan godt være lidt lang i Thailand, når man ikke sover ret meget.
En go extra lagret ost, jo men så smagte den ekstra godt de par gange om året jeg fik en leveret.
Men jeg vil give dig ret i, efter længere tid hvor man kun har talt med Thaier, så kan man godt mangle lidt modspil på vores plan.
når klokken er 20 er alt lyset slukket her i landsbyen

Njae det er nu ikke sikkert, det kan være de bare har lukket skodderne og ligger og glor tv. Men jo mange går tidlig i seng, for de starter også dagen tidlig.

Men ellers nej, jeg tilpasser mig forholdene og selvom jeg ikke vil spise ris morgen / middag / aften, så laver jeg selv brød og det meste pålæg.

Tror det handler meget om at kunne holde ud at være alene med sig selv og at have noget at gå og sysle med.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 03:21

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

leif skrev:
Det jeg savnede mest var de lange lyse aftener, for natten kan godt være lidt lang i Thailand, når man ikke sover ret meget.
En go extra lagret ost, jo men så smagte den ekstra godt de par gange om året jeg fik en leveret.
Men jeg vil give dig ret i, efter længere tid hvor man kun har talt med Thaier, så kan man godt mangle lidt modspil på vores plan.
når klokken er 20 er alt lyset slukket her i landsbyen

Njae det er nu ikke sikkert, det kan være de bare har lukket skodderne og ligger og glor tv. Men jo mange går tidlig i seng, for de starter også dagen tidlig.

Men ellers nej, jeg tilpasser mig forholdene og selvom jeg ikke vil spise ris morgen / middag / aften, så laver jeg selv brød og det meste pålæg.

Tror det handler meget om at kunne holde ud at være alene med sig selv og at have noget at gå og sysle med.


Det kan der vaere noget om.

De lyse naetter kan jeg godt savne. I Thailand svinger forskellen mellem solopgang og solnedgang i loebet af aaret med lidt over en time.

Der er lige een ting som er blevet overset hvad angaar Thaiernes samtaleemner og det er lotteriet, det er helt utroligt som de kan snakke om de forskellige numre.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 04:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline


Der er lige een ting som er blevet overset hvad angaar Thaiernes samtaleemner og det er lotteriet, det er helt utroligt som de kan snakke om de forskellige numre.

NFP det er noget jeg vil give dig ret i de numre går de vildt op i og prøver at låne penge af hinanden for at spille når de ingen penge selv har det grænser til idioti at høre om de numre hele tidenrasende
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 04:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

når jeg er i Thailand bor og lever jeg som de fleste thaier spiser thaimad ser thai tv savner intet fra dk
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 14:04

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Efter min målestok taler Thaierne for meget om, for mig, ligegyldige ting (f.eks. deres forbandede lotteri og deres aldeles tåbelig tv serier) medens de ikke bekymrer sig om de mere alvorlige. De er jo umulige at føre en nogenlunde seriøs samtale med.
Efter 10 år i Asien er jeg begyndt at savne mange ting i Danmark, i takt med jeg finder ud af hvad der gemmer sig under overfladen her, og også som du nævner nogen at føre normale samtaler med. Jeg har opholdt mig i mange Asiatiske lande og jeg vurdere at befolkningerne i Vietnam og Thailand er de mest ligegyldige og useriøse, dog nok desværre med Thailand på 1. pladsen. Det går op i spil, snyderi, korruption og i at vise sig, og så snakke udenom det der for os betyder noget.

Jeg savner faktisk nogle få gode danske venner her i BKK området, så skulle der være nogen der har det må samme måde må de da hjertens gerne sende mig en privat besked. Det kunne være rart at mødes med nogle seriøse mennersker engang imellen, ganske uforpligtende naturligvis.
Jeg er selv tørlagt alkoholiker, men det spiller inmgen rolle i den sammenhæng. Jeg har intet imod at andre tager sig en tår over tørsten, selvom jeg ikke selv har rørt alkohol i tæt på 5 år nu.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 14:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jeg savner Det sydfynske Øhav og min gamle træbåd det var tider når man hejste sejlet og bare sejlede der udaf i ro og mag

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 16:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

jeg savner Det sydfynske Øhav og min gamle træbåd det var tider når man hejste sejlet og bare sejlede der udaf i ro og mag

Jeg var ikke klar over at du var på youtube Yindee griner men da et godt billedet af dig
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-10-2014 16:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ak ja der startede jeg med at sejle rundt i 1940 fik dog først lov til at styre lidt senere, ja det ligner da godt særligt kasketten griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2014 14:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Ja så kom dagendanseølkrus i dag kommer jeg til at savne sneøllet jeg kommer dog ikke til at savne det danske politi
Strømerne knalder julebranderter i aften


Den berømte sne falder i aften, og det har politiet landet over længe forberedt sig på
åhh en dejlig kold snebajer fra Tuborg den ville nu ligge godt i min mave og vente på lidt flere mens man på bæverdingen synger sne sne sneølkrus
http://ekstrablad...289576.ece
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2014 14:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Efter min målestok taler Thaierne for meget om, for mig, ligegyldige ting (f.eks. deres forbandede lotteri og deres aldeles tåbelig tv serier) medens de ikke bekymrer sig om de mere alvorlige. De er jo umulige at føre en nogenlunde seriøs samtale med.
Efter 10 år i Asien er jeg begyndt at savne mange ting i Danmark, i takt med jeg finder ud af hvad der gemmer sig under overfladen her, og også som du nævner nogen at føre normale samtaler med. Jeg har opholdt mig i mange Asiatiske lande og jeg vurdere at befolkningerne i Vietnam og Thailand er de mest ligegyldige og useriøse, dog nok desværre med Thailand på 1. pladsen. Det går op i spil, snyderi, korruption og i at vise sig, og så snakke udenom det der for os betyder noget.

Jeg savner faktisk nogle få gode danske venner her i BKK området, så skulle der være nogen der har det må samme måde må de da hjertens gerne sende mig en privat besked. Det kunne være rart at mødes med nogle seriøse mennersker engang imellen, ganske uforpligtende naturligvis.
Jeg er selv tørlagt alkoholiker, men det spiller inmgen rolle i den sammenhæng. Jeg har intet imod at andre tager sig en tår over tørsten, selvom jeg ikke selv har rørt alkohol i tæt på 5 år nu.


godt sagt Thumb og så lige et stort klap på skulderen med de 5 år sådan Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Bekymringer der aldrig blev til noget Alt det andet 5 07-06-2020 12:01
vil du se noget VILDT **Baren** 5 24-08-2018 00:35
TV: Myreforsker om myrekæde: Aldrig set noget lignende Diverse 1 02-09-2014 04:01
Tjaaa noget er da rigtigt Alt det andet 12 27-02-2014 21:39

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 2.03 sekunder | 99,089,434 Unikke besøg | jQ Blog