Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvad sker der dog i landsbyen
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 12:07

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja der sker sørme noget herude i Thailand, specielt i vores lille million landsby.

Jeg sad i går sammen med ham skolemesteren, der nu har arvet dette stykke land her hvor vi bor, og hvor han nu bygger uanede mange dejlige huse. Han sagde ikke så meget fra starten, men da jeg serverede god whisky og andet for ham, ja så startede den frie tale pludselig.

Jeg spurgte bl.a. om hvad alle de farangs der nu flytter til stedet betyder for hans gesjæft. Dejligt sagde han, for nu er det pludselig blevet attraktivt at flytte ud i hans dejlige område, og ikke som da jeg købte for mange år siden, thaipriser.

Jeg vil da være ærlig og sige, at jeg for dette så dejlige hus dengang skulle give 1,8 mill. Bath, så købte jeg en ekstra grund til pølen. Den kostede så 500.000.- bath plus pøl. Så alt i alt har vores hus vel kostet med det hele og møbler, godt efterligning af det danske køkken, o.s.v. ca. 6. mill bath, men så er der også en honda civic med i købet.

Priserne nu, og det betaler de sgu. 3.4 mill bath for det samme hus plus hvis du vil have ekstra land (grund) 900.000.- bath ekstra, så jeg kan da godt se, at den investering jeg har lavet for konen er god haha.

Jeg talte så med ham om, at jeg jo nok må konstatere, at jeg jo ikke har det så godt med alle disse trapper i huset, så jeg vil nok ad åre have interesse for at sælge. Han sagde så hvis du vil sælge det hele for 6.5 mill bath, selvfølgelig uden min elskede honda, ja så kunne det gøres nu, og det er med møbler og det hele.

Ja som jeg ser det, alle disse nye tiltag med alle disse farangs i vores lille million landsby er ved at prissætte det hele anderledes. Nu vil jeg ikke sælge lige nu, men interessant har det da været, at tale med ham, der har fingeren på pulsen.

Jeg tror at Thailand bliver fremtidens land for os pensionister og andre. Det er jo allerede ved at ske, også uden for de manges elskede Pattaya og Phuket. Når jeg tænker på en ven jeg har, så har han for nogle år siden betalt 6.5 mill for en lejlighedi Pattaya, ikke stor men trods alt pragtfuld, men han har nu svært ved at sælge den, og det er hans ønske at sælge, så nu lejer han den ud for 35.000.- bath om måneden, hvilket jo også er en ganske fornuftig forretning.

Mine tanker går nok derhen at flere og flere finder ud af, at der et liv uden for de populære turist steder, fordi de daglige leveomkostninger er minimale i forhold til hvad de skal betale der.. Her mener jeg Pattaya og Phuket, og så længe man ikke endnu kan få den fulde pension med til Thailand (her mener jeg folkepension), ja så må vi der har bosat uden for dette nok se i øjnene, at vi kommer til at se flere og flere af faranger.

Jeg mener det er dejligt, men jeg synes jo nok at den udvikling kunne have gået lidt langsommere.

Det er dog dejligt, at jeg nu ikke i ensom majestæt, skal gå en runde på 18 huller, men nu har fået en masse nye venner. Det hilser jeg bestemt velkommen.

Essensen i ovenstående er. Har i tænkt jer at bygge eller købe inden for nærmeste fremtid. Det være sig hus eller for den sags skyld kone, ja så er det nu, for det går godt nok for hurtigt lige i øjeblikket.

Kan i alle herude have en god eftermiddag og jer derhjemme i kulden 20 grader, en god dag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 12:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

1.000.000 DKr for et hus på landet Shock... jeg tror jeg springer over - vi er blevet tilbudt huset her for 3 millioner Baht, og det er mer end rigeligt stort til os...

Min kone hævder dog hårdnakket at det snildt kan forhandles ned i pris, og mener at lige nu falder priserne i Bangkok, og at hun har tænkt sig snart at tilbyde ejeren at vi overtager det for 1.900.000,- THB - så måske din ven er lige optimistisk nok ???

Eller farang bare ikke ønsker at undersøge markedet før de køber hus ??




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 13:01

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Landet og landet, men jeg har da fuld forstålse for dine betragtninger om dummme faranger. Hvis du har et hus i Bangkok på mere end 200 kvm. med pøl og 3 badeværelser samt godt dansk efterligning af køkken, bil og alt det andet der er lavet, ja så er jeg da overbevist om, at prisen måske var lidt anderledes, men jeg må melde pas, for jeg kender ikke dine priser, men held og lykke med dit forehavendeThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 13:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nej - huset her er kun 140 kvm,og helt uden pøl (bortset fra klongen bagved køkkenet) men der er maids room og parkeringsplads - 3 værelser og 2 badeværelser samt en pænt stor stue - til 2 mennesker er det rigeligt her :)

Nu har jeg ikke nogen betragtninger om dumme faranger - jeg synes blot at man skal checke markedet da det virker en smule overpriced med 1 million danske kroner for et hus på landet, det er dig selv der kalder det "landsbyen" - jeg ved jo ikke hvor du bor andet end at det er i området af Nakorn Sawan...

Jeg har været i Nakorn Sawan og der er da en Big C - så i området omkring markedet, parken og templet - der ville jeg gerne bo (hvis ikke det gav min hustru ekstremt langt til arbejde) der har en god ven af mig for ikke længe siden købt et townhouse i 3 etager (uden swimmingpool) for 1.300.000 Baht...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 14:09



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hæ hæ hæ manse hvorfor ikke bare blive i dk hvis du vil have et hus ligesom herhjemme, men hold op det lyder godt nok hammer dyrt dit hus.

Men jeg vil da hellere have et hus ligesom thaierne har, det er der da meget sjovere, bare min mening, nu vil jeg ud og nyde en sød kage i min drømmeseng ude på min altan
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 14:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Nej det er sgutte så dyrt som det lyder
husk på at der er købt 2 bygge grunde,som er dyrere end rismarker.
Og der er bygget et stort hus.og der er bygget swimmingpool,
og der er bøbt bil ind i de penge også.+ diverse.

Så nej det er en ok pris,og det er sikkert en god kvalitet.
Men ven har lige bygget et hus det kostede over 2 mill baht,og en automobil ja den kostede en lille million.
og konen havde grunden i forvejen.
Men for os som ikke har de penge kan det lyde dyrt.
Og ja nu er det ikke i en lille landsby hvor priserne er lavere
Men oppe hos os er priserne også på vej op.,på grund af de piger som arbejder i pattaya,Phuket og andre steder finder faranger som de får til at købe grunde .

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 14:40



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja - biler koster kassen, og det kan jo undre at der er så mange at de hver morgen og aften holder fuldstændigt stille herude på Pahon Youthin, Vibhavadi og Lat Prao...

I hometown var der en der tilbød os jord for 200.000,- / rai - og det blev der fra "eksperterne" svigermor og en tante sagt - NIX til...

Så ja der er vel en farang effekt, men det er vel så op til farang at ikke falde for den effekt ??? Og sørge for at der bliver handlet ind til de rigtige priser eller ikke bliver handlet - min kone virker til at besidde en engels tålmodighed når det kommer til at afslutte en handel...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 15:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

HEHEHE
Ja jos
Men de fleste faranger de bøjer sig for deres
for deres kærester/koner,
Og når konerne/Kæresterne fortæller dem det er en god pris
så betaler farangerne.:D
Men sådan er det at være forelsket,så bliver man jo blind/dum
Jeg selv fik tilbudt min kones hus for 400.000 men sagde nej til det gamle træhus,og så fik vi det til 250.000 incl grund
Nu står de til 1 million.
Men min kone har ofret alt for meget på det hus.
Men det er nu meget rart.

med et dejligt lille køkken på 8x 4 m.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 15:09



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

8 x 4 meter Shock - jeg kommer forbi til en frokost en dag :D

Vores køkken er en lang smal tarm på vel knapt 2 meter x husets bredde som vel er 5-6 meter - men da vi stort set aldrig selv laver andet en the og kaffe - så er det stort nok :D





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2009 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

HEHE
ja vi bruger næsten kun køkkenet
Der er et spisebord til ,,ja nu kan jeg sgutte huske til hvor mange 10 mener jeg.

Men det er nu dejligt.

Og ja Jos vi er der fra tirsdag så du /i kommer bare,
i er velkommen
til kaffe og tørt brød Thumb

det tager kun ca 5 timer med bus fra Morchit

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 02:27

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hus 1.900.000.-
Ekstra grund 500.000.-
Bil 1.000.000.-
Honda Scooter 52.000.-
Udbygning af balkon,
ekstra badeværelse, samt isolering 100.000.-
Udendørs køkken
samt opmuring af mur
omkring selve huset 180.000.-
Flisearbejde udenfor 50.000.-
Møbler, fjernsyn, køkken,airconditions
og meget meget andet 1.000.000.-
Pool 1.200.000.-


Total uden anlæg af haven Bath. 5.982.000.-

Det er da rigtigt, at hvis jeg bare ville have huset som det var uden møbler og andet, ja så er prisen som alle andre billige steder, men dette ønskede jeg ikke den sidste del af livet. Ovenstående pris for et hus af denne størrelse er fair synes jeg, og hvis jeg havde nøjes med det lokale markeds møbler og andet i samme kategori, uden bil og andet.

Så kunne det hele være gjort for 2.2 mill. Bath hvilket er lidt over 300.000.- danske kroner, og det tror jeg ikke jeg kunne have gjort det for i Danmark.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 08:24

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære JSH

Det kan du da have ret i, men mit smertehelvede blev bare værre og værre i Danmark og de danske læger forklarede mig, at hvis jeg blev i det danske klima, måtte jeg bare lære at leve med det, men som en professor sagde, hvis jeg levede i konstant varme, så ville mine smerter nok være til at holde ud, så det besluttede jeg mig for, og jeg har fået det væsentligt bedre, og smerterne er selvfølgelig ikke forsvundet men er blevet tålelige.

Med min alder, og hvis den statiske beregning holder, så har jeg nu besluttet mig for at leve i et varmere klima, den sidste tid jeg har tilbage, at jeg så fik en vidunderlig kone og vidunderlig datter med i købet. Det har jo ikke gjort mit liv ringere.

Jeg vil da også lige sige til dette her med huset, ja så har min vidunderlig kone jo også postet 2 millioner bath i det, så det synes jeg da er fint. Som jeg har skrevet før, så er jeg da klar over, at min tid kan komme, måske førend jeg selv regner med, og jeg har ingen arvinger, så hvis jeg ikke sørger for, jeg har det godt den sidste tid selv, ja så vil staten bare derhjemme, tage hvad der eventuelt vil blive tilbage.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 08:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen Manse det er sgu da helt forståligt, og kan jeg gøre noget for at hjælpe med at bruge dine penge skal du bare sige til. Det er i hvert fald bedre end de går i den danske statskasse :LOL

Men ok nu fik jeg da en bedre forståelse for du gør som du har gjort tak for det, så nyd du bare dit otium det er dig vel undt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 08:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Så kunne det hele være gjort for 2.2 mill. Bath hvilket er lidt over 300.000.- danske kroner, og det tror jeg ikke jeg kunne have gjort det for i Danmark.


Hverken i Danmark eller Bangkok for den sags skyld...

2.750.000 i runde tal for huset med grund... det lyder i mine øre meget bedre, og langt mere forståeligt - og det er jo DET der er den reelle pris - at du hælder bil, scooter og møbler i - det er jo ikke det vi f.eks forhandler her... her mener min hustru at vi kan få dette townhouse for 1.900.000,- (hvis blot hun er stædig nok) og det er uden nogen grund af nogen art - der er plads til at parkere een bil, eller 3-4 motorcykler og det er DET...

Hvis jeg skulle købe ekstra jord HER (det andet var jo i hometown som i den grad er ude på landet) så skulle jeg vel op med 20-25.000.000,- / rai, grunden som det her hus er muret op på er jo alt andet lige nok kun 25 kvadrat wah, men med en pris i det her område på 50.000,- / kvadrat wah der løber det jo op :D

Så tak for at du tog dig tiden til at give et indblik i hvordan du nåede frem til en million danske kroner - møbler og køretøjer er jo et eller andet steed huset uvedkommende... poolen også, selv om den jo enten vil give nedslag eller værdiforøgelse afhængig af hvem der måtte købe, den dag du ønsker at sælge...






.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 08:57

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jos

I realisation til dette, og det var faktisk det jeg prøvede, men som sædvanlig blev det for langt, så vil jeg da gerne lige sige at nye huse som mit i området er kommet op på 3.2 mill. Bath for præcis det samme uden alt det andet jeg nævner, og det er faktisk i 95% af tilfældene thaier der køber.

Jeg synes bare også, at jeg i det første indlæg ville nævne, at der altså også kommer andet til, efter man har købt hus.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2009 17:29



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Lige her idag er vi blevet tilbudt et hus på den anden side af vejen (stadig et townhouse) for 2.400.000,- Si's svar var : "paeng maak" (for dyrt)

Vi er dog alligevel blevet enige om at spørge om vi kan se indenfor :D




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2009 11:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej manse
nyd du dit hus kone og hund og poolen

vi menersker er jo forskellige heldigvis nogle vil ha stort hus andre et lille sådan er livet

kigger ind hvis jeg må når jeg er på de kanter

er i Dk lige nu og alting er sku pisse dyrt glæder mig allerede til at jeg skal hjem igen

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2009 12:50

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Min kære ven

Du skal være så velkommen, derom ingen tvivl.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Der sker kun lidt i Badebyen videoer Fra Pattaya 3 24-05-2022 13:57
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 99,522,552 Unikke besøg | jQ Blog