Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Strøtanker mens vi venter ikke på jul , men på Thailand
lillemanden
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2011 15:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Så kære venner, er det bare de sidste dage der skal fordrives , før Thailand kalder. Jeg glæder mig, til at møde mine Thaivenner igen, det er nemlig rigtige venner, de kommer løbende og giver knus når vi ankommer, ( uden bagtanke ) og de ved ikke alt det gode de skal finde på at gøre for os.

De havde strikket halstørklæder til os før vi skulle hjem. Vi havde talt om hvor koldt det kunne blive i danmark og det syntes de var meget koldt.
Nu har vi købt små bøger ( billeder ) fra Danmark, til dem. De er nemlig meget nysgerrige efter at lære lidt om vores land.

Da vi kom uventet her for ca 4 måneder siden, var det med tårer i øjnene de erfarede , at vi kun blev i Pattaya for en kort bemærkning, Vi skulle tilbage til Bangkok.

Men nu glæder jeg mig til at komme ned til disse dejlige mennesker igen.

Vi har også planlagt en tur til Filipinerne i år, vi har aldrig været der men håber det bliver en god tur. Jeg har været rundt på de forskellige fora for at finde lidt oplysning om Filipinerne og det lyder jo spændende.

Så nyder jeg at der nu er blevet lidt ro på her, det gør ikke noget der er bølger, men de behøver ikke være så høje. ( er sejler så det er fordi jeg bliver søsyg ).

Det har tit undret mig hvordan det kan være , at nogen mennesker skal provokere, vi har vel alle vores særheder , og ja hvad så , det er jo det der gør, at vi kan diskutere, men helst på et ordentligt plan.


Det var bare lidt strøtanker mens vi venter.

musicskaalGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2011 15:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@lillemand .. rigtig god tur .. jeg kan først komme af sted 12 dec....skal lige have efterløn i orden .. he he
Ja det er dejligt med ro her på sitet, så vi kan drille i venskabelig ånd ... men bølgerne er blæst op til mega-storm et andet sted..... ved ikke
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2011 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Det har tit undret mig hvordan det kan være , at nogen mennesker skal provokere, vi har vel alle vores særheder , og ja hvad så , det er jo det der gør, at vi kan diskutere, men helst på et ordentligt plan


nogle mennesker keder sig i hverdagen, måske har de fået en øl formeget, mange vil gerne give udtryk for at de er noget ved musikken, andre spiller på se mig SE MIG

tonen er blevet rå og noget beskidt på nettet , syntes ikke det er slem her, selv om der er et par stykker der ikke kan eller vil styre sig
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 07:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1733
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hvorfor er folk sure hvorfor kan de ikke læse andres indlæg i en god mening, grine lidt sige det var det

herre gud livet går videre med eller uden thai-dk,med eller uden forskellige personer

ingen er uundværlige husk lige det

lillemanden og sank jeg håber i får en god ferie i thailand, jeres andet hjem

nyd turen til filippinerne, mini USA music

Tonen på nettet
9. april 2007 20:50 [422 ] [1 ] Anbefal
Læser lige en artikel på dr.dk om tonen på nettet kombineret med de anonyme identiteter.
Samtidig hører man om offentlige myndigheder, der opretter profil på Secondlife.com.
Jeg forventer i så fald, at jeg om nogle år kan få en få en skrivelse a la denne:
Afsender:
Emne: Spade!
Vi har lige kigget databasen igennem & vi kan c, at du ik har b talt de latterlige fucking 520,75 kr. i gasregning som vi sendte dig i sidste måned. *LOL*
Du er bare 4 latterlig når du ik 1 gang kan finde ud af at btale t tiden :-((
Hvis ik du btaler inden 6 dage lukker vi for gassen hos dig så ka du fandme lærer d *ROTFL*
Qnuzzer & Kramzer
Københavns Gasvæsen

http://avisen.dk/..._9400.aspx

Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@IT
Kære IT .. det er lige nemlig det det drejer sig om... at få lov til at sige fra, hvis man føler sig pisset på, sprogbrug er så stupidt lavt, og kommentarer ikke hænger sammen - det er bare tilsvining på tilsvining, uden sammenhæng med tidligere indlæg.

Det er sørgeligt...FANDME sørgeligt!!

Og du kan tro der er masser af dårlige mennesker, typer der er undværlige, FORDI DE SKIDER PÅ DIG OG DINE LIVSVÆRDIER, og måske skader dig direkte. (Historisk set er der mange ledere, der har kostet særdeles mange mennesker livet, pga. tåbelige politiske indstillinger ... dem kunne vi godt have undværet ..egotrippere !!!

Det er for børnehave-naivt at mene at der BARE SKAL være plads til alle. Sådan er verden ikke indrettet. Man må/skal tage hensyn til andre, ellers vanker der.

Det drejer sig om samvær med god tone og respekt.. så vi kan holde ud at være i stue sammen.

Det kan da godt være at nogen sætter overliggeren højere end andre ... men helt at afskaffe grænser for tolerance er uforskammet og dårlig indgang til andre menneskers ønske om at dele og give.

venlig hilsen
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 10:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Kære Dardi
Bær over med mig, det blev sent i går, så den øverste etage kører ikke optimalt endnu.

Jeg har lidt svært ved at skelne, om der er ironi i det skrevne. Kunne du ikke prøve at gøre dine egne tanker lidt tydeligere.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 11:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Freja

Den korte forklaring, til ære for en af dem jeg godt kan lide indlæg fra:

1. der er ikke plads til alle - for alle er ikke ens i opfattelse af hvad man kan tillade sig
2. respekt for andre menneskers holdninger
3. ordentlig sprog - men gerne dejlige sprogblomster/formuleringer

F. eks. - jeg synes ikke om at skrive om at jeg elsker at besøge Chang Mai .. for så at få et svar at det kun er bøsserøve med lavt selvværd og er en nasser på det danske samfund, og har en luder til kone .. og kun venter på at få Ja... 's *** op i Rø***

Det er sådanne sådanne svar jeg tager afstand fra ...
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 12:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Tak så er vi helt enige.Thumb
Respekt er nemlig nøgleordet for en god tone.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 18:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

dardi skrev:
@Freja

Den korte forklaring, til ære for en af dem jeg godt kan lide indlæg fra:

1. der er ikke plads til alle - for alle er ikke ens i opfattelse af hvad man kan tillade sig
2. respekt for andre menneskers holdninger
3. ordentlig sprog - men gerne dejlige sprogblomster/formuleringer

F. eks. - jeg synes ikke om at skrive om at jeg elsker at besøge Chang Mai .. for så at få et svar at det kun er bøsserøve med lavt selvværd og er en nasser på det danske samfund, og har en luder til kone .. og kun venter på at få Ja... 's *** op i Rø***

Det er sådanne sådanne svar jeg tager afstand fra ...



Dardi skriver:
"1. der er ikke plads til alle - for alle er ikke ens i opfattelse af hvad man kan tillade sig"

Vil det sige der kun skal tillades plads til dem der har den samme opfattelse som dig selv?
Så vil jeg da nødig leve i din opfattelse af et åbent samfund med ytringsfrihed.

Resten er jeg sådan set enig i, men der findes jo dem der kun forstår deres eget sprog, og det får de så tilbageved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 18:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Vi er ikke ens og gudskelov for det, Respekt for andre mennesker ja, sprogblomster ja, på en ordentlig måde, det skal ikke være nedsættende over for personen, men uenighed er ok, og ryger der en finke af panden ja hvad så.

Nej det jeg ikke bryder mig om er direkte personangreb , øgenavne, og når disse ukvemsord skrives bare for at se hvor mange man kan få plads til.


men jo, der skal være plads til alle . Min erfaring er , at hvis mn bruger de samme sprogblomster så er krigen igang , så klapper de , i de små hænder. Men hvis man prøver at dæmpe det lidt så kan det godt lykkes.

For ellers hvem skal bestemme hvem der ikke er plads til ? Det er sprogbruget der ikke er plads til.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 19:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@lillemanden

Måske har jeg sat snoren for højt op i denne debat.

Der ska ikke være plads til alle..Hitler .Gadaffi

men de er jo heller ikke medlemmer

men et sted nede på vores plan.. så må vi også tage stilling..

og .. fint lad os have vide rammer .. det beriger os mest ... god formulering du skrev i dit indlæg
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2011 19:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Gu skal der være plads til Hitler og Gadaffi, Stalin og Netaynhu, og alle andre diktatorer, ellers har vi jo ikke nogen at skyde skylden på når vi skal fortælle vore børn hvorfor vi sad på hænderne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 02:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Skipper
Sikke noget bavl at fyre af .. hop i havet !!!
Den dag du selv står foran geværmundingen, så tænker du HELT anderledes. ved ikke
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 03:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

dardi skrev:
@Freja

Den korte forklaring, til ære for en af dem jeg godt kan lide indlæg fra:

1. der er ikke plads til alle - for alle er ikke ens i opfattelse af hvad man kan tillade sig
2. respekt for andre menneskers holdninger
3. ordentlig sprog - men gerne dejlige sprogblomster/formuleringer

F. eks. - jeg synes ikke om at skrive om at jeg elsker at besøge Chang Mai .. for så at få et svar at det kun er bøsserøve med lavt selvværd og er en nasser på det danske samfund, og har en luder til kone .. og kun venter på at få Ja... 's *** op i Rø***

Det er sådanne sådanne svar jeg tager afstand fra ...


Hvad mener du med punkt 1?

Vil det sige man skal spørge dig før man poster noget, så du kan godkende hvad der skal stå. Jeg synes da det er sørgeligt nok at web sletter i indlæggende, Men ok hvis det er en side med censur, så passer det jo fint her.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 05:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

dardi skrev:
@Freja

Den korte forklaring, til ære for en af dem jeg godt kan lide indlæg fra:

1. der er ikke plads til alle - for alle er ikke ens i opfattelse af hvad man kan tillade sig
2. respekt for andre menneskers holdninger
3. ordentlig sprog - men gerne dejlige sprogblomster/formuleringer

F. eks. - jeg synes ikke om at skrive om at jeg elsker at besøge Chang Mai .. for så at få et svar at det kun er bøsserøve med lavt selvværd og er en nasser på det danske samfund, og har en luder til kone .. og kun venter på at få Ja... 's *** op i Rø***

Det er sådanne sådanne svar jeg tager afstand fra ...


jsh71 skrev:
Hvad mener du med punkt 1?

Vil det sige man skal spørge dig før man poster noget, så du kan godkende hvad der skal stå. Jeg synes da det er sørgeligt nok at web sletter i indlæggende, Men ok hvis det er en side med censur, så passer det jo fint her.


hej jsh 71 godag long time no see

det er mere sørgeligt at folk skriver indlæg, som de godt ved skader andre her tænker jeg på indlæg om thai kongehuset

sørgeligt er også at nogle bruger ord og vendinger som de godt ved andre ikke kan lide, de gør det alligevel bare for balladens skyld
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 05:14



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jov pirat det har du da ret i, også derfor jeg ikke skriver så meget efterhånden. Men der skal vel være plads til alle, også må web tage stilling til hvad der skal ske. Personlig synes jeg det en god ide med tids bestemt karantæne, men at slette i indlægget synes jeg ligner censur.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 05:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Jov pirat det har du da ret i, også derfor jeg ikke skriver så meget efterhånden. Men der skal vel være plads til alle, også må web tage stilling til hvad der skal ske. Personlig synes jeg det en god ide med tids bestemt karantæne, men at slette i indlægget synes jeg ligner censur.


ligner nej jsh 71 det er censur derom ingen tvivl

skriver du eller jeg et indlæg der støder kongehuset kommer web i fedtefadet, dig og mig vi gemmer os jo i danmark bruger ikke vores navn og adresse, ja nogle gemmer sig bag en server med hemmelige IP nummer så de ikke kan findes

skriver jeg ham jsh71 er XXXXXXXX bare for at svine dig til, eller for at få gang i gaden som de unge siger, er det ok for mig med lidt censur

det bedste ville jo være hvis folk kunne udøve selv censur, vi kan være uenige, råbe skrige højt men, men, men ikke svine andre til med skæls-ord
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 07:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

dardi skrev:
@Skipper
Sikke noget bavl at fyre af .. hop i havet !!!
Den dag du selv står foran geværmundingen, så tænker du HELT anderledes. ved ikke


Jeg er uddannet ved et af hærens eliteregimenter, og det første vi lærte var at man aldrig skulle stille sig foran geværmundingermusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Skipper i den anledning kan jeg huske en sikkerhedsofficer vi havde på holmen, han sagde altid " du må ikke pege på nogen, end ikke med et kosteskaft , det kunne jo være ladt "

Hvis du har været på holmen , så hed han Larsen i daglig tale "sikker larsen" en meget hyggelig fyr.


Ok kom bare lige i tanke om ham .
Ha´en god dag.

hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2011 09:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3824
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Desværre lillemanden, det nærmeste jeg har været Holmen var da jeg tog båden fra Nyhavn til Holmens værft for at søge arbejde, det er dæleme længe siden, den båd er nok skrottet for mange år siden. Grin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 10 18-05-2024 11:39
Thailand Postcard Billeder fra Thailand 32 18-05-2024 11:34
Fem skønne nationalparker i Thailand Hele Thailand 1 18-05-2024 11:24
Thailand’s ‘Little Russia Fri debat: Phuket 5 17-05-2024 09:27
100 Reasons To Pack Your Bags For Thailand Hele Thailand 2 15-05-2024 08:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.44 sekunder | 100,736,051 Unikke besøg | jQ Blog