Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvorfor PØL og klumme Manse
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 10:43

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja emnet har jo lige været op at vende i en anden tråd, hvorfor jeg da lige vil fortælle lidt om denne historie.

Det med svømmepølen er en simpel nødvendighed, fordi mit helbred med ryg, nakke og ben. Alt blev smadret ved en trafikulykke. Hvis jeg ikke svømmer næsten hver dag, ja så vil rullestolen snart skulle trækkes frem igen. Jeg var sgu heller ikke meget for dette projekt, for jeg blev hurtig klar over, at en sådan pøl næsten koster det samme som et hus. Det er fordi den har den størrelse, men det havde jo været formålsløst at have en lille pøl på 8 X 3 meter, når jeg svømmer ca. 1000 meter hver dag, for med mit korpus vil det jo kun blive vendinger hele tiden og ingen svømning.

Det med den klumme, er jeg ikke rigtig klar over, hvorfor den pludselig dukkede op, men nu er den her, så jeg vil da benytte mig af denne frihed. Pludselig var den der, så webmoster har vel synes, at jeg skulle have en sådan, så jeg til stadighed ville fortælle om det simple liv, herude i dette så dejlige land.

Da ham den glade Manse jo kun tænker positivt, ja så kan han da ikke sige sig fri for, at han måske fik denne klumme fordi webmoster, ville give folk muligheden for, ikke at læse hans mange gange positive beretninger (nogen vil sige sludder), for når de så Manses klumme, ja så var man jo fri for at klikke på denne, hvis lysten til det virkelige liv herude, var noget der ikke ragede en haha, men sådan tænker jeg sgu ikke haha.

Men kære Jos. Start bilen og put familien ind i den. Tag den korte tur herop til vores dejlige landsby, så kan børnene og måske du og konen få lyst til en svømmetur. I skal være så velkomne, og føler i for det, bliver i bare et par dage, så vil min skønne og dejlige kone og jeg vise jer rundt i vores område..

Jeg spiller golf, ja men alle griner sgu af Manse når jeg kommer vralten, med mine stramme bind med jernstivere på benene, samme på armene, samt støttekorset. Ja det er et syn for guderne, men jeg vil ikke undvære det, for det giver mig noget socialt med alle mine nye venner, faranger som Thaier. Så længe jeg kan magte det, ja så bliver jeg ved med dette. For det kan jeg takke min dejlige kone for, for hun tvang mig her for lidt over 1 år siden, til at prøve det golf, og dette har nu givet livet et andet indhold end bare sidde herhjemme og have ondt af sig selv.

For dem der måske har samme skavank, og skulle få lyst til denne sport, vil jeg bare sige, at jeg har udviklet en teknik, hvor jeg faktisk kun bruger armene. Som gammel tennisspiller har man måske nemmere ved at bruge den teknik, men jeg vil tro alle vil kunne gøre det. Jeg føler nu, at jeg i dette spil er kommet så langt, som det er muligt, for jeg har nu 20 i handicap (haha), altså golf handicap, og jeg tror heller ikke jeg kan komme meget længere ned i dette handicap, men med alle disse andre pensionister jeg spiller med, rundt om i Thailand, ja så er det fint.

Bare lige fordi jeg vil sige, der er grund til galskaben..:HI
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 11:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej manse...

For at citere min hustru, noget hun sagde da vi var nyeligen kærester, du tænker for meget...

Jeg har ikke nogen bil, og heller ingen børn at stoppe ind i den bil jeg ikke har :D Jeg bor i Bangkok - og har derfor ikke brug for en bil - mine børn bor i Danmark (alle 6) og kommer ikke umiddelbart lige forbi...

Jeg har sendt dig en mail på din mailadresse for meget lang tid siden, jeg fik min mor til at sende dig en PB på et andet websted, jeg har forsøgt at kontakte dig via Leifs hedengangne side - men det virkede ikke som at du var overvældende interesseret i IRL kontakt - og jeg er ikke den der ønsker at tvinge folk til noget...

Jeg tror du rammer ret præcist med hvorfor webmaster oprettede en klumme til dig - og tro mig - min bemærkning desangående var godmodigt drilleri fra mig til webmaster - da vi kender hinanden ret godt skaal

Så manse - hyg dig nu med at skrive klummer (det er jo næsten som en rigtig blog) ved din pøl mens du nyder din isafkølede Singha - det hele er dig velundt... det er dine golfture rundt i alndet også, samt hvad du ellers oplever af positive ting i dette så positive land...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 11:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

manse du svømmer ca. 1000 meter hver dag, det syntes jeg er rigtig godt gået, bare jeg kunne holde til det men jeg må give op efter ikke engang 25 meter, pga. min skulder/arm, kan jo læse du også bruger jernstiv kan du så få nyt af det i Thailand, mit stativ til skulder/arm bruger jeg 2 af om året. (Donjoy-sc01)
Men pas nu på manse, min søn er godt på vej, han var til mærke svømning i går, og har nu et bevis på han kan svømme 100 meter han er 7 år, syntes også det er godt gået af ham.
koster det godt nok næsten samme som et hus at lave sådan en pool, Hvor stor er din pool da manse? Så er der vel udgifter til at holde den køren hver dag er det dyret?
Hygge
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 12:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Manse
Det er nu dejligt at læse din klumme
Jeg bliver i helt godt humør
ved at se at du nyder livet.Pragtfuldt.

Og ja jeg har sparet op til lidt remoulade, så pas på jeg kommer og får din pool til at svømme over sine grænser, så det bliver dyrt i vand,Thumb

Ja i næste uge er jeg i chaiyaphum.

hygge Manse og hils din kone

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 12:57

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jos

Jeg er dybt berørt over det du her siger. Jeg synes selv jeg altid har sat en æra i, at jeg skulle besvare alle de mails jeg modtager, men hvis det var den turbulente tid jeg havde på en anden side, så kan det da godt være at min lette senilitet har bevirket, at jeg på dette tidspunkt har overset noget. Hvilket jeg skal være den første til at beklage, men jeg kan jo forstå på det du følgende skriver, at det ikke røre dig så dybt, så vi kan vel alle være glade nu.

Jeg vil nu ikke have forståelse for din påstand om, at jeg tænker for meget, men jeg observere nok tingene lidt anderledes engang imellem. Det med at tænke er egentligt sjov, for da jeg arbejdede fik jeg penge for det. I dag får jeg for at lade være. Ja livet er ikke altid retfærdigt eller hvad. Vi mennesker kommer vel ud for her i livet, med alskens oplevelser med ulykker og sygdom, at vi jo nok bliver beriget med en anden observations hjernedel, eller måske du vil sige mangel på samme. Det er jo det der gør livet så herligt af og til.

Jeg er glad for at vi har samme forståelse med hensyn til Manses klumme, så er det jo ligesom sat på plads for alle. Jeg var sørme bange for, at jeg var den eneste der troede dette om webmoster. Haha. Jeg er da glad for at du kender webmoster så godt Jos:MUThumb

Jeg beklager endnu engang, min for mig så ubehøvlede fremgangsmåde med hensyn til de mails, men det var bestemt ikke ment sådant, men der er jo ikke tvivl om, hvad din mening er om ham den naive Manse, for dette siger Manse da tak. Så vil jeg lige sige, at min Singha nu er ændret til Cola Light et stykke tid, for den enkelte jeg fik hver dag, var sgu for meget arbejde i pølen.

Kære Lynge.

Jeg ved ikke hvad de bind hedder, men dem til benene er nogen der går fra underbenet op over låret, med to stykker jernstivere på, som jævnligt skal have lidt olie, for at det ikke skal lyde helt underligt. Haha. Jeg giver 1300.- bath for et sådant, hvilket er en fair pris, mener jeg. Jeg bruger 2 hver anden måned.

Min pøl er 15 X 5 meter, så en okay størrelse, så det er nogen baner der skal tilbagelægges hver dag, men nu har jeg på det sidste været lidt doven og det kan mærkes i hele kadaveret, så nu skal der kæmpes lidt ekstraordinært igen et stykke tid.

Kære Bamsen

Glæder mig til dit besøg, men du har mit tlf. nummer herude, så jeg håber du ringer. Roumulade uhm uhmThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 13:42



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Håber du har lavet en ordenlig vandgrav når bamse springer i pølen, kunne forestille mig hele byen blev oversvømmet *DR*:MU:HI
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 17:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

en vandskadeforsikring var nok en god ide manse når Bamse kommer :D hvis ikke vandet kan løbe væk af sig selv af. sorry Bamse ku ikk la være sarcasm
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2009 19:02



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Jeg er dybt berørt over det du her siger. Jeg synes selv jeg altid har sat en æra i, at jeg skulle besvare alle de mails jeg modtager, men hvis det var den turbulente tid jeg havde på en anden side, så kan det da godt være at min lette senilitet har bevirket, at jeg på dette tidspunkt har overset noget. Hvilket jeg skal være den første til at beklage, men jeg kan jo forstå på det du følgende skriver, at det ikke røre dig så dybt, så vi kan vel alle være glade nu.


Det var i forbindelse med noget støtte til Leifs "besøg hinanden" side - det var ikke voldsomt turbulent...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2009 12:21

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jos...Glem det, for du læser åbenbart ikke hvad jeg skriver.Shock Jeg gentager dog stadig min undskyldning, for det er aldrig pænt ikke at svare folk.

Bamsen familien og jeg glæder os til at se dig i Nakhon Sawan.Thumb

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hvorfor Rejser Danske Mænd til Pattaya? DERFOR Fri debat: Pattaya 11 03-06-2023 12:20
Fik du ikke besøg af julemanden i år, SE her hvorfor **Baren** 2 25-12-2019 19:28
Hvorfor dit og hvorfor dat. Udenfor Thailand 1 11-11-2019 17:41
Hvorfor trækker vi ikke bare lod til Folketinget? Alt mellem himmel og jord 2 17-08-2019 17:22
Hvorfor hedder det en SLANGEBØSSE Film, bøger etc 1 31-07-2019 15:17

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 99,579,503 Unikke besøg | jQ Blog