Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Er Thailand ikke bare dejligt
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-04-2009 12:35

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg er nok en underlig glad Manse mand engang imellem, men jeg bliver sgu godt nok sur over, at man skal tages i røven med hensyn til et arbejde jeg betaler for. Jeg havde ansat et såkaldt professionelt firma til at klare min 15 X 5 meter pool. De forlangte 3.500.- bath om måneden for rengøring 3 gange om ugen. Jeg synes prisen egentlig var rimeligt, men da jeg konstaterede, at deres arbejde bare var for samtaler med hinanden, ja så blev jeg godt nok lidt sur, så så.

Nu har ham den dovne og lalleglade Manse købt en kreepy crawler, Jeg tror den hedder dette, så nu kan jeg sidde her i en time med min computer, en iskold Shinga, og se på et sådant monster arbejde. Ja og det uden at jeg skal tale med den. Er livet ikke engang imellem en herlig ting.

Jeg har nu fundet ud af, efter de få år jeg har været herude. Jeg tager sgu ikke det første tilbud for det bedste mere, bare fordi det er vennernes bekendte eller mangel på samme. De tager sgu røven på en engang imellem, men ham den så rare og lalleglade betaler hans fee, og more sig egentligt også bagefter.

Lære han noget af det, nej det tror jeg sgu ikke, for der dukker jo altid nye probjekter op, som kan gøre det hele for det halve, og så ender det med at blive dobbelt så dyrt.

Ja, er Thailand ikke bare dejligt. Mulighedernes land, hvis man har den lyst.

Jeg har et nyt projekt i øjeblikket, men min så vidunderlige og dejlige kone, vil gerne have en ny shop. Det er egentlig fordi hun tænker på fremtiden, for at tage vare på ham den så glade og gamle Manse. Ja sådan vælger jeg da at ty til denne oplægning.

Så Manse startede først med vennernes så ærlige mennesker. Hvad fik han, priser som jeg overhovedet ikke ville have med at gøre. Jeg kontaktede så en professionel ud i det samme som jeg ved lidt om, så jeg fik tegningerne i 3 dim, med alt hvad jeg havde forlangt, til en pris som var 65.000.- bath lavere end mine såkaldte venners, venner.

Ja skal i lave noget herude, så lyt ikke til familiens, og de såkaldte venners forslag, for så kommer i til at betale for det. Stik en finger i jorden og undersøg markedet, for så kan i spare penge.

Ja, som sagt før, Thailand er mulighedernes land. Jeg elsker det.

Kan i alle have en god aften herude, og jer derhjemme en kold eftermiddag… SKÅL…:HI
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-04-2009 15:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

De forlangte 3.500.- bath om måneden for rengøring 3 gange om ugen. Jeg synes prisen egentlig var rimeligt, men da jeg konstaterede, at deres arbejde bare var for samtaler med hinanden, ja så blev jeg godt nok lidt sur, så så.



3500 for rengøring af lidt vand

pu ha hvad får jeg for 3500

en hus på to etager inderholder 3 soverum
1 bade og toilet rum
stort køkken alrum
mellemstor stue
carport

i alt 1500

strøm 750

internet er jo dyrt 1100

vand 65

i alt pr mdr 3450 baht

i hvor er jeg glad for at jeg ikke har et sted at falde i vandet inde på vores grund*DR*


vand er noget man til nød kan vaske sig i og måske drikke ellers bruges det til at sejle i på:LOL



....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-04-2009 16:40



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

hej Manse

Jo det er rigtigt, har vi det ikke bare dejligt. Vi ved jo godt det er en sport at tage falanger i rø... og det lykkes da også. Det er i orden, men jeg vil gerne være klar over at det er nu.

Du har ret undersøg markedet for der er forskel i pris, og især nu hvor der ikke er så meget arbejde.

Men 3500 bath er da også en slags penge.

´Kan I hygge jer derude, herhjemme er det 20 grader i dag og herligt vejr.

hilsen bulder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2009 08:54

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

haha kære yiendee

Hvor er du morsom hahaSad. Det lyder jo godt når man kan sidde så billigt i husleje. Når min ben og ryg ikke kan mere, vil jeg da også sælge huset med alt og finde et lille hus uden trapper og kun lille have, men lige nu hygger vi os gevaldigt. Jeg kan fortælle dig at have en pool som min. Det er jo ingen spa pool men 15 X 5 meter og 2,10 m dyb i den dybe ende. Det koster når der skal fyldes vand i hele tiden og maskinhuset skal være aktiveret så meget. Vi fandt ud af, at da de byggede om på poolen og hvor den ikke blev brugt, sparede vi ca. 2.500.- bath i el og vand om måneden. Ja en pool er en ekstra udgift, men også dejlig at have.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2009 13:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Manse

Jamen man skal da gøre som man har lyst og råd til
Mens man kan gøre det.
Sådan har jeg det.nyde livet mens man har det
det er sgu for sent når man ikke kan gøre det mere.
Og være lidt gode ved hinanden.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49
Smag på Thailand Hele Thailand 97 20-04-2024 15:16
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.32 sekunder | 99,398,345 Unikke besøg | jQ Blog